Beste mensen,
Ik heb urenlang het internet afgezocht, en ik heb ook een vrij recent topic hierover gevonden op dit forum, maar daar kwam niet echt een eenduidig antwoord uit voort, dus probeer ik het zelf eens.
Ik zoek dus low profile AGP kaart voor een m-ATX/Small Form Factor systeem dat ik aan het bouwen ben. Ik loop vast op dit onderdeel. Ik kan namelijk geen goeie kaart vinden. Veel spellen ga ik niet spelen, maar ik wil, voor het geval dat ik dat toch eens wil, wel een beetje comfortabele 3d performance hebben. Prijs is tot ca. 150 euro geen issue.
De opties die ik tot nu toe verzameld heb zijn de volgende:
De onboard Intel Extreme 2 gebruiken
- supertraag (zijn hier benchmark resultaten van bekend?)
CLUB3D Radeon 9200SE
- 64 bits geheugen>gpu bus, dus erg langzaam
- (van horen zeggen) geen erg goede beeldkwaliteit
AOPEN Aeolus MX440 8X-V64(N4)
- http://english.aopen.com....AeolusMX4408X-V64(N4).htm
- Er staat geen 128 bits, dus zal ook wel 64 bits zijn??
- (van horen zeggen) dit zijn geen superkwaliteit kaartjes
PNY Quadro4 200 NVS
- Voornamelijk voor 2D toepassingen
- Dual screen, wat ik op dit moment niet beslist nodig heb
- nogal duur maar wel professioneel, goeie 2D performance
Nu heb ik de volgende vragen:
Zijn er kaarten bekend die ik aan deze lijst toe kan voegen? Het liefst natuurlijk snelle modellen (128 bits bus)?
Die Quadro4 200 NVS heeft een 3dmark 2001 SE van 3711 (AMD XP1600+). Dit is natuurlijk laag, maar hoe zou de 9200SE scoren? Ik kan geen benchmark resultaten hiervan vinden.
En een score van 3711 (dat bij mijn systeem, een P4 2,6 HT, wel wat hoger zal zijn), wat betekent dat precies, dat ik het beter uit m'n hoofd kan laten om, zeg GTA3 te spelen?
Ik hoop dat iemand me verhelderende en nuttige tips kan geven, want het is niet prettig om te moeten kiezen tussen opties die eigelijk allemaal niet voldoen aan je eisen :-)...
Bij voorbaat dank!
Ik heb urenlang het internet afgezocht, en ik heb ook een vrij recent topic hierover gevonden op dit forum, maar daar kwam niet echt een eenduidig antwoord uit voort, dus probeer ik het zelf eens.
Ik zoek dus low profile AGP kaart voor een m-ATX/Small Form Factor systeem dat ik aan het bouwen ben. Ik loop vast op dit onderdeel. Ik kan namelijk geen goeie kaart vinden. Veel spellen ga ik niet spelen, maar ik wil, voor het geval dat ik dat toch eens wil, wel een beetje comfortabele 3d performance hebben. Prijs is tot ca. 150 euro geen issue.
De opties die ik tot nu toe verzameld heb zijn de volgende:
De onboard Intel Extreme 2 gebruiken
- supertraag (zijn hier benchmark resultaten van bekend?)
CLUB3D Radeon 9200SE
- 64 bits geheugen>gpu bus, dus erg langzaam
- (van horen zeggen) geen erg goede beeldkwaliteit
AOPEN Aeolus MX440 8X-V64(N4)
- http://english.aopen.com....AeolusMX4408X-V64(N4).htm
- Er staat geen 128 bits, dus zal ook wel 64 bits zijn??
- (van horen zeggen) dit zijn geen superkwaliteit kaartjes
PNY Quadro4 200 NVS
- Voornamelijk voor 2D toepassingen
- Dual screen, wat ik op dit moment niet beslist nodig heb
- nogal duur maar wel professioneel, goeie 2D performance
Nu heb ik de volgende vragen:
Zijn er kaarten bekend die ik aan deze lijst toe kan voegen? Het liefst natuurlijk snelle modellen (128 bits bus)?
Die Quadro4 200 NVS heeft een 3dmark 2001 SE van 3711 (AMD XP1600+). Dit is natuurlijk laag, maar hoe zou de 9200SE scoren? Ik kan geen benchmark resultaten hiervan vinden.
En een score van 3711 (dat bij mijn systeem, een P4 2,6 HT, wel wat hoger zal zijn), wat betekent dat precies, dat ik het beter uit m'n hoofd kan laten om, zeg GTA3 te spelen?
Ik hoop dat iemand me verhelderende en nuttige tips kan geven, want het is niet prettig om te moeten kiezen tussen opties die eigelijk allemaal niet voldoen aan je eisen :-)...
Bij voorbaat dank!