speedlinq internet probleem (valt steeds weg)

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

ik heb een probleem/vraag:

Ik heb thuis adsl van speedlinq met een speedtouch 510 modem (1 pc). Die is aangesloten op een pc (3com netwerkkaart).
Van die pc (andere netwerkkaart) gaat een crosskabel naar een andere pc (internet sharing). Nu heb ik daar wel internet op enzo, maar steeds valt de verbinding weg en gaat op de adsl modem een oranje lampje knipperen (die met dat '@').

En dan ben ik de verbinding voor een halve minuut kwijt. En na een tijdje werkt alles weer (zonder opnieuw op te starten ofzo).
En dat gebeurd om de 5 a 10 minuten. Wat heel erg vervelend is.

Wat kan ik hier aandoen? En is er zo wie zo een oplossing voor?

Gr Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

Waarom gooi je er geen router tussen? Dan hoeft je PC ook niet aan te staan als je op die andere wil internetten.
Ik denk dat je dan van je probleem bent verlost.

Check nu in ieder geval je IP adressen of die goed staan, zet alles op vaste ip's en niet op autoverkrijgen en kijk of het zo dan wel werkt

BTW Groeten hoeft hier niet hoor ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Bestla op 29-12-2003 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Martijn,

Ik heb hetzelfde probleem met Speedlinq met een 510 multi pc modem, word er horendol van. Heb na 3 maanden ook nog steeds geen oplossing gevonden :(, dus mochtn er hier mensen zijn met een zeer goed idee dan hoor ik het zeer graag. Voor 89 euro een halve verbinding maakt me niet echt gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

mischien een firmware update voor je modem ?
er is al een tijdje een nieuwe uit nammelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Mijn broertje heeft ook een hele tijd problemen gehad met zijn verbinding. Hij heeft na maanden zeuren ze eindelijk zover dat de zijn etech router omruilen voor een speedtouch. Die onderhand al weken onderweg, maar dat ter zijde. Ze hebben nogal de neiging lang te wachten met hun beloften nakomen. Hij had bijvoorbeeld ook een teruggaaf van een aantal maanden bij de start van zijn abo maar die is ook al een maand of 5 'onderweg'...

De problemen die hij had waren daarintegen psies dezelfde als hierboven beschreven... hmm... beloofd weinig goeds...

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 01:45:
hallo mensen,

ik heb een probleem/vraag:

Ik heb thuis adsl van speedlinq met een speedtouch 510 modem (1 pc). Die is aangesloten op een pc (3com netwerkkaart).
Van die pc (andere netwerkkaart) gaat een crosskabel naar een andere pc (internet sharing). Nu heb ik daar wel internet op enzo, maar steeds valt de verbinding weg en gaat op de adsl modem een oranje lampje knipperen (die met dat '@').

En dan ben ik de verbinding voor een halve minuut kwijt. En na een tijdje werkt alles weer (zonder opnieuw op te starten ofzo).
En dat gebeurd om de 5 a 10 minuten. Wat heel erg vervelend is.

Wat kan ik hier aandoen? En is er zo wie zo een oplossing voor?

Gr Martijn
Blijft je internet op de eerste pc wel goed? of is het alleen op pc 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:10
Het oranje lampje dat gaat knipperen lijkt mij meer het probleem dat de verbinding met de KPN-centrale niet stabiel is. Ik heb zelf een Speedtouch 510 multipc, als ik bij dit modem de kabel uit de splitter trek krijg ik ook een oranje knipperend lampje. Misschien kun je eens proberen of met een andere splitter de verbinding wel goed is, anders kun je door kpn je lijn laten testen.

Het modem dat jij hebt is ook makkelijk om te toveren naar een multipc modem, het enige wat je dan nog nodig bent is een hub/switch om alle pc's met je modem te verbinden. Hoe je dat moet doen is te vinden op http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestla schreef op 29 december 2003 @ 07:28:
[...]

Blijft je internet op de eerste pc wel goed? of is het alleen op pc 2 ?
alle twee...maakt niets uit. Dus ook gewoon als ik die 2de pc loskoppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestla schreef op 29 december 2003 @ 06:56:
Waarom gooi je er geen router tussen? Dan hoeft je PC ook niet aan te staan als je op die andere wil internetten.
Ik denk dat je dan van je probleem bent verlost.

Check nu in ieder geval je IP adressen of die goed staan, zet alles op vaste ip's en niet op autoverkrijgen en kijk of het zo dan wel werkt

BTW Groeten hoeft hier niet hoor ;)
dat maakt niets uit, want het gebeurd ook op de pc die direct op de modem is aangesloten.

Ik zal niet meer groeten hoor.

