Toon posts:

Een goede low profile agp kaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb urenlang het internet afgezocht, en ik heb ook een vrij recent topic hierover gevonden op dit forum, maar daar kwam niet echt een eenduidig antwoord uit voort, dus probeer ik het zelf eens.

Ik zoek dus low profile AGP kaart voor een m-ATX/Small Form Factor systeem dat ik aan het bouwen ben. Ik loop vast op dit onderdeel. Ik kan namelijk geen goeie kaart vinden. Veel spellen ga ik niet spelen, maar ik wil, voor het geval dat ik dat toch eens wil, wel een beetje comfortabele 3d performance hebben. Prijs is tot ca. 150 euro geen issue.

De opties die ik tot nu toe verzameld heb zijn de volgende:

De onboard Intel Extreme 2 gebruiken
- supertraag (zijn hier benchmark resultaten van bekend?)

CLUB3D Radeon 9200SE
- 64 bits geheugen>gpu bus, dus erg langzaam
- (van horen zeggen) geen erg goede beeldkwaliteit

AOPEN Aeolus MX440 8X-V64(N4)
- http://english.aopen.com....AeolusMX4408X-V64(N4).htm
- Er staat geen 128 bits, dus zal ook wel 64 bits zijn??
- (van horen zeggen) dit zijn geen superkwaliteit kaartjes

PNY Quadro4 200 NVS
- Voornamelijk voor 2D toepassingen
- Dual screen, wat ik op dit moment niet beslist nodig heb
- nogal duur maar wel professioneel, goeie 2D performance

Nu heb ik de volgende vragen:

Zijn er kaarten bekend die ik aan deze lijst toe kan voegen? Het liefst natuurlijk snelle modellen (128 bits bus)?

Die Quadro4 200 NVS heeft een 3dmark 2001 SE van 3711 (AMD XP1600+). Dit is natuurlijk laag, maar hoe zou de 9200SE scoren? Ik kan geen benchmark resultaten hiervan vinden.

En een score van 3711 (dat bij mijn systeem, een P4 2,6 HT, wel wat hoger zal zijn), wat betekent dat precies, dat ik het beter uit m'n hoofd kan laten om, zeg GTA3 te spelen?

Ik hoop dat iemand me verhelderende en nuttige tips kan geven, want het is niet prettig om te moeten kiezen tussen opties die eigelijk allemaal niet voldoen aan je eisen :-)...

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

150Euro? daarvoor koop je al bijna een Radeon 9600PRO.

Voor 60euro heb je al een Radeon 9200PRO --> 128bit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 21:36:
150Euro? daarvoor koop je al bijna een Radeon 9600PRO.

Voor 60euro heb je al een Radeon 9200PRO --> 128bit
En is dat een low-profile kaart???

En die quadro4 200 nvs is wel errug duur ja (in de klasse van 150 euro), maar dan heb je wel dual screen en super 2d kwaliteit...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 21:40 ]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In OpenGL is die Quadro toch juist behoorlijk snel?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Ik heb onlangs een Leadtek A250 Ti 4600 videokaart gekocht bij Eynstein voor € 119,--. Volgens mij een koopje.
Dit is een Geforce 4 kaart. (NVidia) Deze kaart presteert perfect, ook bij spellen en komt ook zeer goed uit de diverse testen. Het enige nadeel is dat de kaart geen
directx9 ondersteunt maar hiervan maak je toch nog geen gebruik.
Volgens mij kun je met deze kaart nog een hele tijd uit de voeten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Let op he.. starter zoekt een Low Profile kaart, dus 7 cm hoog ipv de standaard 11. Veel van de tot nu toe genoemde kaarten komen nieteens in aanmerking dus :)

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Bij Computerland zag ik een tijdje terug een Radeon 9600 low profile voor €139,- oid. Was d8 ik een Club3D. Hij staat nu niet meer op de site, maar je kunt altijd even bellen, misschien heb je wel mazzel.

Koekie?

Verwijderd

Op de site van Wintelco wordt een Club3D ATI Radeon 9200SE LowPr 128DDR voor Euro 53,00 aangeboden. Kijk anders ééns onder pricewatch.

• Hazuki
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

9200SE noemde hij zelf ook al. Is een knakeding.
Lezen is moeilijk voor sommigen.

