Toon posts:

Codec problemen... (divx enzo)

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit nu al een tijd te kutten met Codecs... ik wil gewoon dat alle avi en mpeg files foutloos afspelen... dat is me tot heden nog niet gelukt.. Dit gebruik ik nu:

Codecs:
- Nimo Pack 7.0 Build 5 (full install behalve 2 opties)
- DivX Pro 5.1.1
- Codecpack voor Mediaplayer 9 (via windows update site)

Players:
- Mediaplayer 9
- BsPlayer
- DivX Player 2.5

Problemen:
- Krakend geluid bij sommige avi of mpeg files
- Schokkend beeld bij sommige Avi's (voornamelijk divx films)

Is er iemand die deze problemen ook heeft? Of is er maybe iemand die zijn codec configuratie kan doorgeven... dus wat ik moet installeren vanaf het begin om het goed te laten werken...

Ik gebruik btw WinXP Pro. SP1..

Thx alvast.

Greetz, Wishjuh

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bij welke heb je bijvoorbeeld problemen?

Ik heb DivX 5, Xvid & AC3 geïnstalleerd en kan probleemloos alle films afspelen. Nou download ik niet bijzonder veel films, maar toch met regelmaat van de klok.

Je vertelt alleen niet welke films niet werken, dan is 't lastig een oplossing te zoeken. Alle films is een nogal breed begrip. ;)

/edit
Oh ja, ik werk nog gewoon met mplayer2.exe. Ofwel; mediaplayer 6.4.09.1128. Verder geen codecpacks, geen players, geen andere zooi, gewoon de bovengenoemde, kale, codecs.

Alles weggooien en installeren wat ik installeer werkt voor mij prima. Maar het kan zijn dat jij een film bedoelt die anders gecodeerd is, maar daarbij is de bestandsnaam van de film wel belangrijk, dus als je die er even bij zet. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door PromWarMachine op 29-12-2003 04:21 ]

Dividend for Starters

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nimo Codec Pack?

Ik gebruik alleen maar losse codecs, niet hele paketten want vaak verne*ken die paketten dus je instellingen zo dat alleen een totale windows her-install werkt!

Yup, lekker zootje hoor. Nope losse Xvid, losse DivX, losse Ogg codec en ik ben blij!

There is no place like ::1

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Ik zou alle losse codecs uninstallen en idd losse codecs gebruiken. Wil je wel met een pack werken zou ik Gordian Knot gebruiken. Staat wel op www.doom9.org.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Mijn strategie is via GSpot kijken welke codecs je niet hebt( door middel van de film in dat progje te laden) en die afzonderlijk installen.

Je kan ook eerst FFdshow nemen en daarna kijken via Gspot welke je nog mist als er een film niet afspeelt, maar teveel zooi werkt mekaar tegen en die Nimo kan je beter niet gebruiken.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik gebruik het K-Lite Codec pack (oeioei ;)), maar heb er verder heen problemen mee

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 10:13
K-Lite Codec pack en Nimo moet je eigenlijk niet gebruiken..

Ik heb divx, xvid/fddshow en ac3 en ik speel 99% van alle films goed af, met wmp.

Zeker sommige ac3/xvid ripjes zijn erg mooi ;)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Icey schreef op 29 december 2003 @ 23:56:
K-Lite Codec pack en Nimo moet je eigenlijk niet gebruiken..

Ik heb divx, xvid/fddshow en ac3 en ik speel 99% van alle films goed af, met wmp.

Zeker sommige ac3/xvid ripjes zijn erg mooi ;)
Je kan daar nog een Mpeg2 ( elecard) aan toe voegen om kompleet te zijn.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 08:54

cky

ik gebruik ook die nimo, heb eigenlijk nergens problemen mee maar ik heb laatst gemerkt bij kill bill, dat hij :

vloeiend speelt op mijn oude computer met de codecs los geinstalleerd, dual pIII 500 mhz

hapert op mijn nieuwe comp met nimo pack versie? en dat is een 3ghz proc..

dus denk dat afzonderlijk wel beter is, maar welke je dus allemaal nodig hebt weet ik niet

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 23:01
Ik heb ook het Nimo pack . en op mijn PC speelt hij alles perfect af .
Alleen op m'n laptop is de kwaliteit slechter , veel blokkiger af en toe
dan op mijn "gewone"PC . En op me laptop heb ik op het begin een groene waas die naar een paar seconden wel weg is maar toch , erg vreemd omdat ik op mijn pc geen problemen heb .