Gr. Martijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn,

Heb het nu eindelijk gevonden. De config file van speedlinq is niet goed. Deze bindt bepaalde applicaties aan poorten die waarschijnlijk conflicteren met progjes die je gebruikt. (dat is iig mijn idee) Heb vanmorgen standaard drivers gedownload en daarmee de modem opnieuw geinstalleerd en nu lijkt het erg goed te werken. Mijn ultieme test was nl mirc, als ik deze opstartte dan vloog de verbinding er radicaal uit en nu niet meer :)

Ben alleen de link kwijt maar als je m wilt kan ik deze wel mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Kan je em aub posten?Mijn bro heeft hier waarschijnlijk binnenkort ook problemen mee... ;(

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:12:
Martijn,

Heb het nu eindelijk gevonden. De config file van speedlinq is niet goed. Deze bindt bepaalde applicaties aan poorten die waarschijnlijk conflicteren met progjes die je gebruikt. (dat is iig mijn idee) Heb vanmorgen standaard drivers gedownload en daarmee de modem opnieuw geinstalleerd en nu lijkt het erg goed te werken. Mijn ultieme test was nl mirc, als ik deze opstartte dan vloog de verbinding er radicaal uit en nu niet meer :)

Ben alleen de link kwijt maar als je m wilt kan ik deze wel mailen
please post it of mail het naar nobeltje@yahoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te vroeg gejuigd. Stond op het punt om je te mailen ( ik had nog maar 1 disconnectie gehad) wiel de verbinding weg. En het blijft weer gebeuren. :' (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb hier ook Speedlinq 1024/512 van Baby xl zeg maar, en mijn connectie ligt er ook steeds na een uur uit (voor 30 sec) is zeer irri wanneer je online aan het spelen bent..... want dan lig je er dus uit

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ik heb een mail naar speedlinq gestuurd met deze topic, ik hoop dat het gaat helpen. The Champ zou je je configuratie hier eens kunne posten van Martn en mij heb ik m al.

Silent_mode

Bij mij geldt:
> modem:
> speedtouch 510 multi-pc
> 2x windows XP
> netwerkkaarten:
> 1X sis (ECS mobo integrated) naar modem
> 1X realtek netwerkkaart (intern naar hub)
> 1x nvidia (denk ik) netwerkkaart (naar hub)
>
> Afstand tel lijn van splitter naar binnenkomend ptt
> stekker 10 meter.
> Afstand utp kabel modem => computer 2 meter

Martijn:

modem:
speedtouch 510 multi-pc
2x windows XP
netwerkkaarten:
1X 3com naar modem
1X realtek netwerkkaart (naar pc, crosscable)
1x nvidia (onboard) netwerkkaart (naar pc, Crosscable)
1x realtek (naar xbox) :)

afstand van pc naar modem is net 30 cm ofzo, heel
kort.

Afstand tel lijn van splitter naar binnenkomend ptt
stekker 1 meter.

Redlijk identiek zou ik zo zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Mijn config:

Modem: Speedtouch 510
Windows XP
Netwerkkaart : 1x 3com van pc naar modem :P

Afstand tel lijn naar splitter binnenkomend ptt stekker is minder dan 1 meter.
Afstand utp kabel modem => computer is ook minder dan 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok tot zover hebben we dus in totaal 1 ding gemeen. Windows xp, ik a vandaag eens kijken of windows 2000 een andere reaktie geeft, en zal het resultaat hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

mijn broertje heeft via speedlinq een setje software gehad die de speedlinq verbinding zou moeten laten werken met die speedtouch. Als ik meer weet host ik het wel ff.

ps: ook win xp

[ Voor 9% gewijzigd door UltimateB op 02-01-2004 20:08 . Reden: typos ]

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
==> IT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultimateb schreef op 02 januari 2004 @ 13:35:
mijn broertje heeft via speedlinq een setje software gehad die de speedlinq verbinding zou moeten laten werken met die speedtouch. Als ik meet weer host ik het wel ff.

ps: ook win xp
Please please please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik weet dat dit op zich geen oplossing is, maar misschien kan deze info iemand wel verder helpen.

Twee W2K machines
Zyxel 650H multi-pc modem (ethernet)
Speedlinq 768/128 via BabyXL

Problemen: te verwaarlozen (31 december een storing van/bij speedlinq) in de buurt van waar ik woon.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist ook 2 x win2k erop gezet maar blijft zuign. Dit lijkt absoluut op mijn laatste jaar bij speedlinq. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb precies hetzelfde met Cistron over BBned. Ongeveer elk uur valt de hele verbinding weg voor 30 seconden. Op mijn modem (Ethernet Speedtouch Home ISDN) valt de linesync dan ook weg. Ik heb al wat geprobeerd te frutselen met direct aan het telefoonpunt aansluiten (zonder de splitter) maar nog geen succes. Ik weet niet goed wat er aan de hand is. Ik heb dit sinds ongeveer twee dagen .. Mijn router is een linux bak.

Ik zit overigens in Groningen centrum.

