Toon posts:

Avi speelt niet, codecs echter wel aanwezig*

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een dus een avi-film gedownload, en heb verschillende codec-packs geinstalleerd waaronder degene van kazaalight.nl en van divx.com. Ik heb de film op divx-player, bsplayer, windows media player en dat soort zaken proberen af te spelen. Degene waar ik wel een soort van beeld zie is op divx-player. Ik heb voor de codecspecificaties gspot nagekeken en al mijn codecs bleken te zijn geinstalleerd! Waarom zie ik dan bij alle players geen beeld en bij divxplayer alleen rose met groen beeld met zwarte strepen er doorheen??

Please help!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Heb je ook al xvid geprobeerd, veel films zijn tegenwoordig daarin gecodeerd ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Anders moet je eens FFDshow en AC3filter installeren. Meestal gaat dit wel werken.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 09:38

cruncher

wanna crunch someone?

Nimo lite pack al geprobeerd?

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ik weet niet of al deze dingen al in de packs zitten, maar ik ben nu eerst divfix aan het runnen kijken of er delen corrupt zijn. En als dat niet zo is dan ga ik alle codecs verwijderen en niet beginnen met die packs want na enig zoekwerk op het forum ben ik erachter dat ik dat beter niet had kunnen doen.

Maar zit de AC3filter en FFDshow niet standaard in verschillende packs?

N.B. >> en gspot zegt dat ik alle codecs heb geinstalled heh!

edit 2: heb de divfix gerunned: geen errors

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 16:57 ]

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Het K-Lite Codec Pack Full speelt 99% van alle audio en video bestanden. Heb je die al geprobeerd? http://mirror.edskes.com/

• artman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01-2021
heb je die Xvid nou al eens geprobeerd???
Of weet je zeker dat het een een DivX-avi file is???

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:20

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 16:56:
N.B. >> en gspot zegt dat ik alle codecs heb geinstalled heh!
Maar welke codec gebruikt je .avi volgens Gspot?

Ik heb met XviD nog wel eens dat er verschil zit tussen de verschillende builds van bijvoorbeeld Nic of Koepi en de FFDshow.

Als je film XviD gecodeerd is, moet je dus even deze verschillende codecs proberen (wel eerst een ander deinstalleren ;) ).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Uit de fileheader moet je kunnen halen welke codec het is, er zijn aparte programma's die die headers kunnen lezen, maar ik doe het altijd gewoon met virtualdub.
BTW, de meeste codec zie ik wel genoemd staan in deze draad, maar er komen soms ook filmpjes in OGM (ogg vorbis) op internet voor. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus wat ik zie

click here

ik heb alle codecs verwijderd (de full codec pack van kazaa light en divx codecpack)
ik heb vervolgens de AC3 filter en ffdshow geinstalled, en heb nu alvast geluid!
nu het beeld nog, bsplayer zegt nu dat de file corupt is en dus zal het 'seeking very slow' zijn...

Je ziet dat enkele dingen misconfigured zijn, dat komt denk door het uninstallen? Terwijl ik gewoon correct uninstall heb gedaan..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 17:36 ]

Verwijderd

"click on it for info"...

Ik zou eerst maar eens een beetje opschonen (registry en onnodige codecfiles in \system32\) en opnieuw opstarten als ik jouw was.

Voor het afspelen heb je alleen Ffdshow filter + AC3codec nodig.

Verwijderd

Topicstarter
handmatig verwijderen?

ik heb geen flauw idee hoe ik de fouten ga verhelpen nl.

edit2:

ik ben nu inmiddels zover dat ik de 3ivx D4 filter heb verwijderd door hem op te zoeken op google en hem dan te verwijderen

als ik ditzelfde probeer met de divx decoder lukt dit niet, ik heb nog steeds geen beeld maar wel geluid, wie helpt me uit de brand?

Het gaat er dus om dat ik de divx bestanden verwijderd wil hebben...

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 18:14 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nemo is voor codec n00bs.