Koekie?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb net gelezen in een testje dat die club3d 9200se ERG slechte analoge beeldkwaliteit geeft en alleen bij DVI eventueel het overwegen waard is. Overigens is de pci 128 bit iets sneller dan deze AGP 64 bit.

Die quadro haalt ongeveer 4500 3d 2001 marks op een Dell P4 2.4B.

De intel extreme graphics van die Dell haalt ergens in de buurt van 1500 3d 2001 marks.

Verwijderd

Club3D 9600XT 128Mb TV-out, DVI is er voor 180€, Club3D 9800SE128Mb kost189€ en Club3D 9600Pro128Mb is 144€, zijn alle drie goeie kaarten alleen moet je kijken hoeveel je wil uitgeven en wat revieuws zoeken...
denk dat de 9600pro de beste prijs/kwaliteit heeft..

• Zeus
  • Laatst online: 01:46
Mensen weten gewoon niet wat een low profile kaart is en lezen de reply's van anderen ook totaal niet he?

Kijk, een radeon 9600 Low Profile:
Pricewatch URL - 122 Euro

Eigenlijk kon ik niets hoger vinden :?

[ Voor 45% gewijzigd door Zeus op 28-12-2003 23:01 . Reden: Toevoeging ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

wat is lowprofil dan :?

• Zeus
Pollewob schreef op 28 december 2003 @ 21:44:
Let op he.. starter zoekt een Low Profile kaart, dus 7 cm hoog ipv de standaard 11. Veel van de tot nu toe genoemde kaarten komen nieteens in aanmerking dus :)

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

lekkere tweaker ben je dan zeg :'(

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 28 december 2003 @ 23:22:
[...]

lekkere tweaker ben je dan zeg :'(
jullie zagen het allemaal togh ook niet..wat is het voordeel van lowprofile kaart dan? of is dat voor een andere kast?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
ja klopt er zijn 9600 low profiles te krijg en ze zijn nog passief gekoeld ook

ik meen club 3d moet je even op hun site kijken

suc7

Ja zou ik ook zeggen

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Bij Computerland zag ik een tijdje terug een Radeon 9600 low profile voor €139,- oid. Was d8 ik een Club3D. Hij staat nu niet meer op de site, maar je kunt altijd even bellen, misschien heb je wel mazzel.
Klopt ik heb al 2 van deze dingen verkocht en ingebouwd.
Het wordt aangeleverd in een gewone bracket maar de low profile kan je eruit drukken, de vga bungelt er dan losjes aan de DVI zit dan op het bracket vast.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18
Low-profile, het woord zegt het al :+.

Laag-profiel, deze kaart is de helft zo hoog.

Afbeeldingslocatie: http://www.yesky.com/20021015/agp8x-0013.jpg
Das low-profile.

Alle nieuwere kaarten (geforce fx5600 en hoger , en ati radeon 9700 en hoger zijn er neit in low-profile :P).

[link]http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=49&DB=Pricewatch&Query=low[/link] , zijn maar een paar kaarten, geforce 4 mx is ook in low profile, voor de rest alleen dit 8)7 :?

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 22:22
wat is het voordeel van lowprofile kaart dan? of is dat voor een andere kast?
Ik zoek dus low profile AGP kaart voor een m-ATX/Small Form Factor systeem dat ik aan het bouwen ben.
Lezen is ook een kunst blijkbaar...

Ik heb zelf ook al wat rondgekeken, en volgens mij is de 9600 de snelste die je zult kunnen vinden, en ik denk wel dat die GTA3 op medium tot high detail (1024 x 768) soepel zal kunnen weergeven.

[ Voor 13% gewijzigd door dennis808 op 28-12-2003 23:38 ]

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
TS: als je af en toe een spelletje speelt is alles boven R9000 best te doen hoor...
Van jouw 3 zou ik voor die club3d gaan.

edit: vergeet niet dat in een mATX kast ook een voeding zit met minder vermogen..

[ Voor 26% gewijzigd door zetje01 op 28-12-2003 23:42 ]

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
je zal alleen wel ff moeten zoeken ik zie dat ecl (distributeur van club 3d) geen 9600 lp meer leverd sinds een paar weken
alleen nog 9200se maar dat is niks hoor

dus hopen dat iemand hem nog heeft op voorraad

Ja zou ik ook zeggen

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien is de matrox G450 iets?
Deze is iets groter dan lowprofile, maar geen full size, misschien dat dat ook nog kan. 3D performance is niet echt super, maar 2D is perfect...
Linkje
Linkje2

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op 28 december 2003 @ 22:58:
Mensen weten gewoon niet wat een low profile kaart is en lezen de reply's van anderen ook totaal niet he?

