[wl-300g] nog iemand connectie problemen ?!?

Pagina: 1
Acties:

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02
Ik heb sinds kort 2 pcmcia wl100g en 1 ap wl300g van asus aangeschaft. Bij het installeren ging het eigenlijk meteen fout hij kon geen wireless connectie maken. alle lampjes op het AP branden normaal en ze knipperen af en toe wil eens(random). Na het rotzooien met wat instellingen lukt het mij nog steeds niet om hem werkend te krijgen.. heb hem dus gereset naar factory defaults en nog eens geprobeert.. nu wil dat ik wel connectie krijg als ik de wl-100g op ad-hoc zet.. (dit is uiteraard niet de bedoeling met een AP). Ik ben beetje ten einde raad.. heb dit forum afgezocht en heb begrepen dat er meer mensen zijn met dit probleem.. weet iemand waar dit probleem aan ligt en hoe het opgelost kan worden ?!?

By the by:
Heel aardig van mycom maar er zitten geen s/n op de dozen :( dus registreren bij asus gaat niet

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel304 op 26-12-2003 12:53 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op ad hoc mode krijgt hij ook geen verbinding: Hij connect dan met zichzelf.

Geef eens wat meer informatie. Gebruik je bijvoorbeeld de Asus software om verbinding te maken, of bijvoorbeeld de ingebouwde WinxP mogelijkheden? Draai je wel winXP?
Gebruik je WEP encyptie?

Wat krijg je voor resultaat als je een survey doet, en op die manier zoekt naar beschikbare AP's? Vind hij wel/niet AP's, zijn die dan volgens die software beveiligd of niet?

Kortom: Geef meer info :)

• Daniel304
excuses..
Ik gebruik windows XP en heb voor beide (wl300g en wl100g) de drivers en utils geinstalleerd van asus zelf... Wep encrypty heb ik uit staan...
als ik een survey doet vind hij het modem wel hij geeft geen sleuteltje weer en WEP staat op OFF..

Ik kan ook doormiddel een kabeltje naar de switch toe op de AP web-based setup komen.

Link state zelf zegt:
The problem is likely to be caused by a configuration mismatch of SSID.

echter in de ASUS WLAN Card settings staat de encryptie uit en het SSID kan hij niet vinden

[ Voor 53% gewijzigd door Daniel304 op 26-12-2003 13:11 ]

• Daniel304
Heel mysterieus.. na het uninstallen van de asus utils en het rebooten maken beide laptops met de wl-100g kaarten ineens wel connectie...

alles staat nu nog op default toch even kijken hoe ik dingen kan beveiligen..
Thanks anyways

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel304 op 26-12-2003 18:09 ]

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:31
Ik heb hetzelfde probleem. Kan in een straal van 3 meter een perfecte verbinding maken maar zodra ik mijn computerkamer uitloop gaat het al snel minder. Vooral als ik naar beneden ga en de laptop opnieuw opstart. Dan kan hij namelijk de accespoint niet eens vinden. Ad-hoc verbinding lukt wel maar daar heb ik geen fluit aan. :(
Ik heb gister een nieuw setje (kaart & AP) gehaald bij MyCom maar dat mocht niet baten. :( :( Zelfde problemen als bij het eerste setje. Ik ben ten einde raad. Ik denk dat ik mijn geld maar ga terug vragen of een SMC proberen tenzij iemand nog goede suggesties heeft.

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Dat ding beveiligen lukt bij mij totaal niet.
Ik maak geen gebruik van die asus utils gewoon van windows XP zelf en dat werkt perfect.
En bij mij staat ook alles op default. Dan herkent windows XP hem gelijk.

Maar dat van bereik:
In wat voor kamer heb je hem staan? En woon je in een nieuwbouwhuis? Denk aan gewapend beton enzo. Dat stoort echt gigantisch. Mijn baas woont ook in een nieuwbouwhuis en ik kreeg hem amper in de huiskamer. Geneens op 1e verdieping. Kwam doordat het gewapend beton was.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik gebruik deze zelfde combo (WL-300g icm WL-100g PCMCIA) en heb totaal geen connectieproblemen. :)

Heb zowel WEP aanstaan als MAC filtering. Ook laat ik hem niet het SID uitzenden om nog eens wat extra zekerheid in te bouwen. Dit alles werkt probleemloos. :P

Heb het AP geconfigureerd via het netwerk en heb voor de PCMCIA kaart alleen de Windows XP drivers geinstalleerd. Verdere SID en WEP key instellingen heb ik via de Windows XP tool gedaan. B)

Ook van connectie die gedropt wordt heb ik geen last; heb zelfs nog ontvangst 5 verdiepingen lager (woon in een flat) op de begane grond !

Misschien moet je de firmware van je AP en/of de drivers van je PCMCIA kaartje updaten ?
WL-300g
WL-100g

Succes ! 8)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Bulligan
Firmware versie is zelfde versie als de laatste versie te vinden bij Asus (1.6.4.7).
Ik woon inderdaad in een vrij nieuwe woning (eind '97). Ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. De kamer waar al mijn computers en dergelijke staan is 4x3 meter. Zodra ik de deur uit loop gaat het al gauw mis. Als ik in de slaapkamer ga staan (aangrenzend aan mijn compu kamer) krijg ik wel verbinding. Zodra ik naar beneden loop gaat het ook al gauw fout. Als ik eenmaal verbinding heb opgebouwd en loop dan naar beneden behoud ik wel mijn verbinding. Verbinding word wel minder maar dat is logisch. Als ik dan een bestand van een andere pc wil halen verlies ik snel mijn verbinding en kan ik searchen wat ik wil maar vind ie het AP niet meer (enkele keer wel maar krijg er geen verbinding mee). Laptop opnieuw opstarten vanaf beneden is ook geen optie. Hij kan dan namelijk het AP niet vinden en dus ook geen verbinding maken.

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• Bulligan
Heb hem nou op kanaal 5 gezet. Lijkt te nu goed te werken. Broadcast SSid is blocked en mac filter aangezet. Heb meerdere reboots gegeven beneden en elke keer weer verbinding gekregen en behouden.
Keep you informed.

• Bulligan
Heb hem nu al langer dan een dag prima werkend. Het lijkt dus toch eindelijk gelukt. Encryptie heb ik nog niet aangezet. Dat komt later wel.
Iedereen die problemen heeft raad ik gewoon aan om alle kanalen af te gaan en een geschikte te vinden. Voor mij was dat kanaal 5.
Pagina: 1