[PHPMyAdmin/Shell] backup restore, max. exec time overschr*

Pagina: 1
Acties:

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Dav1d op 09-02-2005 18:37 ]

• Dav1d
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Dav1d op 09-02-2005 18:38 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 22:56
Dit heeft ook helemaal niks met P&W te maken.

De mensen in SA of NOS zullen je waarschijnlijk beter kunnen helpen. In de Unix/Linux shell kan je een process op de achtergrond laten draaien door een & achter je commando te zetten.

P&W -> SA
Ik heb trouwens ook ff je topic titel aangepast; let er in het vervolg zelf ff op dat je een normale topictitel verzint, die ook bondig omschrijft over wat jouw topic gaat.

https://fgheysels.github.io/

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
hmz19 schreef op 26 december 2003 @ 10:09:
Hoi allemaal,

Ik moet een hele grote backup van onze MySQL database, met héél veel tabellen en data terugzetten.
Het backup.sql bestand is zo'm 3mb groot!
3mb heel groot :? Heb hier databases met mysql van meer dan 2Gb

• Dav1d
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Dav1d op 09-02-2005 18:38 ]

• whoami
hmz19 schreef op 26 december 2003 @ 10:24:
[...]

Kan iemand een script voor me maken, die de MySQL dump, die ik in een text bestandje heb staan, kan terugzetten naar de database.
En kan iemand me dan ook vertellen, op welke wijze ik dat uit moet voeren?
Scripts maken voor iemand anders, dat is iets wat we hier op GoT niet doen. GoT is geen request-forum, waar je anderen voor jou aan het werk kunt zetten. Dit is wel een plek waar we discussieren over computer-gerelateerde zaken, en anderen helpen bij het oplossen van hun problemen. (Helpen dus, niet volledig zelf doen).
Misschien kan je eens kijken welk commando er uitgevoerd moet worden, en dat ff proberen.

Oja, en je hoeft ook niet steeds te groeten onder je posts, dat leest nogal irritant.
Als je trouwens ff de tijd vindt, feel free om de FAQ eens te lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door whoami op 26-12-2003 10:32 ]

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Zo kan je een dump terug plaatsen:

mysql -uUSERNAME -pPASSWORD DATABASENAAM < GROTEBACKUP.SQL

De database met DATABASENAAM moet natuurlijk al bestaan.

• Dav1d
  • Niet online
.

[ Voor 158% gewijzigd door Dav1d op 09-02-2005 18:38 ]

• whoami
hmz19 schreef op 26 december 2003 @ 10:34:
Ah bedankt!

Maar hoe voer ik dat nou uit, en waar moet dat backup.sql bestand zich bevinden?

Moet dat in een script...
Of niet...

Heb er totaal geen verstand van...
Je voert dat uit in de shell, aan de command prompt. Het is gewoon een commando, zoals je bv het DOS commando copy hebt.
Waar 'backup.sql' zich bevind, doet er niet toe, zolang je maar aan dat commando aangeeft waar het staat.
Dit is eigenlijk allemaal basic kennis hoor, als je het niet begrijpt, dan raad ik je aan dat je eens een tutorial oid gaat lezen over de Unix/Linux shell (als je Linux gebruikt), of over DOS.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Met alle respect, maar het lijkt me een heel goed plan als je eerst even een tijdje gaat 'spelen' met de command prompt: start -> uitvoeren -> cmd {enter} en dan staan er bijv. in de Software Algemeen FAQ wat sites met "DOS" tips. Zomaar wat blind overtypen heb je niets aan en aangezien je blijkbaar wel goed met DB's kan omspringen, moet iets simpels als de prompt je ook goed lukken :)
We hebben het trouwens over een Windows command prompt? Dat neem ik wel aan maar zie het eigenlijk nergens staan :X

Maar goed, omdat je blijkbaar haast hebt op deze tweede kerstdag (ik hoop dat je een hele dikke bonus krijgt ;) ):
hmz19 schreef op 26 december 2003 @ 10:34:
Maar hoe voer ik dat nou uit, en waar moet dat backup.sql bestand zich bevinden?
Het is niet helemaal netjes, maar even voor het gemak:
Zet het in de dir waar mysql.exe zelf staat, open een prompt, ga naar die directory toe met
d:
cd "program files\mysql\bin"

en dan bovenstaande opdracht - natuurlijk met je eigen gegevens. (En dat D: en \mysql\bin is natuurlijk ook naar eigen wens aan te passen).
Moet dat in een script...
Of niet...

Heb er totaal geen verstand van...
Een (batch) script is niets anders dan een aantal commando's op een rijtje die je ook zelf kunt intypen, of het in een batch staat of niet maakt dus niets uit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
met mijn db van 5.5 mb heb ik um gewoon in 4 delen geimporteerd :P :Y)

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:11
max_execution_time verhogen in %WinDir%\php.ini? :?

• Dav1d
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Dav1d op 09-02-2005 18:39 ]

Pagina: 1