Toon posts:

[Discussie] Usenet clients & hun features

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03 11:25
Naar aanleiding van deze topic Goede betaalde newsservers met binaries open ik deze topic om meer inzicht te geven en krijgen in de verschillende usenet clients.
Hier maak ik vooralsnog geen onderscheid tussen text readers en binary readers.

Het doel van deze topic is inzicht te krijgen in de verschillende usenet (“nieuwsgroep”) clients die beschikbaar zijn en daarbij ook wat mogelijk of onmogelijk is. Als je wilt meepraten, geef dan ajb. even aan welke client(s) je gebruikt hebt en niet goed vond en waarom dat zo was, zo krijgen mensen een beter inzicht in de verschillende clients.

Als je een eigen server draait om daar de berichten vanaf te halen meld dit dan in je post, het kan de uitkomst van een programma beïnvloeden.

Nu eerst een kleine uitleg van een paar zaken die vrij essentieel zijn bij het downloaden van binaries via usenet: par, par2 en yEnc. Deze worden namelijk veelvuldig gebruikt in de binary groepen. YEnc wordt niet door alle clients ondersteund en hiermee beperk je je zelf enorm als het om binaries gaat. Voor par en par2 heb je een extern programma nodig, maar het is zeker de moeite waard om te leren gebruiken: beide zijn technieken om er voor te zorgen dat je (veel) minder hoeft te downloaden als er iets verkeerd is gegaan.

Wat is usenet:
Usenet is een soort van messageboard waar mensen (tekst) berichten kunnen achter laten voor iedereen en bestaat al sinds voor het Internet. Er zijn vele verschillende nieuwsgroepen, variërend van discussies over tuinieren, via de boeken van Tom Clancy naar de speciale relativiteitstheorie. En http://groups.google.com is natuurlijk een grote bron van informatie voor ons Tweakers die wel eens wat opzoeken. Naast de vele vele vele tekstberichten worden er tegenwoordig ook heel wat binaries via usenet verspreid, van zelfgemaakte kerstkaartjes tot en met ( :r ) bestialiteit.

Wat is par:

Voor de mensen die niet weten wat par bestanden zijn: met par bestanden kun je missende of corrupte bestanden (denk aan crc fouten) bijmaken. Vooral op usenet komt het vaak voor dat er een bestand mist, incompleet op de server staat of corrupt is doordat er iets fout is gegaan bij het posten of binnenhalen. Met par kun je die bestanden opnieuw aanmaken. Met één par(1)bestand kun je één willekeurig bestand bijmaken (dus als je 5 bestanden mist moet je 5 (complete) par files downloaden). >> Lees verder op de onderstaande link.

Bron: tutorialbase

Wat is par2:

Voor de mensen die niet weten wat par2 bestanden zijn: met par2 bestanden kun je missende of corrupte bestanden (denk aan crc fouten) repareren of bijmaken. Net als met par(1) kan je ook met par2 kun je bestanden opnieuw aanmaken maar het interessante aan par2 is, dat het ze ook kan repareren. Bij par2 worden bestanden geïndexeerd en in blocks ingedeeld, nu kan je willekeurige corrupte of missende blocks vervangen door de goede par2 blocks. Het grote voordeel van par2 is dus dat je ook incomplete bestanden kunt repareren - als een bestand incompleet op de server staat kun je hem tóch downloaden, want bij par2 worden de blocks die wèl beschikbaar zijn gewoon gebruikt: als je een 5 blocks van bestand x en een 5 van bestand y mist, hoef je maar 10 blocks par2 te downloaden – een enkel par2 file die 20 blocks bevat maar half downloaden werkt ook! >>Lees verder op de onder staande link.

Bron: [url=”http://www.tutorialbase.net/?section=quickpar”] tutorialbase[/url]

Wat is yEnc:

In de binaries nieuwsgroepen kom je yEnc steeds vaker tegen. Maar wat is yEnc
nou eigenlijk? yEnc is een nieuwe ”codering” voor efficiënter posten op usenet. Hierbij treedt er veel minder overhead op. yEnc wordt door de meeste nieuwe newsreaders ondersteund.
Op usenet kunnen in principe alleen teksten worden gepost, dus geen binaire berichten zoals je familiefoto’s. Zodra je iets wil posten moet dit dus worden omgezet (encoded) in een verzameling tekens die geschikt zijn om in berichten te stoppen. Hier zijn verschillende
methodes voor en yEnc is dus de nieuwste. Een andere bekende manier is "UUEncoding",
en wordt ook nog steeds vaak gebruikt. UUEncoding maakt het geposte bericht ongeveer 40% groter in de binary nieuwsgroep (overhead). yEnc heeft maar een overhead van 3%. Dit scheelt dus bandbreedte en tijd om te downloaden en uploaden.
Als een bericht als yEnc gecodeerd is kan je dat (vaak) zien door het woord "yEnc"
in de header van het bestand. Tegenwoordig ondersteunt elke fatsoenlijke (binary) nieuwsreader yEnc, dus je merkt er helemaal niks van.

Bron: binaries4all

Omdat GoT Windows, Linux, Unix en vele andere besturingssystemen behandelt op dit forum is deze topic niet voor behouden aan één besturingssysteem. Hierdoor kan deze topic onoverzichtelijk worden en worden een aantal regels noodzakelijk:
  • Houd je natuurlijk aan de geldende policies van GoT en SA,
  • Het is geen Windows vs Linux (of welk besturingssysteem dan ook) topic,
  • Onderbouw je post goed,
  • Laat anderen in hun waarde,
  • Let op dat we het niet hebben over warez of waar die het beste te halen.
Hier onder vindt je een kleine selectie van clients die onder Windows lopen.
Helaas draai ik alleen Windows dus kan geen informatie geven over de diverse clients onder andere besturingssystemen, maar ik hoor graag jullie mening ;).

Express NewsPictures

Licentietype: Shareware
Trial: Ja
Duur: Onbekend
Kosten: $ 35,00
Ondersteuning voor Yenc: Onbekend
Binary, tekst of beide: Binary
URL: http://www.express-soft.com/newspics/

WinVN Newsreader

Licentietype: Public domain
Trial: n.v.t.
Duur: n.v.t.
Kosten: gratis
Binary, tekst of beide: Beide
URL: http://science.ksc.nasa.gov/software/winvn/winvn.html

Xnews

Licentietype: Freeware
Ondersteuning voor Yenc: Ja
URL: http://xnews.newsguy.com/

Forté Free Agent

Licentietype: Freeware
URL: http://www.forteinc.com/agent/

Forté Agent

Kosten: $ 29,00
URL: http://www.forteinc.com/agent/

*Note Agent en Free Agent is dezelfde file, doormiddel van een code unlock je de functies.

Newsgroup Commander Pro 5.0

Duur: onbekend.
Kosten: $ 49,95
URL: http://www.internet-soft.com/nntpcom.htm

News Rover

Duur: 30 dagen
Kosten: $ 29,95
URL: http://www.newsrover.com/

Outlook express

Licentietype: Onbekend
Trial: Nee
Kosten: n.v.t.
Ondersteuning voor Yenc: Nee
URL: http://www.microsoft.com/

Netscape

Licentietype: Onbekend
Duur: 30 dagen
Kosten: $ 29,95
URL: http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp

Mozilla Thunderbird

Licentietype: Freeware / Open Source
Kosten: n.v.t.
Ondersteuning voor Yenc: Standaard niet
Binary, tekst of beide: Tekst
URL: http://texturizer.net/thunderbird

Newsbin Pro

Duur: 10 dagen
Kosten: $35.00
URL: http://www.smr-usenet.com/software/newsbin.shtml

Mijn dank aan F_J_K voor het controleren van de tekst en geven van toestemming voor deze topic.

[Voor 3% gewijzigd door we_are_borg op 26-12-2003 20:46. Reden: URL Fixed]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ga es die links naar 'tutorialbase' fixoren :P

Mijn favoriete client is btw GrabIt.

Pro:
• Houdt bij wat je al gelezen hebt
• Mogelijkheid tot posten van tekst
• Lekker snel en simpel
• Gratis
• Ondersteuning voor yEnc

Con:
• Niet uitgebreid
• Geen mogelijk om zelf binaries te posten

[Voor 100% gewijzigd door Spider.007 op 26-12-2003 20:43]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 08:43

ralfbosz

xm create bosz -c

Mijn favoriete usenet-client is nget

Pro's:

* Ondersteunt x-pat (dus geen headers te downloaden)
* auto-par (herkent par & par2 bestanden en bekijkt aan de hand daarvan of er nog par bestanden nodig zijn)
* multiplatform (er is ook een win32 versie)
* Command prompt only

Nadeel:

* Command prompt (dus no gui)

Ja kort maar krachtig, maar dat is nget ook.

rm -r *

• we_are_borg
Ik zelf heb de volgende geprobeerd:

Outlook Express
Pro:
  • Wordt bij windows geleverd
  • Niet moeilijk in gebruik
Con:
  • Ondersteund geen yEnc
  • Loopt snel vast bij veel headers
Free Agent en Agent
Pro:
  • Je mag 30 dagen lang Agent gebruiken daarna wordt het programma Free Agent
  • Ondersteunt yEnc in een zeer goede manier
  • Zet bij horende headers bij elkaar zonder te soorteren
Con:
  • Langzaam in downloaden 1 connectie
Newsbin Pro
Pro:
  • Snelheid is hoog dankzij de meerdere connectie (max 10)
  • Goede yEnc ondersteuning
  • Niet duur
Con:
  • Al je programma om welke rede dan ook vast loop moet je je downloads handmatig weer goed zetten. Wordt niet automatisch gedaan
  • Gebruikt te veel geheugen
Ik gebruik nu al een tijd Newsbin Pro, het programma bevalt me zeer goed alleen het gebruikt te veel geheugen. Waar dit aan ligt weet ik niet maar 387.648 kB vind ik te veel van het goede. Maar dit is geen rede om dit programma niet te gebruiken aangezien het zijn werk meer dan goed doet.

Ik gebruik outlook express puur voor tekst maar dit is eigenlijk alleen om de Star Trek groepen te volgen.

[Voor 10% gewijzigd door we_are_borg op 26-12-2003 21:04]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ikzelf ben in ieder geval een voorstander van het uit elkaar houden van een text en een binary usenet client. Dit omdat er toch nogal verschillende eisen zijn voor beide soorten pakketen en ook omdat ik niet geninderd wil worden door binary downloads als ik aan het posten of lezen ben in m'n textgroepen.

