Ik heb ernstig last van een gevalletje niet standaard hardware. Een compaq van een collega heeft een AT voeding met drie standaard AT stekkers gemarkeerd P1 t/m P3 en drie aansluitingen op het mobo zonder markering. Deze drie aansluitingen zitten in twee blokken. Horizontaal gezien van links naar rechts: stekker.A-stekker.B---------stekker.C

Bij het verwijderen van de voeding heb ik natuurlijk niet goed op de volgorde gelet van de stekkers. In de 113 pagina's tellende handleiding op de Compaq site staat bij het vervangen van de voeding enkel 'verwijder de stekkers als je de voeding er uit wil halen. Draai de procedure om als je hem er weer in wil zetten.' Te weinig informatie dus, en dat van een 'model in de buurt', de handleiding Presario 5190 zelf heb ik niet terug kunnen vinden.
Als je de oude AT regel 'zwart tegen zwart' aanhoud kom je horizontaal gezien uit op P2(zwart)-(zwart)P1--------P3(zwart)
of
P3(zwart)-P1(zwart)----------P2(zwart)
Hoe dan ook geen logische volgorde. Wie kent de juiste? Gewoon P1-P2-P3??

Bij het verwijderen van de voeding heb ik natuurlijk niet goed op de volgorde gelet van de stekkers. In de 113 pagina's tellende handleiding op de Compaq site staat bij het vervangen van de voeding enkel 'verwijder de stekkers als je de voeding er uit wil halen. Draai de procedure om als je hem er weer in wil zetten.' Te weinig informatie dus, en dat van een 'model in de buurt', de handleiding Presario 5190 zelf heb ik niet terug kunnen vinden.
Als je de oude AT regel 'zwart tegen zwart' aanhoud kom je horizontaal gezien uit op P2(zwart)-(zwart)P1--------P3(zwart)
of
P3(zwart)-P1(zwart)----------P2(zwart)
Hoe dan ook geen logische volgorde. Wie kent de juiste? Gewoon P1-P2-P3??
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.