Toon posts:

Vastloper tijdens meerdere spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,
Ik heb even een vraagje, ik heb sinds 3 maanden een nieuwe pc, maar als ik nu BF1942 (alleen als ik online game) of NFS:U ga spelen loopt mn hele pc vast (beeld staat stil en ik kan helemaal niets meer doen). Het enige wat dan helpt is resetten. Ik heb het Asus A7V600 moederbord en een avi radeon 9600 pro videokaart, wat zou het probleem kunnen zijn, hebben jullie mischien enig idee, ik heb gehoord dat het mischien mijn voeding kan zijn, maar ik weet niet hoe ik dit moet checken. ik heb al heel veel geprobeert in mn bios zonder resultaat.

Please help,
dacota

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:18
Probeer eerst atlijd de laaste drivers.
Ati catalist 3.10
Via 4-1
De laaste bios voor het moederbord is ook zeer goed te adviseren.
Maar NFSU heeft wel eens vaker last van rare dingen onder een ATI kaart.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
'bedankt maar ik was vergeten te zeggen dat ik alle nieuwe drivers van mn grafische kaart al had geinstalleerd zonder succes overigens, het werd alleen maar erger. en voor mn moederbord had ik echt geen flauw idee wat ik nou nodig had en kon gebruiken, want er stonden alleen maar gebruiksaanwijzingen op in andere talen.

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
laatste versie van DirectX (opnieuw) installeren...

Voeding checken doe je met een monitoring programma die de spanningen van de voeding weergeeft... mainboard monitor bijvoorbeeld. Het programma dat bij je asus board zit kan dat ook wel, denk ik... (ben ff de naam kwijt...) :)

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Wat zegt je log? tik eens eventvwr in in run balkje.. Komt daar iets naar voren waar je wat mee kunt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 21:48:
Wat zegt je log? tik eens eventvwr in in run balkje.. Komt daar iets naar voren waar je wat mee kunt?
Wat moet ik waar?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
start->run/uitvoeren->eventvwr
duidelijk toch :?

Edit:
Sorry Meph ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Laurenz op 28-12-2003 21:55 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Start--> run (of uitvoeren)
dan : eventvwr

Dan komt er een beperkte log naar voren waar je soms critical errors naar voren kunt halen die je vertellen waar het probleem zit.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Hoeveel WATT is je voeding :?
Daar kan het probleem ook liggen.

Loopt je geluid ook vast of hoor je helemaal niks meer :?

[ Voor 33% gewijzigd door Hoyden op 28-12-2003 21:56 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe warm wordt je pc? Test bijvoorbeeld eens terwijl de kast open staat, kijken of het dan beter gaat. Check ook gelijk even of de koelblokken/fans van je pc niet vol met stof zitten die de koeling zwaar belemmeren.

+ topictitel duidelijker gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 28 december 2003 @ 21:55:
Daar kan het probleem ook liggen.

Loopt je geluid ook vast of hoor je helemaal niks meer :?
Geen idee hoeveel watt mn voeding is.
mn geluid loopt ook vast.

en in dat uitvoeren geeft ie wel een application hang aan maar daar begrijp ik geen reet van.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

SandeR schreef op 28 december 2003 @ 21:55:
De user zegt dat hij net 3 maanden een nieuwe PC heeft zodat aangenomen kan en mag worden dat de voeding voldoende power heeft.

Overigens is het wattage nietszeggend. Belangrijker is het vermogen dat met name op de 12v-lijn kan worden afgenomen door de hardware. Bij sommige voedingen van 350 watt is dat veel meer als bij een voeding van 450 watt.

Het is me watt hè? :)

ARME AOW’er

• Hoyden
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:00:
[...]

en in dat uitvoeren geeft ie wel een application hang aan maar daar begrijp ik geen reet van.
Dan moet je daar dus ff naar kijken.
Heb ooit jaren geleden zoiets gehad, voeding niet goed meer.
Veel vastlopers in games, meestal met een groene rand bovenaan en het geluid bleef steken op 1 punt.

Verzamel zoveel mogelijk gegevens.
Dus cpu temp, voeding's type etc.

En je biosinstellingen zet je op default.
GuardianAngel schreef op 28 december 2003 @ 22:00:
[...]

De user zegt dat hij net 3 maanden een nieuwe PC heeft zodat aangenomen kan en mag worden dat de voeding voldoende power heeft.

Overigens is het wattage nietszeggend. Belangrijker is het vermogen dat met name op de 12v-lijn kan worden afgenomen door de hardware. Bij sommige voedingen van 350 watt is dat veel meer als bij een voeding van 450 watt.

Het is me watt hè? :)
Je moet alles vragen daar hij dat zelf niet aanduid.
Een 250watt voeding bijv. is natuurlijk aan de kleine kant.

Dus dacota_nl, wat is het voor voeding :?

[ Voor 56% gewijzigd door Hoyden op 28-12-2003 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 28 december 2003 @ 21:59:
Hoe warm wordt je pc? Test bijvoorbeeld eens terwijl de kast open staat, kijken of het dan beter gaat. Check ook gelijk even of de koelblokken/fans van je pc niet vol met stof zitten die de koeling zwaar belemmeren.