Ik volg een stuk of acht tekst nieuwsgroepen vrij actief en gebruik daar Agent voor.
[opa spreekt]
Ooit in den beginnen ben ik begonnen met Pine onder Solaris, maar dat is toch echt wat te beperkt in het overzicht. Later was het Netscape (ook Solaris) maar al snel deed ik het via een PC en heb het een weekje met OE geprobeerd. Geen succes: topposting, HTML, beveiligingsprobleempjes, kopieren naar andere systemen gaat lastig, etc etc.
[/opa spreekt]

Ik gebruik daarom al jaren met veel plezier Agent voor tekstgroepen.
[list]
• Het kan alles dat ik wil goed en snel
• Houdt zich (voor zover ik weet) lekker aan de standaarden
• Ook het feit dat backuppen heerlijk gaat (gewoon de hele dir kopieren en je gaat verder op een volgend systeem) bevalt me wel: ik heb sinds iets van 1999 of zo al m'n geposte berichten nog in m'n 'Sent items' staan :o
• Niet onbelangrijk: Kill en Watch filters werken goed.

Nadeel: het kost geld. Maar de Free Agent is eigenlijk bijna net zo goed.

Voor binaries gebruik ik meestal Newsbin en af en heel af en toe Xnews. Newsbin is vooral handig omdat je kan instellen dat 'ie elke x minuten opnieuw headers binnenhaalt en download: op die manier kan je 's morgens al opdracht geven voor een download die pas aan het eind van de dag zal zijn afgerond; scheelt een hoop gezeur als je een server met een vrij lage retentie hebt. verder natuurlijk yEnc support (dat was in de eerste versies niet, toen was ik maar overgestapt op Xnews, maar ben nu weer terug).

edit:

geheugengebruik is wel een goede ja. Dat hangt trouwens heel erg af van hoeveel headers je binnenhaalt.

[Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 26-12-2003 23:43]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08-2018
Newsreader die ik mis in het lijstje is Newsreactor

Sinds een paar maanden ben ik op deze reader overgestapt. Hiervoor gebruikte ik altijd Forte Agent, maar voor binaries heeft deze aan aantal nadelen.

- Maximale database per newsgroup van 2Gb
- Berichten moet je nadat je ze gedownload hebt, zelf handmatig uit de database verwijderen.
- Maximaal een thread naar de newsserver.

Hopelijk komt binnenkort Agent 2.0 uit, ze zijn daar nu al bijna een jaar mee aan de gang.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• we_are_borg
F_J_K schreef op 26 december 2003 @ 21:00:

[knip...]

edit:

geheugengebruik is wel een goede ja. Dat hangt trouwens heel erg af van hoeveel headers je binnehaalt.
Wel bij mij gaat newsbin al geheugen vreten bij 100.000 headers, aangezien ik in een groep zit die al gauw 500.000 passeert vreet het geheugen. Ook als ik de oude headers weggooi dan na een Load spool heb ik alles weer terug dus ik kom er maar niet vanaf. Ik ben nu de 1.000.000 gepasseert terwijl dat weer niet nodig is aangezien de post niet meer bestaan na 10 dagen, maar newsbin onthoud ze wel.

• BusMastah
  • Laatst online: 15-03 14:09
Is het niet zo dat je >>> Max record age moet aanpassen naar 10 of 15?
Dan delete hij automatisch oudere berichten.

Nu ff een vraagje van mij.
Ik gebruik ook Newsbin Pro, werkt erg goed met meerdere newsservers.
Maar, het probleem is dat hij de spools van belangrijke groepen elke keer delete.
Dus ik doe bijv. get all headers, heb een spool van 500+ MB, en vervolgens bij de eerstvolgende keer dat ik de headers update is de spoolsize weer 20 of 30 MB.

Het lijkt er dus op alsof hij de nieuwsgroepen niet wil vasthouden.

Kan iemand mij op de settings wijzen welke belangrijk zijn om de groepen kompleet te houden? (Dus gespiegeld aan die op de server zelf)

Workstation

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-03 19:38
Ik mis Powergrab nog in het rijtje.

1. heel simpel

2. gratis

Ik heb verschillende andere geprobeerd maar dit programmaatje voldoet prima en ik ben er nu bekend mee.

Voor tekstgroepen gebruik ik gewoon OE 6

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39
Weet iemand nog een goeie bin. news reader voor linux met gui? er is er 1 die redelijk is ik heb die ooit een geprobeerd en die werkte aardig, ben hem alleen kwijt en weet eigenlijk niet meer hoe die heet.

• we_are_borg
eth0 schreef op 27 december 2003 @ 11:27:
Weet iemand nog een goeie bin. news reader voor linux met gui? er is er 1 die redelijk is ik heb die ooit een geprobeerd en die werkte aardig, ben hem alleen kwijt en weet eigenlijk niet meer hoe die heet.
Wel dat zou ik ook wel eens willen weten aangezien ik toch van plan ben om wmware te gaan draaien zodat ik eens een kijkje kan nemen in Linux wereld. Ik heb wel wat bij Tucows gevonden alleen nu nog kijken wat het is, misschien dat een linux gebruiker wat input kan geven over de verschillende news readers.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik gebruik nu al jaren Newsbin Pro en ben er zeer over te spreken, de teller ervan op mijn oude W98 bak staat op ruim [patsermode] 1002 GB 8) [/patsermode]

In het begin heb ik ook met OE lopen knoeien maar ik had al snel door dat dat niet werkbaar was voor grote hoeveelheden binaries. Toen heb ik een aantal specifieke binairy newsreader programma's geprobeerd en ben toen tegen Newsbin Pro aangelopen en waarom precies weet ik niet meer maar van alles wat ik probeerde beviel die het meest.

Na wat langer proberen heb ik het programma ook gekocht, mede omdat er een levenslange gratis update clausule op zat dus geen gedoe met betalen voor upgrades.

Toen Yenc net op kwam heb ik tijdelijk andere programma's geprobeerd omdat Newsbin het nog niet ondersteunde maar die werkten gewoon niet lekker omdat ik teveel aan Newsbin gewend was denk ik.

Voordelen:
* one time license fee (FREE upgrades for Life!)
* goede technische ondersteuning met eigen forum waar snel op gereageerd wordt
* stabiel, alle versies die ik tot nog toe heb gebruikt zijn zo goed als nooit gecrashed, zelfs niet met dat vreselijke geheugengebruik af en toe alhoewel het dan eigenlijk niet meer werkbaar is
* er is 1 grote downloadlijst waarin je zelf nog volgordes kan veranderen
* het aantal downloadthreads kan je run-time bijstellen
* het downloaden van nieuwe headers kan je automatisch instellen en dan ook dat hij nieuwe bestanden downloadt
* voor Par2 erg handig: niet-complete bestanden kan hij ook downloaden, ook nu die waarvan de eerste header ontbreekt. En desnoods kan je zelf aan het knoeien met de losse 'chunks' waar ik helaas de laatste tijd toe gedwongen wordt door de problemen met de Quicknet newsservers.
* dubbele files detectie en niet gewoon op bestandsnaam maar op een checksum van de eerste zoveel bytes

Nadelen:
* het geheugengebruik, op mijn W98 met 256 MB is geloof ik 500.000 headers nog werkbaar maar meer is niet vooruit te branden, met Win XP en 1GB die ik nu heb kan hij makkelijk 2 miljoen headers aan
* de interface ziet er niet uit ;) maar is voor mij wel werkbaar
* een posting met meerdere delen wordt evengoed gedownload per thread, als je 1 posting uit 4 delen hebt en 4 threads beschikbaar dan nog gaat hij alle 4 delen op dezelfde thread na elkaar downloaden
* voor de headers wordt naast de downloadthreads een aparte connectie gemaakt
* geen XPat search
* met meerdere servers gaat het downloaden van de headers niet helemaal soepel en is ook niet duidelijk hoever hij met welke server is
* nu ik een tijdje emule gebruik mis ik ook de connectie statistieken over de langere tijd voor Newsbin, je ziet alleen de huidige connectiesnelheid

De ontwikkelaars zijn nu bezig met een 4.3 versie waarin het geheugengebruik sterk gereduceerd zou moeten zijn, die is nu in een Beta-test.
Ook staat er een versie 5 gepland waarin bovengenoemde nadelen opgelost zouden moeten zijn met nog een aantal verbeteringen.
Over deze versies is lange tijd gepraat en gediscussieerd op hun forum maar er zat niet echt vaart in totdat er recent een nieuw programma bijgekomen is namelijk Newsleecher ( www.newsleecher.com ), het leek erop dat de makers daarvan alle veranderingen gepland voor Newsbin v5 in dat programma hadden geimplementeerd. Hierdoor zijn de programmeurs van Newsbin toch weer wat gemotiveerder geworden om nieuwe versies op te leveren.

Ik heb zelf ook Newsleecher b10 even geprobeerd omdat die XPat had en omdat een collega van me er erg over te spreken was, maar in de periode dat ik hem testte begonnen net de problemen met de Quicknet newsservers echt storend te worden en daardoor ben ik er maar weer snel van afgestapt, in Newsbin weet ik onderhand wel hoe ik met die storingen om moet gaan.

Newsleecher:

De voor- en nadelen die mij nog zijn bijgebleven van b09 en voor zover ik dat heb kunnen testen

Voordelen:
* ziet er mooi uit
* XPat search
* een posting met meerdere delen kan over meerdere threads gedownload worden

Nadelen:
* als je eenmaal geconnect bent met een server kan je niet het aantal queues/bots voor die server veranderen, dan moet je eerst disconnecten
* nog niet echt stabiel, bij mij draaide het niet soepel maar dat kan ook door de problemen met de newsservers komen. Een ander punt is dat b10, b11 en b12 binnen 3 dagen na elkaar zijn uitgekomen wat niet echt op goed testen duidt. Aan de andere kant wel weer goed dat ze zo snel met bug-fixes reageren.
* het zit nog in een beta-versie maar je moet al wel het volle pond betalen voor registratie

Het af en toe 1 tekst berichtje lezen in Newsbin is wel te doen, voor hele threads is het zeker niet aan te raden. Ik doe dat ook bijna nooit, maar als ik wat meer moet lezen dan gebruik ik nog gewoon OE daarvoor.

• Lister
BusMastah schreef op 27 december 2003 @ 10:34:

...

Nu ff een vraagje van mij.
Ik gebruik ook Newsbin Pro, werkt erg goed met meerdere newsservers.
Maar, het probleem is dat hij de spools van belangrijke groepen elke keer delete.
Dus ik doe bijv. get all headers, heb een spool van 500+ MB, en vervolgens bij de eerstvolgende keer dat ik de headers update is de spoolsize weer 20 of 30 MB.

Het lijkt er dus op alsof hij de nieuwsgroepen niet wil vasthouden.

