Illegale meuk op homepage ; wat mag?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Naar aanleiding van dit draadje vraag ik me af of je bij GoT een homepage in mag stellen waar niet geheel legale zaken opstaan die pas zichtbaar worden na wat doorklikken. Aan de ene kant kan je uiteraard roepen dat je geen illegale zooi op een homepage aan mag bieden, maar aan de andere kant is het mogelijk om op een homepage na wat doorklikken elders (eventueel op een andere homepage) uit te komen waar wel illegale zooi staat.

Uiteraard heb ik in de FAQ gezocht, maar ik kon het niet vinden.

Mijn vraag: is er een beleid rondom het vernoemen van een homepage waar , eventueel goed weggestopt, illegale zooi staat?

(Ben ik te volgen? :))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik kan mij herinneren dat de homepages uit de profielen van de gebruikers werden gehaald omdat dit een verkapte manier van het aanbieden van illegale zaken is en wanneer dat wel via GoT zou mogen dan mag je ook een warezlink in een sig of ondertitel zetten. Daarom mag dit dus niet. :)

Edit:
Ik wist al dat ik het eens heb gezien. :)
Warez in homepage van users.

[ Voor 22% gewijzigd door bazs2000 op 26-12-2003 18:45 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hmz ... Warez in homepage van users. ... Zoeken naar 'illegale zooi' was niet geheel juist. 8)7

edit:
Argh ... paar seconden te laat ...

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 26-12-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

En buiten dat is het nog altijd illegale. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
bazs2000 schreef op 26 december 2003 @ 18:47:
En buiten dat is het nog altijd illegale. ;)
Dat staat er toch? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat je bij iets illegaals komt geeft toch al aan dat het niet mag. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 18:57:
Het feit dat je bij iets illegaals komt geeft toch al aan dat het niet mag. :?
Maar ... als dat nu errug verstopt is op een homepage. Of ... stel dat ik een link naar Google aanbiedt ; via Google is gegarandeerd iets illegaals terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op 26 december 2003 @ 18:59:
[...]

Maar ... als dat nu errug verstopt is op een homepage. Of ... stel dat ik een link naar Google aanbiedt ; via Google is gegarandeerd iets illegaals terug te vinden.
In ieder geval is de link van mijn homepage verwijdert, na een waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je in je mail hebt kunnen lezen was die waarschuwing niet enkel omdat je die zaken in je homepagelink aanbood maar ook omdat je na erop gewezen te worden niet overging tot actie. Dit is dus in geen geval te vergelijken met de topicstarter, die dit gewoon navraagt alvorens een dergelijke link te gebruiken :) Er worden voor illegale dingen in principe de eerste maal geen waarschuwingen gegeven, tenzij er meer aanleiding voor is (zoals bij jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Over de TS' originele vraag:

Dit is gewoon een afweging die elke moderator voor elke situatie zal moeten maken. Hier zijn geen regeltjes voor te bedenken - althans - je moet dat volgens mij niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Via de topicstart van eMule opensource eDonkey, deel 9 kom ik ook op http://www.dutchemulefaq.tk/ , alwaar een pagina te vinden is met links naar sites die volgestampt staan met links naar warez. Dergelijke verkapte verwijzingen naar illegale troep verbieden is gewoon geen beginnen aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter Tinus op 26-12-2003 20:05 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Wouter Tinus schreef op 26 december 2003 @ 20:05:
Via de topicstart van eMule opensource eDonkey, deel 9 kom ik ook op http://www.dutchemulefaq.tk/ , alwaar een pagina te vinden is met links naar sites die volgestampt staan met links naar warez. Dergelijke verkapte verwijzingen naar illegale troep verbieden is gewoon geen beginnen aan.
Ik snap dat het onmogelijk is om zo alle links te gaan controleren, maar als je er eenmaal achterkomt dat er via via via die site warez te vinden is, moet die link dan eigenlijk niet weggehaald worden?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Kortom je kan je moeilijk isoleren: als ik hier een link naar google plak kan je zelf als is het naar een onschuldig begrip, de 12e of 120e link een link zijn naar warez page. Link ik dan naar illegale dingen ? Tsja dan mag je ni meer linken naar een zoekmachine. En de volgende stap is dat we niks meer mogen zeggen over usenet want daar zijn ook minder fraaie groepen. Om dan nog te zwijgen over topics hier kazaa lite heeft mijn systeem gesloopt of emule doet dit niet.

