[W2K] Red screen of death

Pagina: 1
Acties:

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Ik zag laatst op school iemand die een "Red screen of death" (RSOD) had :? :P
Ik weet niet meer exact wat de melding was die er in stond, maar het geloof ik iets met brakke hardware te maken (volgens mij was het een brakke HD).
Maar normaal ken ik alleen de "blue screen of death" (BSOD), dus mijn vraag is of de RSOD's uberhaupt normaal wel bestaan? Of is dit op de een of andere manier in te stellen welke kleur het krijgt?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:20

MAZZA

Barbie is er weer!

Dat kan je met een proggie wel instellen idd.. Dit kon iig in 9x OS'en.

[ Voor 22% gewijzigd door MAZZA op 25-12-2003 16:48 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Via google kom je een heel eind denk ik ;)

Voor Win9x zijn er best heel wat progsels te vinden.

WinXP:
Change color of BSOD

Edit the SYSTEM.INI file in the Windows directory:

In the [386Enh] add the entries:

MessageTextCOLOR=X
MessageBackCOLOR=X

Where X is replace by the number for each of the following colours:

Black = 0, Blue = 1, Green = 2, Cyan = 3, Red = 4, Magenta = 5, Yellow/Brown = 6
White = 7, Grey = 8, Bright Blue = 9, Bright Green = A, Bright Cyan = B, Bright Red = C
Bright Magenta = D, Bright Yellow = E, Bright White = F
W2k dus....lezen is ook een vak :/

[ Voor 85% gewijzigd door _the_crow_ op 25-12-2003 17:04 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Joen
OWK, dan weet ik genoeg. Dan zal idd wel een programmaatje er voor hebben gebruikt ;) :P
Vind eht iig wel leuk :P
Rood kleurt ook leuker bij dat soort meldinkjes :+

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan met WintendoWindows idd door system.ini aan te passen, heb nog ooit een progje geschreven om dat makkelijk te kunnen doen :)

Met NT varianten gaat het niet voorzover ik weet.

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 26-12-2003 14:15 ]

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Joen
Nouja, zoals je leest hier boven kan het in Windows XP wel ;)
Echter in system.ini op Windows 2000 heb ik de betreffende sectie niet kunnen vinden.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 26 december 2003 @ 12:53:
Nouja, zoals je leest hier boven kan het in Windows XP wel ;)
Echter in system.ini op Windows 2000 heb ik de betreffende sectie niet kunnen vinden.
Ik heb dat onder XP nooit geprobeerd, maar volgens mij werkt het toch echt alleen onder Wintendo Windows hoor. Dat die [386Enh] sectie bestaat zegt niks.

Gebruik aub gewoon de merknamen - verbasteringen als Wintendo, M$ e.d. zijn niet gewenst hier op GoT

[ Voor 16% gewijzigd door elevator op 26-12-2003 14:15 ]

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

WIndows XP heeft toch geen blauwe schermen meer? Tis toch wat ingebakken grafische achtergrond bij de schijfcontrole bij het booten?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

AW_Bos schreef op 26 december 2003 @ 17:29:
WIndows XP heeft toch geen blauwe schermen meer? Tis toch wat ingebakken grafische achtergrond bij de schijfcontrole bij het booten?
winxp heeft ze wel, je pc reboot alleen een paar milliseconde later zodat je ze niet ziet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit had ik van de week ook toen ik win aanhet installeren was met een brak cdtje.
ik had enkel wat met mijn BNC kabels lopen knoeien en dan krijg je dat ook (R en B omwisselen).

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

AW_Bos schreef op 26 december 2003 @ 17:29:
Standaard zal Windows XP rebooten, zodat je het blauwe scherm niet te zien krijgt. Je kunt echter instellen of je wel of niet het blauwe scherm wilt zien. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ik bedoel dat blijwe scherm van de schijfcontrole tijdnes het booten als Windows fout is afgesloten or whatever.

Die boot-schijfcontrole heeft duidelijk grafische schil aan. Of kan dat dan de ouwe blauwe Scandisk worden van Win 9X? En dat ik dan de kleuren kan veranderen?

Rode schijfcontrole. Wreed :D

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

AW_Bos schreef op 26 december 2003 @ 17:45:
ik bedoel dat blijwe scherm van de schijfcontrole tijdnes het booten als Windows fout is afgesloten or whatever.

Die boot-schijfcontrole heeft duidelijk grafische schil aan. Of kan dat dan de ouwe blauwe Scandisk worden van Win 9X? En dat ik dan de kleuren kan veranderen?

Rode schijfcontrole. Wreed :D
Die schijfcontrole staat los van het blauwe scherm. Het is niet 'in plaats van' dus. :)
Verder is er aan die schijfcontrole niks grafisch. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 26-12-2003 17:58 ]

Pagina: 1