Ok ik baal nu even had net dit topic al getypt heel uitgebreid en met reviews en ga zo maar door nu hou ik het liever wat korter (klikte net per ongeluk op vorige en toen ik weer volgende drukte was mijn tekst weg
) Maarja back ontopic ik heb moeite met het kiezen tussen de iRIVER ihp-120 en de Creative Nomad Jukebox Zen NX. Ik hoor veel positiefs over beide maar ik kan maar geen review vinden waarin ze tegen elkaar uit worden gezet. het gaat mij in dit geval om de geluidskwaliteit. Ik hoop dat er hier medetweakers zijn die wel wat reviews hebben kunnen vinden of hun eigen mening over deze producten willen geven.
ja ik vond daar net al een paar interessante topics ik had gezocht op audio enz. en niet in gadget talk maar ik zie nog geen vergelijking tussen deze 2 spelers. en zou die toch graag voor me willen zien.Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 23:00:
Deze vraag hoort denk ik thuis @ Gadget Talk
of een lief modje het topic even naar gadget talk voor me wil brengen beschik zelf niet over de mogelijkheid
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 00:26 ]
Verwijderd
http://www.dapreview.com/ is een zeer goeie site met duidelijke vergelijking van zelf te kiezen producten. Ik heb zelf de iRiver iHP-100. Dacht dat die niet zoveel verschilt van de 120, behalve dan de opslagcapaciteit. Ik ben er zeer tevreden over, iRiver levert goede support. Ze brengen regelmatig firmware updates uit met nieuwe functies en/of bugfixes. Als ik jou was zou ik de 120 nemen, oogt trouwens ook beter
Verwijderd
tja..
ik zou voor een md speler gaan, netmd van sony. ik heb er zelf een en ben er zeer tevreden mee.
ik zou voor een md speler gaan, netmd van sony. ik heb er zelf een en ben er zeer tevreden mee.
Verwijderd
Titel : ik wil een _mp3_ speler maar welke?
Inderdaad, MD is ook wel leuk en handig, maar de TS vraagt om een MP3 speler. Spreekt voor zich
Inderdaad, MD is ook wel leuk en handig, maar de TS vraagt om een MP3 speler. Spreekt voor zich
Verwijderd
Technical Specification
Iriver - iHP-120
Frequency Range: 20Hz-20KHz
Headphone Output: 20mW+20mW at 16 Ohm
S/N Ratio: 90dB
FM Tuner Frequency: 87.5MHz-108MHz
File Types: Ogg Vorbis, MP3, WMA, ASF & WAV
Bit Rates: 8Kbps-500Kbps & VBR (Variable Bit Rate)
ID3 Tags: ID3 Tag V1. V2.0, 3.0 & 4.0
Power Supply: 1xLi-Polymer Battery
Size: 105x60x19mm
Weight: 160g
Memory: 20GB
Transfer: USB 2.0
Creative® Jukebox Zen NX
Frequency Range: 20Hz-20kHz
Headphone Output: 60mW (30mA per kanaal)
S/N Ratio: Tot 98dB
FM Tuner Frequency: -
File Types: MP3 (tot 320kbps), MP3, VBR, WAV en WMA
ID3 Tags: weet ik niet
Power Supply: lithium-ionbatterij
Size: (LxBxH): 112mm x 75mm x 22mm
Weight: 226g met batterij
Memory: 30GB
EAX
Fouten mag je altijd melden
Iriver - iHP-120
Creative® Jukebox Zen NX
EAX
Jub dit had ik wel gevonden de iRIVER ondersteunt meer file types en de creative heeft weer een hoger S/N Ratio maar nu nog waar eigenlijk mijn keuze twijfel bij ligt het geluids verschil tussen deze twee mp3 spelers. daar kon ik niks over vinden iig geen vergelijking tussen deze twee alleen maar onafhankelijk van elkaar en dan kregen ze allebij altijd een + punt voor de geluidskwaliteit maar de een zal neem ik aan toch wat beter zijn maar welkeVerwijderd schreef op 28 december 2003 @ 00:55:
Technical Specification
Iriver - iHP-120
Creative® Jukebox Zen NX
EAX
edit: Wat merk je eigenlijk van de EAX met muziek? (dacht dat dit alleen gebruikt werd in games en soms films maar word er ook muziek gemaakt speciaal met EAX futures?)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 10:03 ]
SONY MDR-EX71 die krengen van 50E dusbbbrumbrum schreef op 28 december 2003 @ 15:15:
Wat voor dopjes gebruik je eigenlijk?
