Toon posts:

[Discussie] Usenet clients & hun features

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:44
of weer een nieuwe beta installeren..........

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 16:22
Nee dat is het probleem niet.. ik probeerde heel niet de beveiliging te omzeilen.. was gewoon trail aant gebruiken zonder cracks of illegale serials oid... komt toch elke 30 dagen wel een nieuwe versie.. (8>

Het probleem is simpelweg dat newsleecher blijft denken dat ik mijn klok achteruit gezet heb :/

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 00:46

razoon

"Keep on keeping on"

Xnews geeft steeds weer Bit Out of Range error ofzoiets.
Iemand anders hier een oplossing voor?

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik ben al even opzoek naar een Linux client die ik middels een webinterface kan bedienen die tevens NZB's ondersteund.

Weet iemand een goed prgrama hiervoor..?

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:53
* GoTman is opzoek naar een text based linux client met NZB support

nu gebruik ik nog newsleecher onder Windows maar die pc kan niet 24/7 aan staan })

EDIT

En toevallig kom ik hem vandaag tegen.
was gewoon wat aan het browsen en toen kwam ik hier : http://www.infoanarchy.org/wiki/index.php/Newsreader

en toen heb ik er een paar geprobeerd.
en toen is het NZBget geworden.
werkt perfect nog geeen bugs tegen gekomen.

[Voor 88% gewijzigd door GoTman op 28-12-2005 17:34]

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik steeds newsleecher naar volle tevredenheid. Helaas is het geen gratis programma dus ik heb er slechts 30 dagen van kunnen genieten. welke van de gratis clients zijn aan te bevelen. De opmerkingen uit dit topic zijn al aardig verouderd. Voor mij moet een client aan de volgende eisen voldoen:
niet te veel geheugen en processor capaciteit innemen. Optimale downloadsnelheid moet haalbaar zijn 6144 Kbit/sec. Headers downloaden doe ik overigens niet zo vaak maar dat moet wel mogelijk zijn natuurlijk (ik kijk altijd hier). Het is niet nodig om in meerdere servers of groepen tegelijk te downloaden.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DopdeDouwer schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:25:
Ik gebruik steeds newsleecher naar volle tevredenheid. Helaas is het geen gratis programma dus ik heb er slechts 30 dagen van kunnen genieten. welke van de gratis clients zijn aan te bevelen. De opmerkingen uit dit topic zijn al aardig verouderd. Voor mij moet een client aan de volgende eisen voldoen:
niet te veel geheugen en processor capaciteit innemen. Optimale downloadsnelheid moet haalbaar zijn 6144 Kbit/sec. Headers downloaden doe ik overigens niet zo vaak maar dat moet wel mogelijk zijn natuurlijk (ik kijk altijd hier). Het is niet nodig om in meerdere servers of groepen tegelijk te downloaden.
Ik vind Grabit nog steeds erg goed. Het programma is gratis, gebruiksvriendelijk, maar gebruikt erg veel geheugen als je de headers gaat updaten op een flinke newsserver. Gelukkig hoef je de headers ook niet te updaten :), omdat je
1) De search kunt gebruiken om te zoeken uit een database (een beperkt aantal keren per dag, al bel ik soms het 0900-nummer waarna je het een maand onbeperkt kan gebruiken, en dit is goedkoper dan de supersearch van newsleecher :) )
2) NZB-files kunt importeren (oa van binsearch ed.)