[ Voor 9% gewijzigd door woutur op 03-01-2004 15:32 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Mijn broertje heeft zijn internet aan de praat met en speedtouch!!! :D Hij had em ook gehacked. Hij heeft het volgende proggie gebruikt. Vraag me niet om een handleiding maar ik denk dat je er wel uit kan komen ;)

http://www.xs4all.nl/~remcodb/BaByXL_home.exe

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( Aan de praat krijgen is niet zo moeilijk, maat een half uurtje stevig internetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post hierboven is dus maar voor de helft verzonden dankzij een andere diconnectie. Wat ik dus wilde schrijven was dat ik na een week nog niets gehoord heb. Maandag nog maar eens bellen a 70 eurocent per minuut .Ben erg boos, k-verbinding die maanden te lang heeft geduurd voordat ik m uberhaupt kreeg, een rekening voor 1,5 week dat ik nog helemaal geen verbinding had. (weigeren terug te storten) en een response tijd van weken op de e-mail!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou....ik heb vorige week gebeld en het probleem uitgelegd, en ze zeiden dat ze er naar zouden gaan kijken. En de dag erna heb ik helemaal geen problemen meer gehad.

Geen flauw idee wat er is gebeurd, maar ik blijf de connectie behouden!!!
Waar ik overginds heel erg blij mee bent.

Dit helpt wel geen ene reet voor jullie, maar ik denk ik zeg het effe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You lucky man :)

Hoop dat het bij mij ook werkt, maar heb het probleem al 6 x uitgelegd misschien is 7 een geluksgetal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Je kan misschien wat waarden uitlezen uit je modem om te zien hoe goed/slecht je lijn is. Blijkbaar is bij mijn Noise Margin niet goed genoeg soms waardoor ik linesync verlies. Dit treedt blijkbaar alleen op als het koud is.

Voor alcatel modems kun je inloggen via telnet op je modem (start uitvoeren: telnet 10.0.0.138).
Dan commando: td
Dan commando: prompt.
Je wordt gevraagd om het expert password. Je kan deze vinden op de volgende pagina: http://www.weethet.nl/english/adsl_alcatel_calculator.php

Wanneer je ingelogd bent als expert doe: golden
Daarna: operational_data

Dan krijg je een overzicht van de parameters van je lijn. Het gaat om de Noise Margin die rond 6 db moet zijn. Bij mij is deze laag (1 of lager).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze schijnt bij mij niet helemaal tewerken op de Speedtouch 510, ik kom nog wel tot aan het td command, maar waar prompt ingevuld zou moten worden kan ik alleen het commando call invoegen. Echter weet ik niet wat het vervolg zou moeten zijn, aangezien ik nergens als expert kan inloggen (wordt iig niet gevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

In dat geval even op de rest van de pagina van weethet.nl kijken over het hoe en wat. Ik heb ook een i510 hier staan maar misschien met wat andere firmware (voor BBNed). Op die pagina worden in ieder geval wel uitgelegd hoe je als expert kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm overigens toen het niet koud was had ik er ook last van. En het is heel frappant dat elke keer als je er melding van maakt dat het 3 dagen redelijk goed gaat, waarna de ellende weer begint. :(
Overigens op mijn laatste mailbericht kreeg ik antwoord of ik de helpdesk wilde bellen. a 70 eurocent per minuut, mag ik nonde.. gewoon een beetje service voor fl 198,- per maand ?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook probs met speedlinq...had het idee dat het kwam door via chipset en usb poorts...nu n intel chipset en alles gaat zo als het hoort....na maanden van ellende!

Speedlinq raadt ik niemand aan ..helpdesk 70ct min en newsgroups zign waardeloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
ik wilde graag weten of de problemen al verhoplpen zijn bij degene die dit aan ging en zo jah, hoe zijn ze verholpen dan?

Ik heb er nog steeds last van dat ie om het uur er 30 seconde uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 19:28
Had er ook last van, in geval van een multi-pc Speedtouch modem kun je hem in "Bridge" mode zetten, dit verhelpt de boel, alleen heb je dan geen multi-pc modem meer ;)
Een andere optie is een Zyxel-modem te nemen, deze hebben dat probleem niet op het Tiscali netwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door man-o-script op 24-02-2004 13:15 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Dus jij beweerd dat het aan de modem ligt en niet aan de verbinding zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

The Champ schreef op 25 februari 2004 @ 05:05:
Dus jij beweerd dat het aan de modem ligt en niet aan de verbinding zelf
Het lijkt er wel op, ik heb met mijn Zyxel modem eigenlijk nooit problemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Liu heb jij ook speedlinq ? anders kun je het niet vergelijken en dan nog:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

The Champ schreef op 25 februari 2004 @ 12:47:
Liu heb jij ook speedlinq ? anders kun je het niet vergelijken en dan nog:(
Of je leest even:
Mr. Liu schreef op 02 januari 2004 @ 20:50:
Ik weet dat dit op zich geen oplossing is, maar misschien kan deze info iemand wel verder helpen.

Twee W2K machines
Zyxel 650H multi-pc modem (ethernet)
Speedlinq 768/128 via BabyXL

Problemen: te verwaarlozen (31 december een storing van/bij speedlinq) in de buurt van waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Het ligt eigenlijk aan de ongelukkige combinatie van het netwerk en de modem.

Tiscali (het netwerk) zegt dat het niet aan hun ligt, aangezien Zyxel modems er geen last van hebben op hun eigen netwerk.
En Thomson (fabrikant van de modems) zegt dat het ook niet aan hun ligt aangezien de modems het perfect doen op andere netwerken (KPN, bbned bijvoorbeeld).

