Sweex router, printserver probleem (deel 2)

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Met de search van GoT stuitte ik op eenzelfde probleem als eerder gepost door Johnbosh, het leek mij beter een nieuw draadje te starten dan voort te rommelen in een oude...
Hoi,
Ik heb sinds kort een sweex router, internet delen werkt enzo, alleen ik krijg de printserver niet aan de praat er wordt een programma meegeleverd waarmee je de printer aan een poort kan mappen maar ik heb alles geprobeerd en het printen lukt gewoon niet. Wie heeft er ook een sweex router en kan mij uitlegen hoe je de printserver hebt geinstalleerd op windows xp?
Alvast bedankt:)
In dit topic (link) kwam ik alleen niet mijn antwoord tegen...

Onder Windows XP kan ik geen verbinding maken met de printerserver (lpt) op de Sweex router/ printerserver. Ik maak gebruik van een HP Deskjet 850c en/of een Kyocera Mita FS-600. In windows kan ik de printer niet installeren/ vinden, tevens niet m.b.v. bijgeleverde software. Ook google is ditmaal niet erg behulpzaam.

Op de router heb ik overigens de printerserver aan staan en onder windows heb ik handmatig een ipadres van de printserver toegevoegd met het adres van de router (mocht allemaal niet baten).

Iemand enig idee :? Wie is het wél gelukt met een van deze printers onder XP (8> :?

Goochem

• Goochem
Écht helemaal niemand? :'(

Goochem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Add printer > Add port > TCP/IP port > <klop IP adres router in> > add printer > zoek port op > add driver enzo werkt niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Goochem
Dat werkt inderdaad niet, jammer genoeg... Ik kan me bijna niet voorstellen dat beide genoemde printers niet op deze printerserver werken...

Goochem

Verwijderd

Graag 24 uur aanhouden voor een kick, niet 12 uur.

• Goochem
Als ik de poort handmatig in windows xp instel kan hij de printer niet vinden, zelfs niet als ik het meegeleverde programma van Sweex gebruik. Met de software van Sweex zoekt hij naar de printerpoort op het netwerk, welke hij wél kan vinden. Als ik vervolgens op die poort de printer toevoeg aan Windows komt hij niet verder... :(

Wie is dat wel gelukt? Het gaat nogmaals om deze router. :/

Goochem

Verwijderd

Het is mij (bijna) gelukt om deze printserver aan de praat te krijgen ZONDER de Sweex-software.
Dit heb ik gedaan door:
-bij eigenschappen van de printer (bij mij een HP 970Cxi) op het tabblad Poorten te kiezen voor Poort toevoegen
-klikken op TCP-IP poort, en dan Nieuwe poort; hierdoor wordt een wizard gestart
-bij Printernaam het IP-adres van de router invullen (bij mij 192.168.2.1). De poortnaam wordt dan automatisch IP_192.168.2.1
-bij apparaatnaam kiezen uit dropdownlist voor PRINTSERVER en bij Instellingen LPR-protocol ipv RAW kiezen en de naam van de printqueue van de router (bij mij lpt1), en LPR bytetelling aanvinken
-klik op sluiten en toepassen

"Bijna" betekent dat er een lege pagina extra meekomt en dat het rode lampje op de printer na een printjob blijft branden. Dit verhindert overigens niet dat er gewoon verder geprint kan worden. Uitvinken van de bytetelling voorkomt deze fouten maar dan komt er bij de eerste printopdracht een foutmelding voorbij die tot gevolg heeft dat er na de foute print alsnog de juiste wordt geprint, twee keer dus...

Voor het zover was heb ik:
-een kapotte printkabel vervangen (garant voor een paar verknoeide uurtjes)
-mbv de Sweex-software een poort aangemaakt. Bleken er uiteindelijk TWEE te zijn. Eentje moet je kiezen bij de Printer-eigenschappen en de andere moet je keizen mbv hun network quick port setup programma. Hiermee heeft het wel gewerkt maar ging altijd de eerste geprinte pagina na 5 cm de mist in.

Wachten is het volgens mij nu op een nieuwe firmware..

Succes en hopelijk werkt het bij jou ook,
DaddyCool

• Goochem
Helemaal geweldig! 8) Hij doet het op deze manier inderdaad, er komt hier zelfs geen leeg vel achteraan. Hartelijk bedankt voor je reactie.