[Voor 4% gewijzigd door Marzman op 30-12-2005 19:40]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DopdeDouwer
  • Niet online
ik ben nu ook grabit aan het proberen maar ik merk dat hij een stuk langzamer gaat. Hij haalt met moeite 400KB/s terwijl newsleecher makkelijk 640KB/s haalde. Volgens mij komt dit doordat newsleecher steeds maar een bestand leeched, die hij over meerdere bots uitsmeerd. Terwijl grabit er drie tegelijk probeert te doen, eentje per bot. ik kan nergens vinden waar je dit kan instellen.
Verder vind ik het een vrij overzichtelijk en makkelijke interfase, alleen is het na newsleecher wel wennen die toch wat beter werkte.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DopdeDouwer schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:43:
ik ben nu ook grabit aan het proberen maar ik merk dat hij een stuk langzamer gaat. Hij haalt met moeite 400KB/s terwijl newsleecher makkelijk 640KB/s haalde. Volgens mij komt dit doordat newsleecher steeds maar een bestand leeched, die hij over meerdere bots uitsmeerd. Terwijl grabit er drie tegelijk probeert te doen, eentje per bot. ik kan nergens vinden waar je dit kan instellen.
Verder vind ik het een vrij overzichtelijk en makkelijke interfase, alleen is het na newsleecher wel wennen die toch wat beter werkte.
Dat is inderdaad een verschil. Newsleecher download met 3 threads een bestand, en Grabbit gebruikt diezelfde drie threads voor drie bestanden. Ik heb overigens nooit gemerkt dat het downloaden hierdoor langzamer gaat (tenzij je een beperkt aantal bestanden hebt, want als er maar één bestand is download je met maar één thread).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• pingkiller
  • Laatst online: 22:30
Ik gebruik op dit moment nzbperl icm torrentflux. Werkt prima,je upload een nzb bestand via de webinterface en hij gaat downloaden. Torrentflux kan ik sowieso aan iedereen aanraden die een servertje heeft staan,werkt echt perfect(nzbperl werkt met torrentflux dmv een plugin)
Nu mijn vraag: Is er een gratis programma dat kan xpat'en en van de resultaten een nzb bestand kan maken?

https://www.vrij-links.nl/

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik ben toh niet hekemaal tevreden met Grab It het downloaden zelf gaat nu op een goede snelheid. Ik weet niet of het dé truc is maar ik heb van de bots niet nummer 1,2,3 aangezet maar 2,4,6 op deze manier leek hij een stuk sneller te gaan en gaat hij nu lekker snel.

Maar ik irriteer me vooral aan het decoden. Na het downloaden, als een bestand compleet is wordt het gedecoded. Voor een paar tellen soms wel meer dan 5 freezed je pc dan. Zwaar vervelend dus. Dit gebeurt namelijk vrij vaak, ligt een beetje aan hoe snel de bestanden klaar zijn maar ongeveer om de 2 minuten zeker.
Bij newsleecher was dit helemaal niet zo. Hoe komt dat en zijn er vergelijkbare programma's die daar geen last van hebben?

Anoniem: 88352

Ook ninan is geweldig. Deze is er eigenlijk alleen op gebouwd om NZB's te verwerken. Alles gaat automatisch, zelfs het par-checken en het unRarren. Aanradertje!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 16:28
Damn, ik ben de afgelopen 2 dagen bezig geweest met verschillende tools en nu zie ik ninan staan, net geïnstalleerd en het werkt echt geweldig!

was zelf aan't klooien met newsan, maar die had nogal veel problemen, hij zij dat de download klaar was, maar er stonden geen bestanden.

Als ze nou ook torrents op deze manier doen, ben ik tevreden, gebruik er nu torrentflux voor, maar met 4.4 kb/s een torrent downloaden gaat snel vervelen.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Voor torrents heb je natuurlijk uTorrent. Maar Ninan is vet he! Ik snap net dat het niet echt 'hot' is.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... vind dat Ninan een leuke poging, maar toch maar niets..

Is er wel een news-client met een goede web-interface?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DutchCommando
  • Laatst online: 23:28
Vind SABnzbd al een stuk sneller werken. Ook download dat programma niet gelijk alle par files maar enkel files die je nodig hebt.

Cyberpope schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:10:
Mmm... vind dat Ninan een leuke poging, maar toch maar niets..

Is er wel een news-client met een goede web-interface?
Waarom vind je het maar niets? Wat mis je?