Oftewel het is dus waarschijnlijk een ongelukkige keuze geweest deze combinatie.

//

• The Champ
maar das toch raar dat me verbinding precies elk uur (bv 12:27uur en 13:27 etc.) er even voor 10 seconde uit ligt??

• Kama
  • Laatst online: 30-06 10:52

Kama

Game Coordinator

Ik heb ook die Thomson 510 1pc met Speedlinq, maar ik heb hem wel vrijwel direct geherprogrammeerd (zodat ikzelf (lees: m'n router) het IP adres krijg ipv de modem).

drs. Kama

• The Champ
Kama wat voor voordelen heeft dit voor jou dan?
En hoe heb je dat gedaan dan? (ikke noop)
Wil alles proberen om dit te kunnen verhelpen namelijk.

• man-o-script
Op de manier van Kama is het inderdaad verholpen zoals ik ook eerder al zei.

Met het configuratie-programma'tje van de Thomson kun je hem in "Bridge" mode zetten, de PC achter de modem krijgt dan het internet IP adres en niet een intern IP (10.0.0.X).
Hiermee is het uitvallen van de verbinding verholpen.

Het gevolg is wel dat als je de multi-pc modem gebruikt met meerdere computers eraan dat dit dan niet meer mogelijk is.
Door hem op "Bridge" te zetten kan er aan de modem maar 1 PC hangen, via deze PC zou je natuurlijk wel veer een verder netwerkje aan kunnen leggen.

//

• The Champ
Ik heb geen multi-pc modem, maar slechts 1 aansluiting, wel heb ik daar nu achter een hub met 8 poorten. Is dat dan ook niet meer mogelijk? zal haast wel niet?

Moet zeker internet delen doen via windows ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
same here

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/881608

Ligt aan BBNed en BabyXL, kheb et ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Waar haal ik dat proggie van Thomson om hem in bridge mode te zetten. Zal haast ook wel op een andere manier kunnen, maar ik weet niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
The Champ schreef op 02 maart 2004 @ 11:10:
Waar haal ik dat proggie van Thomson om hem in bridge mode te zetten. Zal haast ook wel op een andere manier kunnen, maar ik weet niet hoe.
voila: http://www.speedtouch.nl/drivers.html

het is misschien wel handig eerst een backup van je instellingen te maken, dit kan ik het controlgedeelte (10.0.0.138)

[ Voor 18% gewijzigd door man-o-script op 02-03-2004 12:42 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Config tool - Windows programma met Nederlandse router-modem configuraties

is dat dat proggie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Even bij je modem-type kijken (in mijn geval 510i).
Dan de laatste firmware installeren (als je die nog niet had, kan nooit kwaad :))
En daarna de goede config-tool downloaden voor jouw firmware.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Verbindingen verbreken op Tiscali-netwerk

Er worden problemen gemeld over verbindingen, waarop onderbrekingen plaatsvinden. Dit doet zich voor met SpeedTouch modem types uit de 500 en 600 series met modemsoftware/-firmware release 4.2 en met name bij WideOpen en Max abonnementen. Dit probleem is in onderzoek en tot er een oplossing is adviseren wij de voorgaande firmware versie van de modem te gebruiken (dus een downgrade uit te voeren).

Ik heb Tiscali, voor my dus geen4.2 maar lekker bij de oudere 4.0.2.0.

btw kan ik hierna nog wel een netwerk draaien via me hub? Of moet ik dan echt internet delen via die comp achter me modem?

Heeft dit nog nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar je upload speed in je modem, ook nadat de verbinding verbroken is. Ik had er namelijk last van toen KPN de snelheidsverhoging had doorgevoerd, en daarvoor nooit. Dus met 128 upload nooit problemen, upload 320 en mijn verbinding werd ook vrij vaak verbroken, ik haalde nooit de 320 upload, ik zat met wisselende upload snelheden tussen 192-256 (dat in het modem weergegeven stond). Het bleek aan een kabel in mijn huis te liggen, deze vervangen en nergens meer last van. En ik heb mijn modem wel geupgrade naar firmware 4.2 en heb nu dus nergens meer last van. Ik heb alleen geen speedlinq, maar misschien helpt deze info jullie ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn laatste post van vorige keer heb ik tot afgelopen weekend zonder problem ge-internet. helaas is het probleem nu weer terug, en weer gemailed naar de helpdesk. Het antwoord "of ik maar weer even wil bellen a 0,7 euro per minuut" wat ik voorheen al tig kee heb geprobeerd. Dat gaat mijn pet een beetje te boven ze hebben toch een dossier, weten dus wat het probleem is? Moet ik het verhaal nu nog een keer vertellen of willen ze mijn vriendin weer in de war brengen door haar de meterkast in te sturen?
Ik heb nog maar eens naar deze topic gewezen voor alle mogelijke verklaringen, en hoop maar dat het weer goed komt. Als de verbinding het doet is het een heerlijek lijn maar 2 van de 6 maanden een normale internet verbinding is echt veeeeeeel te weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De provider bellen heeft ook niet zoveel nut, zij kunnen de lijn namelijk niet controleren. Het enige dat ze kunnen is deze storing bij KPN (of BBned..) aangeven, maar dat kun je dus beter zelf doen. Probeer zo snel mogelijk (als het KPN is) langs de 1e lijn te komen, zodat de 2e lijn jou kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen lijn-probleem. Het is een service probleem. De lijn is al lang getest en die is in orde bevonden een week geleden gebeld en er zou een andere modem gestuurd worden maar die idioot die ik gesproken heb (overigens 10 minuten in de wacht gestaan = 7 EURO!) heeft niks gestuurd en niks opgeschreven. Dus weer gebeld 6 miniuten (nog eens 4,2 euro!) en nog steeds niks ontvangen.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt me overigens iets te lang. Kan iemand mij misschien helpen met hoe ik de firmware kan wijzigen? Heb geen cd van de modem maar wil graag andere firmwares uitproberen aangezien deze provider zo flexibel is als een baksteen zal ik het zelf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drivers en firmware files genoeg op het internet nu alleen nog iets waarmee de firmware geinstalleerd kan worden want die zit er net niet bij :(

