Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
svchost.exe 100% CPU belasting
[rml][ WinXP] Svchost.exe 100% actief *[/rml]
[rml][ WinXP] Svchost.exe:100% CPU belasting!??[/rml]
[rml][ XP] svchost gebruikt tot 99% van CPU[/rml]
(Xppro) svchost.exe 100% cpu door RpcSs
enz.. enz...
misschien eerst even zoeken??
[ Voor 4% gewijzigd door job op 29-12-2003 14:50 ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Elke keer als ik mijn computer opnieuw opstart wordt mijn hd weer gedeeld, terwijl ik hem direct na elke keer opstarten op niet delen zet.
Ik las in 1 van de oudere topics dat je via tlist -s van alles kon zien. Klopt ook wel, maar als ik informatie van de Microsoft site lees moet ik daarna iets bekijken cq veranderen in de registry.
Ik heb dus gewoon niet goed gezochtdamster schreef op 29 december 2003 @ 14:50:
staat er in een van deze topics een oplossing??
[...]
enz.. enz...
misschien eerst even zoeken??
Beste vrind wette dat
Svchost.exe hoort alleen in %WinDir%\System32 te staan en de grootte varieert tussen de 5 en de 25 kB (afhankelijk van welke Windows-versie je hebt). Een (veel) grotere .EXE of die .EXE op een andere plaats is verdacht.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zou even naar www.symantec.com gaan en daar de blasterremoval tool downen. Of natuur de gehele NAV
Verwijderd
Dacht zelf meer aan een dll injecting trojan zoals Beastdoor.
Hoewel we tot nu toe veel te weinig info hebben om echt iets concreets te zeggen.
Heb je altijd met virussenVerwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:36:
Zeker niet noodzakelijk lovesan..
Dacht zelf meer aan een dll injecting trojan zoals Beastdoor.
Hoewel we tot nu toe veel te weinig info hebben om echt iets concreets te zeggen.
Maargoed, ik zou even de trial van Symantec van www.tucows.com downen of op www.mcafee.com de gratis on-line virusscanner gebruiken.
Dit is zeer zeker geen Blaster, die heet namelijk msblast.exe, penis32.exe en nog wat andere file-namen, maar géén svchost.exeAirX schreef op 29 december 2003 @ 19:34:
Weer een blasterklant. Waar moet het in deze wereld heen
... je kunt niet eens 5 minuten onbeschermd op het internet zitten of je heb MSblast al weer
Het zou wél Nachi (a.k.a. Welchia) kunnen zijn, want die gebruikt wel die naam, net als DLLHOST.EXE. Kan je heel makkelijk zien, staan er files met die naam in %WinDir%\System32\Wins, dan is het Nachi.
één troost heb je: na 1 januari 2004 werkt Nachi niet meer
Virussen? Scan ze hier!
Net mijn computer geformateerd en Windows 2000 opnieuw geinstalleerd. Verder nog helemaal niets geinstalleerd, alleen mijn ADSL weer ingesteld. Tijdens de setup gaf svchost al een foutmelding. Na het opnieuw opstarten van Windows zocht ik naar drivers voor de videokaart en tijdens het downloaden gaf svchost weer een foutmelding en sloot af.
Nu kan ik geen drivers meer installeren, Windows geeft aan dat de RPC service unavailble is. Ik weet dat een foutmelding mbt RPC's die blaster kan zijn, alleen lijkt het mij stug dat ik die binnen 2 minuten na een schone install van Windows al heb.
Kan de foutmelding van svchost iets te maken hebben met mijn ADSL verbinding? Sinds een week of 4 heb ik een probleem met svchost en dat is ongeveer de tijd dat ik nu ADSL heb.
Beste vrind wette dat
Verwijderd
_Niet_ stug, doodnormaal eerder.Harwin schreef op 04 januari 2004 @ 13:41:
Nu kan ik geen drivers meer installeren, Windows geeft aan dat de RPC service unavailble is. Ik weet dat een foutmelding mbt RPC's die blaster kan zijn, alleen lijkt het mij stug dat ik die binnen 2 minuten na een schone install van Windows al heb.
Tegenwoordig moet je _eerst_ een firewall erop gooien voordat je online gaat met een windows OS.
Dus draai maar wat removal tools, gooi er een fatsoenlijke AV en firewall op en hoop maar dat je niet nu al wat anders te pakken hebt.(geloof me, dat kan, en dan heb ik het over nogal nasty(al dan niet onbekende) (agobot) backdoors).
Sorry iemand was me voor:
Die heb ik op me werk wel eens gehad en is ernstig vervelend. Je moet inderdaad ook een virusscanner hebben, maar PATCH OOK JE SYSTEEM!!!
Dat laatste is ook zeer belangrijk omdat veel virussen c.q. worms gebruik maken van exploits in windows. en dat is ZO simpel!
[ Voor 8% gewijzigd door ^Stalkie^ op 04-01-2004 18:07 ]
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Heb je nu wel een antivirus+firewall draaien?Harwin schreef op 04 januari 2004 @ 20:49:
Ik heb de computer weer geformateerd en nu draai ik Windows XP. Die doet het goed, dus probleem is opgelost
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Ook je bak gepatcht neem ik aan?Harwin schreef op 04 januari 2004 @ 22:05:
Uiteraard. Norton Antivirus en de ingebouwde firewall van XP. BlackIce gaf rare foutmeldingen na installatie onder XP.
Het is toch aan te raden een andere firewall te draaien, omdat de XP fw geen applications in de gaten houdt.
En kijk wat beter uit met sites/files zodat je niet weer geïnfecteerd raakt.