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 16:28
Anoniem: 88352 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:00:
Voor torrents heb je natuurlijk uTorrent. Maar Ninan is vet he! Ik snap net dat het niet echt 'hot' is.
uTorrent is er niet voor linux :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

DutchCommando schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:17:
Vind SABnzbd al een stuk sneller werken. Ook download dat programma niet gelijk alle par files maar enkel files die je nodig hebt.
He vet! Die kende ik nog niet. Ik loop er nu een beetje mee te pielen, maar ik heb twee punten waar ik iets niet snap.

1. Wat moet ik bij de server invullen bij 'slots'? En mijn news-server vereist geen wachtwoord/login, dus dan maar leeglaten?
2. Hoe zie ik of de server actief is? Bij ninan zie je zo'n zwart console-schermpje van Java. Hoe werkt dat met python?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 88352 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:19:
[...]

Waarom vind je het maar niets? Wat mis je?
- Klapt er bij mij regelmatig uit
- Heb geen controle over de volgorde van de download betanden
- Kan niet bepalen naar welke directory het moet
- Laat een cmd venster open

En dat zijn maar een paar dingen....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DutchCommando
Anoniem: 88352 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:35:
[...]

He vet! Die kende ik nog niet. Ik loop er nu een beetje mee te pielen, maar ik heb twee punten waar ik iets niet snap.

1. Wat moet ik bij de server invullen bij 'slots'? En mijn news-server vereist geen wachtwoord/login, dus dan maar leeglaten?
2. Hoe zie ik of de server actief is? Bij ninan zie je zo'n zwart console-schermpje van Java. Hoe werkt dat met python?
Slots is server priority. Hij probeert eerst bij servers in slot 1 te downloaden, daarna bij servers in slot 2 etc. Kan je mooi pay vulservers instellen ;)

Server is actief als je op de webinterface kan komen. Gelukkig zie je niet een ms-dos style venster die weer een deel van je taakbalkje inneemt!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mmmm.. dat SABnzbd wil bij mijn niet download.. Jammer.

• DutchCommando
Gewoon een keer opnieuw starten. Bij heel veel mensen werkt het niet de eerste keer. Volgens mij neemt hij server changes ook pas over na een program restart.

Hier idem dito. Hij wil niet downloaden. De NZB files worden wel automatisch geimporteerd en verwerkt. Alleen het downloaden wil niet lukken. Mijn newsserver vereist geen login/pass... ik heb dus ook niets ingevuld bij de twee text-fields. Is dit correct?

EDIT
Na een handmatige edit van het config-bestand is er niets aan de hand en werkt alles correct! Topprogramma!

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 88352 op 08-01-2006 20:09]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mag ik vragen wat je geedit hebt in het configbestand?? Herstarten heb ik al vele keren gedaan.

Password en login weghalen geeft een error
Iets willekeurig in vullen geeft een error
niets invullen geeft geen error, maar hij download niet.

[Voor 44% gewijzigd door Cyberpope op 08-01-2006 21:49]

Hier staat ie. Het belangrijkste is de nieuwsgroep-server zelf. Voor de rest kun je niet zoveel fout doen, dunkt me.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mmmm... zo op het oog zie ik geen verschil met de mijne (ja behalve andere newsserver :P)

Vanavond nog ff kijken.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:52
Heeft iemand hier ook ervaring met het wisselen van usenet servers in Sabnzbd?
Ik download thuis namelijk via newszilla, en op school gebruik ik SURFnet.
Als ik ze beiden toevoeg kan ik geen keuze maken tussen servers, terwijl alle andere (gewone) clients die ik heb gebruikt dat wel konden.
Een gemis imho..

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Eddos schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:06:
Heeft iemand hier ook ervaring met het wisselen van usenet servers in Sabnzbd?
Ik download thuis namelijk via newszilla, en op school gebruik ik SURFnet.
Als ik ze beiden toevoeg kan ik geen keuze maken tussen servers, terwijl alle andere (gewone) clients die ik heb gebruikt dat wel konden.
Een gemis imho..
Twee verschillende ini files? Als SABnzbd eenmaal loopt is het idd niet makkelijk te veranderen, maar zo is dan ook nooit bedoeld.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:52
Dat gebruik ik nu dus ook, alleen als ik van school -> huis ga hibernate ik meestal als hij nog aan het downloaden is, dan kan ik thuis makkelijk een andere server selecteren(bij GrabIt of NewsLeecher), en daarom vond ik het jammer dat het niet simpeler te doen was.

