Toon posts:

[WinXP] beheerdersrechten vereist voor Nero 6.0 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een Nec 1300 DVD writer gekocht, die samen komt met Nero Express 6.0 .
Installatie van hardware verliep probleemloos echter na de installatie van Nero, bij het opstarten van het programma kijg ik telkens de volgende mededeling:

"Onder Windows NT4 zijn er voor Nero beheerdersrechten vereist om toegang te krijgen tot CD-recorders en CD-ROM/DVD-ROM stations. Vraag uw systeembeheerder voor toestemming Nero te gebruiken".

Hierdoor herkent Nero zowel mijn DVD-speler als DVD-writer niet.
Ik werk met Windows XP, ben niet aangesloten op een netwerk en volgens gebruikeraccounts ben ik de computerbeheerder.

Wat betekent het bovenstaande bericht en hoe kan ik dit probleem oplossen?

gr.

Verwijderd

kijk eens op de nero site.. daar kun je een programma downloaden wat nero burning rights heet daar kom je er vast wel mee uit

edit/ linkje nog ff voor je opgezocht : http://www.nero.com/en/631940824944968.html

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 20:46 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Ik maak je topictitel even af: alleen de naam van een programma maakt niet echt duidelijk wat de bedoeling is: zie ook FAQ topicstart + WOS Policy :)

offtopic:
Overigens is deze vraag al heel vaak gesteld - op GoT en bij Ahead zelf; zie bijvoorbeeld de GoT search, iets dat altijd even is te proberen voor je een vraag stelt: nog sneller dan wachten op antwoord ook (nou ja, al was je antwoord er nu in twee minuten, maar zoek voortaan toch maar even :+ )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Voor CDex kwam ik ooit deze FAQ tegen. Probeer dat eens.
If I run CDex on Windows NT, 2000 or XP using the Native NT SCSI Libaray functions (i.e. no ASPI drivers), I can only use CDex when I have administrator right, how can I resolve this?

1. Open the "Local Security Policy" console by clicking on the start menu -> control panel -> administrative tools, and select local security policy.
2. Then expand the "Local Policies" section and select "security options".
3. Change "Devices: Restrict CD-ROM access to locally logged-on user only." to ENABLED.