edit -heb maar naar salcatel gebeld en heb de csetup nu hiervoor. Denk alleen niet dat het probleem hiermee opgelost gaat worden, aangzeien ik de juiste firmware had. Je weet echter maar nooit, want weer wachten op line provider kan maanden duren :'( - edit

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook proberen om de pc's een vaste ipnummer te geven, dan heb je geen probleem meer dat de lease steeds verloopt , want die staat snel ingeschakeld bij de 510, en dan valt steeds de verbinding weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Ok mensen,

bij mij is het opgelost. Ik moest door wat problemen (me raid 0 werkte niet meer) me hele computer formateren.
En waarempel, hij disconnect niet meer sinds die tijd. Zou het aan windows liggen ofzo?
Of een andere software instelling (fout)
Ik weet het niet, maar misschien ook het proberen waard?

Ik gebruik de Win XP

hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Champie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, heb je dezelfde instellingen? Geen bridge-mode o.i.d.?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zovaak me pc geformateerd, maar daar heeft het echt niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlinq 2048 All-In hier sinds 15maart met Zyxel multipc modem.

Ben niet tevreden. Antwoord op helpdesk mailvragen duren 3 tot 4 weken voordat je reply krijgt. In de reply staat dan dat ik de helpdesk beter kan bellen.

Pas gebeld, 2x 10minuten (incl 2x 5min zgn. wachtrij = 14 euro) om te horen dat het uitvallen waarschijnlijk aan defecte switch ligt. Er is nu al een week een nieuwe met spoed onderweg naar mij...

Sinds 2 uur terug valt verbinding weg, ook wanneer ik de switch er tussenuit haal (!)
Ik schijt hier zwaar peuken van !
Heeft niets met Windows te maken, ik draai Freesco als router met modem in Bridge !

Meer mensen problemen? Ik vrees dat dit pas wordt opgelost nadat ik morgen weer als droplul hun helpdesk kan bellen.

Ik kom nota bene van UPC af.. ik had beter moeten lezen denk ik, en direct voor Demon moeten kiezen. Iemand ervaring met opzegging Speedlinq. Ben sinds 15apr lid, ik wil er weer vanaf. TIA (thanx in advance ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 04:07:
[...]
Antwoord op helpdesk mailvragen duren 3 tot 4 weken voordat je reply krijgt.
Die ervaring heb ik ondertussen ook.
In de reply staat dan dat ik de helpdesk beter kan bellen.
Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Pas gebeld, 2x 10minuten (incl 2x 5min zgn. wachtrij = 14 euro) om te horen dat het uitvallen waarschijnlijk aan defecte switch ligt. Er is nu al een week een nieuwe met spoed onderweg naar mij...

Sinds 2 uur terug valt verbinding weg, ook wanneer ik de switch er tussenuit haal (!)
Ik schijt hier zwaar peuken van !
Heeft niets met Windows te maken, ik draai Freesco als router met modem in Bridge !

Meer mensen problemen? Ik vrees dat dit pas wordt opgelost nadat ik morgen weer als droplul hun helpdesk kan bellen.

Ik kom nota bene van UPC af.. ik had beter moeten lezen denk ik, en direct voor Demon moeten kiezen.
Lastig inderdaad
Iemand ervaring met opzegging Speedlinq. Ben sinds 15apr lid, ik wil er weer vanaf. TIA (thanx in advance ;-)
Ik zit er zelf ook nog geen jaar en Speedlinq heeft mij goed geholpen met een heel lastige provider die niet wilde/kon leveren, maar wel mijn ADSL-aansluiting bezet hield.

Verwijderd

Ik heb de sofware van de Speedtouch 510 geupdate naar 4.27 nadat ik dit probleem ook had(binnen een uur nadat ik een speedlinq 4096/1024 had:()
en nu lijkt het opgelost:)
Dit stond erover bij speedtouch zelf:

Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ik heb dus ook (denk ik) hetzelfde probleem met speedlinq als meerdere mensen hier.

