Toon posts:

[winXP]win2k of winXp

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ga straks me pc formateren, heb nu 98derop staan, en vraag me af welk OS ik het beste kan installeren.
Ik heb een PII350 met 256kb geheugen en c:\20 gig en d:\40 gig. Ik wil de pc vooral gaan gebruiken voor downloaden(grabit), winamp5, office2003, nero6, en msn6. Speel geen spelletjes of photoshop ofzo.
Ik denk zelf meer aan winXp, ziet er leuk uit en is erg gebruiksvriendelijk. Ik heb ook wel eens gehoord dat als je een OS installeert dat eigenlijk te hoog is voor je pc de pc sneller stuk gaat omdat ie meer moet werken....................?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

PII 350? Lekker 98SE erop zetten. Lekker snel. XP gaat het daar denk ik niet echt op redden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lijkt mij het beste dat je Windows 2000 er opzet.
Voor al die mooie beelden die je voorgeschotelt vraagt de pc natuurlijk wel de nodige reken kracht.

En de opgenoemde programma`s lijken mij te werken in Windows 2000.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2000 is mogelijk, XP is te traag.

98 lijkt mij ook de beste (lees snelste) optie. Wil je toch "recent" zijn doe dan 2000.

wat je zegt over wat je "gehoord" hebt is BS :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mike Jarod op 24-12-2003 19:11 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 19:06:
ik ga straks me pc formateren, heb nu 98derop staan, en vraag me af welk OS ik het beste kan installeren.
Ik heb een PII350 met 256kb geheugen en c:\20 gig en d:\40 gig. Ik wil de pc vooral gaan gebruiken voor downloaden(grabit), winamp5, office2003, nero6, en msn6. Speel geen spelletjes of photoshop ofzo.
Ik denk zelf meer aan winXp, ziet er leuk uit en is erg gebruiksvriendelijk. Ik heb ook wel eens gehoord dat als je een OS installeert dat eigenlijk te hoog is voor je pc de pc sneller stuk gaat omdat ie meer moet werken....................?
Dan kan je het allerbeste Windows98(SE) erop zetten, zoals eerder geoppert is. Die werkt echt veel beter, dan Windows 2000 of XP.
Ik zie het op me stage, dat met een P2 400MHz Windows 2000 niet vooruit te branden is...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
-Skyhawk- schreef op 24 december 2003 @ 19:09:
Lijkt mij het beste dat je Windows 2000 er opzet.
Voor al die mooie beelden die je voorgeschotelt vraagt de pc natuurlijk wel de nodige reken kracht.

En de opgenoemde programma`s lijken mij te werken in Windows 2000.
winxp draait ook wel lekker op een pIII350 met 256mb ram hoor....je kunt btw de visuele instellingen in windowsxp altijd wat terugzetten, en dan heb je niet veel anders als win2k. dus zou gewoon lekker winxp sp1 proberen, voor het standaard desktopwerk moet dat gewoon net zo goed willen als met win2k.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Hoi iSmeLLpuSSy, welkom op GoT

Dit is nogal een kwestie van gewoon proberen zou ik zeggen.
Het is ook al vaak genoeg hier besproken dus is dit weer het zoveelste topic.

Omdat we een forum van tweakers zijn, verwachten we wel qua niveau dat je dit soort dingen wel zelf uit kan zoeken.

Zie bv ook Welke Windows op mijn systeem? uit Windows Operated Systems - FAQ

Voor verder info over wat we van iedereen op dit forum verwachten, wil ik je vragen om dit even goed door te lezen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Succes ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.