+ topictitel duidelijker gemaakt :)
bedankt voor topic verandering,
mn fans zijn helemaal schoon, dit zijn ook extra grote zodat ik daar geen last van zou hebben (dacht ik)
en ook met de kast open heb ik het.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:00:
[...]

Kan je de output daarvan hier even pasten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:04:
[...]

Kan je de output daarvan hier even pasten?
0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 48 61 6e 67 ion Hang
0010: 20 20 41 70 68 65 78 2e Aphex.

Verwijderd

De complete errormelding svp met id etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:08:
De complete errormelding svp met id etc.
kan m niet kopieren dus tik ik het maar ff:

Bron: Application hang

Categorie: (101)

Gebeurtenis id: 1002

Vastgelopen toepassing: Aphex.exe, versie: 1.40.0.5142
vastgelopen module: hungapp

Verwijderd

Gebruik je gamespy toevallig?

Is het tijdstip van die melding in de eventvwr gelijk aan het moment van vastlopen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb er best begrip voor dat je met een probleem zit en hier probeert een oplossing te vinden maar...... het schiet niet echt op zo.

Kijk eens aan:
Help mijn PC loopt vast / start niet meer op!

Door het toenemende aantal topics over problemen met vastlopers en het opstarten heeft BalusC een uitgebreide faq geschreven met heel wat punten die je kunt proberen om het op te lossen. De betreffende faq is te vinden @ Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen. Mocht je hierna nog niet uitkomen, open dan wel een goed topic!
Verder kun je ook eens kijken hoe een topic-opening minimaal moet zijn. Alle informatie die je hebt over je systeem, het gebruikte OS én wat je er ZELF aan hebt gedaan is echt een must. Door je niet hieraan te houden krijg je van iedereen vragen die niet gesteld hadden moeten worden.

Daarnaast is het behoorlijk duidelijk dat je (nog) niet thuis bent in de wondere wereld die PC en OS heet. De meest simpele vraag kan door jou niet worden beantwoord!

Met alle respect, ga eens buurten op www.beginnersweb.nl, verdiep je eens in de technische kant van jouw PC en in het gebruik van je OS.

Dit zeg ik niet voor mijn plezier maar om je voor te bereiden op een leuke tijd op GoT. Die komt gegarandeerd als je zelf ook wat inzet toont.

Welkom op GoT trouwens.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:15:
Gebruik je gamespy toevallig?

Is het tijdstip van die melding in de eventvwr gelijk aan het moment van vastlopen?
ja ik gebruik gamespy.

Verwijderd

Wat een reactie weer.. help die jongen/vrouw toch gewoon... Ik mis de oude dagen van tweakers, zo'n 4 jaar terug, waar de echte nerds zaten die jan en alleman graag wilde helpen...

Probeer eens een game te spelen zonder gamespy, wellicht dat het dan wel werkt.. en dan weet je meteen waar het aan ligt.

edit: beantwoord mijn 2e vraag ook even svp :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:19:
Wat een reactie weer.. help die jongen/vrouw toch gewoon... Ik mis de oude dagen van tweakers, zo'n 4 jaar terug, waar de echte nerds zaten die jan en alleman graag wilde helpen...

Probeer eens een game te spelen zonder gamespy, wellicht dat het dan wel werkt.. en dan weet je meteen waar het aan ligt.

edit: beantwoord mijn 2e vraag ook even svp :P
Dat zal ik zeker even proberen, en wat je tweede vraag betreft dat is me niet helemaal duidlijk , maar het is wel de enige foutmelding die er op die dag in staat dus ik neem aan van wel.

en ik kan de frustratie van guardian angel wel begrijpen, maar hij/zij moet ook begrijpen dat niet iedereen alles kan weten van pc's

Verwijderd

In de eventvwr zie je ook op welk tijdstip die foutmelding is ontstaan. De foutmelding die jij me gaf had met gamespy te maken dat vastliep. Als dat tijdstip niet overeen komt met het moment van vastlopen dan zal dat er weinig mee te maken hebben..

hoe lang duurt het voordat je pc vastloopt als je aan het gamen bent? Heb je dit probleem alleen met gamen of gebeurt het wel vaker?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:29:
In de eventvwr zie je ook op welk tijdstip die foutmelding is ontstaan. De foutmelding die jij me gaf had met gamespy te maken dat vastliep. Als dat tijdstip niet overeen komt met het moment van vastlopen dan zal dat er weinig mee te maken hebben..

hoe lang duurt het voordat je pc vastloopt als je aan het gamen bent? Heb je dit probleem alleen met gamen of gebeurt het wel vaker?
het duurt een minuut of 15 bij BF1942 en bij NFS:U na ongeveer 3 minuten al.
Bij NFS loop ie zelfs al vast in het menu, de game is origineel, en heb ik ook bij een vriend van me geprobeerd of het daar niet aan lag.