Dan zul je met beide een zeer goede geluidskwaliteit bereiken, maar het verschil zal waarschijnlijk niet te horen zijn met die dopjes...
de ihp 120 dus ...
betere kwaliteit etc...
en anders moet je ff de search gebruiken
betere kwaliteit etc...
This is the Way.
ja en de ander zegt weer de creative ik ben bang dat niemand die dingen ooit naast elkaar heeft gehouden en ze beide gewoon goed klinken maar 1 is de beste (ow en ik sluit hem denk ook wel is aan op mijn denon avr 3802 met kef hometheatre (6.1) met silverline speakerdraad zeer goede kwaliteit is die set dus dan zou ik daar het verschil wel op mogen horen denk.HIValicious schreef op 28 december 2003 @ 16:36:
de ihp 120 dus ...
betere kwaliteit etc...
omni is van de consumentenbond?Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:20:
wie weet is omni bezig met een grote ´consumententest´...
iig ik wil graag duidelijkheid omdat het toch behoorlijk wat geld is voor zulke spelertjes.
Verwijderd
Succes met doorlezen:
[rml][ mp3] Welke mp3 speler heb jij ?[/rml]
Het is een iets ouder topic, maar er worden wel verschillende ervaringen besproken over allerlei verschillende mp3-spelers. Misschien dat je daar iets aan hebt.
Het is een iets ouder topic, maar er worden wel verschillende ervaringen besproken over allerlei verschillende mp3-spelers. Misschien dat je daar iets aan hebt.
zal vanavond even het topic doorspitten moet over 15min weer aan het werk zijnVerwijderd schreef op 29 december 2003 @ 12:43:
Succes met doorlezen:
Verwijderd
omni = the omniscient, heeft veel topics op zijn naam staan en is een van de mensen achter www.dapreview.com. hij test veelvuldig mp3 spelers en de uitkomsten staan op tweakers en dapreview...Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:58:
[...]
omni is van de consumentenbond?
iig ik wil graag duidelijkheid omdat het toch behoorlijk wat geld is voor zulke spelertjes.
Ik lees in deze thread niets over de optische digital in/out van de IHP 120, die heeft hij wel degelijk namelijk! Trouwens ook niet in de openingspost van het grote IHP-1xx topic
Dit is zeker van belang als je hem op je dolby digital receiver wil aansluiten. Vraagje komt nu bij me op: Ondersteunt de IHP-120 ook Ogg Vorbis 5.1 via digital out? Ik denk het niet ...
Dit is zeker van belang als je hem op je dolby digital receiver wil aansluiten. Vraagje komt nu bij me op: Ondersteunt de IHP-120 ook Ogg Vorbis 5.1 via digital out? Ik denk het niet ...
Digital Optical-in/out, analogue-in/out & Mic-in
iHP-120 is packed with in and out features. Plug in an external soundsystem to the players optical or analogue sockets. With iHP-120 you know have the ability to plug-in an external mic, when you're in need of those highquality recordings.
Record From Microphone/Dictaphone to MP3
Record straight from the player's microphone/dictaphone straight to MP3, using a bit rate from 40kbps up to 320kbps.
http://www.irivernordic.c...29847a1336ebc548923c3356f
Rechtstreeks van de site zelf. Ik neem aan dat de topicstarter hier al wel gekeken heeft.
iHP-120 is packed with in and out features. Plug in an external soundsystem to the players optical or analogue sockets. With iHP-120 you know have the ability to plug-in an external mic, when you're in need of those highquality recordings.
Record straight from the player's microphone/dictaphone straight to MP3, using a bit rate from 40kbps up to 320kbps.
Rechtstreeks van de site zelf. Ik neem aan dat de topicstarter hier al wel gekeken heeft.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
ja van de futures ben ik op de hoogte op het EAX van creative na vraag me af of dit wel gebruikt word bij het maken van muziek.c70070540 schreef op 29 december 2003 @ 14:54:
Digital Optical-in/out, analogue-in/out & Mic-in
verder gaat het mij zoals al vaker vermeld om het verschil in geluidskwaliteit met de digital optical heb je iig een goede kwaliteit voor het afspelen op je stereosysteem enkel heb ik hier al een nf7-s met dezelfde aansluiting op aangesloten dit is dus voor mij niet eccencieel ik kijk nu denk alleen maar naar de geluidskwaliteit bij het bebruik van de spelers in combinatie met oordoppen.
