Toon posts:

ASUS wl-300g Ad Hoc vs Infrastructure probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS wl-300g Access Point en een ASUS pcmcia kaart. Wat ik ook doe, als mijn laptop is opgestart, maakt hij direct een Ad Hoc verbinding met het Access Point (ik dacht dat je alleen Ad Hoc verbinding kon maken met een andere wireless client?).

Als ik probeer de verbinding te veranderen naar Infrastructure, dan 'verlies' ik de SSID van het Access Point, alsof deze niet gebroadcast wordt.

Heeft iemand dit probleem ook, en evt. opgelost ;)

PS
Met een SMC PCI kaart in een adere computer, loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Maar dat zou nog aan de afstand kunnen liggen (computer staat 2 verdiepingen hoger dan het Access Point).

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem, ik heb nog niet echt een oplossing maar het ssid hoort hij automatisch te vinden dus vandaar dat het verdwijnt.
Heb jij toevallig ook de firmware geupdate naar 1.6.4.6 ik heb een idee dat het ergens hier aanligt

Verwijderd

Als je trouwens wilt dat hij niet direct overschakelt moet je het roaming profile uitschakelen.
Is er trouwens al iemand weet waarom hij op infrastructure niet werkt, of iemand die weet wat het technische verschil is tussen een infrastructer en een ad-hoc verbinding.
Volgens mij ligt het ergens aan de configuratie van de access point

Verwijderd

Ik heb ontdekt dat als ik bij mijn access point ga zitten dat ik wel ontvangst heb op infrastructure mode op de client.
Maar zo gauw ik ook meer een metertje of 5 wegga bij de access point vervalt mijn signaal.
Als ik hem dan op de client op ad-hoc mode zet ontvang ik in een keer weer 100% signaal sterkte ook al ga ik buiten staan (access point staat op 2e verdieping huis).
Ik snap hier helemaal niks van, volgens mij blijft het uitgaande signaal van het access point gelijk ook al zet ik de client in een andere modus (b.v. ad-hoc), hoe kan het dan dat ik in de ene modus wel signaal ontvang bij dezelfde afstand en bij de andere niet ?????
Kan iemand mij svp helpen ik ben ten einde raad

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met een 500g AP en een 100g pcmcia card: verbinding lukt alleen in Ad-hoc mode (en dan komt er geen druppel internet binnen). Een firmware / driver upgrade heeft ook geen oplossing gebracht.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad en de enige oplossing die werkte was het AP resetten en op de laptop de stuurprogrammas en het utillityprogramma verwijderen. Vervolgens de default setting gebruikt en vooral niet meer ad-hoc aanvinken in de settingsutllity van Asus.

Andere oplossingen hoor ik graag voor toekomstige problemen

Verwijderd

Macfly ik heb je stappen gevolgd maar dit mocht voor mij niet baten.
Ik vroeg me af of jij ook het afstands probleem hebt, je kan dus wel op infrastructure mode connecten als je dicht bij staat (ongeveer 1 meter) maar niet als je verder weg staat (2 a 3 meter en verder)

Verwijderd

Klopt, ik had gisteravond even verbinding met de laptop een verdieping lager dan het AP (trouwens een WL-500g, maar dat mag niets uitmaken), net genoeg om verbinding met internet te maken maar vervolgens viel de wireless verbinding terug naar 1 Mbps ipv 54 Mbps wat eerst werd aangegeven. daarna alleen nog verbinding kunnen maken met het AP binnen 1 meter afstand. Ik ben nog neit verder gekomen dan dat.

Verwijderd

Ben inmiddels langs de winkel gegaan waar ik hem vandaan had, maar ze hadden hem niet op voorraad. Ik krijg mijn nieuwe access point waarschijnlijk vandaag of morgen.
Ik zal dan weer posten hoe het verder gaat.
iig bedankt voor je post Macfly

Verwijderd

Voor als iemand nog met dit probleem worstelt, het was uiteindelijk gewoon een probleem met de hardware. De accesspoint was gewoon stuk, omdat ik een gebruikte access point had meegekregen tegen mijn weten in (bedankt he mycom:( )
Pagina: 1