Toon posts:

wat is de beste laptop voor mij? (+/- 1500 euries)

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he guys, wil een nieuwe laptop kopen voor +/- 1500 euro max. Ik stel buitengewoon hoge eisen voor het renderen van images, en daarnaast goed presteren bij grafische en realtime applicaties. (gebruik veel 3dsmax, photoshop en een game-engine). Zat zelf te denken aan een promedion D500P P4, 2,6 Ghz 800 Mhz 1024 MB intern en ATI M10-P(9600) 128MB DDR 2D/3D VGA AGP8x, maar misschien dat jullie andere ideeen hebben.

Wat wel ok is met deze laptop is de screen res. van 1600/1200, maar zelf vind ik 3,6 kg wel een beetje zwaar en echt mooi is ie ook nie, dus kommaar op .......

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik denk niet dat je voor 1500 euro een snelle (goede uitgebreide specs) én lichte laptop krijgt... denk ik... In die prijsklasse krijg je een medion van +/- 2 ton :)

Misschien voor 2000 euro een mooie Dell...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja, umm je wilt dus voor een pure P4 gaan. Tja leuk en wel maar de accu gaat snel op, zeker als je dat ook nog combineert met 1024Mb geheugen en een M10.

Ik raadt minstens aan een CPU mobiel te hebben, als was het maar om die half uur extra!

There is no place like ::1

Verwijderd

Waar je ook op moet letten is dat Promedion geen laptops zijn
maar desknotes.
Zo zit er een gewone P4 in ipv een Mobile P4 en daardoor is het stroomverbruik
dus veel hoger.

Je kunt Promedion beter vergelijken met een gewone desktop PC.

Daarentegen is ie dus wel uitermate geschikt voor de dingen die jij ermee wil.

(en van een Dell wordt je panisch als je om garantie gaat bedelen, Promedion heeft On-site en topservice)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:51 ]

Verwijderd

In de 2e week van januarie komt de asus m6000 uit. Deze laptop heeft een ati m10 en centrino processor. De goedkoopste zit zo rond de 1500 euro.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal 'em 99 procent van de tijd gewoon als desktop vervanger gebruiken, en incidenteel eens ergens anders, dus stroomverbruik is niet echt een issue. Gaat mij ervoor al om dat ik flexible ben met mijn data waneer het er toe doet, anders had ik wel een vette dekstop gekocht. (dus eigenlijk wil ik een mobile desktop :) )

mareh, een promedion levert zeer krachtige prestaties voor een uitzonderlijk lage prijs. Wat zijn jullie evaringen met andere labtopmerken (A-merken) welke ook goede prestaties leveren voor een redelijke prijs, zoals bv acer of asus

En nog ff over die asus met centrino processor, ben niet echt bekend met deze processor, heb je iets meer background info over performence tov van een standaard processor

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 12:40
Lees voor de precieze verschillen tussen desktop, PentiumIV-M en Pentium-M processoren het grote Centrino topic. Kort gezegd is een Pentium-M (die in een Centrino laptop zit) een speciaal voor laptops geproduceerde processor die alleen power levert als het nodig is en anders zichzelf terug klokt. Daarbij moet je overigens wel bedenken dat een 1,4 Pentium-M véél en véél sneller is dan een Pentium-IV van die snelheid (zie voor een snelheidsvergelijking ook dat topic).

Maar als ik jouw reacties zo lees heb je die niet nodig en kom je ook toe met een (relatief) goedkopere, meer energievretende PentiumIV of PentiumIV-M.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:29:
[...]
mareh, een promedion levert zeer krachtige prestaties voor een uitzonderlijk lage prijs. Wat zijn jullie evaringen met andere labtopmerken (A-merken) welke ook goede prestaties leveren voor een redelijke prijs, zoals bv acer of asus
[...]
Jij hebt geen behoefte denk ik aan een A-merk, zaken als behuizing, batterij en service zijn minder belangrijk dan performance.

Tenzij je graag een paar honderd euro betaald voor service zodat je de volgende dag al weer verder kan werken. Voor sommige een must, vóor anderen puur geld verspilling. (Of ze denken dat ze het waard zijn ;) )

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is toch echt een afweging die alleen jij voor jezelf kan maken. Neem eens een kijkje in een van de redelijk veel aanwezige ervaringstopics in OH of lees wat reviews :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.