Kan iemand mij op de settings wijzen welke belangrijk zijn om de groepen kompleet te houden? (Dus gespiegeld aan die op de server zelf)
Zet je dan ook af en toe servers aan en uit, want dit komt uit de known bugs lijst:
If you disable a server, headers previously downloaded from that server are sometimes lost.
Ik heb dat probleem zelf ook gehad en was er ook niet echt blij mee.
Ik gebruik nu dan ook alleen nog maar mijn standaard ISP newsserver want dat steeds ophalen van die headers werd ik zat.

Anoniem: 97984

Mis in NbPro de messageID , xpat en binnenhalen van chunks over meerdere connecties.
Plus is stabiliteit.
Ik verwacht dat versie 5 alles in zich zal hebben wat een bin.reader moet hebben.

Ik test nu de beta van 4.3 om geheugengebruik te reduceren.

Ik laat het weten....

Anoniem: 97984

aiaiaiai.... ben net is gaan kijken op de mogelijke feature lijst van newsbin.

Over Xpat:
42 Ability to search news server for a post without downloading headers (XPAT) :

Probably not, news servers are dropping support for this command due to it being very processor intensive on the server.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:20
ik gebruik newspro (regged versie)

xpat ondersteuning
meerdere servers met erg goed prioriteiten ed instellen (en bijv instellen dat je op message id gaat downloaden als je headers van langzame/dure server binnenhaalt ed)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• we_are_borg
Anoniem: 97984 schreef op 28 december 2003 @ 06:03:
aiaiaiai.... ben net is gaan kijken op de mogelijke feature lijst van newsbin.

Over Xpat:
42 Ability to search news server for a post without downloading headers (XPAT) :

Probably not, news servers are dropping support for this command due to it being very processor intensive on the server.
De server waar ik op zit gebruik ook geen xpat aan de ene kant lijk me het wel wat aan de andere kant als iedereen het gaat gebruiken heeft de server een hoge load. Aangezien dataverkeer in de US goedkoop is ondersteunen veel providers geen xpat meer. Hier in Nederland is dataverkeer duurder als in de US dus logische wijs zal je dan denken dat xpat hier wel ondersteund wordt.

• Ace
  • Laatst online: 26-03 17:46

Ace

Happy Happy Joy Joy

De 4.3beta release van Newsbin Pro vreet stukken minder geheugen, zelfs bij mega groups als a.b.nl & misc kom ik niet meer boven de 180-200mb uit (was 300-400).

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

• Smooth2K
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Ik gebruik newsrover en die kan een search doen op supernews (demon) in een paar seconde. Volgens mij is dat dus niet xpat want dat duurt minuten.
Zijn er meer clients die zo snel kunnen zoeken op supernews/giganews ?
Ik zoek al een tijdje maar kan niets vinden en m'n trial van newsrover is verlopen.

• we_are_borg
Ik gebruik momenteel even Newsleecher 10 b12. Hij bevalt me lekker aangezien je nbz files kan gebruiken. Hij gebruikt ook niet zoveel geheugen als newsbin pro scheelt een factor 8 bij mij.
Ook is newsleecher stabieler dan newsbin pro ik krijg geen vage schermen voor me die ik eerst wel had.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MicroPlanet Gravity

http://www.ping.be/satcp/images/grav59.gif

MicroPlanet Gravity was tot en met versie 2.30 shareware. MicroPlanet is echter gestopt met de ontwikkeling en heeft versie 2.30 opnieuw uitgebracht, maar dan gratis als versie 2.50. Dat is nu al jaren terug. Helaas begon Gravity gedateerd te raken in vergelijking met andere nieuwslezers. Daarom heeft ex-MicroPlanet programmeur een onofficiële 2.60 reeks gemaakt die Gravity weer up-to-date maken.

Sinds enige tijd is er zelfs besloten om de source code van Gravity open te maken, en dat heeft geleid tot Gravity 2.70.

Platform: Windows 95, 98, ME, NT, 2000, XP en 2003
Kostprijs: Vanaf versie 2.50 gratis, vanaf 2.70 bovendien open source
Primair gebruik: Tekst, maar het downloaden van binaries is ook zeer flexibel
yEnc-ondersteuning: Ja (voorlopig enkel voor downloaden)
Filters, rules en scoring: Zeer uitgebreid systeem voor filters, rules en scores met ondersteuning voor reguliere expressies
Configureerbare interface: Ja
Scheduler: Ja
HTML-ondersteuning: Gelukkig niet (HTML wordt als plain tekst zonder de HTML codes weergegeven)
X-Face-ondersteuning: Vanaf 2.60 met patch, standaard in 2.70

Website: MicroPlanet is gestopt met de ontwikkeling. Tom Bates' Gravity Pages is de nieuwe thuishaven voor Gravity 2.50, 2.60 en 2.70. Je vind hier ook tal van tips voor Gravity.

Gravity heeft 2 grote nadelen: Gravity kan niet zoeken op Message-ID (dit wordt nog wel opgelost in een opkomende versie), en Gravity heeft geen echte multi-server ondersteuning. Het programma kan welliswaar probleemloos met meerdere nieuwsservers overweg, maar enkel verbinden met één op hetzelfde moment.

Voor de rest is het een uitstekende nieuwslezer die veeleisende gebruikers zeker zal kunnen bekoren. Het moge wel duidelijk zijn dat Gravcity geöriënteerd is naar tekstnieuwsgroep gebruikers toe, maar dat neemt niet weg dat Gravity ook uitstekend bruikbaar is om binaries te downloaden (natuurlijk niet in de mate van de gespecialiseerde binaries clients).

Mocht je Gravity eens willen proberen, de nederlandstalige Snelstart Handleiding voor MicroPlanet gravity gidst je doorheen het installatie en configuratieproces met tal van praktisch bruikbare voorbeelden zodat je meteen de kracht van Gravity in de praktijk leert kennen.

Een andere uitstekende nieuwslezer die ik nog niet heb zien passeren is 40tude Dialog. Het programma is nog in volle ontwikkeling, maar de auteur is vastbesloten om van Dialog de beste nieuwslezer te maken.

Voor ik Gravity ontdekte heb ik volgende nieuwslezers gebruikt: Outlook Express, Xnews, Forté Agent, en nog een handvol clients die vandaag al lang vergeten zijn. Mijn meningen?

Outlook Express: Relatief goede mailclient (als je de veiligheidsgaten even buiten beschouwing laat), maar veegt de voeten met tal van Usenet gebruiken en standaarden. Veel te beperkt qua features. Enkel bruikbaar voor occassioneel Usenet-gebruik. Jammer genoeg blijkbaar iets te simpel in gebruik zodat veel personen die eigenlijk beter weg blijven van Usenet uit onwetendheid het medium vervuilen en alle regels aan hun laars lappen.

Xnews: Krachtig, maar erg gebruiksonvriendelijk doordat je veel instellingen enkel in de ini-files kan doen. Erg goede user community.

Forté Agent: Goed, maar kan (zonder truukje) helemaal niet overweg met meerdere nieuwsservers en de user interface doet me terugdenken aan het Windows 3.11 tijdperk. Het moet niet allemaal eye-candy zijn voor mij, maar Forté Agent is me wat té ouderwets :)

Gravity combineerde voor mij de voordelen van Forté Agent en Xnews, met een prettige gebruikersinterface.

[Voor 20% gewijzigd door satcp op 04-01-2004 17:55. Reden: update]

Anoniem: 91888

Ik mis 40tude Dialog. Dat is een zeer complete en gratis reader van nieuwsberichten. Hoewel het ook binary aankan is het toch gespecialiseerd in text.

Een overzicht van de features vind je hier: http://www.40tude.com/dialog/features.htm 8)

• devastate
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10-2022
we_are_borg schreef op 27 december 2003 @ 21:13:
[...]

Wel dat zou ik ook wel eens willen weten aangezien ik toch van plan ben om wmware te gaan draaien zodat ik eens een kijkje kan nemen in Linux wereld. Ik heb wel wat bij Tucows gevonden alleen nu nog kijken wat het is, misschien dat een linux gebruiker wat input kan geven over de verschillende news readers.
PAN is een goede (binary) reader. Wordt standaard geleverd bij het mandrake pakket. Het programma doet me een beetje denkane aan Newspro en Newsbin.
http://pan.rebelbase.com/

staat dat het een gnome reader is maar hij werkt ook prima onder kde en ik denk ook onder andere X11 interfaces.

[Voor 11% gewijzigd door devastate op 23-01-2004 11:44]

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08-2018
Anoniem: 91888 schreef op 05 januari 2004 @ 11:03:
Ik mis 40tude Dialog. Dat is een zeer complete en gratis reader van nieuwsberichten. Hoewel het ook binary aankan is het toch gespecialiseerd in text.

Een overzicht van de features vind je hier: http://www.40tude.com/dialog/features.htm 8)
Heb nu zelf 40tude ook geinstalleerd. Moet zeggen dat het een zeer complete newsreader is.

Kan ook bijna niet anders want is een vrijwel exacte kopie van Forte Agent :) (maar dan net iets beter).

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 09:58

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Even een vraag over par2.
Heeft of kent iemand een commandline utility om par2 files aan te maken met een batchfile?
Ben even bezig geweesd met par2cmdline, maar op een een of andere manier lukt het niet om de goede parameters erin te krijgen.
Ik wil dezelfde settings als met QuickPar, dus 5000 regels en 640000 blocksize.
Volgens mij zou het zoiets moeten zijn:
par2 c -b5000 -s640000 -r10 test test*.rar
Maar hij doet alleen iets als ik die -s640000 parameter weglaat,
alleen heb ik er dan niets aan gezien ik dan de foute settings krijg. :/

Alvast bedankt voor de hulp :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• cjdijk
  • Laatst online: 25-03 09:58

cjdijk

Hans favoriete radiostation

cjdijk schreef op 13 februari 2004 @ 09:02:
Even een vraag over par2.
Heeft of kent iemand een commandline utility om par2 files aan te maken met een batchfile?
Ben even bezig geweesd met par2cmdline, maar op een een of andere manier lukt het niet om de goede parameters erin te krijgen.
Ik wil dezelfde settings als met QuickPar, dus 5000 regels en 640000 blocksize.
Volgens mij zou het zoiets moeten zijn:
par2 c -b5000 -s640000 -r10 test test*.rar
Maar hij doet alleen iets als ik die -s640000 parameter weglaat,
alleen heb ik er dan niets aan gezien ik dan de foute settings krijg. :/

Alvast bedankt voor de hulp :)
Sorry dat ik mijzelf quote, maar ik ben er zelf achter gekomen hoe het werkt.
Begrijp nog steeds niet dat er niet meer mensen dat doen zoals ik.

