Radeon i.c.m. Open GL?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
hey,

als ik MOHAA wil spelen ( zonder add-ons) dan gaat ie starten, je krijgt het console schermpie, en daarna gaat hij gewoon terug naar buroblad, als ik dan Spearhead start (de add-on) doet hij het wel gewoon, d8 dat MOhaa OpenGL was, kan het daar aan liggen? zijn er dan alternatieve drivers voor de Radeon 9800 Pro ipv Catalyst ( doen de omega's het goed met opengl?)

voordat ik me sys weer omgooi en hij het dan weer niet (meer) goed doet, kan ik weer een format uitvoeren, daar heb ik nl niet zon zin in, net 3x gedaan :)

btw, is er anders een fix voor catalyst (3.10) drivers voor openGL?

Grtz

Met Vriendelijke Groet,

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
heb je het probleem met meerdere drivers? Probeer anders de drivers te uninstallen (via control panel) en weer opnieuw te installen.

Er zijn andere versies van de drivers. Omega's en KillerSneak (laatste heb ik geen ervaringen mee).

Er is ook een hotfix voor de 3.10 drivers, maar die zijn eigenlijk voor CoD, maar je kunt het altijd proberen.

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:12
Ik heb met het spelen van Elite Force geen problemen, en die gebruikt bijna dezelfde engine als MOHAA. Ik heb nu Catalyst 3.10, maar zoals hierboven beweerd werd lijkt het mij handig als je de drivers totaal installeerd, dus niet alleen uninstallen, maar ook m.b.v. RegEdit de register bestanden eruit halen, dit kan ontiegelijk schelen.

Verwijderd

Catalyst 3.10 / Omega 2504 moeten het gewoon doen met MOHAA. Ze ondersteunen iig alle benodigde OpenGL functies (op mijn Radeon 9500nonpro):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/radeon9500-omega2504-(Catalyst310-based).gif
http://www.realtech-vr.com/glview/
Het probleem zit dus niet bij de functies, maar bij de driverinstellingen en gamesettings.

De CoD fix bestaat eruit dat je fastwrites/VPU recover uitschakeld, DDC uitschakeld bij monitoren en zelf een refreshrate opgeeft.
voordat ik me sys weer omgooi en hij het dan weer niet (meer) goed doet, kan ik weer een format uitvoeren, daar heb ik nl niet zon zin in, net 3x gedaan
Hint: maak restorepoints aan - of gebruik een drive-image programma zoals Norton Ghost.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 15:56 ]

Verwijderd

Het probleem is dat vroegah (;)) de ati radeon kaarten niet goed compatibel waren omdat de hele markt was berust op nvidia. Maar ati en nvidia beheren nu samen de markt voor grafische kaarten dus de software ontwikkelaars zorgen ervoor dat hun spellen en voor nvidia kaarten goed werken en voor ati kaarten goed werken. Het is dus een hele grote kans dat je er alleen maar last van hebt bij oudere spellen en dat de nieuwste spellen en vlekkeloos met 60 fps op draaien ;)

• Night89

Night89

Topicstarter
@euss

True image loopt vast, Drive image kan niet connecten aan de RPC oid maar doet het ook niet, ghost werkt ook voor geen meter, en voor de rest weet ik geen image progs (sysherstel gebruik ik niet, das zooi)

--

ik heb het idd al met meerdere verzies
3.7, 3.8, 3.9, 3.10, 3.9 met CoD hotfix

@ the phoenix

idd, daarom vroeg ik het, d8 dat het ook zo was

--

maar kan het aan mn sys specs liggen?

PiV 3.0
1024MB Ram
Sapphire Radeon 9800 pro 128mb
Audigy 2 PLatinum EX.

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Aan je sys specs kan het niet liggen (ik zou willen dat ik er zo een had d:)b), want (ik heb mohaa niet) bij andere mensen met een veel slechter systeem werkt het goed, waarom zet je het spel eigenlijk niet op software rendered? :?

• Night89

Night89

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:55:
Aan je sys specs kan het niet liggen (ik zou willen dat ik er zo een had d:)b), want (ik heb mohaa niet) bij andere mensen met een veel slechter systeem werkt het goed, waarom zet je het spel eigenlijk niet op software rendered? :?
best hoor maar hoe doe je dat =), bij oude NFS en stond we;l us 3d.exe oid, kon je dat instellen kan het nou ni vinden`

*edit*
aha, kom er nu achter dat je wel kan starten, maar zodra je bij MP gedeelte komt en dan connect doet hij het dus niet ( ik starte altijd met TASE, the all seeing eye)

[ Voor 17% gewijzigd door Night89 op 30-12-2003 18:24 . Reden: zagwat =) ]

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

dus het is nu opgelost?