Sinds een aantal dagen heb ik het Speedlinq All-In 4096/1024 abbo via het Tiscali/BabyXL netwerk.
Ik heb van Speedlinq een Sagem F@ST 908 modem gekregen (de verkeerde dus want ik had sowieso een multi-PC modem besteld)

Het probleem wat ik nu heb met de verbinding is dat die iedere 6 minuten (exact 6 minuten ja!) wegvalt en dan een halve minuut lang.

De adsl modem is met mn PC verbonden met een UTP crosscable naar een realtek netwerkkaartje. Mijn PC is de enige die op het modem is aangesloten.

Ik gebruik XP

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik kan verder niet in de modem kijken welke gegevens daar staan en bij speedlinq snappen ze het ook al niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:27
Dr_Hell schreef op 16 oktober 2004 @ 02:07:
Ik heb dus ook (denk ik) hetzelfde probleem met speedlinq als meerdere mensen hier.

Sinds een aantal dagen heb ik het Speedlinq All-In 4096/1024 abbo via het Tiscali/BabyXL netwerk.
Ik heb van Speedlinq een Sagem F@ST 908 modem gekregen (de verkeerde dus want ik had sowieso een multi-PC modem besteld)

Het probleem wat ik nu heb met de verbinding is dat die iedere 6 minuten (exact 6 minuten ja!) wegvalt en dan een halve minuut lang.

De adsl modem is met mn PC verbonden met een UTP crosscable naar een realtek netwerkkaartje. Mijn PC is de enige die op het modem is aangesloten.

Ik gebruik XP

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik kan verder niet in de modem kijken welke gegevens daar staan en bij speedlinq snappen ze het ook al niet :(
Misschien de firmware van je modem updaten? Da's één van de eerste dingen om te checken; of je probleem al niet opgelost is door de fabrikant. Voor de Speedtouch modems was het op deze manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb dus hetzelfde probleem 2048/1024 Speedlinq abbo sinds vrijdagmiddag en idd om de 6 min valt de verbinding weg, maakt niet uit wat je aan het doen bent, streamen, downloaden od helemaal niets.

Firmware 4.0.2A op de sagem f@st 908 en er is nog geen nieuwere, dus misschien is een downgrade een oplossing???
Bekabeling is hier goed, alle kabels die ik heb al geprobeerd. zelfde probleem.
Vaste ip's geven aan pc(s) maakt niet uit tov DHCP.
Alle informatie die ik er tot nu toe over gevonden heb, komt op een aantal dingen neer:
Wijkcentrale probleem
Modem probleem (met de speedtouch is dat de oplossing)

Wordt er een beetje hopeloos van, vriendin van mij in de flat met een tiscali abbo heeft zeker niet om de 6 min een disconnect dus wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Okee, dankzij Dr Hell een goede beschrijving van het probleem met de sagem f@st 908 icm Speedlinq (babyxl/tiscali netwerk)

Het modem stelt zich in op een te hoge uploadsnelheid (896 kbps) ipv de stabiele 672 kpbs, dit zorgt ervoor dat de verbinding er steeds uitknalt.
Gisteren stelde het modem zich bij toeval goed in en bleef de verbinding dus ook goed werken. Nu heb ik vanochtend de nieuwere versie van het Bridgemon prog geinstalleerd en die gaf meteen aan dat er een nieuwere firmware was (4.0.2D) helaas niet gelukt om deze te updaten, maar misschien dat deze update het probleem oplost. keep you posted....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
envy007 schreef op 25 oktober 2004 @ 11:05:
...
Nu heb ik vanochtend de nieuwere versie van het Bridgemon prog geinstalleerd en die gaf meteen aan dat er een nieuwere firmware was (4.0.2D) helaas niet gelukt om deze te updaten, maar misschien dat deze update het probleem oplost. keep you posted....
Welke versie van Bridgemon gebruik jij nu? En waar heb je die versie vandaan?
Ik heb namelijk regelmatig last van een vastlopende modem, die ik daardoor even moet resetten. Door die reset kiest hij weer een te hoge snelheid, waardoor het gezeik weer van voor af aan begint. Het instellen van een lagere upload is volgens mij ook redelijk random, soms doet hij het na een korte tijd al, en meestal pas na een halve dag ofzo :(

Ik gebruik momenteel versie 1.0.5 van het sagem bridgemon programma met software version 4.0.2.A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet.... heeft het gewoon met de kwaliteit van de verbinding te maken... en niet aan de software van je pc.. of modem/router...
een nieuwere firmware kan helpen.. ook je modem/router tweaken, om iets meer vermogen tegebruiken bij het verzenden van gegevens kan helpen.. (toen ik dit had gedaan bij mijn Tweakdsl 2048/1024 steeg mijn upload een beetje, en werd een stuk stabieler) later zijn ze bij BBnet aan 't klooien geweest, en had ik plots nog maar 512 upload. (Terwijl hij wel sync op 796) maargoed.. dat terzijde.. laat je provider eens de verbinding testen.. heb je de splitter op de juiste plek gezet? of zomaar ergens op een telefoon aansluiting gezet? dit kan ook veel uitmaken.. ok storingen van stroom kabels naast de telefoon/adsl lijn.. kan heel erg storen..

om hiervan zeker te zijn, moet je even je lijn laten doormeten door je provider..

