Newsbin Pro 4.2 enorme geheugen vreter?

Pagina: 1
Acties:

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 09:30

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Ik gebruik newsbin Pro 4.2 voor de nieuwsgroepen, maar ik ben er niet tevreden mee, het vreet al je geheugen op en crashed regelmatig.

Wie weet er een goed alternatief?

May the force be with you!!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:24

star-saber

Ryzen

newsbin vreet inderdaag geheugen.
vind je dat eigenlijk raar?
als je eens weet dat dat programma meer dan 20 duizend posts moet onthouden
en ook moet uitzoeken wat bij mekaar hoort ?
crashen heeft ie hier nog nooit gedaan.

hopelijk blijft dat zo

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kijk eens in dit topic. Daar wordt dit probleem wel vaker genoemd.

Verwijderd

Overstappen naar 4.3B is dan wel zinvol: Het onderstaande komt uit de MOTD archieven van NEwsbin:

We finally have the long awaited version 4.3 Beta available for registered users to try.

It has a totally new spool format for stored headers. You will need to re-download all headers from all groups when you start using this version. The upside? 1/3 less filling. No, really, takes at least 30% less RAM than before. You can now load multi-million header groups with 512MB RAM.

Zie ook http://www.newsbin.com/motd/motdarchive.htm

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Je zou kunnen upgraden naar 4.22 build 4495 daar is de bug van het crashen uitgehaald.

Verwijderd

Hirogen schreef op 28 december 2003 @ 12:24:
Je zou kunnen upgraden naar 4.22 build 4495 daar is de bug van het crashen uitgehaald.
Heb ik ook, maar een enorme geheugenvreter. Dus ben ik op zoek naar een andere betere newsreader!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
star-saber schreef op 28 december 2003 @ 11:57:
newsbin vreet inderdaag geheugen.
vind je dat eigenlijk raar?
als je eens weet dat dat programma meer dan 20 duizend posts moet onthouden
en ook moet uitzoeken wat bij mekaar hoort ?
crashen heeft ie hier nog nooit gedaan.

hopelijk blijft dat zo
Dat vind ik inderdaad raar ja. Als je kijkt naar andere populaire newsreaders als bijvoorbeeld NewsLeecher gebruikt NewsBin Pro gewoon belachelijk veel RAM-geheugen. Ter vergelijking: NewsLeecher komt hier niet eens boven de 50 MB qua geheugengebruik bij de grote dumpgroepen. Het gebruikt echter wel erg veel processortijd wat dan weer een nadeel is. Voor de wat kleinere groepen is NewsBin Pro m.i. ideaal. Dan valt het geheugengebruik hartstikke mee. Bij de grote dumpgroepen gebruik ik graag NewsLeecher i.c.m. X-PAT. Ik download sowieso niet graag headers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:59 ]

Pagina: 1