Je kan het te gek gaan maken, ik denk wel dat je de grens kent tussen wat echt linken is naar warez direct en bedoeld en wat er onbewust, onschuldig gebeurd.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een kwestie van gezond verstand gebruiken dus. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

DataBeest schreef op 26 december 2003 @ 20:40:
Een kwestie van gezond verstand gebruiken dus. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?
u is idealist?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Jaymz

Keep on moving !

Ik kan niet voor hem spreken, maar het is wel zo dat een 'dienstdoende' moderator dat over het algemeen als leidraad zal gebruiken, al dan niet in overleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

XanderH schreef op 26 december 2003 @ 20:15:
[...]

Ik snap dat het onmogelijk is om zo alle links te gaan controleren, maar als je er eenmaal achterkomt dat er via via via die site warez te vinden is, moet die link dan eigenlijk niet weggehaald worden?
Nee, ik vind van niet. Ik heb ooit bij wijze van experiment geprobeerd om zo snel mogelijk van Microsoft.com naar een warezsite te komen (zonder iets flauws als een zoekmachine te gebruiken). Ik had 9 stappen nodig, maar het kan vast nog wel sneller. Kortom, warez vind je overal en alles willen verbieden is geen beginnen aan. Er moet puur gekeken worden naar dingen die T.net in de problemen kunnen brengen, en dat is eigenlijk alleen als er echt sprake is van een request of een aanbod, iets wat de moderators dus inderdaad per geval moeten bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter Tinus op 26-12-2003 21:49 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

We willen niet dat er via dit forum warez uitgewisseld wordt, dus directe verwijzingen naar warez in de vorm van Klik hier als je een crack zoekt is niet de bedoeling, erom vragen mag ook niet en vragen om iemand te mailen voor een crack mag ook niet. Het gaat dan met name om de intentie. Als iemand op een homepage OOK ergens warez of een link ernaartoe heeft... Sja, op het forum staan ook meerdere links naar google, waar je ook makkelijk warez mee kan vinden (2 klikken verder zegmaar).

Dus als iemand naar zo'n homepage verwijst met een "klik hier om dit en dat te downloaden" en linkt dan naar een plaats in de website waar geen warez te vinden is, zal dat wel aangepakt worden, omdat er gewoon verwezen wordt naar warez.. De intentie zal imo dus veel zwaarder meewegen dan de eigenlijke link zelf. Een per ongelukke link naar een plaats waar je in een sub-URL ook warez kan downloaden is vervelend en zal wellicht weggehaald kunnen worden, maar is niet een officiele waarschuwing waard ofzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wouter Tinus schreef op 26 december 2003 @ 21:49:
Er moet puur gekeken worden naar dingen die T.net in de problemen kunnen brengen, en dat is eigenlijk alleen als er echt sprake is van een request of een aanbod, iets wat de moderators dus inderdaad per geval moeten bekijken.
Ik ben van mening dat je naar meer moet kijken - wil je wel het hele schemer gebied hebben van dingen die net geen warez zijn?

Ik niet - en dus vindt ik dat je ook moet optreden tegen dingen die misschien niet heel expliciet warez zijn, maar het wel uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier steeds het voorbeeld van een link naar Google geopperd, ik vind dat er echter wel een wereld van verschil zit tussen linken naar www.google.com of google zoeken op warez. Die laatste vind ik niet kunnen, net zoals ik een linke naar een homepage met warez links niet vind kunnen, of die nu in het huisje staat of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 27-12-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 26 december 2003 @ 22:42:
We willen niet dat er via dit forum warez uitgewisseld wordt, dus directe verwijzingen naar warez in de vorm van Klik hier als je een crack zoekt is niet de bedoeling
met die link kom ik op disney, kan je een nieuwe werkende link geven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 07:40
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 09:30:
[...]

met die link kom ik op disney, kan je een nieuwe werkende link geven? :+
Tis hier geen HK hoor :X :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 08:52:
Er wordt hier steeds het voorbeeld van een link naar Google geopperd, ik vind dat er echter wel een wereld van verschil zit tussen linken naar www.google.com of google zoeken op warez. Die laatste vind ik niet kunnen, net zoals ik een linke naar een homepage met warez links niet vind kunnen, of die nu in het huisje staat of niet.
Zet die laatste er dan ook niet neer :{.
JvS schreef op 26 december 2003 @ 22:42:
De intentie zal imo dus veel zwaarder meewegen dan de eigenlijke link zelf.
Dus

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 27-12-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandeR schreef op 27 december 2003 @ 10:03:
[...]

