Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GPS] Welk pakket voor zo'n 600 euro's [NIET EURI]

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 22:46
Ik heb een beetje met de search zitten lezen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil voor mijn pa een gps set kopen, zodat ie niet elke keer weer verdwaald raakt met de auto :P. Het liefst zou ik ook een systeem willen hebben dat je ook voor wandelen door de bergen kan gebruiken, maar zoiets zal wel lastig zijn. Het zal iig voornamelijk in de auto gebruikt worden.
Ik begrijp ondertussen dat je een pda nodig hebt, een ontvanger en software. Maar er is zoveel keus :P. Ik zag een aanbieding bij de macro voor een set op basis van een ipaq in combinatie met Alturion software. Maar ik las dat je alleen maar op een desktop pc de route kon plannen ofzo. Is zo'n systeem met een pda dan niet een helemaal onafhankelijk werkend systeem? En wat gebruikt zo'n pda om de kaarten op te zetten?

[ Voor 25% gewijzigd door Jag op 25-12-2003 16:09 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

offtopic:
Kan je plies euro gebruiken en niet euri? ;(

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

op http://www.pdashop.nl kun je vast iets vinden voor dat bedrag, genoeg keuze daar

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Ultimateb schreef op 25 december 2003 @ 16:07:
offtopic:
Kan je plies euro gebruiken en niet euri? ;(
Daar stoor ik me ook zo aan, maar weet iemand waar euri vandaan komt ?!

edit:
Zie net dat een of andere grapjas de titel heeft aangepast ...

[ Voor 14% gewijzigd door Juicy op 26-12-2003 16:13 ]

-

Verwijderd

Ik zag hierzo een aanbieding laatst....http://www.accessoireshop.nl

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
check www.pocketpc-club.nl

als je ook nog een gsm er in wil hebben is de Qtek 1010 mischien iets voor je.
Hier http://www.gsmdealer.nl/i...k=QTek&type=1010&bestel=2
kan je hem kopen met een abbonement en dan moet je de gps receiver en navigatie los kopen

[ Voor 91% gewijzigd door euro op 25-12-2003 17:58 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

HP Ipaq 2210 + Tom Tom Navigator Benelux kan je zo rond de 625 vinden. Momenteel een "hot" item, iedereen wil er eentje hebben. En het is echt een handig ding.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52
offtopic.
Juicy schreef op 25 december 2003 @ 16:11:
[...]

Daar stoor ik me ook zo aan, maar weet iemand waar euri vandaan komt ?!
twee ideeen:
1. De "i" zit naast de "o" op de QWERTY-layout van het toetsenbord.
2. De Griekse schrijfwijze van 'euro' op eurobiljetten: "EURY".

zou ik denken

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:11

-ET-

Phone Home

Jag schreef op 25 december 2003 @ 16:06:
Ik heb een beetje met de search zitten lezen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil voor mijn pa een gps set kopen, zodat ie niet elke keer weer verdwaald raakt met de auto :P. Het liefst zou ik ook een systeem willen hebben dat je ook voor wandelen door de bergen kan gebruiken, maar zoiets zal wel lastig zijn. Het zal iig voornamelijk in de auto gebruikt worden.
Ik begrijp ondertussen dat je een pda nodig hebt, een ontvanger en software. Maar er is zoveel keus :P. Ik zag een aanbieding bij de macro voor een set op basis van een ipaq in combinatie met Alturion software. Maar ik las dat je alleen maar op een desktop pc de route kon plannen ofzo. Is zo'n systeem met een pda dan niet een helemaal onafhankelijk werkend systeem? En wat gebruikt zo'n pda om de kaarten op te zetten?
Wat heel veel gebruikt wordt momenteel is TomTom 2 navigatie software.
Daarmee kan je alleen op je pda je route plannen. Als je helemaal mobiel wil navigeren zal je een CFgps ontvanger moeten nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/image.php?id=2400

PDA heeft meestal zelf geheugen aanboord, de goedkopere modellen hebben 32mb en 200mhz xscale processor. De duurdere hebben vaak een 400mhz xscale processor en 64mb. De benelux kaart van Tomtom 2 is 55mb echter hou er rekening mee dat die 64mb ook werkgeheugen is. Dus het beste kan je die kaart op externe media zetten. Compact flash (alleen dat gaat niet omdat die al voor je gps in gebruik is) of SD media.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Check als eerste even of je pa een warmtewerende voorruit heeft. Als dat zo is, heeft een CF GPS totaal geen zin omdat er geen GPS signaal binnenkomt dan.