De speler van Creative (Zenn) is erg, maar dan ook heeeeeel erg goed!!! 
Mijn broer heeft hem en hij is echt de degelijkste MP3 speler die ik ooit gezien heb. Compleet alumium met schroeven, dus super sterk. Prachtig blauw verlicht LCD met hoog contrast. Ook de menu structuur is handig en er zit aan de zijkant ook een scrollwieltje op, zodat je snel door de playlistt scrollen kunt.
Verder is de bijgeleverde software erg goed, ripped in perfecte kwaliteit en je krijgt echt een hele bibliotheek met al je nummers.
Ook is hij USB 2.0, dus lekker snel. Ook is de firmware upgradable.
1 minpunt: je kunt hem zonder speciale software niet als hardeschijf gebruiken. WindowsXP herkent hem dus niet automatisch (iig bij de 20GB variant)
Mijn broer heeft hem en hij is echt de degelijkste MP3 speler die ik ooit gezien heb. Compleet alumium met schroeven, dus super sterk. Prachtig blauw verlicht LCD met hoog contrast. Ook de menu structuur is handig en er zit aan de zijkant ook een scrollwieltje op, zodat je snel door de playlistt scrollen kunt.
Verder is de bijgeleverde software erg goed, ripped in perfecte kwaliteit en je krijgt echt een hele bibliotheek met al je nummers.
1 minpunt: je kunt hem zonder speciale software niet als hardeschijf gebruiken. WindowsXP herkent hem dus niet automatisch (iig bij de 20GB variant)
dat is de iRIVER ook nu blijft mijn vraag dus het geluidsverschil van deze 2 tegenover elkaar.AirX schreef op 29 december 2003 @ 19:27:
De speler van Creative (Zenn) is erg, maar dan ook heeeeeel erg goed!!!
Verwijderd
volgens gear scheelt dat niet zoveel van elkaar:Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 21:38:
[...]
dat is de iRIVER ook nu blijft mijn vraag dus het geluidsverschil van deze 2 tegenover elkaar.
nomad
http://gear.ign.com/articles/442/442693p1.html
If you value capacity, sound quality, and price, then the Xtra is for you
Performance: Outstanding sound quality cijfer 9,5
iriver
http://gear.ign.com/articles/457/457818p1.html
As for sound quality, the iRiver is excellent. While it cannot compete with the Zen, which is the standard for portables, it is impressive as hell.
Performance: Outstanding operation and excellent sound quality. cijfer 9,5
Maar geluid blijft ook subjectief, dus ga naar de Dixons daar staan beide spelers en vraag of je er naar mag luisteren...
dus puur qua kwaliteit: de Zen, qua features de iRiver (lang leve Vorbis!, direct als HD te gebruiken, geen software nodig om mp3's te spelen) en geen van beide een miskoop!Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 02:21:
[...]
volgens gear scheelt dat niet zoveel van elkaar:
nomad
http://gear.ign.com/articles/442/442693p1.html
If you value capacity, sound quality, and price, then the Xtra is for you
Performance: Outstanding sound quality cijfer 9,5
iriver
http://gear.ign.com/articles/457/457818p1.html
As for sound quality, the iRiver is excellent. While it cannot compete with the Zen, which is the standard for portables, it is impressive as hell.
Performance: Outstanding operation and excellent sound quality. cijfer 9,5
Maar geluid blijft ook subjectief, dus ga naar de Dixons daar staan beide spelers en vraag of je er naar mag luisteren...
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
als ik het zo lees is de zen dus net even wat beter ik citeer:LightYears schreef op 30 december 2003 @ 08:56:
[...]
dus puur qua kwaliteit: de Zen, qua features de iRiver (lang leve Vorbis!, direct als HD te gebruiken, geen software nodig om mp3's te spelen) en geen van beide een miskoop!
As for sound quality, the iRiver is excellent. While it cannot compete with the Zen.
hij kan het dus niet opnemen tegen de zen volgens de reviewer ik ga nu dus ook een zen kopen ook omdat ik de extra 10gb wel aantrekkelijk vind erg bedankt voor jullie hulp allemaal.
ik vond de zen toch egt minder klinken vooral op mp3's met een hogere Bit Rate
trouwens als je uhm wilt aansluiten op je versterker kan je denken over de digitale out van de iriver
trouwens als je uhm wilt aansluiten op je versterker kan je denken over de digitale out van de iriver
[ Voor 43% gewijzigd door NoTimeRemains op 30-12-2003 09:44 ]
This is the Way.