Goochem

• MisterLeurs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
Hoe heb jij het dan exact gedaan, als ik doe zoals het hier beschreven staat blijft de printopdracht in de rij staan. Krijg er geen foutmeldingen over. Maar er word ook niks geprint. De printrij word gewoon steeds langer tijdens testen

Verwijderd

Dit kan denk ik komen door twee dingen:
1-Per ongeluk de printserver niet aangezet in de router na een complete reset
2-GDI-printers werken niet via een printserver. Heb je bv. een HP-printer dan even zoeken in dit lijstje (http://www.hp.com/cposupp...support_doc/bpj05167.html).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 22:31 ]

Verwijderd

Mijn ervaringen dan ook maar, voor diegenen die er wat aan hebben:

Ik heb ook een HP printer, namelijk de 895Cxi. In eerste instantie was de CD-ROM niet meegeleverd in de doos (maar dat is weer een ander verhaal). Ik heb nu ondertussen de originele CD-ROM, maar het probleem is er nog steeds: Sommige pagina's printen met geen mogelijkheid helemaal door, en stoppen dus na ongeveer 5 cm... en met andere pagina's geen enkel probleem. Waar dat precies aan ligt ben ik nog niet helemaal achter (nu loopt de printer vast op een Word document met Excel tabel trouwens, en vertikt het om hem uit te printen).

Het is ook dat elke eerste print (na handmatig aanzetten) altijd een vastloper oplevert, en dat door cancellen van de opdracht en opnieuw een printopdracht te geven, het printen dan wel weer goed gaat.

Wat blijkt nu: Zonder die Sweex software (waar ik dus wel op draaide, maar ik had gewoon niet de Quick Setup gedaan) en op dezelfde manier aanmaken van die poort als hierboven (diegene met een 970Cxi dacht ik, kan het even niet terugkijken), print die de pagina wel, samen met dezelfde extra lege pagina en rood knipperend lichtje als waar hij last van had...

Waar blijft die Update, meneer Edimax? :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:13:
Het is mij (bijna) gelukt om deze printserver aan de praat te krijgen ZONDER de Sweex-software.
Dit heb ik gedaan door:
-bij eigenschappen van de printer (bij mij een HP 970Cxi) op het tabblad Poorten te kiezen voor Poort toevoegen
-klikken op TCP-IP poort, en dan Nieuwe poort; hierdoor wordt een wizard gestart
-bij Printernaam het IP-adres van de router invullen (bij mij 192.168.2.1). De poortnaam wordt dan automatisch IP_192.168.2.1
-bij apparaatnaam kiezen uit dropdownlist voor PRINTSERVER en bij Instellingen LPR-protocol ipv RAW kiezen en de naam van de printqueue van de router (bij mij lpt1), en LPR bytetelling aanvinken
-klik op sluiten en toepassen

"Bijna" betekent dat er een lege pagina extra meekomt en dat het rode lampje op de printer na een printjob blijft branden. Dit verhindert overigens niet dat er gewoon verder geprint kan worden. Uitvinken van de bytetelling voorkomt deze fouten maar dan komt er bij de eerste printopdracht een foutmelding voorbij die tot gevolg heeft dat er na de foute print alsnog de juiste wordt geprint, twee keer dus...

Voor het zover was heb ik:
-een kapotte printkabel vervangen (garant voor een paar verknoeide uurtjes)
-mbv de Sweex-software een poort aangemaakt. Bleken er uiteindelijk TWEE te zijn. Eentje moet je kiezen bij de Printer-eigenschappen en de andere moet je keizen mbv hun network quick port setup programma. Hiermee heeft het wel gewerkt maar ging altijd de eerste geprinte pagina na 5 cm de mist in.

Wachten is het volgens mij nu op een nieuwe firmware..

Succes en hopelijk werkt het bij jou ook,
DaddyCool
Bij mij werkt jouw uitleg nu volledig! Het enige wat ik anders heb is dat ik bytetelling UIT heb gezet! Misschien dat de Cxi printers dat zelfstandig doen oid? Ik heb namelijk de 895Cxi.

Ik moet het nog even aanzien, want de vorige keer met de Sweex Netwerk Printer driver had ik ook te vroeg gejuigd...

Verwijderd

Ik heb de problemen met de sweez printerserver met windows aan de praat ,maar heeft iemand een idee hoe ik met Linux de printerserver kan aansturen. na vele uren proberennog steeds geen resultaat. Als ik vebinding maak met de browser krijg ik als melding 'verbinding verbroken'
Pagina: 1