Wat je zelf kan proberen, is zelf even de bekabeling testen, of vernieuwen.. ook het juist instellen van je router, met aangepaste instelingen kan helpen.. maar das meer voor preformance.. succes iig.. dit probleem komt bij velen voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
---> het is dus geen router he, maar een modem.

en er is voor zover ik kon vinden geen manier om instellingen in de modem te veranderen.
het enige wat ik zou kunnen veranderen is de firmware, mocht ik die kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Ik heb gebeld met Speedlinq en gevraagd of ze mijn probleem op konden lossen.
De man kwam zelf al met de oplossing om de upload in het profiel aan te passen.
dat duurde 2-4 werkdagen en inderdaad hadden ze op de vierde werkdag mijn profiel aangepast naar 2240/800 en sindsdien is hij stabiel.

De nieuwere versie van Bridgemon versie C.1.7
http://www.sagem.com/supp...er/SAGEM_Fast_908-948.exe

Deze geeft elke keer aan dat er een nieuwere versie is van de firmware. 4.0.2D geloof ik
Vraagt dan of je wilt upgraden en kan vervolgens het modem niet vinden dus daar heb je niet veel aan helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een firmware update gedaan van mij Sagem F@st 908-948 modem en zoals er hier al gezegd werd zou het wel eens met je upload te maken kunnen hebben. Bij mij sprong hij van 800-nog-iets naar 608, benieuwd of het nu gaat werken.

edit: hij sprong vanmorgen weer terug naar de oude 823 Kbps upload

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb met speedlinq hetzelfde probleem.
Internet valt precies om de 7 minuten even uit. Ik heb de Sagem 9.08 met de nieuwste firmware. 4.0.2D, dit biedt geen uitkomst. Zijn er al mensen die een oplossing hebben of is het vragen aana speedlinq om je upload te verlagen de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het zelde probleem met SpeedlinQ

IK heb All In 3072
SNELHEID: 3072/1024 Kbit/s.. op een Tiscali/BabyXL Netwerk.....

De modem die ik erbij gekregen hebt is een Sagem F@st 908-948 modem en de nieuwste driver heb ik geinstalleerd...

IK heb een systeem: Windows 2000 Prof, 256MB RAM, 80GIG....

En bij mij, om de 10 minuten valt het internet steeds uit....

Eergister heb ik een andere modem geleend van me neef, een SpeedTouch 510 en daarvoor heb ik ook de nieuwste drivers ook geinstalleerd maar de probleem is nog steeds niet verholpen..

Heeft iemand een andere idee,,,,,,, 8)7

by the way, ik heb dit hele gedoe gelezen, iedere reactie en tot nu toe worden 2 oplossingen voor de modem speedtouch 510 gegeven......
1. Met het configuratie-programma'tje van de Thomson kun je hem in "Bridge" mode zetten, de PC achter de modem krijgt dan het internet IP adres en niet een intern IP (10.0.0.X).
Hiermee is het uitvallen van de verbinding verholpen...

2. In de eigenschappen van Internet-Protocol (TCP/IP) de automatisch IP-adres toewijzen functie UITSCHAKELEN en dan zelf de juiste IP invullen en inschakelen...

Maar bij alle 2 problemen zit ik beetje vast...

Met andere woorden
1. vanwaar kan ik zo een configuratie-programma'tje van de Thomson downloaden zodat hij het in "Bridge" mode kan zetten?
2. als ik zelf een IP adres moet toewijzen in de eigenschappen van Internet-Protocol (TCP/IP), wat moet ik bij Subnetmasker, Standaard Gateway, Voorkeur DNS-Server en Alternatief DNS-Server zetten?

Ik hoop snel iets te vernemen.. dank u

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 00:29 . Reden: nog extra info bijzetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denagammi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03 14:28
De helpdesk vertelde mij dat zit zou liggen aan een 'klapperende lijn'.

Een vriend van mij die ook een Speedtouch 510 heeft, net als ik... is nu door het 'optimaliseren' van de lijn al een stuk stabieler.

Die valt nu nog maar 2 a 3 keer per week even uit.

Ik nog steeds elke dag een stuk of 50 keer denk ik ;)

Maar hopelijk gaan ze mij nu ook tweaken.

70ct/m helpdesk is ook echt asociaal. Zeker als je eerst 10 min naar een slechte kwaliteit kutmuziek zit te luisteren.