Verwijderd

Topicstarter
het duurt een minuut of 15 bij BF1942 en bij NFS:U na ongeveer 3 minuten al.
Bij NFS loop ie zelfs al vast in het menu, de game is origineel, en heb ik ook bij een vriend van me geprobeerd of het daar niet aan lag. en het gebeurt allen met gamen.

Verwijderd

Wat voor pc heb je precies? hoeveel geheugen etc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:35:
Wat voor pc heb je precies? hoeveel geheugen etc?
Moederbord asus a7v600
Graf. kaart: ati radeon 9600 pro
1024 mb geheugen

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:25:
[...]
...en ik kan de frustratie van guardian angel wel begrijpen, maar hij/zij moet ook begrijpen dat niet iedereen alles kan weten van pc's
Dat begrijp ik wel maar jij begrijpt niet dat 'we' toch wel graag zien dat iemand tenminste nog iets van een PC en een OS snapt.
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:19:
offtopic:
Right, dat begrijp ik terdege. Ik mis dat ook weleens maar een beetje kennis moet toch iedereen wel hebben en dat ontbreekt bijna totaal.

Daarnaast is het gewoon een van de policies op GoT. Of jij of ik het daarmee eens is een ander verhaal.

Kijk eens welke vragen er gesteld moeten worden om de TS te helpen. Je bent nu verplicht om heel het topic nauwkeurig door te lezen om uit te vinden wat voor systeem de TS heeft en wat er allemaal is gedaan. Dat is gekkenwerkt en daarnaast onduidelijk. Let maar op, er volgen, als er hier geen slot op komt, nog tientallen vragen en herhalingen van zetten, kortom topicvervuiling.

Door iemand op de gang van zaken op GoT te wijzen voorkom je dat elke vraag gewoon neergezet kan worden en de kwaliteit van GoT naar een bedenkelijk peil gaat. Daarnaast is GoT geen helpdesk waar je je 'even' registreert, je vraag neerzet en voor eeuwig verdwijnt.

Daarnaast is het niet uit te sluiten dat het een softwareprobleem is. Een soortgelijk topic als dit loopt al hier.

Nogmaals helpen? Prima! Maar dan graag ook alle informatie geven die er nodig is om überhaupt te kunnen helpen. Tenslotte bel je ook niet naar een garage met de vraag 'mijn auto doet het niet, wat zou het kunnen zijn'.

ARME AOW’er

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:07

Sjod

Ik ben goed luisterend

Welke bios heb je?

Als je lager heb dan 1.06b dan moet je upgraden naar 1.06b of hoger (bij 10.6b weet ik zeker dat deze goed werkt in combinatie met een 9600 pro)

Hoeveel reepjes geheugen je hebt is ook belangrijk als je er namelijk 2 hebt dan moet je deze plaatsen in slot 1 en 3 en niet in 1 en 2

Probleem komt inderdaad vaker voor.

Verwijderd

offtopic:
Right, dat begrijp ik terdege. Ik mis dat ook weleens maar een beetje kennis moet toch iedereen wel hebben en dat ontbreekt bijna totaal.

Daarnaast is het gewoon een van de policies op GoT. Of jij of ik het daarmee eens is een ander verhaal.

Kijk eens welke vragen er gesteld moeten worden om de TS te helpen. Je bent nu verplicht om heel het topic nauwkeurig door te lezen om uit te vinden wat voor systeem de TS heeft en wat er allemaal is gedaan. Dat is gekkenwerkt en daarnaast onduidelijk. Let maar op, er volgen, als er hier geen slot op komt, nog tientallen vragen en herhalingen van zetten, kortom topicvervuiling.

Door iemand op de gang van zaken op GoT te wijzen voorkom je dat elke vraag gewoon neergezet kan worden en de kwaliteit van GoT naar een bedenkelijk peil gaat. Daarnaast is GoT geen helpdesk waar je je 'even' registreert, je vraag neerzet en voor eeuwig verdwijnt.

Daarnaast is het niet uit te sluiten dat het een softwareprobleem is. Een soortgelijk topic als dit loopt al hier.

Nogmaals helpen? Prima! Maar dan graag ook alle informatie geven die er nodig is om überhaupt te kunnen helpen. Tenslotte bel je ook niet naar een garage met de vraag 'mijn auto doet het niet, wat zou het kunnen zijn'.
[/quote]

Respect to that dude.. Your right

• Hoyden
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:38:
[...]

Moederbord asus a7v600
Graf. kaart: ati radeon 9600 pro
1024 mb geheugen
En wat voor voeding :?

Ff replyen op een eerdere vraag he!, anders wordt het nooit wat zo :z

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
op deze manier komen we er niet. Er blijft een gebrek aan informatie, en zoals GuardianAngel al zegt, dat is niet werkbaar.

Neem anders idd eens rustig een kijkje op http://www.beginnersweb.nl, daar zijn ze veel meer gericht op gebruikers zoals jij (niet verkeerd bedoelt ofzo, maar gewoon een andere insteek qua forum). Iig komt er op deze manier niets uit dit topic, dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.