Maar goed, het is verder wel een fijn programma :)

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 02:17
Ik gebruik Unison (http://www.panic.com/unison/) voor de Mac (OSX).
Vooral de wijze waarop binaries automatisch gesorteerd en getoond worden bevalt me erg goed.

Weet iemand een soortgelijke client voor Windows XP?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik gebruik tegenwoordig SABnzbd, webbased client. Draait lekker als service op mijn w2k3-server. :) Op deze manier kan ik makkelijk binaries downloaden.

SABnzbd slikt alleen NZB's, en komt mijn newzbin-account goed van pas (tijdens de kerstdagen credits voor 1 jaar gekocht voor halve prijs).

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11-2022
Hallo,

ik las dat Ninan geweldig is. Nu krijg ik alleen java niet goed, heb de laatste versie maar hij zegt in het dos prompt dat hij hem niet herkent. Heb de laatste java geinstalleerd. T gebeurd als ik die ninancore.bat doe...

[Voor 10% gewijzigd door Coeluh op 06-07-2006 09:58]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sylvesterrr schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:09:
Ik gebruik tegenwoordig SABnzbd, webbased client. Draait lekker als service op mijn w2k3-server. :) Op deze manier kan ik makkelijk binaries downloaden.

SABnzbd slikt alleen NZB's, en komt mijn newzbin-account goed van pas (tijdens de kerstdagen credits voor 1 jaar gekocht voor halve prijs).
gister ook geinstalleerd, heerlijk! had echt nog gigabytes aan films waarvan ik nog niet de moeite had genomen om uit te pakken e.d. nu gewoon lekker op mijn server (kan m'n eigen pc 's nachts ook gewoon uit) en de volgende ochtend netjes uitgepakt en in mapjes me films ophalen.
enige nadeel is dat de nzb import functie bij mij niet wil werken. in de logs zie ik datie de file wel ziet, maar vervolgens deze niet kan openen. Ergens wordt de file overigens wel gedelete... bak maar een keer rebooten (win XP prof) misschien helpt dat...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Coeluh

C:\Program Files\ninan-1.0.3>title NINAN

C:\Program Files\ninan-1.0.3>echo off
"Starting NINAN"
java wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
Druk op een toets om door te gaan. . .

Dit krijg ik

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Lompe kick, maar te klein voor een nieuw topic

ik gebruikte sabnzbd ook met plezier, maar nu wil hij redelijk vaak niet opstarten. Als ik op het icoontje klik, komt er heel kort een dosbox, zoals het hoort. Maar vervolgens is de webclient niet bereikbaar..

iemand een oplossing? Heb verder geen webserver/apache draaien ofzo

• DutchCommando
Start eens sabnzb via cmd.exe. Dan zie je eventueele foutmeldingen waar we misschien wat mee kunnen :).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
ik heb hem nu als service draaien en dat werkt al iets beter

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03 14:27
ook ik heb het probleem dat bij SABnzbd alleen de dosbox er even inspringt maar daarna via de browser niet benaderbaar is. In processen staat hij 2 seconden en dan is hij daar ook weer uit.

Ik draai X64 en heb hem reeds draaiend gehad maar ineens wil hij niet meer om een of andere reden. Firewall is het probleem ook niet.

In dosbox geen meldingen verder.

Iemand zelfde ervaring? Ik lees iets over ' als service draaien' maar heb geen idee hoe ik dat moet doen.

Op de laptop draait hij als een tiet..nooit geen problemen gehad.