• Night89

Night89

Topicstarter
hij wil starten, maar zodra je bij het MP gedeelte komt crasht ie nog steeds terug naar buroblad :-(

( dus als hij gaat connecten (connecting to server staat er) dan gaat ie er nog uit)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Als single play het dan wel doet dan zit de fout denk ik bij het netwerkverbinding of internet verbinding |:( . Maakt mohaa toevallig gebruik van ipx want als dit zo is dan zit hier het probleem, Windows xp ondersteunt ipx niet goed. :(

Verwijderd

Ik had soortgelijke problemen met mijn radeon 9700 pro. Na installatie van de 3.10 ati drivers. Alleen was het bij battlefield 1942. Ik heb 2 dagen later de nieuwste versie van de omega drivers geinstalleerd, en nu is het probleem weg. Opzich wel vreemd zou je denken omdat die op de ati 3.10 drivers zijn gebazeerd.
Alleen het werkt wel. Tussen door ben ik weer teruggegaan na de vorige driver van ati en daar lipe die ook goed mee dus.

Succes

• Night89

Night89

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:35:
Als single play het dan wel doet dan zit de fout denk ik bij het netwerkverbinding of internet verbinding |:( . Maakt mohaa toevallig gebruik van ipx want als dit zo is dan zit hier het probleem, Windows xp ondersteunt ipx niet goed. :(
da weetik niet, kan je dat chekcen met iets? Active Ports?

op mn 866 stond ook XP en MOhaa en dat werkte wel, dus dat is dnek het prob ook niet :-(

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Drive image kan niet connecten aan de RPC oid maar doet het ook niet, ghost werkt ook voor geen meter, en voor de rest weet ik geen image progs (sysherstel gebruik ik niet, das zooi)
Dat komt omdat je de benodigde services hebt uitgeschakeld.Voor beiden geldt dat je de sub-services op handmatig kan zetten zodat ze niet bij iedere boot geactiveerd worden. Daarnaast kun je bij system restore opgeven wanneer + hoeveel MB hij mag gebruiken voor iedere partitie.

Zie verder ook de eventID's in je errorlogs die je weer kan copypasten op http://www.eventid.net/search.asp
en de wat betere servicesguide op http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm

Het Norton Ghost gedeelte wat functioneert onder DOS is onafhankelijk van Windows services en werkt ook met NTFS schijven.

Op bovenstaande manier heb ik nu 0% CPU-load en 62MB MEM-load zonder verlies van functionaliteit. Daarnaast scheelt het een hoop boottijd als niet elke keer gewacht moet worden op disabled services en wegschrijvingen naar een errorlog ;)

Overigens is het handig als je eens kijkt of er het een en ander in je systemlogs en je MOHAA logs staat over je connectie/initialisatieproblemen.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 19:16 ]

Verwijderd

Moet je anders ook ff voordat je mohaa opstart alle progjes die op de achtergrond lopen afsluiten en ook een spyware killer installeren. Dit soort problemen kunnen namelijk heel goed voorkomen uit spyware (omdat er dan te veel internet activiteit is)

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:12
Probeer MOHAA anders ff in te stellen op opstarten met Windows 98. Dus naar .exe bestand, en dan eigenschappen, compabiliteit en dat Opstarten met W98 selecteren.

• Night89

Night89

Topicstarter
gelukkig nieuwjaar allemaal =)

@euss

thnx voor de links enzow, ga dat zo ff checken
ennuh, maybe een n00b vraag, maar waar staan die syslog's? neem aan in de windhoos dir, maar vind daar niks met *.*log

@phoenix

hebik laatst nog gedaan (SPybot), zal zo nog wel een x doen

@sparrow

zak ik ook zo ff checken =)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

NightRaider schreef op 01 januari 2004 @ 22:14:
gelukkig nieuwjaar allemaal =)

@euss

thnx voor de links enzow, ga dat zo ff checken
ennuh, maybe een n00b vraag, maar waar staan die syslog's? neem aan in de windhoos dir, maar vind daar niks met *.*log
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken
of korter:
Start > uitvoeren > eventvwr.msc

en de services kun je dan instellen met:

Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeembeheer > Services
of korter:
Start > uitvoeren > services.msc

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 03:05 ]

Pagina: 1