Voor het posten van 2 cd's doe ik:
Copieren naar harddisk.
Mijn batchfile starten (die zoekt zelf naar avi's in een bepaalde map).
1 dag later zijn rar's en par's gemaakt voor beide CD's.

Jullie manier:
Copieren naar harddisk.
Met winrar net zolang klikken tot hij begint te rarrren (CD1).
Zo af en toe even gaan kijken of hij klaar is.
Met quickpar net zolang klikken tot hij begint te parrren.
Met winrar net zolang klikken tot hij begint te rarrren (CD2).
Met quickpar net zolang klikken tot hij begint te parrren.
2 dagen later zijn rar's en par's gemaakt voor beide CD's.
Grote kans op ergens een dingetje vergeten of een setting fout.

Het is zelfs zo dat ik vaak een stuk of 10 CD's doe,
en dan ook nog eens 2 verschillende parsets.
Zelfs dat werkt nu al goed met mijn batchfile. :)
Moet er niet aan denken dat met de hand te doen. >:)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 15:35
Wat is een NBZ file nou precies, wat kan je ermee en waar kun je ze downloaden???

heeft iemand een link?? of uitleg??

b.v.d.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

niet geheel ontopic
Rubke schreef op 17 februari 2004 @ 12:12:
Wat is een NBZ file nou precies, wat kan je ermee en waar kun je ze downloaden???

Kom op hee, een klein rondje Google (zoekend op engelstalige termen) levert meteen wat het doet. Ook de support sites van de clients zeggen wat het doet.
They're lists of message-IDs available from several search engines that you can import into Newsbin so you don't have to download hundreds of MBs of posts.
En nee, we gaan hier niet bespreken waar deze files kunnen worden gedownload: Licentie of copyright schendingen :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• we_are_borg
Rubke schreef op 17 februari 2004 @ 12:12:

b.v.d.
Vooruitleg over NBZ kijk even op deze pagina het is een post die ik geschreven heb.
Goede betaalde newsservers met binaries

Als waar je ze kan vinden F_J_K geef ht antwoord al, gewoon google gebruiken.

Anoniem: 29783

Ik download tegenwoordig echt grote hoeveelheden data waardoor ik iedere keer weer tegen de beperkingen van mijn client aanloop.
Wat ik geprobeerd heb:

Newsleecher:
Voordeel:
* snel
* Xpat
* NZB support
* Zeer intiutieve GUI
* Duidelijke transfer que.
* Je ziet goed waar het programma mee bezig is! Per thread zie je duidelijk waar het op dat moment mee bezig is.

Nadeel:
* Vreet processor-resources: wanneer je een DVD via een nzb file toevoegd terwijl deze dvd niet op één van je servers staat, gaat het programma segment-voor-segment kijken of het op de server staat. Ik gebruik zelf vier servers, dit betekend dat je het programma een paar uur niet kan openen.
* Je kan er eigenlijk geen headers mee downloaden, daar is het niet stabiel genoeg voor.

Newsbinpro:
Voordeel:
* Nzb in nieuwe beta
* Stabiel
* Duidelijke transfer que
* Duidelijke interface
* Je ziet redelijk waar het programma mee bezig is.

Nadeel:
* Vreet geheugen. Vooral bij headers ophalen.
* Je ziet geen status van de thread bij het ophalen van headers (hoeveel nog?, hoe snel?)
* Manier van ophalen van incomplete berichten. Gaat niet gewoon automatisch de parts van een bericht downloaden die er wél zijn.
* Duidelijk minder snel dan Newsleecher
* Niet mogelijk om maximaal aantal threads per server in te stellen. Kan wel maar werkt niet, newsbin kijkt dan toch altijd weer naar totaal aantal threads.
* Geen Xpat, en gaat er niet komen ook.

Newsrover:
Voordeel:
* Zeer snelle search! Dit is zonder twijfel het sterkste punt van deze client. Het is me alleen niet helemaal duidelijk waar hij door zoekt, het lijkt mij een door de server gegenereerde lijst, soort XML zeg maar. Is me ook niet helemaal duidelijk hoe vaak deze data geupdate wordt, en of er ook een andere client is die dit ook kan?
* stabiel
* veel mogelijkheden
* Nog enigzins duidelijke interface

Nadelen:
* Vreemde multi-server support
* Je ziet absoluut niet waar het programma mee bezig is.
* Geen snelheidsindicator
* Geen Xpat ( de supersearch van ze is niet altijd even up-to-date heb ik het gevoel)
* Geen Nzb support

Newspro
Voordelen:
* Stabiel
* Snel
* Veel mogelijkheden
* Xpat
* NZB support

Nadelen:
* Onmogelijke interface.
* Geen echte, te rangschikken, transfer que
* simpel even in een nieuws groep filteren op een constraint is niet mogelijk, je moet dan de hele groep door scrollen om de de gemarkeerde posts te zoeken.

Uiteindelijk is newsleecher, ondanks zijn problemen, de duidelijke winnaar voor mij.
Newspro heeft het allemaal bijna, maar de interface is zo ongelovelijk slecht doordacht dat je er uiteindelijk weer helemaal niets aan hebt. Heel jammer vind ik dat, want ik zou die er eigenlijk naast (newsleecher) willen kopen.

Anoniem: 87050

Ik ben NewsPro al een hele tijd gewend, maar ben nu Newsrover aan het bekijken, vooral doordat er een goede zoekfunctie op moet zitten, die snel kan zoeken in de indexen van Supernews/Giganews etc. Maar vooalsnog lijkt dat ding mij erg behelpen vergeleken met NewsPro, veel dingen die NewsPro heeft lijken er gewoon niet op te zitten bij Newsrover? Bijvoorbeeld een schermpje waarin je kunt zien hoeveel en welke treads je open hebt staan, zit dat er eigenlijk uberhaupt wel op? Zijn er verder eigenlijk wel voordelen bij Newsrover boven NewsPro? Naja, ik ga me er nog maar eens verder in verdiepen ;)

Edit: Aha, één van mijn vragen is in de post hierboven reeds beantwoord, pardon ;)
Kun je echt totaal niet zien waar-ie mee bezig is, en zit er geen queue in die je enigszins kunt manipuleren? Nou dan hoef ik eigenlijk al niet meer verder te testen.

Tjonge jonge, nou zit er dus die unieke razendsnelle zoekfunctie in, maar nu blijkt dat je dat ondermaatse zoekschermpje niet eens kunt vergroten? Zonde, wat een misser, zo kun je de subjectregels niet eens in z'n geheel bekijken? En sorteren van de resultaten kun je ook al niet? |:(

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 23-02-2004 04:25]

Anoniem: 29783 schreef op 18 februari 2004 @ 11:38:
Newsrover:
Voordeel:
* Zeer snelle search! Dit is zonder twijfel het sterkste punt van deze client. Het is me alleen niet helemaal duidelijk waar hij door zoekt, het lijkt mij een door de server gegenereerde lijst, soort XML zeg maar. Is me ook niet helemaal duidelijk hoe vaak deze data geupdate wordt, en of er ook een andere client is die dit ook kan?
Newsrover zoekt in de indexen van Giganews, Supernews, Newsfeeds en 100Proofnews. Helaas niet allemaal tegelijk, maar 1 voor 1. Verder krijg ik de indruk dat het ook niet zo compleet is, want ik krijg op Newzbin resultaten, die met Newsrover niet te vinden zijn, maar heb het programma nog lang niet door, dus misschien zie ik wat over het hoofd. Er is overigens ook een freewareprogramma, die ongeveer hetzelfde doet, en dat is Usenetjunkie. Deze is nog in betafase en vooral de downloadmogelijkheden kunnen nog niet in de schaduw staan van bijv. NewsPro, maar de zoekfunctie (via hun eigen index) is echt razendsnel en vindt heel veel, en bovendien zit er een .nzb importfunctie op. Veelbelovend voor de toekomst :)
Uiteindelijk is newsleecher, ondanks zijn problemen, de duidelijke winnaar voor mij.
Newspro heeft het allemaal bijna, maar de interface is zo ongelovelijk slecht doordacht dat je er uiteindelijk weer helemaal niets aan hebt. Heel jammer vind ik dat, want ik zou die er eigenlijk naast (newsleecher) willen kopen.
De interface van Newspro is inderdaad onmogelijk, maar mijn ervaring is, dat als je er eenmaal aan gewend bent, je niets anders meer wilt, hoewel sommige elementen zeker voor verbetering vatbaar zijn. Newsleecher heb ik ook eens geprobeerd, maar helaas kon deze naar mijn mening niet tippen aan Newspro, voor wat betreft mijn veeleisend nieuwsgroepgebruik ;)

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 23-02-2004 03:31]

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:40

didio

didio.nl

Wat ik nog niet ben tegengekomen is BNR2 (www.bnr2.org)

Voordelen:
Freeware
Klein, zelfs geen installatie nodig, uitpakken en klaar, er is ook een install versie.
aparte interface, maar na wat gewenning erg makkelijk.
Multiserver support
Een mogenlijk om te zien wat er op welke server compleet is en wat niet (erg makkelijk)
NZB support (binnekort)
Veel info over wat welke thread doet

Nadelen:
Database heeft nog wel eens wat probleempjes, maker werkt hier nog aan.
Interface, ik zie zelf liever explorer style.. kent iemand Zeonews nog?
In 3 jaar nog nooit een final versie van geweest, programma blijft altijd beta

Vast nog veel meer waar ik nu niet even op kom.

[Voor 7% gewijzigd door didio op 24-02-2004 16:03]

weinig tot niks..

BNR vind ik ook al een hele tijd een veelbelovende newsreader. De interface vind ik zelfs één van de beste die er zijn, en ook de manier om te filteren vind ik heel goed uitgevoerd. Alleen jammer dat de queue zo onoverzichtelijk wordt bij meerdere downloads, en dat-ie bij mij helaas nog steeds niet stabiel genoeg is voor het zwaardere werk ;)

Zeonews ken ik ook nog, dat was de opvolger van Newsgrabber, een van mijn eerste binary newsreaders. Wat ik begrepen heb is dat de maker daar al een hele tijd mee gestopt is, vrij plotseling. Helaas, want ik was erg onder de indruk.

• didio

didio

didio.nl

Anoniem: 87050 schreef op 24 februari 2004 @ 16:16:
BNR vind ik ook al een hele tijd een veelbelovende newsreader. De interface vind ik zelfs één van de beste die er zijn, en ook de manier om te filteren vind ik heel goed uitgevoerd. Alleen jammer dat de queue zo onoverzichtelijk wordt bij meerdere downloads, en dat-ie bij mij helaas nog steeds niet stabiel genoeg is voor het zwaardere werk ;)

Zeonews ken ik ook nog, dat was de opvolger van Newsgrabber, een van mijn eerste binary newsreaders. Wat ik begrepen heb is dat de maker daar al een hele tijd mee gestopt is, vrij plotseling. Helaas, want ik was erg onder de indruk.
Klopt, BNR is zeker nog niet stabiel genoeg.. hopenlijk wordt het nog wat.