Verwijderd

Ik gebruik al een hele tijd de ACE Mega Codec: Versie 5.93 Pro

Het is het enige codec-pack dat ik geïnstalleerd heb en ik kan er echt alles mee afspelen (duizenden videofragmenten en honderden films). Je krijgt er Mediaplayer Classic, BSPlayer, Quicktime, TweakUI en tientallen utilities bij.

Na de installatie kan je bij 'start-uitvoeren-msconfig' de drie codecs die samen met Windows opgestart worden uitvinken, die hoeven niet op de achtergrond te draaien.

Verwijderd

Ik gebruik de Boli Codec van dvd.box.sk icm BsPlayer. Werkt helemaal prima.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

gewoon DivX 5.x, Xvid en AC3 installe, en 99% werkt...

Ben nog niets tegengekomen dat niet werkte, en ALS dat voorkomt, dan kijk je gewoon met Gspot welke codec je mist....

Je moet het niet moeilijk maken als het makkelijk ook gaat eh...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Nimo pack kan aardig je systeem vernaggelen. Heb het nu al een paar keer gezien dat die pack computers aardig overhoop gooien. Gewoon de losse codecs allemaal down en klaar is kees, gegarandeerd kijk plezier ;)

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik gebruik nu ffdshow samen met AC3 en alle films gaan perfect bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
cky schreef op 30 december 2003 @ 00:57:
ik gebruik ook die nimo, heb eigenlijk nergens problemen mee maar ik heb laatst gemerkt bij kill bill, dat hij :

vloeiend speelt op mijn oude computer met de codecs los geinstalleerd, dual pIII 500 mhz

hapert op mijn nieuwe comp met nimo pack versie? en dat is een 3ghz proc..

dus denk dat afzonderlijk wel beter is, maar welke je dus allemaal nodig hebt weet ik niet
Ik had het bij Kill Bill idd ook... dus gewoon los alles installeren... ff goed lezen in deze thread :)

Thx voor de tips peeps :)

Verwijderd

Ikzelf draai SLD Codec Pack (www.skynet4ever.tk) en ffdshow. Nergens problemen mee en heb heel veel films. Let wel op dat als je van Codec pack wisselt, je de oude eerst verwijderd.

EDIT: Skynet4ever.tk is bij mij nu even niet werkend, maar via Google zijn meerdere downloadlocaties te vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 09:05 ]

Verwijderd

als niks mag helpen probeer dan deze

http://ace.subpage.net/ace.php 48mb groot
alles maar dan alles zit erin

Verwijderd

wat is er mis met klite codec pack? Gebruik het zelf en werkt goed maar wil graag de nadelen weten..

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

MEt dat Nimo codec pack heb ik altijd problemen gehad. Ik heb nu het K-Lite Codec Pack en die bevalt me prima. JE moet echt alleen de codecs installen verder heb je helemaal niks nodig aan proggies erbij. Ook geen BSplayer. Gewoon je filpmjes kijken in Media Player. En je heb er nog meteen ondertiteling bij ook.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ff c/p geleend van site die men hier liever niet ziet:

Op onze site onder de FAQ staat een kort overzichtje van de belangrijkste codecs.

Samengevat:
enkel voor afspelen =
FFDShow-filter
ac3-codec
Windows Media codecs
Ogg/Ogm filter

zowel afspelen als encoderen =
divx3 en/of divx 5 (basic/pro) en/of xvid
ac3-codec
Windows Media codecs
Ogg/Ogm filter
FFDShow-filter (optioneel)

MP3-codec wordt tegenwoordig standaard (beperkt weliswaar) met windows meegeleverd. Al de rest zoals divx4 (zeker niet installeren!!) en divxg400 hebt ge echt nie nodig.