[Voor 6% gewijzigd door Jpjedi op 03-12-2006 00:34]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:43
Hier staat een jandleiding om het geheel werkend te krijgen. Ik hoop dat je er wat aan heb.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03 14:27
we_are_borg schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:34:
Hier staat een jandleiding om het geheel werkend te krijgen. Ik hoop dat je er wat aan heb.
wow tnx..ga het proberen!
edit:

heb het nagelopen maar niks nieuws helaas. Ik merk wel dat het een vaker voorkomen euvel is. Portforwarding stond al ingesteld.

Stomme is dat hij van het een op het andere moment niet meer wilde werken. Ook verwijderen en compleet opnieuw downen lost niks op.

Baal ervan want het was juist zo`n handig progje.

[Voor 34% gewijzigd door Jpjedi op 03-12-2006 01:10. Reden: nav info]

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:03
Zijn er meer mensen die moeite hebben om SABnzbd onder vista draaiend te krijgen?
Ik krijgg het niet voor elkaar onder de 32-bit Ultimate versie.
Gisteren zat ik nog in de web-interface zonder moeite, even mijn server ingesteld (gegevens kloppen, gecheckt in de config.ini en op mijn andere pc) maar downloaden werkte gewoon weg niet en op mijn andere pc wel.
Toen ik mijn server wou verwijderen om hem weer opnieuw in te voegen voor de zekerheid kreeg ik telkens de error dat het door interne fouten niet mogelijk was.
SABNZBD.exe in compatibaliteits modus zetten heeft geen enkele invloed en draaien als admin ook niet.
Gisteren had ik dus amar de moed omgegeven, maar vandaag kom ik al niet eens meer in de interface...
SABNZBD.exe heb ik wel gestart, maar hij staat niet in taakbeheer, toch kan ik de sabnzbd map niet verwijderen, waarschijnlijk omdat het denk ik toch in gebruik is.
Ik heb echt geen idee waar ik nou een fout maak!
Zijn er meer mensen met dit soort problemen?
Met google kwam ik nergens op uit, ook geen patch ofzo

• DutchCommando
Ik heb zelf geen problemen met SabNZBd onder Windows Vista Business (32-bit).

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:03
DutchCommando schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:49:
Ik heb zelf geen problemen met SabNZBd onder Windows Vista Business (32-bit).
Hmmm heel apart!
Toch morgen maar eens naar kijken, denk dat ik hem even verwijder in veilige modus en dan weer opnieuw ga beginnen...
Je hebt windows firewall gewoon aanstaan? Ik heb hem ook al uitgegooit om te kijken of dat misschien het probleem was, geen resultaat

• DutchCommando
Ik heb de firewall inderdaad aanstaan. Verder start ik het programma op precies dezelfde manier als ik dat in Windows XP deed. Namelijk gewoon erop klikken ;). Inderdaad zeer vreemd dat het bij jou niet wil werken.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06-2021
Ben ik ouderwets als ik zeg dat ik nog steeds XNews gebruik? B) :$

Ik werk er nu al zolang mee dat ik eigenlijk elk ander programma wat ik heb geprobeerd maar vervelend vind werken..... :')

XNews werkt trouwens ook nog steeds perfect onder Vista! d:)b

[Voor 14% gewijzigd door maartena op 07-02-2007 23:06]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Xnews is wel heel lang geleden voor mij. :D
Ik begon met Outlook Express en gebruikte dat een aantal maanden, maar ik kwam erachter dat het geen yenc ondersteunde. Toen gebruikte ik een yenc addon voor OE. Dat vond ik niet ideaal werken en heb ik gezocht naar alternatieven. Ik kwam uit op xnews. Dat heb ik toch wel een klein jaartje gebruikt.