Zeonews was echt het beste programma wat ooit heeft bestaan, er zwerven nog beta op het internet, jammer dat de maker er mee gestopt is en niet de source heeft vrijgegeven. Zelfs nog voor dat een stabiele final vrijgegeven was.

weinig tot niks..

didio schreef op 24 februari 2004 @ 16:28:
[...]
Zeonews was echt het beste programma wat ooit heeft bestaan, er zwerven nog beta op het internet, jammer dat de maker er mee gestopt is en niet de source heeft vrijgegeven. Zelfs nog voor dat een stabiele final vrijgegeven was.
Ik heb wat gegoogled en schijnt dat de maker het wel van plan is (geweest?). Berichtje is nl. wel inmiddels een jaar oud.
NewsGrabber 3 Source Released [Programs] - Shane - shane@trontech.net @ 21:08:18
I am releasing the source to NewsGrabber 3. It is licenced using the BSD licence.

Download it here.

I will be releasing ZeoNews source after it has a bit of a tidy.

I know I promised people that this would occur earlier than this, but there you go.

[Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 24-02-2004 17:06. Reden: schijt = schijnt ;)]

• didio

didio

didio.nl

Ik weet niet wanneer de laatste versie van Zeonews uitgekomen is, ik heb zelf betaald voor dat programma omdat het zo erg goed was.. Hopenlijk geeft ie de source aan iemand die het wil afmaken.

weinig tot niks..

Anoniem: 29783

Anoniem: 87050 schreef op 23 februari 2004 @ 03:26:
[...]

Newsrover zoekt in de indexen van Giganews, Supernews, Newsfeeds en 100Proofnews. Helaas niet allemaal tegelijk, maar 1 voor 1. Verder krijg ik de indruk dat het ook niet zo compleet is, want ik krijg op Newzbin resultaten, die met Newsrover niet te vinden zijn..

[...]
Dat merk ik ook af en toe ja, ik had eigenlijk het idee dat het gewoon een dag vertraging was, maar moet toegeven dat ik het programma ook weer op heb gegeven, te weinig info over threads en snelheid.
De interface van Newspro is inderdaad onmogelijk, maar mijn ervaring is, dat als je er eenmaal aan gewend bent, je niets anders meer wilt, hoewel sommige elementen zeker voor verbetering vatbaar zijn. Newsleecher heb ik ook eens geprobeerd, maar helaas kon deze naar mijn mening niet tippen aan Newspro, voor wat betreft mijn veeleisend nieuwsgroepgebruik ;)
Volgens mij heb je nog gelijk ook.. Ik heb, mede door je bericht, toch besloten newspro te kopen en er serieus mee aan de gang te gaan.
Vooral bij aankondigingen van een aantal grote posts is het programma nu al geweldig. Gewoon lekker laten refreshen en hij beging vanzelf te downen. Er is gewoon geen ander programma dat dat kan met meerder posts tegelijk.
Thnx voor de tip!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Outlook Express:

Ik gebruik al jaren OE als mail en newsreader, aangevuld met OE Quotefix. Ik doe niets met binaries maar hecht veel waarde aan nette postings volgens de nettiquette. Zonder Quotefixe betekent dat bij een rply: 1 x Delete om de lege bovenste regel weg te halen, naar beneden om niet relevante tekst te knippen, signature weghalen, 1 X enter en dan mijn tekst typen. Aan het einde een klik op Handtekening invoegen en op Verzenden.

Een beetje omslachtig maar ik weet niet anders, ik hoorde pas kort geleden dat er newsreaders zijn die de signature automagisch weg kunnen knippen. ;)

Ik heb wel eens andere clients geprobeerd maar ik heb nooit een alternatief gevonden wat past bij mijn manier van werken.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Anoniem: 29783 schreef op 27 februari 2004 @ 00:43:
[...]
Dat merk ik ook af en toe ja, ik had eigenlijk het idee dat het gewoon een dag vertraging was, maar moet toegeven dat ik het programma ook weer op heb gegeven, te weinig info over threads en snelheid.
Ja helaas, Newsrover klonk zo veelbelovend. Even leek het erop dat ik de ultieme newsreader gevonden had. Maar helaas hebben ze die en andere opties niet of zo knullig neergezet, dat er van serieus (binaries) gebruik, bij mij althans, geen sprake kan zijn.
Volgens mij heb je nog gelijk ook.. Ik heb, mede door je bericht, toch besloten newspro te kopen en er serieus mee aan de gang te gaan.
Vooral bij aankondigingen van een aantal grote posts is het programma nu al geweldig. Gewoon lekker laten refreshen en hij beging vanzelf te downen. Er is gewoon geen ander programma dat dat kan met meerder posts tegelijk.
Thnx voor de tip!
Zal nog even een post van mij quoten, die ik vroeger eens ergens heb neergezet. Voor de twijfelaars, zeg maar ;)
Oorspronkelijk gepost door REC @ 29-10-2003, 05:40 :
[..]
Daar wil ik idd. wel even voor waarschuwen: Newspro is voor beginners een erg lastig programma om in te stellen en onder de knie te krijgen. Er zitten heel veel opties in, waarvan op het eerste gezicht de functie niet duidelijk is, de gebruikersinterface is vrij Spartaans en de instelmogelijkheden zijn zo uitgebreid, dat je in het begin vrijwel zeker door de bomen het bos niet meer ziet. Ikzelf heb de afgelopen jaren Newspro meerdere keren uit pure ellende weer van m'n schijf gedonderd omdat ik er in eerste instantie gewoon niet mee overweg kon. Pas dit jaar heb ik doorgezet en heb een aantal nachten net zolang lopen prutsen tot ik de boel enigszins begon te begrijpen, en pas toen kwam ik erachter wat een krachtig programma het eigenlijk is.

Wie Newspro voor de eerste maal bekijkt denkt vaak: Is dit nou alles? Is dit nou dat fantastische programma waar velen zo lyrisch over zijn? En Jezus wat een berg opties, maar de simpelste dingen zie ik niet staan. Bah wat een kutprogramma, weg ermee! :(

Althans, zo dacht ik er eerst over ;)

Maar hoe langer je het programma gebruikt, hoe meer je waardering krijgt voor de werking ervan, en de uitgebreide mogelijkheden die er zijn voor de veeleisende gebruiker, welke geen enkel ander programma verder biedt. Voor mij voldoende reden om de Spartaanse gebruikersinterface (je kunt de grootte van de files niet meteen zien, en ook niet welk filter actief is bijv.) maar op de koop toe te nemen ;)

Let wel: Als je normaal gesproken niet meer dan één programma/film/spel/whatever per keer zoekt, deze ook meteen download en daarna pas aan een volgende gaat beginnen, is Newspro eigenlijk way overkill. Je kunt dan misschien beter Newsleecher proberen, die heeft minder mogelijkheden, maar is wel eenvoudiger in gebruik. Newspro komt eigenlijk het best tot zijn recht als je regelmatig meerdere XPAT-searches tegelijkertijd open hebt staan (10-20 is bij mij geen uitzondering), en in één keer van bijv. 10 of meer newsservers (in combinatie met payservers) wilt downloaden. Dan zie je waarom Newspro bij velen zo populair is. Je kunt er honderden GB's mee downloaden zonder ook maar 1 incomplete file tegen te komen. Als het ergens op een newsserver staat krijgt Newspro het er af. Bij andere newsreaders gaat dat niet altijd net zo makkelijk.

Bah, ik lijk wel een verkoper ;)

Verder: Zonder handleiding kom je er niet. Toen ik aan het prutsen was had je nog geen goede handleiding en echt, dat wil je niet. Te ingewikkeld, en duurt veel te lang. Gelukkig is er nu wat meer hulp:

Uitgebreide uitleg
De andere linkjes werken niet meer ;)

Maar er is nu wel Nederlandtalige hulp hier, en een NL-forum hier

Erg goed ook is vooral de manier waarop meerdere servers ondersteund worden, zeker i.c.m. payservers. Dit werkt zelfs op segment-niveau, en als alles goed ingesteld is, is er werkelijk geen blokje die onnodig van een payserver gehaald wordt _/-\o_

En verder is tegenwoordig natuurlijk vooral de .nzb-importfunctie belangrijk, XPAT-ten doe ik inmiddels bijna niet meer, via de combinatie met Newzbin biedt dit waarschijnlijk het meeste gemak, wat je je momenteel maar kan wensen :)

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 27-02-2004 02:39]

Jazzy schreef op 27 februari 2004 @ 00:55:
Outlook Express:

[...]

Ik heb wel eens andere clients geprobeerd maar ik heb nooit een alternatief gevonden wat past bij mijn manier van werken.
Inderdaad, wat tekstgroepen betreft heb ik er ook meerdere uitgeprobeerd, maar Outlook Express blijft, vind ik, het meest prettig werken, weliswaar voornamelijk om cosmetische redenen ;)

Bedankt voor je tip van Quotefix overigens, wist niet dat er zo'n handige oplossing voor bestond.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 27-02-2004 02:25]

Anoniem: 44189

hoe kan ik met newspro met meerdere threads downloaden, als ik nu op task klik zie ik elke keer maar 1 thread staan..

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 12:37
Ik gebruik nog niet zo lang nieuwsgroepen en gebruik enkel xnews, welke newsreader kan ik het best gebruiken om mijn 2 verbindingen te kunnen bundelen (Demon :( ).

Anoniem: 44189 schreef op 27 februari 2004 @ 21:05:
hoe kan ik met newspro met meerdere threads downloaden, als ik nu op task klik zie ik elke keer maar 1 thread staan..
Onder 'Properties -> Servers' kun je het maximale aantal threads per server aangeven, en onder 'Properties -> Tasks' kun je heel nauwkeurig voor elke actie het maximum aantal threads instellen. Kijk anders ook even bij de linkjes in mijn post hierboven ;)
Lexxx schreef op 27 februari 2004 @ 21:13:
Ik gebruik nog niet zo lang nieuwsgroepen en gebruik enkel xnews, welke newsreader kan ik het best gebruiken om mijn 2 verbindingen te kunnen bundelen (Demon :( ).
Met de nieuwsserver van Demon/Supernews zoals het nu is. maakt het eigenlijk helemaal niet uit welke je gebruikt ;)

Xnews zou kunnen, ook met meerdere verbindingen, maar eigenlijk ben ik helemaal niet zo weg van dat programma. Je zou bijvoorbeeld ook BNR2 kunnen proberen, Newsbin Pro of (ik krijg het bijna niet uit m'n strot ;) ) GrabIt.

thanks recman..