Ik adviseer zelf een Rikaline GPS muis, die is er zowel met draad (die je dan voor het tolgat van je voorruit kunt plaatsen, je zit aleen wel met een dradenbende die je dan weer weg moet werken) als in Bluetooth uitvoering (wel 100 Euro duurder en batterij moet steeds worden opgeladen maar kan overal in auto geplaatst worden).

Tom Tom 2 is idd de beste navigatie software van dit moment. Neem je een iPaq heb je ook het voordel dat je er een mooie Brodit active holder voor kunt kopen, dan werkt he net als een carkit; niks geen draden aansluiten, gewoon PDA erin klikken en gaan!

Verwijderd

Microkid schreef op 25 december 2003 @ 16:23:
HP Ipaq 2210 + Tom Tom Navigator Benelux kan je zo rond de 625 vinden. Momenteel een "hot" item, iedereen wil er eentje hebben. En het is echt een handig ding.
Bij Mediamarkt voor 699 8)7
Tsja, op internet is er van alles te halen voor ons krenterige tweakers. HP1940 kan ook, heeft Bluetooth verbinding... 649 euro... Wel een 206 StrongARM ipv 400Mhz Xscale maar goed, dat interesseert de mensen aan wie ik die dingen verkoop toch niet...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 19:55

SED

Kies zelf een PDA of beter nog een Palm uit en kies hier de bijbehorende set GPS spullen.

http://www.dsh2000.com/HoluxNL1.htm

Copyright and left by SED...

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:19
de Dell Axim X5 met tom tom navigator 2 voor 491 euro:

http://www1.euro.dell.com...im_x5_gps?c=nl&l=nl&s=dhs

Verwijderd

is dat ding van de aldi daar niet goed voor?
ligt nog een bak vol van hier, 499 euro geloof ik.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 00:43:
is dat ding van de aldi daar niet goed voor?
ligt nog een bak vol van hier, 499 euro geloof ik.
Waar is hier ?

-

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben ook al een tijdje op zoek naar een PDA + gps + soft om bv op de fiets te gebruiken. Maar het is inderdaad zo een enorme warboel ! En nog het volgende feit : topic dat ik tegenkwam in m'n zoektocht naar hoe/wat/waarom pda : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/838698
Dus als je op reis gaat met de fiets en je kan je pda niet tijdig opladen ?! .. pech, dan moet je zelf je weg maar zoeken ?!
Als je de tomtom2 soft koopt, mag je dan gratis nieuwe updates downloaden ? Of moet je hier ook weer voor betalen ? Zijn er pda's met een pcmcia-slot ? (of zijn die slots allemaal pcmcia ?) Sorry voor de newbquestions, maar een pda is één van de meest wazige dingen die er op de moment op de markt zijn vind ik ?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Blizard schreef op 28 december 2003 @ 21:49:
Ben ook al een tijdje op zoek naar een PDA + gps + soft om bv op de fiets te gebruiken.
Voor op de fiets zou ik nooit een PDA gebaseerd systeem kiezen. Eerder voor een veel robuustere handheld GPS. Zelf heb ik een ouwe trouwe Garmin GPS 12 uit 1998. Dat ding heeft welliswaar geen kaarten, maar ik weet wel altijd binnen ~10m waar ik ben. Is verder IPX7 certified, zoals bijna alle Garmins (30 minuten 1 m diep onder water!). Voor wat betreft lege accu's: bijna alle Garmin GPS ontvangers werken op normale AA sized (oplaadbare) batterijen. In geval van nood stop je er gewoon ordinaire penlites in.
De moderne modellen bevatten meestal wel enige vorm van kaartmateriaal, natuurlijk niet tot op straatniveau. Soms is er een uploadmogelijkheid voor kaartmateriaal vanuit de PC.
Uiteraard zijn er behalve dit merk ook andere.
Een paar links:
Garmin, Magellan, GPS Store

Verwijderd

hier is tilburg noord filiaal, maar ik neem aan dat overal er nog voorraad is

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is anders wel leuk dat er een plannetje op het scherm komt en een stemmetje zegt welke kant je opmoet. Het zou vooral zijn om niet meer met een landkaart te moeten afzien (wat je volgens mij bij die gps'en nog we hebt ?! :/)
Afbeeldingslocatie: http://www.thegpsstore.net/images/largeimages/ifinder.jpg
Pagina: 1