Daarna overgestapt op Newsbin Pro. Dat werkte prima, hoewel de interface wel verbeteringen kon gebruiken. Nu ben ik een jaartje volledig overgestapt op newsleecher. Helemaal nu met repair'n'extract functie :P

Anoniem: 214909

kibber schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:44:
Zijn er meer mensen die moeite hebben om SABnzbd onder vista draaiend te krijgen?
Ik krijgg het niet voor elkaar onder de 32-bit Ultimate versie.
Gisteren zat ik nog in de web-interface zonder moeite, even mijn server ingesteld (gegevens kloppen, gecheckt in de config.ini en op mijn andere pc) maar downloaden werkte gewoon weg niet en op mijn andere pc wel.
Toen ik mijn server wou verwijderen om hem weer opnieuw in te voegen voor de zekerheid kreeg ik telkens de error dat het door interne fouten niet mogelijk was.
SABNZBD.exe in compatibaliteits modus zetten heeft geen enkele invloed en draaien als admin ook niet.
Gisteren had ik dus amar de moed omgegeven, maar vandaag kom ik al niet eens meer in de interface...
SABNZBD.exe heb ik wel gestart, maar hij staat niet in taakbeheer, toch kan ik de sabnzbd map niet verwijderen, waarschijnlijk omdat het denk ik toch in gebruik is.
Ik heb echt geen idee waar ik nou een fout maak!
Zijn er meer mensen met dit soort problemen?
Met google kwam ik nergens op uit, ook geen patch ofzo
Ja dat heb ik ook....Had altijd XP werkte goed, nu niet...Al klik ik het aan, het komt geeneens in processen. Dus ook de 127 etc pagina geeft natuurlijk een 404...Erg vervelend

Anoniem: 214909

note: OOk al compatabiliteismodus op W XP SP2 gezet... Het werkt 2 tellen(zie het in task manager) en dan is het weer weg...

[Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 214909 op 18-10-2007 22:44]

Anoniem: 112645

kan hier een slot op? ga je kijken op paar pagina's zit je gewoon paar jaar terug te kijken! open een nieuw toppic!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-02 14:34
Ik heb precies hetzelfde probleem...

SABnzb.exe blijft na erop klikken paar seconden in processen staan en verdwijnt dan weer. Via de link krijg ik geen config-scherm, maar een 404 error. zowel 8080 als andere poorten geprobeerd. Zowel met windows firewall aan en uit en/of NOD32 aan en uit.

Ik draai Vista business 32bit.

Iemand inmiddels al een oplossing?

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zit hier ook met niet werkende Sabnzbd, ene keer start ie wel goed andere keer niet. Vaaaag. Ik heb nu een nieuwe laptop 64bit Vista. Op mijn oude laptop (32bit Vista) werkte het altijd perfect. Ik draaide versie 0.25.

Anoniem: 221373

toch wel handig vond ik zo

• TheReaLDeViL666
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 12:33
Waarschijnlijk werken jullie nog met de oude versie van SANnzbd. Hiervan is de ontwikkeling echter stopgezet. Echter is er een ander persoon hiermee verder gegaan onder de naam SABnzbd+ De laatste versie ondersteund wel Windows Vista en zal ongetwijfeld ook alle problemen verhelpen waar er nu tegenaan gelopen wordt. Je kan het vinden op:
http://www.sabnzbdplus.cyphen.net/

Succes ermee. 8)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
Topic staat beetje stil, maar ik dacht ik gooi toch mijn voorkeuren hier even in. De posts hierboven zie ik ook waar ik tegen aan liep, de oude versie van sabnzbd gebruiken. (op mijn homemade NASje athlon 700mhz, 128mb en winxp (superkaal) en remote beheerd)

De ontwikkeling staat stil van sabnzbd en van het weekend wou die bij mij ineens niet meer sneller downloaden dan 0.4kbps, dus duurde dagen om the sopranos s02 compleet van het net te trekken. Reinstall hielp niks...

Ff googlen en toen bleek dat de ontwikkeling is verder gegaan in sabnzbdplus. Gedownload, mooi programma, en leuke extra's blijken daarin te zitten (alleen moest de config.ini opnieuw, de opbouw daarvan is veranderd). Nu kan er met scripts gewerkt worden als de download helemaal klaar is, zodat series in de map series worden gedropt, muziek in de map muziek en films in films). Er zijn scripts te vinden op het forum, maar je kan ze ook zelf maken Kortom, geen omkijken meer naar dus. Ook zijn er nu 3 skins, ook al gebruik ik nog steeds de standaard.