Volgende vraag.. ik heb gedownload met newspro maar nu kan ik de bestanden niet meer terug vinden.. zoeken in windows vind ie ze ook niet maar ze zijn wel completed..
wat is standaard dir voor newspro?

Anoniem: 44189 schreef op 28 februari 2004 @ 13:27:
thanks recman..

Volgende vraag.. ik heb gedownload met newspro maar nu kan ik de bestanden niet meer terug vinden.. zoeken in windows vind ie ze ook niet maar ze zijn wel completed..
wat is standaard dir voor newspro?
De standaard-directory kun je instellen onder 'Properties -> Newsgroups'.

Staat ook in het linkje, hier om precies te zijn ;)

hmm ze staan niet in de default map.. ik zie alleen maar heeeel veel .npr files... moet ik hier nog iets mee doen of zo?

Anoniem: 44189 schreef op 28 februari 2004 @ 15:35:
hmm ze staan niet in de default map.. ik zie alleen maar heeeel veel .npr files... moet ik hier nog iets mee doen of zo?
Ik denk dat je ze nog niet gesaved hebt. Ga maar naar de lijst met headers in NewsPro, waar ze staan, selecteer alle complete files, en druk op <Alt-A>, dan worden ze in de default-map opgeslagen.

thanks man,... moet het nog een beetje leren dat newspro.. thanks

Anoniem: 44189 schreef op 28 februari 2004 @ 15:46:
thanks man,... moet het nog een beetje leren dat newspro.. thanks
Had ik ook in het begin, maar het went snel ;)

Overigens hun je 'm ook automatisch laten saven, instellingen daarvoor staan onder 'Tasks -> Autosave', en onder 'Properties -> General -> Autosave every xx sec'.

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 28-02-2004 16:05]

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39
didio schreef op 24 februari 2004 @ 16:02:
Wat ik nog niet ben tegengekomen is BNR2 (www.bnr2.org)

Voordelen:
Freeware
Klein, zelfs geen installatie nodig, uitpakken en klaar, er is ook een install versie.
aparte interface, maar na wat gewenning erg makkelijk.
Multiserver support
Een mogenlijk om te zien wat er op welke server compleet is en wat niet (erg makkelijk)
NZB support (binnekort)
Veel info over wat welke thread doet

Nadelen:
Database heeft nog wel eens wat probleempjes, maker werkt hier nog aan.
Interface, ik zie zelf liever explorer style.. kent iemand Zeonews nog?
In 3 jaar nog nooit een final versie van geweest, programma blijft altijd beta

Vast nog veel meer waar ik nu niet even op kom.
NZB support zit er al in, zowel import als export
En nog een groot voordeel, volgens mij is dit een van de weinige fatsoenlijke binary news reader die ook onder linux werkt.

Hier een screenshot van mij onder Linux, klik voor grote versie.

weet iemand hoe ik met nzb-o-matic met meerder threads kan downloaden, ik krijg nu maar 1 thread aan de gang.
\thanks

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Ik gebruik meerdere programma's. Bepaalde vind ik gewoon lekker werken, maar mist bepaalde functionaliteit die andere weer wel heeft, terwijl die andere dan weer een bepaald iets minder heeft dan de eerste. :+
Of ik ben gewoon te lui om 1 goed programma te zoeken, kan ook. :+

Voor m'n binaries:
- Grabit
- Newsleecher
- PowerFTD
- EvolutionSearch
Voor m'n text:
- Forte Agent

Grabit. (Gratis)
Grabit gebruik ik voor de groepen waar ik vaak iets uit download. Dit komt omdat je in Grabit daadwerkelijk de headers uit een groep moet ophalen voordat je er werkelijk uit wil gaan downloaden.
Grabit werkt stabiel en is erg gebruiksvriendelijk. Het aantal download-draadjes is erg simpel te beheersen, een pause-knop, shutdown en: Het retry't automatisch als er iets niet goed gaat. Deze feature mis ik wel bij andere newsreaders.
Als Grabit Xpat en NZB files zou ondersteunen gebruikte ik waarschijnlijk niks anders erbij. :)

Voor de compleetheid een screenie:
http://www.virtual-life.net/meuk/grabit_s.jpg

Newsleecher. (Beta, shareware)
Een erg handig programma met veel features. Xpat, NZB files en het ouderwets downloaden via de headers binnen te halen.
Xpat-searches gaan lekker snel aangezien het meerdere draadjes voor een zoekopdracht gebruik maakt. Het kan zoeken binnen meerdere groepen, zelfs op meerdere servers tegelijkertijd. :) :)
Newsleecher is echter nog beta, wat te merken is ook. Zo gebeurt het wel eens dat het downloaden blijft 'hangen' zodat je zelf de verbindingen handmatig resetten moet. :(

http://www.virtual-life.net/meuk/newsleecher_s.jpg

PowerFTD / EvolutionSearch (Beta, freeware)
Deze twee software dingessen komen van FTD af en bespaart enorm veel download tijd voor headers of toch lange X-pat searches (ja, een paar duizend headers xpatten kost z'n tijd..).
Het werkt alsvolgt:
- Evolution Search starten.
- Zoekopdracht geven. Binnen een seconde krijg je resultaat.
- De bestanden selecteren die je wilt.
- De export knop inraggen, en de bestanden worden naar PowerFTD gezonden. (duurt een sec of 10, afhankelijk van de hoeveelheid files)
- In powerFTD zie je je resultaten als een nieuwe job, en kun je het in je downloadqueue gooien.
Nu worden de files met meerdere draadjes netjes gedownload. :)

Het is echter wel beta, er zitten nog fouten in. Het gebeurt soms wel eens dat PowerFTD er mee stopt.
Het grote voordeel: Supersnel, zoekt in alle usenetgroups.
Nadeel: Je server moet het ondersteunen, het zoekt in de database van de News-Service.com server, dus heeft in mijn geval soms minder headers dan mijn payserver heeft.

http://www.virtual-life.net/meuk/evo_s.jpg

http://www.virtual-life.net/meuk/powerftd_s.jpg

Text: Agent (Free)
Voor de text groepen gebruik ik Agent. Simpel en licht. Het doet goed wat het moet doen en meer hoef ik niet.
http://www.virtual-life.net/meuk/agent_s.jpg

Dat waren in het kort mijn ervaringen. Hopelijk heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Newsleecher heeft zeker features maar de interface vindt ik echt om te huilen..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

eth0 schreef op 05 maart 2004 @ 20:10:
[...]
En nog een groot voordeel, volgens mij is dit een van de weinige fatsoenlijke binary news reader die ook onder linux werkt.

[afbeelding]
Klopt, nu wel inderdaad, nieuwe versie werkt trouwens erg lekker..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

didio schreef op 07 maart 2004 @ 00:37:
Newsleecher heeft zeker features maar de interface vindt ik echt om te huilen..
Hmm, ik heb slechtere gezien moet ik zeggen.
Maar dat is erg persoonlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:53
eth0 schreef op 05 maart 2004 @ 20:10:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij heeft BNR2 ook geen Xpat support....
* Freaked zoekt nl. een client voor linux (met bijv. wine) met xpat & multithreading....
xnews werkt goed via wine, maar kan maar 1 thread :'(

en BNR2 heeft geen xpat... :'(

..

Hoe stel je in xnews in dat hij geen binary files moet binnen halen, maar alleen de tekst. Ik wil graag alle tekstbericht in een nieuwsgroep waar veel binaries zit, maar ook veel tekstberichten.

Ik wil dus dat xnews geen binaries, maar alleen de tekstberichten download en weergeeft.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Na lange tijd is er een nieuwe versie van NL (Newsleecher) uitgekomen, BETA 13.
Op het Support forum van NL is enige tijd consternatie geweest over het feit dat de schrijver van dit proggie niets van zich liet horen en ook de updates uitbleven

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-03 15:28
Heeft Newsleecher ook .NZB export ?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

The_Scarabial

MTB for life!

ik gebruik al zeer lang newsbin pro, dit programma werkt gewoon superfijn, kheb een paar weken terug een trial van Newsleecher geprobeerd, maar dit programma is toch echt bagger, ik houd het voorlopig bij newsbin pro, maar hopen dat er binnenkort nbz ondersteuning bijkomt.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-03 15:28
Dan is voor jou al nieuws. De laatste newsbin pro beta heeft inmiddels nzb support. Wat ik zelf echter zeer goed vindt aan newsleecher is de multiserver support. Hier kun je makkelijk prioriteiten geven aan elke server. Hierdoor kun je dus automatisch downloaden van je (meestal incomplete) provider server, en dan het resterende deel automatisch van een betaal server halen.
Ook support newsleecher xpat. Het werkt echter nogal traag. Vandaar dat ik zocht naar een manier om de search op te slaan, bijvoorbeeld met nzb export.
Maar kennelijk is dit er niet.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Agent heb ik tijden gebruikt en destijds ben ik op een gegeven moment voor Agent gegaan ipv voor Xnews. Met Xnews kon ik niet een downloadlijstje maken of een lijst groepen in totaal updaten met een klik, dus was het 4 groepen tegelijk leegtrekken en vervolgens weer verder werken. Dat was niet prettig. Newsshark vond ik wat te simpel, en die bleeft destijds achter met Yenc support.

Agent kan makkelijk hele groups updaten en met een downloadlijst werken. Het nadeel van Agent is dat het niet superstabiel is met groepen met veel headers. Het duurt ook uren om een volgende groep in te zien doordat de HD op hol slaat met het bekijken van al die headers. Grabit doet dat supersnel, zo'n volle groep naar voren toveren en dat is de reden geweest van mijn overstap. Tekstberichten lezen met Grabit is niet echt aan de orde, daar mis ik agent wel voor. Voor de rest heeft Grabit hetzelfde als Agent, minus de crash-ability bij het naar voren halen van een groep.

Dan is voor jou al nieuws. De laatste newsbin pro beta heeft inmiddels nzb support. Wat ik zelf echter zeer goed vindt aan newsleecher is de multiserver support. Hier kun je makkelijk prioriteiten geven aan elke server. Hierdoor kun je dus automatisch downloaden van je (meestal incomplete) provider server, en dan het resterende deel automatisch van een betaal server halen.
Met newsbin pro kun je ook prioriteiten stellen aan servers. Je moet gewoon de belangrijkste server bovenaan slepen en de minst belangrijke onderaan en klaar is kees.