En nog iets heel belangrijks: als je de aparte divx/xvid-codec installeert, zorg dan voor meest recente versie, maw geen divx 5.03 maar wel 5.05!
En vergeet Gspot niet.

klite is dus geen probleem, zolang je geen problemen hebt. :>

Ondertussen is nu wel alles verteld, dus de TS zal nu wel genoeg weten.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

installeer:
- DivX3.11
- XviD
- ac3filter_0_68b.exe
- ffdshow
- VobSub voor de subtitles

en alles werkt

dit zijn iig de codecs die voor mij perfect werken met alles
desnoods nog divx4/5 installeren

Verwijderd

geen nimo gebruiken. gebruik k-lite codec pack 204full.exe en vobsub voor de ondertiteling.

Voor dvd afspelen gebruik ik overigens powerdvd

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Lijkt een beetje op Avi speelt niet, codecs echter wel aanwezig* (ik post hier omdat dat topic al in mijn bookmarks stond, even omruilen voor deze)

Samengevat is het daar: FFDShow, AC3, BSPlayer.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik ben de laatste tijd ook druk met codec packs installatie. Maar als ik dit topic lees is er niet een echt goed. Je moet veel verschillende packs installen voordat je alles hebt.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Is het wel een codec probleem?
Kan je hardware het wel aan en of heb je geen probleem met interrupts en dma?
Lijkt mij nml in deze logischer.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin. Natuurlijk heb je altijd de kans dat het wel werkt, maar dan nog heb je nauwelijks een idee van wat er precies op je PC gezet wordt. Voor beginnelingen is dat natuurlijk erg makkelijk, echte tweakers slaan al groen uit bij het idee alleen al.

De sleutel tot een goed werkend en performant systeem is enkel het hoognodige installeren. Je wil dus zeker geen codecs en applicaties installeren die je niet gaat gebruiken. Met andere woorden, zeker geen codec packs. Zorg er dus voor dat dat soort rotzooi van je PC af is.

Je hebt slechts enkele kleine zaken nodig om vrijwel alle DivX/XviD-gecodeerde films weer te geven.

ffdshow filter

Het ffdshow-filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Daarnaast bezit ffdshow een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren.
In sommige zeldzame gevallen geeft ffdshow problemen met XviD gecodeerde films. In dit geval is het nodig om de XviD codec (Koepi's XviDbuild of Nic's DirectShow filter bijvoorbeeld) eveneens te installeren en de ondersteuning voor XviD in ffdshow uit te schakelen.

AC3 filter

Omdat ffdshow enkel beeld behandelt heb je waarschijnlijk ook nog een AC3 filter nodig voor de films die hiervan gebruik maken. AC3filter is net als ffdshow compact en biedt een groot aantal features.

Als je zelf ook films encodeert, dien je natuurlijk ook wel de codecs van de formaten waarnaar je codeert te installeren. De eerder genoemde programma's zijn slechts DirectShow filters die enkel de weergave verzorgen.

VobSub (optioneel)

Hoewel ffdshow en veel mediaspelers zelf wel ondertitels kunnen weergeven, verkiezen sommigen een apart filter hiervoor. VobSub is waarschijnlijk wel het bekendste. Gebruikers van Matrox-kaarten prefereren vaak DivXG400 boven VobSub.

Media Player Classic (MPC) of BSPlayer

Als laatste is natuurlijk een goede mediaspeler van belang. De filmweergave valt of staat met de kwaliteit van de player. Iedereen die Windows Media Player 7 en later gebruikt op een niet zo modern systeem zal wel weten waarom een goede player van belang is. Spelers als Media Player Classic en BSPlayer zijn compact, nemen weinig resources en bieden tal van features.

Met dit handvol compacte maar krachtige applicaties zit je goed waar codec packs je systeem overladen met tonnen nutteloze en vaak conflicterende codecs...

Heb je dan nog een film die niet wil afspelen, dan kun je GSpot gebruiken om te weten te komen welke codec je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec!

Hou er ook rekening mee dat afhankelijk van de bitrate en gebruikte codec, de kans bestaat dat je op een oudere PC bepaalde films nooit vloeiend gaat kunnen afspelen door een gebrek aan CPU-kracht of een verouderde beeldkaart. Algemeen raadt men voor DivX en co minimum een P2 400 / K6 450 aan.
Pagina: 1