Kijk, een radeon 9600 Low Profile:
Pricewatch URL - 122 Euro

Eigenlijk kon ik niets hoger vinden :?
Hey, bedankt! Deze had ik dus echt over het hoofd gezien! Toch vraag ik me af of deze kaart wel een 128 bits geheugen>gpu bus heeft. Het gebrek aan PCB oppervlak is waarschijnlijk een groot obstakel om die 128 printspoortjes van-naar gpu/geheugenchips een plaats te geven. Daarom ben ik ook zo benieuwd of dit nu een kaart is met 128 of 64 bits bus.

Ik kan het nergens vinden op internet. De club3d site kan ik niet bekijken (club3d houdt geen rekening met mac os x gebruikers |:( ). Maar goed, dit lijkt, of het nu 128 of 64 is, de beste optie tot nu toe.

Als iemand in de tussentijd uitsluitsel kan geven over of 'ie nu 128 of 64 bits is, hoor ik dat graag!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Low Profile AGP kaarten kijk nog even naar dit topic. Ik geloof wel dat de meeste 9600 LP 64 bit zijn en dus nauwelijks de naam 9600 verdienen.

• Zeus
dat kan idd een SE versie zijn, toch denk ik dat ie nog beter zal presteren dan die andere kaarten. Ik kijk wel even hoe dat zit, weet het zelf ook niet zeker of het een SE is.

ik zie bij deze winkels GEEN SE versie staan dus even vragen of het 128bit is?:
http://www.mrcomputer.nl/cgi-bin/index.cgi
http://www.chicon.nl/

Hier pics:
http://news.hwupgrade.it/10448-10.html#commenti

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 29 december 2003 @ 00:35:
Low Profile AGP kaarten kijk nog even naar dit topic. Ik geloof wel dat de meeste 9600 LP 64 bit zijn en dus nauwelijks de naam 9600 verdienen.
Daarvoor ben ik dus ook bang... En toch denk ik dat er een markt is voor snelle (128 bits) kaarten in low profile formaat. Er zijn zat compaq evootjes en dell optiplexjes waarvan de gebruiker wel een snellere gfx kaart wil volgens mij...

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op 29 december 2003 @ 00:41:
dat kan idd een SE versie zijn, toch denk ik dat ie nog beter zal presteren dan die andere kaarten. Ik kijk wel even hoe dat zit, weet het zelf ook niet zeker of het een SE is.

ik zie bij deze winkels GEEN SE versie staan dus even vragen of het 128bit is?:
http://www.mrcomputer.nl/cgi-bin/index.cgi
http://www.chicon.nl/

Hier pics:
http://news.hwupgrade.it/10448-10.html#commenti
Ja, en een ander nadeel is die flatcable voor de analoge aansluiting. Dit schijnt nogal een impact te hebben op de kwaliteit van het signaal.

Verwijderd

Topicstarter
GiSaE schreef op 29 december 2003 @ 00:11:
Misschien is de matrox G450 iets?
Deze is iets groter dan lowprofile, maar geen full size, misschien dat dat ook nog kan. 3D performance is niet echt super, maar 2D is perfect...
Linkje
Linkje2
Bedankt voor de tip, maar ik had hem zelf ook al gezien. De G550 is ook low profile, maar voor de analoge aansluiting is er een klein moduultje dat hem (volgens mij, kan iemand dat bevestigen?) weer niet low-profile maakt.

Daarbij komt dat hij in die round-up van een tijdje terug nog lager dan de 9200SE uitkwam, die je dus niet echt als snelle kaart kan beschouwen. Goede beeldkwaliteit en super 2D spreekt me erg aan (geldt ook voor de Quadro4), maar de 3D is hier wel erg belabberd, en dat is ook weer niet de bedoeling ;-)

Verwijderd

Een GeForce4 MX kan je nog prima mee gamen hoor, zelfs Morrowind, GTA Vice city, etc..
Heel erg recente games draaien wat moeizamer, maar met alle details naar beneden gaat het nog vloeiend genoeg IMO.
Geen probleem dus dat kaartje.
Pagina: 1