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Onder Windows gebruik ik Mozilla/Thunderbird voor discussies in tekstgroepen. Voor het leegtrekken van Newszilla gebruik ik Xnews. Zelf ervaar ik dit als een uiterst plezierige compinatie. Bovendien is Xnews gewoon de allerbeste binary-grabber onder Windows, punt. :)
Onder *nix gebruik ik wederom Mozilla/Thunderbird voor tekst. En voor binaries gebruik ik Pan.

El Cid schreef op 12 maart 2004 @ 16:05:
Bovendien is Xnews gewoon de allerbeste binary-grabber onder Windows, punt. :)
http://images.fok.nl/s/schater.gif

(Da's NewsPro ;) )

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

The_Scarabial

MTB for life!

@databeest, hoe kan het dat jij powerftd kan gebruiken, ik moet username en password invullen, maar kan nergens registreren ofzo.

The_Scarabial schreef op 13 maart 2004 @ 20:29:
@databeest, hoe kan het dat jij powerftd kan gebruiken, ik moet username en password invullen, maar kan nergens registreren ofzo.
hier

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 13-03-2004 23:08]

Anoniem: 5760

Op dit moment gebruik ik voor binaries voornamelijk Junkie Newsgroup Client 0.2.0
http://www.usenetjunkie.com/register.html

Voordelen:
Zoekt de headers op een eigen server, dus niet bij je ISP. Werkt erg snel.
Monitor/grab functie, zodat nieuw geposte files in de queue worden gezet.
Meerdere threads per server instelbaar.
Tot 3 servers instelbaar.
Gebruikt weinig resources.
NZB import ondersteuning.
Erg veel ontwikkeling; 4 updates per week is geen uitzondering.
Gratis (nu nog)

Nadelen:
Incomplete bestanden worden wel binnengehaald, maar in een map met versleutelde 'partials' gezet. Hierdoor kun je met parfiles weinig aanvangen.
Geeft geen downloadsnelheid aan, alleen een percentage van ontvangen bestand.

Zal misschien niet meer gratis blijven. Bij aanmaken van account wordt een retourmail gestuurd van sales@usenetjunkie.com. Geeft enigzins te denken.

Verder gebruik ik nog xnews, samen met xpat range.
De voor en nadelen van xnews zijn al eerder besproken, dus daar ga ik verder niet op in.
Functie van xpat range (www.degelink.com):
Kort uitgelegd: Als je weet dat een bestand gisteren is gepost, hoef je niet
bij bestanden van vorige week te gaan zoeken. Met dit tooltje gaat dat
perfect en je xpat zoekopdracht werkt flitsend snel.

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Er is een nieuwe versie uit van de usenetjunkie cliënt. 1.0. Je kan hem nu ook in de taakbalk rechtsonder kwijt en er is een extra lampje "ready" onderin :Y)

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:08

Entity

9000rpm

Ik gebruik al een tijdje Newsbin Pro naar volle tevredenheid. Hij doet wat ik wil en sinds de nieuwste beta versie kan hij uit PAR2 bestanden lezen welke bestanden er nodig zijn en deze automatisch in de queue plaatsen.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56

Magic666

No one's neighbour!

twijfel twijfel:

Newsbin Pro of Newsleecher?

Ik gebruik momenteel NL maar NBP ziet er ook aardig uit.

Wie trekt mij over de streep..?!

edit: moet ik er wel bij zeggen natuurlijk dat ik NL ook pas een week gebruik, daarvoor had ik GrabIt.

[Voor 28% gewijzigd door Magic666 op 29-03-2004 13:45]

Join het GoT Pulse-Team!

• Smarron
  • Laatst online: 07:01

Smarron

The bend

Ik gebruik Usenetjunkie nu een paar dagen. De resultaten zijn erg positief, alleen vind ik het programma nog een beetje laggy. Pauzeren van downloads willen niet lekker resumen. Als je stopt met iets zoeken en je wilt wat nieuws zoeken, geeft hij geen resultaten meer etc.

Als ze deze bugs nog gaan fixen zal dat zeker mijn nummer 1 client worden!

Xpatten door ALLE groepen tegelijk! 8)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Anoniem: 48994

Smarron schreef op 03 april 2004 @ 12:13:
Ik gebruik Usenetjunkie nu een paar dagen. De resultaten zijn erg positief, alleen vind ik het programma nog een beetje laggy. Pauzeren van downloads willen niet lekker resumen. Als je stopt met iets zoeken en je wilt wat nieuws zoeken, geeft hij geen resultaten meer etc.

2x :)

Anoniem: 106916

Ik hoop dat ik eens een keer iets bekender word hier in :) lijkt me wel allemaal leuk. Ik download met 1200kb per sec op mn server haha! lukt me alleen niet om fatsoenlijke reeksen binnen te halen :)

• we_are_borg
Smarron schreef op 03 april 2004 @ 12:13:

dat xpatten door alle groepen lijkt leuk maar je veroorzaakt een zeer hoge last op de server als je xpat. Beperk dit tot een paar groepen en alleen als je iets mist. Als je er misbruik van maakt dan stoppen meeste providers met onderstuening van xpat op de server.

• Smarron

Smarron

The bend

we_are_borg schreef op 03 april 2004 @ 22:08:
dat xpatten door alle groepen lijkt leuk maar je veroorzaakt een zeer hoge last op de server als je xpat. Beperk dit tot een paar groepen en alleen als je iets mist. Als je er misbruik van maakt dan stoppen meeste providers met onderstuening van xpat op de server.
Ja, dan moeten ze niet zo'n programma ontwikkelen, daar is Usenetjunkie juist voor gemaakt. De zgn. xpat duurt meestal maar 10 seconden, met uitstekende resultaten.

• we_are_borg
Smarron schreef op 03 april 2004 @ 22:46:
[...]
Ja, dan moeten ze niet zo'n programma ontwikkelen, daar is Usenetjunkie juist voor gemaakt. De zgn. xpat duurt meestal maar 10 seconden, met uitstekende resultaten.
Wel een xpat duurt iets langer en neemt vrij veel processor tijd inbeslag, het is gemaakt om iets te vinden op een server als je iets mist niet om constant te gebruiken wat af en toe nu wel gebeurd.

• Lister
Smarron schreef op 03 april 2004 @ 22:46:
[...]
Usenetjunkie gebruikt GEEN xpat search, uit hun FAQ:
What is usenetjunkie?
UNJ is a revolutionary way to use usenet. It allows you to search every message. This is not the timely xpat search that some programs use. This is a very quick search of our database
Wat ik er van begrijp is dat ze de headers van usenet uitlezen en in een database stoppen en dat de search op die database plaatsvindt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Lister schreef op 03 april 2004 @ 23:47:
[...]

Usenetjunkie gebruikt GEEN xpat search, uit hun FAQ:

[...]

Wat ik er van begrijp is dat ze de headers van usenet uitlezen en in een database stoppen en dat de search op die database plaatsvindt.
Dat weet ik, maar ik wilde even een soort slogan verzinnen voor Usenetjunkie. Ik Xpat heel veel met Xnews, maar dat duurt lang en kan maar in 1 groep tegelijk. Usenejunkie doet voor het oog hetzelfde alleen 10.000x zo snel.

alleen usenetjunkie kan nu niets vinden omdat hij ofline is, kan ook geen nzb's van de site afhalen

enigste nadeel van usenetjunkie :)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 48994 op 09-04-2004 12:54]

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 48994 schreef op 09 april 2004 @ 12:53:
alleen usenetjunkie kan nu niets vinden omdat hij ofline is, kan ook geen nzb's van de site afhalen

enigste nadeel van usenetjunkie :)
Was een bekend probleem. Check ook hun site. Zijn ze dus mee bezig.

• didio

didio

didio.nl

Smarron schreef op 09 april 2004 @ 13:04:
[...]
Was een bekend probleem. Check ook hun site. Zijn ze dus mee bezig.
Ze zijn erg vaak offline, steeds problemen met hun mysql server :(
Goed dat het gratis is, want geld betalen voor deze service zou ik op dit moment nog niet doen.

weinig tot niks..

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-03 17:01
Magic666 schreef op 29 maart 2004 @ 13:44:
twijfel twijfel:

Newsbin Pro of Newsleecher?

Ik gebruik momenteel NL maar NBP ziet er ook aardig uit.

Wie trekt mij over de streep..?!

edit: moet ik er wel bij zeggen natuurlijk dat ik NL ook pas een week gebruik, daarvoor had ik GrabIt.
Ik heb sinds kort NewsBin Pro 4.2 build 4389 vervangen door NewsLeecher v1.0 beta 15.

Bij NewsBin Pro had ik last van crashes. Mijn computer werd dan traag. Wat bleek: er draaide nog een proces 'nbpro' die meer dan 90% processortijd verbruikte. :(

NewsLeecher is tot nu toe stabiel (2 dagen; dus nog niet echt een goede test-periode). Ik vind de interface van NewsLeecher prettig :) , maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb zojuist NZB ontdekt (ik haal de nzb-files van www.newzbin.com) en dat werkt geweldig. Niet meer al die headers downloaden. _/-\o_

Zolang NewsLeecher stabiel blijft ga ik voorlopig niet meer terug terug naar (het in mijn ogen verouderde) NewsBin Pro.

[Voor 4% gewijzigd door One_Gandalf op 12-04-2004 11:17]

• Lister
One_Gandalf schreef op 12 april 2004 @ 11:15:
Zolang NewsLeecher stabiel blijft ga ik voorlopig niet meer terug terug naar (het in mijn ogen verouderde) NewsBin Pro.
Newsbin Pro 4.2 is inderdaad verouderd maar ze zijn al maanden v4.3 aan het ontwikkelen, ik gebruik Beta 3 maar ze zijn al bij Beta 8.
De belangrijkste wijzigingen voor mij zijn:
- NZB file ondersteuning, werkt bijna helemaal perfect in B3, behalve dan dat de "&" in MessageIDs niet geslikt wordt maar dat zou in hogere Beta's eruit zijn
- Par file ondersteuning, zit in B8 dus heb ik nog niet geprobeerd
- veel minder geheugengebruik

Maar het belangrijkste van Newsbin Pro vind ik de goede foutafhandeling die er al vanaf het begin aan heeft ingezeten. Vooral omdat de nieuwsserver van mijn ISP regelmatig wat kuren heeft.
Als ik 's avonds wat files in de download queue zet dan kan ik de volgende ochtend in een klap zien welke goed zijn gegaan en welke niet. En die niet goed zijn gegaan kan ik in 1 keer allemaal selecteren op de "Failed Files" tab en weer opnieuw in de queue zetten.
En mocht Newsbin Pro crashen en je downloadlist gewist zijn dan kan je gewoon alle files weer selecteren en Newsbin Pro detecteert zelf wel welke files al zijn gedownload en welke niet. En alle al binnengehaalde posts van de files die op het moment van de crash bezig waren worden ook gewoon weer gebruikt door Newsbin Pro.