dat wou ik juist niet omdat ik daar al een apparte pc voor heb met ditital outHIValicious schreef op 30 december 2003 @ 09:43:
maar jij hebt beide dus gehoord tegenover elkaar en jij vond de iRIVER beter?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 10:16 ]
Verwijderd
Zoals ik al aangaf is geluidskwaliteit ook subjectief, vandaar dat je bij duurdere stereo installaties van die (lange) luistersessies houdt. Een eigen luistertest voor deze mp3 spelers kan dus geen kwaad, is zelfs aan te bevelen als je de geluidskwaliteit zo belangrijk vindt. De enige zaak die ik ken die beide in de winkel heeft staan is de Dixons (in ieder geval in Utrecht).
Veel luisterplezier!
NB in de test wordt gesproken over de Zen Xtra en niet over de Zen NX, het zijn broertje en zusje, maar niet helemaal hetzelfde apparaat.
Veel luisterplezier!
NB in de test wordt gesproken over de Zen Xtra en niet over de Zen NX, het zijn broertje en zusje, maar niet helemaal hetzelfde apparaat.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 10:26 ]
Verwijderd
Zoals ik al zei, geluidskwaliteit is subjectief, een ieder moet dat voor zichzelf uitvinden. Maar voor zowel de Iriver als de Zen geldt dat de geluidskwaliteit goed is.HIValicious schreef op 30 december 2003 @ 09:43:
het enige verschil is de dat hij 60gb heeft i.p.v. 30gb maar ik ben voor de creative gegaan lijkt me een goed product heeft 10gb meer opslag en is goedkoper als de iRIVER het geluidsverschil zal min of meer niet te horen zijn iig niet met mijn oordoppen mag ik aannemen na dit topic.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 10:24:
Zoals ik al aangaf is geluidskwaliteit ook subjectief, vandaar dat je bij duurdere stereo installaties van die (lange) luistersessies houdt. Een eigen luistertest voor deze mp3 spelers kan dus geen kwaad, is zelfs aan te bevelen als je de geluidskwaliteit zo belangrijk vindt. De enige zaak die ik ken die beide in de winkel heeft staan is de Dixons (in ieder geval in Utrecht).
Veel luisterplezier!
IK vond na het testen van de NX en iHP-120
-de 120 beter
met gebruik van verschillende koptelefoons/oortjes / mp3's / wma's
-de 120 beter
[ Voor 14% gewijzigd door NoTimeRemains op 30-12-2003 23:14 ]
This is the Way.
jep alleen wat ik een goed punt vond van iemand in het topic het is ook je smaak op de iRIVER klinkt klassiek bijv. lekker en op de CREATIVE Hardcore this maar net waar je van houd en ik ben zoals hierboven al gezegt voor de creative gegaan vanwege het grote prijsverschil en toch 10gb meer ruimte, waar heb jij hem getest?HIValicious schreef op 30 december 2003 @ 23:12:
ik vond na het testen van de NX en iHP-120 de 120 beter ...
Ik zou zelf voor de iRiver gaan. Ziet er (imho) mooier uit, heeft een afstandbediening en een FM tuner. Bovendien zit er 2 jaar fabrieksgarantie op itt de Creative met 1 jaar.
ik luister geen radio, afstandbediening lijkt me overbodig als hij in je jaszak zit en de garantie ja het lijkt me dat die dingen niet zomaar kapot gaan.mpmad schreef op 31 december 2003 @ 14:59:
Ik zou zelf voor de iRiver gaan. Ziet er (imho) mooier uit, heeft een afstandbediening en een FM tuner. Bovendien zit er 2 jaar fabrieksgarantie op itt de Creative met 1 jaar.
Verwijderd
Van alles wat ik over deze twee spelers heb gelezen (op meer 'audiofiele' fora) is de geluidskwaliteit ongeveer even goed. Het is echt een smaken verschillen kwestie. Als je de kans krijgt ga dan naar beide luisteren. Neem je eigen dopjes mee en let erop dat ze geen rare EQ setting aan hebben staan terwijl jij denkt dat die op neutraal staat.
ik heb niet alleen 1 gerne geluisterd van klassiek naar metal naar hardcore naar digi hardcore over t algemeen was de ihp beter ...
de trance songs (meer bass etc) kwamen beter uit op de creative met de sennheiser hdd437 headset...
de trance songs (meer bass etc) kwamen beter uit op de creative met de sennheiser hdd437 headset...
This is the Way.
Pagina: 1