Tis hier geen HK hoor :X :Z
Dat snapt die ook wel, maar een grapje op zijn plaats moet toch een keer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JvS: De intentie weegt zwaarder mee, en dus wil je niet dat ik in mijn genoemde voorbeeld een link geef naar Google waarbij op warez wordt gezocht, want mijn intentie in dit topic was jullie warez verschaffen ofzo. :? Lijkt me vrij duidelijk dat dat niet het geval was. Je kan mijn post hebben geedit omdat hij hypocriet was (en dat was ook m'n bedoeling, ik wilde aangeven dat die link niet kan en dat heb je nu zelf bevestigd door 'em te verwijderen), maar dan is dat editten evenwel hypocriet, gezien je eigen-quote. ;) :)

Was mijn intentie niet duidelijk, dan is de intentie bij deze post ook niet duidelijk en mag ik toch verwachten dat je consequent bent en die ook edit:
Via de topicstart van eMule opensource eDonkey, deel 9 kom ik ook op dutchemulefaq-site-link , alwaar een pagina te vinden is met links naar sites die volgestampt staan met links naar warez. Dergelijke verkapte verwijzingen naar illegale troep verbieden is gewoon geen beginnen aan.
(Ik heb 'em in de quote maar vast veranderd zodat ik niet weer een foute link plaats. :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 15:17:
@ JvS: De intentie weegt zwaarder mee, en dus wil je niet dat ik in mijn genoemde voorbeeld een link geef naar Google waarbij op warez wordt gezocht, want mijn intentie in dit topic was jullie warez verschaffen ofzo. :? Lijkt me vrij duidelijk dat dat niet het geval was. Je kan mijn post hebben geedit omdat hij hypocriet was (en dat was ook m'n bedoeling, ik wilde aangeven dat die link niet kan en dat heb je nu zelf bevestigd door 'em te verwijderen), maar dan is dat editten evenwel hypocriet, gezien je eigen-quote. ;) :)
Jij had de intentie een link neer te zetten die provocerend was en op de grens, niet met de intentie mij specifiek een programma te geven, maar wel opzettelijk gelinkt naar warez. In dit geval deed je dat om een punt te maken, maar dat doet er niet toe. Je deed het volledig bewust om naar warez te linken en DAT is niet de bedoeling. Je had dus wel de volledige intentie om naar warez te linken.

We kunnen nu wel een diepgaande discussie houden over wat een intentie is, maar ik bedoel dus als je doelbewust een link aan het neerzetten bent naar warez, waar in jouw geval duidelijk sprake van was. Daarom haalde ik hem ook weg, om in te gaan op je punt. Ik denk dat het verder niet nuttig is om hier een discussie te gaan houden over wat een intentie is en dat mods dat zelf per geval wel kunnen bekijken en dat verder iedereen zelf met gezond verstand kan bepalen wat wel en niet kan :).

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 27-12-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Stel dat ik nou een link in mijn ondertitel zet die verwijst naar een bepaalde website waarop het ombouwen van xboxen wordt aangeboden. Mag dat ? Het zijn geen warez...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

Zoefff

❤ 

Die site is overigens van mij, en ik heb alvorens deze links naar sites op mn site te plaatsen, overlegd met IceStorm om dit wel of niet te doen, waar uit kwam dat ik het wel kon doen, zolang het niet expliciet gemeld zou worden in het eMule topic :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

OcNewB schreef op 27 december 2003 @ 15:50:
Stel dat ik nou een link in mijn ondertitel zet die verwijst naar een bepaalde website waarop het ombouwen van xboxen wordt aangeboden. Mag dat ? Het zijn geen warez...
xbox modden valt in het hoekje spielerij. Als je daar in de faq kijkt, kom je al snel Policy omtrend modchips. tegen. Als je dat doorleest kom je al snel achter het antwoord op je vraag ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Over het algemeen houdt ik zelf de 'one-click-rule' aan. Als ik met 1 klik op de sig of homepage al "Download hier uw cracks" of opengesperde dames voor m'n neus krijg is het foute boel, als ik op die betreffende site 3 keer moet doorklikken en daarna registreren en inloggen voor hetzelfde boeit het me niet.

We hadden laatst een typisch geval wat dat betreft: in z'n homepage een link naar z'n eigen forum, en in z'n sig ook. Echter, op dat forum had ie ook gecopyrighte foto's uit de Playboy van die maand staan. Dit is allebei geen probleem wmb, want dat konden we aan de voorpagina van z'n forum niet zien. Echter, toen er een deeplink in z'n sig verscheen "Klik hier voor foto's van Aukje" grepen we wel in omdat je op dat moment onverhuld copyright-schending op ons forum promote.

Professionele website nodig?

Pagina: 1