In UsenetJunkie zit helemaal geen foutafhandeling volgens mij, een file komt binnen of niet en zo niet dan moet je het gewoon weer helemaal opnieuw proberen en hopen dat het dan wel werkt. :(

En met Newsleecher v12 had ik de volgende problemen:
- elke ochtend zoeken wat wel goed binnengekomen was en wat niet en wat wel goed binnengekomen was kon ook nog wel eens in een hele andere directory staan
- ik had een hele snelle mainserver en een hele trage fillsserver en hierdoor liep de "temp" schijf van Newsleecher vol met allemaal 95% complete files. Op zich niet zo'n probleem ware het niet dat Newsleecher dan zo'n vage hexadecimale foutmelding geeft en vrolijk verder probeert te gaan waardoor ik uiteindelijk lege files kreeg. Er was in het begin 1 Gb vrij en ik was gewend dat dat zat was voor Newsbin.
- en als Newsleecher in bovenstaand geval was gecrashed dan had ik die 1 Gb aan tempfiles zo weg kunnen gooien want die tempfiles houdt hij alleen per sessie bij |:(
- als ik een NZB file inlaadde waarvan de files alleen nog op mijn payserver stonden dan was Newsleecher eerst een paar uur met 100% CPU bezig om mijn mainserver en fillsservers te controleren en mijn downloadsnelheid zakte dan ook nog drastisch in. Dat was de eerste keer dat ik dacht dat Intel toch gelijk had met hun stelling ooit: "Des te sneller je processor des te sneller je kan downloaden."
- Newsleecher gebruikte sowieso veels te veel CPU tijd vond ik, bij normaal gebruik was het al iets van 30%. Het is ook het enige programma dat ik heb gebruikt dat een aantal keren meer processortijd heeft verbruikt dan het "System Idle Process"

Kortom: over een half jaar probeer ik weer eens wat andere clients en na een tijdje zal ik wel weer met hangende pootjes terugkeren bij Newsbin Pro :+

Net werkte Usenetjunky clieent ff niet maar de site wel dus ff NZB-O-Matic gebruikt en ging perfect

lekker snel ook

edit> ook handig als je maar 1 file nodig hebt, download hij met 6 draadjes 1 file

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 48994 op 07-05-2004 10:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 115342
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar een alternatief voor Xnews. Ik heb dit topic doorgelezen en er zijn kennelijk wel wat alternatieven, maar ik lees tussen de regels door bij elk alternatief wel (voor mij te grote) nadelen. Die UsenetJunkie lijkt me nog 't beste, maar goed.

Reden dat ik van XNews afwil:
- bij grote binary groepen duurt het ophalen van headers gruwelijk lang
- hij houdt niet altijd even goed bij wat ik al gedownload heb... soms, bij erg grote groepen, tagged hij alles als "gelezen" terwijl dit niet zo is
- hij wordt niet meer echt geupdate (laatste TESTversion is van halverwege 2003)

Voor de rest vind ik XNews helemaal perfect en precies wat ik wil. Kan iemand mij vertellen of ik UsenetJunkie kan gaan waarderen? Of lever ik dan in op andere fronten t.o.v. die Junkie-shit? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 115342 schreef op 20 juni 2004 @ 15:30:
Eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar een alternatief voor Xnews. Ik heb dit topic doorgelezen en er zijn kennelijk wel wat alternatieven, maar ik lees tussen de regels door bij elk alternatief wel (voor mij te grote) nadelen. Die UsenetJunkie lijkt me nog 't beste, maar goed.

Reden dat ik van XNews afwil:
- bij grote binary groepen duurt het ophalen van headers gruwelijk lang
- hij houdt niet altijd even goed bij wat ik al gedownload heb... soms, bij erg grote groepen, tagged hij alles als "gelezen" terwijl dit niet zo is
- hij wordt niet meer echt geupdate (laatste TESTversion is van halverwege 2003)

Voor de rest vind ik XNews helemaal perfect en precies wat ik wil. Kan iemand mij vertellen of ik UsenetJunkie kan gaan waarderen? Of lever ik dan in op andere fronten t.o.v. die Junkie-shit? :)
Als UNJ goed werkt, is het het beste programma. Echter zitten er nog veel bugs in. Toch werkt dit proggie bij meer dan de helft probleemloos. Bij mij helaas niet altijd. Ik zou het forum van UNJ even raadplegen. Daar wordt veel uitgelegd bij problemen en bug reports enzo. Maar ik zou zeggen, probeer hem gewoon.

Anoniem: 61856

Ik gebruik newsleecher beta 15 al maanden. En alleen maar lof. Nooit crashes en nooit problemen mee. Alles loopt vlekkeloos.

heeft xpat
heeft nbz ondersteuning.

Dus groepen updaten is eigk verleden tijd. Allebij deze features werken bij mij perfect.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 15:36
Anoniem: 61856 schreef op 21 juni 2004 @ 17:41:
Ik gebruik newsleecher beta 15 al maanden. En alleen maar lof. Nooit crashes en nooit problemen mee. Alles loopt vlekkeloos.

heeft xpat
heeft nbz ondersteuning.

Dus groepen updaten is eigk verleden tijd. Allebij deze features werken bij mij perfect.
Dan heb ik een kleine update voor je: we zijn al bij beta 24 :D

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:47
DutchCommando schreef op 22 juni 2004 @ 00:53:
[...]

Dan heb ik een kleine update voor je: we zijn al bij beta 24 :D
Inderdaag. Ik gebruik nu Newsleecher in combinatie met newzbin.com (niet gratis!) (voor de nzb'tjes) naar volle tevredenheid. :)

Waarschijnlijk gebruikt hij beta15 omdat dat de laatste beta is waar een 'hulpmiddeltje' voor is. ;)).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anoniem: 91888 schreef op 12 maart 2004 @ 15:35:
[...]

Met newsbin pro kun je ook prioriteiten stellen aan servers. Je moet gewoon de belangrijkste server bovenaan slepen en de minst belangrijke onderaan en klaar is kees.
Ja, maar gebruikt hij die 2de server dan ook als Fill server? Dat is namelijk wat ik zoek. Mijn ISP heeft al een zeer behoorlijke server (demon of te wel supernews), maar soms heb ik toch incompletes. Die zou ik dan graag met een blok account van Astra af halen. Maar dat doet hij dus niet automatisch of moet ik dan iets instellen? Ik heb al veel tutorials bezocht, maar geen een geeft daar antwoord op. Volgens mij omdat hij dat niet kan. Toch maar eens newspro gaan proberen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ibidem
  • Laatst online: 28-03 13:21
ffkes een klein schopje geven!

Sinds vandaag ben ik ook een Usenet gebruiker, want haalde niet de max uit mijn Chello classic abbo! :)

Newsleecher gebruik ik nu, de nwste versie dus RC1 30 ( sinds vandaag uit, of gister :? ) Werkt echt perfect, wat dollars doneren aan newZbin, en je bent klaar om alles binnen te halen!

Alleen heb ik soms wat dropouts, van 300 kb/sec naar 50 kb/sec en dan na 15 mins weer trug omhoog. Weet iemand wat dit is :?

..::System Specs::..

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 15:36
Tekn0z schreef op 05 augustus 2004 @ 17:42:
ffkes een klein schopje geven!

Sinds vandaag ben ik ook een Usenet gebruiker, want haalde niet de max uit mijn Chello classic abbo! :)

Newsleecher gebruik ik nu, de nwste versie dus RC1 30 ( sinds vandaag uit, of gister :? ) Werkt echt perfect, wat dollars doneren aan newZbin, en je bent klaar om alles binnen te halen!

Alleen heb ik soms wat dropouts, van 300 kb/sec naar 50 kb/sec en dan na 15 mins weer trug omhoog. Weet iemand wat dit is :?
Tekn0z maakt gebruik van Usenetserver.com ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Gebruikt er iemand PowerFTD ? Ik kan sinds gisteren niks meer zoeken.

De zoekbutton is niet meer te selecteren. Ik heb het nu op 2 PC's geprobeerd en tevens een re-install van het proggie. Ik gebruik versie 0.92C.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:13

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Smarron schreef op 05 augustus 2004 @ 20:54:
Gebruikt er iemand PowerFTD ? Ik kan sinds gisteren niks meer zoeken.

De zoekbutton is niet meer te selecteren. Ik heb het nu op 2 PC's geprobeerd en tevens een re-install van het proggie. Ik gebruik versie 0.92C.
Versie 0.9Final is uit heb je die al geprobeerd ?
(bij mij wil 0.9Final overigens geen nzb meer importeren terwijl dit bij 0.9c2 wel zo is 8)7 )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Smarron

Smarron

The bend

Heel vreemd, maar nu doet de zoekfunctie het opeens weer. Logica van 0.

• didio

didio

didio.nl

Tomba schreef op 05 augustus 2004 @ 23:41:
[...]

Versie 0.9Final is uit heb je die al geprobeerd ?
(bij mij wil 0.9Final overigens geen nzb meer importeren terwijl dit bij 0.9c2 wel zo is 8)7 )
Ik kan 0.9Final nergens vinden, waar heb je die vandaan?

weinig tot niks..

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik gebruik newsleecher 1.00 beta 31, maar nu heb ik laatst een BIOS reset gehad..
Dus ik alles overnieuw ingesteld, op de klok na.. die toen dus ergens in 2000 stond (8> Dit heb ik in windows gefixed met een tooltje.. die de tijd van een internetserver af haalt.

Maar nu krijg ik dus die irritante error bij newsleecher omdat ik de tijd terug gezet zou hebben, in een mogelijke poging de beveiliging te omzeilen.. vind ie.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is? reinstall etc. werkt niet

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

geez schreef op 14 september 2004 @ 14:32:
Ik gebruik newsleecher 1.00 beta 31, maar nu heb ik laatst een BIOS reset gehad..
Dus ik alles overnieuw ingesteld, op de klok na.. die toen dus ergens in 2000 stond (8> Dit heb ik in windows gefixed met een tooltje.. die de tijd van een internetserver af haalt.

Maar nu krijg ik dus die irritante error bij newsleecher omdat ik de tijd terug gezet zou hebben, in een mogelijke poging de beveiliging te omzeilen.. vind ie.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is? reinstall etc. werkt niet
Ach, na verloop van tijd zal je toch een licentie moeten kopen toch? ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee