Toon posts:

kiss dvd speler en component uitgangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het probleem

Ik heb sinds een paar dagen de kiss dp-1000 dvd speler en ik gebruik em in combinatie met mijn philips garbo beamer. Via de normale component uitgangen krijg ik geen beeld als ik mijn high quality cinch kabels gebruik... maar wel via de scart als ik mijn philips bijgeleverde scart naar component adapter gebruik. Het beeld is dan echt zeer goed... maar het probleem is echter wel dat dan de onderste en bovenste beeld lijn tijdens films de hele tijd knipperen. En soms ook alleen de rechter helft van de bovenste beeldlijn.

Of ik em nu op 480p of 576p zet, het maakt verder wat betreft het probleem niets uit. Verder maakt het ook niet uit of ik de dvd speler op scart of component zet en of ik em op 16:9 zet of een andere verhouding. Als ik de beeldverhouding van de beamer zelf verander zodat deze lijnen net uit het beeld vallen, dan is het probleem niet meer aanwezig... maar is de film ook uit verhouding.

Waar kan dit aan liggen? Moet ik toch de originele scart naar component kabel kopen... of toch maar de scart naar vga kabel? Of nog iets anders ofzo?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38
Dat is apart, die Garbo moet gewoon component 480p ondersteunen. Zover ik weet kan die kiss player alleen component via die losse cinch bussen uitsturen, dus wanneer je de scart gebruikt heb je dat dus niet. Door die philips adapter natuurlijk wel, maar liever direct als dat kan. (hij zet nu het RGB signaal van scart om denk ik?)

Volgens mij zijn voor die kiss spelers ook stekkers/mods beschikbaar om een RGBHV uitgang op de scart te zetten, met daarbij een scart naar vga kabel, dan sluit je 'm gewoon aan op de monitor ingang van de Garbo.
http://www.divxplayer.nl/Producten.php (onderaan)

Maar alsnog vaag dat component niet werkt. De speler op 480p zetten zou voldoende moeten zijn lijkt me...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar het is geen ramp... gezien kiss het zelf ondersteund dat je via de scart een hoge "resolutie" component signaal uit kan sturen. Maar die geeft dus die trillende beeldlijnen helemaal onderaan en bovenaan. Ligt dit nu aan het feit dat ik geen officieele kiss scart => component kabel heb...?? Of moet ik gewoon een scart => vga kabel kopen om het probleem op te lossen?