*plop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denagammi schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:13:
70ct/m helpdesk is ook echt asociaal. Zeker als je eerst 10 min naar een slechte kwaliteit kutmuziek zit te luisteren.
Moet je eens voor de gein de tijd bijhouden dat je naar de muziek luistert. Is vaak dezelfde tijd totdat je wordt geholpen. Dus ze laten je express 10 minuten naar dat kutnummer luisteren om je daarna pas door te sturen. Want ik word vaak bij een bepaald refrein geholpen. toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zelfde problemen gehad. Namelijk gemiddeld elk kwartier een uitval van circa 10 seconden. Opzich als je aan het surfen bent merk je van een uitval van 10 seconden weinig, maar van mirc en msn werd ik helemaal gestoord en on-line gamen was vrijwel onmogelijk. Vele forums heb ik afgezocht en tips opgevolgd. Ook op de website van de makers van de modem erkennen ze het probleem, een firmware update zou uitkomst moeten bieden maar aangezien de nieuwste firmware al reeds geinstalleerd was op de modem was upgraden ook niet mogelijk. Ik heb toen speedlinq gebeld (70ct/min). De eerste keer kreeg ik een mevrouw aan de lijn die mij het advies gaf een herinstallatie te doen van mijn modem (speedtouch 510 met 4 utp slots). Als het niet zou helpen moest ik terug bellen, de technische dienst zou dan mijn verbinding gaan testen. Uiteraard was het probleem niet weg en heb ik terug gebeld. Omdat ze op de helpdesk niet precies wisten wanneer er door de TD getest ging worden moest ik mijn pc 5 werkdagen aan laten staan. Ik had op een donderdag avond gebeld, met spanning hield ik elke dag mijn pc scherp in de gaten.... mirc en msn waren de graadmeter maar natuurlijk kon ik ook in de logs van de modem zelf kijken of er een uitval was geweest. Een week later op een vrijdag merkte ik resultaat. Met mirc bleef ik ingelogd op het kanaal. Msn bleef online en ook volgens de log van mijn modem was er geen uitval meer althans niet ieder kwartier.... nu heb ik 1 keer per 3 dagen een uitval. Het is niet 100 % voorbij maar het 1000x beter als dat ´t was. Ik heb geen idee wat ze nu gedaan hebben maar wat het was maar het heeft iig geholpen. Misschien is deze tip een oplossing voor andere die met dit probleem kampen. Suc6 ermee iig.

Oh ja ff mijn specs van de situatie hier ....
binnenkomst telefoon tot splitter 30 cm
splitter tot modem nog is 30 cm
Op de modem zitten 3 pc´s aangeloten.
2 op 20 meter afstand, 1 op 7,5 meter afstand.
Op alle pc´s draait windows xp met sp2.
Netwerkkaarten realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog vraagje aan de mensen die SpeedlinQ internet hebben...

NieuwsGroepen???

Leden van SpeedlinQ hebben wij geen NieuwsGroepen?? Want als ik via grabit mijn newsserver toevoegt kan hij niet connecten....

Behalve een payserver is er maybe andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:37
Hier meer van hetzelfde, de verbinding valt er een paar keer per dag plotseling uit. Het is nog niet zo erg als bij sommigen, maar toch behoorlijk irritant.

Ik heb daarom via de website maar een klachtenformulier ingevuld. Vervolgens kreeg ik zo'n geautomatiseerd mailtje met daarin een verwijzing naar dit, of dat 't niet kon zijn. Ik moet zeggen, dat lijkt 't probleem, maar het is februari geweest en ik ben ook nog eens in februari abonnee geworden, dus toch maar aangeklikt dat het bericht definitief naar de klachtenafdeling mag. Nu ligt het 'verstuurd' mailtje in m'n mailbox en is het maar afwachten naar wat er komen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou diegenen die nog problemen hebben kunnen nu met Speedlinq kontakt opnemen, want nu zijn ze verschrikkelijk snel in reageren, telefonisch dan, ik was binnen 3minuten al doorverbonden...

De oplossing die ze gaven was het volgende: Je moet je zlef opgeven dat je die probleem hebt, Speedlinq zal vervolgens dan je internet voor de komende 6dagen meten.... Als het internet bij jou echt steeds uitvalt zal je binnen 6dagen naar een andere profiel worden geplaats die stabieler is dan waarop jij nu zit.....

Wat ze zeiden ook te doen was om elke dag, de komende 6 dagen je modem van 08.00am tot 20.30pm aan te laten staan en dan uitmaken vervolgens en dan rond half negen in de avond op internet te gaan en te kijken of je nog steeds problemen hebt, zes dagen lang, na 6 dagen als je steeds problemen blijft krijgen bel je weer terug dan geven ze andere oplossing....

Maar vergeet niet, je moet je eerst opgeven dat je een probleem hebt, dat je internet steeds uitvalt, dan pas gaan ze hem meten anders niet......

Bij mij heeft het wel geholpen, mijn internet valt helemaal NIET meer uit en hij is ook nog sneller dan hij vooraf was......

Succes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:27
[b]Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:38
1. vanwaar kan ik zo een configuratie-programma'tje van de Thomson downloaden zodat hij het in "Bridge" mode kan zetten?
2. als ik zelf een IP adres moet toewijzen in de eigenschappen van Internet-Protocol (TCP/IP), wat moet ik bij Subnetmasker, Standaard Gateway, Voorkeur DNS-Server en Alternatief DNS-Server zetten?

Ik hoop snel iets te vernemen.. dank u
Het config programma'tje kun je op www.speedtouch.nl vinden.
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway 10.0.0.138
De adressen van de DNS servers kun je vinden door met de browser via de webinterface op 10.0.0.138 de modem te benaderen en te kijken bij Service Info. Of op de site van je provider.
Pagina: 1