Toon posts:

Logitech Z680 speakers te gebruiken met Panasonic DMR-E50?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben echt een noob op dit vlak, tot nu toe heb ik altijd de standaard speakers van de TV gebruikt maar omdat ik een nieuwe TV (Philips 28PW8718) en een DVD recorder ga kopen wil ik ook wat beter geluid...

Ik heb al enkele dagen zit rondsnuffelen en heb ondertussen geleerd dat ik een receiver/decoder nodig heb en speakers. Maar nu heb ik net eens op de logitech website gekeken en daar staat dat bij de Z680 speakers een decoder zit ingebouwd.

Mijn vraag is nu: kan ik deze 3 systemen in combinatie met elkaar gebruiken en hoe moet ik ze opstellen? IK veronderstel dat de COAX kabel die uit de muur komt de DVD recorder in moet. Aan de DVD recorder zit een SCART uitgang die waarschijnlijk de TV in moet... Maar zitten aan een TV de nodige uitgangen voor de speakers of moet ik er toch nog een receiver gaan tussensteken?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen en in ieder geval bedankt!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Aan een degelijke DVD speler/recorder zitten ook gewoon Optical/COAX outputs :)

Verwijderd

Topicstarter
komt het geluid van de TV dan ook door de Z680, niet alleen het geluid van DVDs?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als jij de analoge geluid uitgang van de TV op de analoge ingang van de Logitech aansluit, dan komt ook het stereo TV geluid uit de logitech. Als de logitech dan ook nog eens een dolby prologic decoder heeft, dan heb je zelfs surround geluid uit de tv :).

Dat moet je dus NAAST de DVD speler aansluiten en dan moet je op het logitech setje gewoon even kiezen of je de digitale (DVD) ingang wil gebruiken of de analoge (voor de TV). Als dat niet kan, dan zou je moeten pluggen als je een DVD'tje gaat kijken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Dus de TV heeft een uitgang die het geluid naar de z680 speakers kan sturen...

Dan stuurt het toch alle geluid door of zijn er ook 2 uitgangen (digitaal & analoog).

Setup zou dus zijn: Signaal --COAX--> DVD Recorder --SCART--> TV --?--> Z680 speakers

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 22:23
Op de Z680 heb je 3 afzonderlijke aansluitingen die je kan kiezen, optisch, coax en analoog met tulpstekkers, je zou dus de tv gewoon op de analoge aansluiting kunnen zetten, en dan de dvd speler op de optische of coax aansluiting, en dan kan je met de afstandsbediening van de z680 set de bron kiezen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Dus de TV heeft een uitgang die het geluid naar de z680 speakers kan sturen...
Dan zou je even achterop de TV moeten kijken ;)
De wat betere TV heeft een losse audio uitgang in de vorm van twee zogeheten cinch bussen (of tulp connector). Anders kun je misschien een tweede scartuitgang gebruiken wel video en audio uitstuurt, of misschien gewoon de primaire scartaansluiting welke als ingang en uitgang dient. In dat laatste geval heb je wel een andere kabel nodig, maar probeer eerst eergenoemd eens.

Dat is dus voor geluid van de TV, alles wat van de coax af komt. Dat is namelijk stereo (of dolby prologic) en daar heb je dus zo'n normale stereo verbinding voor nodig.

Voor DVD films die je afspeelt op de dvd speler/recorder sluit je nog een 'digitale interlink' aan op de logitech set en de speler/recorder. Dit kan dus zo'n coaxkabeltje zijn of een optische kabel. Dat is dus voor het geluid wat van de DVD af komt.

Je kunt misschien ook alleen die digitale interlink gebruiken, maar het is wel leuk als je ook geluid van gewoon TV op je speakers kan laten horen zonder dat je de dvd speler/recorder hoeft te gebruiken of hoeft aan te zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Kan je de z-680 ook via de coax ingang met de tv verbinden?
Dit zou dan wel via een scart moeten vanuit de tv, want ik heb geen l en r uitgang aan m'n tv...

Mijn xbox is via een optische kabel verbonden met de z-680 en met een scart in het eerste gat van de scart op de tv. (Advanced scart cable dus...)

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 22:53
Lijkt me niet volgens mij si die coax ingang digitaal. En ik ken geen tv die een digitale uitgang heeft.

Verwijderd

Gewoon zo aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/8977/aansluitenlogitechtvendvd.jpg
kun je TV beluisteren via de logitech, dvd's beluisteren in de hoogste surround kwaliteit die je uit die set kan krijgen, en uiteraard ook gewoon lekker lui zappen :z
Pagina: 1