Toon posts:

1 pc op 10 Mbit rara hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een netwerkje bij mij thuis met een 8 poorts Sweex 10/100 switch.
Me alcatel speed touch home die ik standaard gekregen heb bij mxstream is gekraakt en werkt als router...dus hij belt zelf in..geeft zelf ip-adressen aan de pc's en zorgt dat de verbinding behouden blijft.
Nou zit dus die modem/router op me switch als uplink...en er zitten drie pc aan.

Mijn pc heeft een onboard 1Gbit lan (Asus K8V deluxe moederbord), die van me pa en me broertje zijn 10/100, respectievelijk Realtec en Sweex.

Nou is mijn netwerkverbinding gewoon 100Mbit die van me broertje ook maar die van me pa is 10Mbit...kan ik dit veranderen? of kan het ergens anders aan liggen?

We draaien alle drie op Windows XP prof

AMD64 3200+ aan mijn kant 8)
en twee keer PIII 866

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
Check op die pc even onder de eigenschappen van je netwerkkaart of de snelheid neit vast staat ingesteld...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke netwerkkaart (chipset) heeft je broerje? Hij is de enige die op 10mbit draait toch? Staat ie niet geforceerd op 10mbit in Windows?

Verwijderd

Topicstarter
ja staat vast ingesteld...ik kan nergens vinden waar ik het kan veranderen...

is dat wat je bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
me pa draait op 10 Mbit bij me broertje loopt alles gesmeerd...me pa heeft
een realtec

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 14:24:

is dat wat je bedoelt?
Rechtsklikken netwerklocaties --> eigenschappen --> eigenschappen lan verbinding --> configureren --> geavanceert --> Speed/duplex settings --> Force 100 Half duplex.

:)

tvw

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry jongens ik zie het al...ik heb de verkeerde netwerkkaart erin gedaan...deze kaart is gewoon 10Mbit...Moet ff wisselen, lekker dom 8)7

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 14:24:

is dat wat je bedoelt?
Apparaatbeheer -> eigenschappen van je netwerkkaart opvragen. Dan heb je o.a. een tabblad opties. Hierin staat verbindingssnelheid. Nu kun je kijken, welke snelheid hier staat aangegeven.

Weet je trouwens zeker dat het een 10/100 MBit netwerkkaart is. Ik heb zo'n dergelijk probleem ook eens gehad, bleek het dus alleen maar een 10 MBit kaart te zijn |:( :X

Sorry:
Tabblad heet geen opties, maar geavanceerd ( excuses voor tiepvaut )

[ Voor 8% gewijzigd door nextware op 30-12-2003 14:30 . Reden: tiepvaut ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is het dus ook :+ |:(

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
nextware schreef op 30 december 2003 @ 14:29:Weet je trouwens zeker dat het een 10/100 MBit netwerkkaart is. Ik heb zo'n dergelijk probleem ook eens gehad, bleek het dus alleen maar een 10 MBit kaart te zijn |:( :X
:D

Mooie timing :+.
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 14:28:
oh sorry jongens ik zie het al...ik heb de verkeerde netwerkkaart erin gedaan...deze kaart is gewoon 10Mbit...Moet ff wisselen, lekker dom 8)7

tvw

Verwijderd

Dit is een bekend probleem en ik heb het zelf nog nooit kunnen oplossen :'(
Netwerk kan niet op 100mb(full en half duplex).
De netwerkkaart die maar op 10mb wou werken in mijn eigen computer werkte wel op 100mb, een Cat5e FFTP kabel gebruikt om te testen maar hij bleef op 10mb draaien. Ondertussen hangt er w2k ipv wxp in die pc en het werkt nogsteeds niet.

[edit]
|:( Eerst het topic in zijn GEHEEL doorlezen of het probleem niet al is opgelost en DAARNA posten KingOfDos, lekker slim bezig :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 15:11 ]

Pagina: 1