Probeer idd alles zo veel mogelijk weg te halen, liefst zo netjes mogelijk. Als het niet meer bij geinstalleerde programma's staat, gewoon mapjes wegflikkeren en je register opschonen.
Als alles redelijk 'schoon' lijkt hoef je alleen maar FFDShow (voor Xvid) en Divx 5.11 te installen, AC3 codec er bij en alles speelt gewoon prima af. Geloof me dit werkt, het enige wat je dan nog mist is Indeo Codec en wazige Azie-codecs ;).

Verwijderd

Topicstarter
Wat ongelooflijk raar!

Ik wou net een screenshot gaan maken van wat voor beeld hij gaf in divx player, en toen ik die had gemaakt gaf hij ineens beeld! Ik ging vervolgens divx player afsluiten en kijken of hij het weer deed, maar dat deed hij niet, ik maakte weer een screenshot en hij deed het wederom ineens weer!

Bij bsplayer krijg ik nog steeds de melding "file is corrupted! Seeking will be very slow!" vervolgens als ik op ok heb gedrukt geeft hij "Unknown file format (DIVX)"

Voor enkele mensen zal nu wel een hoop duidelijk worden, gaarne dit mede te delen wat je dan duidelijk wordt :)

Verwijderd

Als alles redelijk 'schoon' lijkt hoef je alleen maar FFDShow (voor Xvid) en Divx 5.11 te installen,
Ffdshow doet ook Divx3/4/5/Xvid/MPG4, dus DivX 5.11 hoef je niet te installeren, behalve als je zelf wilt gaan encoden/rippen. Als je dan BSPlayer als afspeelprogramma gebruikt heb je een zo min mogelijk resources trekkend en conflicten gevende winnende combinatie :)

BSPlayer
ffdshow filter
AC3 filter

Om erachter te komen of je file corrupted is kun je hem ook openen met VirtualDub. Als er dan frames missen zie je dat VirtualDub deze weer probeert te reconstructen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 19:06 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:04:
Ffdshow doet ook Divx3/4/5/Xvid/MPG4, dus DivX 5.11 hoef je niet te installeren
Vergeten idd, ik hou niet van FFDShow's Divx, dus die doe ik altijd apart installen :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben nu dus so far:

- Alle codecs had ik van mijn computer, althans dacht ik, alleen voor de sound stonden de Fraunhofer codecs er nog op (neem aan dat dat in winamp zit) after that ging ik rebooten
- vervolgens installeerde ik de AC3-filter en de ffdshow codecs, daarna weer rebooten
- ik probeerde daarna eerst de film te openen in bs-player ik kreeg daar wederom de melding "File is corrupted! Seeking will be very slow!" vervolgens ging hij wel spelen maar had ik geen beeld en wel geluid
- ik probeerde het dus maar in DivX-player daar kreeg ik het groen-rose beeldscherm maar wel met geluid, als ik daarvan voor jullie een screenshot wou maken (print screen + plakken in paint) kreeg ik ineens wel beeld, en vervolgens ging ik kijk wat het resultaat was van het knippen, maar dit bleek zwart beeld te zijn.

Nu neem ik dus aan dat het print screen van divx player en dat de film dan pas begint niet de normale gang van zaken zijn. Weet iemand in godsnaam wat er mis is!?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de avi-file trouwens ook niet openen in TMPGenc

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat zegt gspot inmiddels over de nieuwe codec instellingen? (je hebt er immers een aantal gedelete)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ik denk dat je file probleem hem nu zit in het feit dat je een xvid file hebt geprobeerd te maken met divfix... als je de originele file nog ergens hebt zou ik die proberen!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb de topictitel aangepast van "Codec-probleem!" naar "Avi speelt niet, codecs echter wel aanwezig". Zo is aan de topictitel beter te zien waar het topic over gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanacht TMPGenc aangezet nadat ik de divx5 codecs ook had gedownload, toen kon ik de film wel laden, hij was vanochtend nog bezig, over een anderhalf uur ben ik thuis en zal ik kijken of het is gelukt te decoderen met TMPGenc

Verwijderd

Topicstarter
Okej, ik kan dus de film niet op mn computer afspelen, althans wel na de screenshot, maar ik heb de divx5 codecs geinstalleerd en toen tmpgenc gerunned, en het resultaat is een perfecte film die ik nu dus op vcd kan gaan branden, bedankt voor de support people.
Pagina: 1