Ook heb ik een mooie firefoxaddon gevonden, die geeft in de statusbalk sabnzbd status (resterende tijd en dergelijke weer), maar zorgt er ook voor dat gedownloade nzb's automatisch door sabnzbd in de queue worden gestopt en gedownload. (terwijl dit ook kan door de NZB-map die sabnzbd in de gaten houd te mounten als netwerkmap en daar gewoon nzb's in te slepen of te downloaden (bij remote beheer is dat handig.)).

Sabnzb ondersteunt ook nzb via RSS en Email en kan via het internet of netwerk beheerd worden door zijn webbrowsed GUI.

Ik heb in het verleden grabit, newsleecher en alt.binz gebruikt, maar geen enkele van die kan op tegen het (remote) gebruiksgemak van deze newsgrabber. Alleen als je ook geinteresseerd bent in het ophalen of checken van headers enzo dan is sabnzbd niks voor jou.

Anoniem: 201834

Iemand al eens usenet Explorer http://www.netwu.com/ue/
geprobeert? Bevalt mij uitstekend (vooral voor de download :)

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:27

Lulukai

God's gift to women

Blij om te zien dat er een speciaal topic is voor Usenet clients. Ik ben op zoek naar een licht programma voor op mijn laptop. De bestanden zouden direct naar een externe HDD worden geschreven. Het parren en unrarren zou ik dan doen op mijn werkbak. Het is een beetje een omweg, maar het kost teveel stroom om mijn werkbak 's nachts te laten aanstaan. Enige probleem is dus dat mijn laptop al een oud bakje is en de meeste programma's veel resources verbruiken.

.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Even een kickje zodat dit topic niet weer in de vergetelhoek terechtkomt.

.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
http://www.sabnzbd.org/

Heel licht programma (gratis). Je kan zelf beslissen wat het moet doen.
Werkt met een web-interface, draait dus gewoon op de achtergrond. :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02

_Apache_

For life.

Fire69 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:00:
http://www.sabnzbd.org/

Heel licht programma (gratis). Je kan zelf beslissen wat het moet doen.
Werkt met een web-interface, draait dus gewoon op de achtergrond. :)
Plus dat je kan aangeven in deze software dat hij moet stoppen met downloaden als hij aan het rarren/parren is, dit drukt de resources wat minder.

• Coeluh
_Apache_ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:03:
[...]

Plus dat je kan aangeven in deze software dat hij moet stoppen met downloaden als hij aan het rarren/parren is, dit drukt de resources wat minder.
Er komt binnenkort weer een nieuwe versie aan, heel aantrekkelijke nieuwe interface.

tvnzb is trouwens ook handig icm mytvnzb. 24 komt bij mij automatisch binnen!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Inderdaad prachtig programma. Nu heb ik wat zitten klooien met instellingen, maar één ding heb ik nog niet gevonden, ook niet op de fora van Sabnzbd en in de wiki. Is het mogelijk om een categorie torrents automatisch naar de top van de queue te verplaatsen? Ik weet dat je kan sorteren op leeftijd en grootte e.d., maar ik zou graag hebben dat tvseries automatisch bovenaan de queue worden geplaatst, die zijn ook het meest dringend.

.

Anoniem: 227911

Newsleecher heeft de supersearch geupgrade naar de 370 dagen. :P als er dan ook nog eens minder storing is ben ik tevreden.
Anoniem: 201834 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:26:
Iemand al eens usenet Explorer http://www.netwu.com/ue/
geprobeert? Bevalt mij uitstekend (vooral voor de download :)
Yep. Beetje late reactie. De search heeft nooit geen storing en het programma doet wat die moet doen. en snel ook nog. Was toen niet tevreden over Newsleecher dus had een licentie van UE gekocht. Eigenlijk nog geen dag spijt van gehad. :)

Edit: Zie nu pas dat ik reageer op een bericht van meer dan een jaar gelden. :9

[Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 19-04-2009 22:11]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee