Toon posts:

[win xp] Vast ip interne pc's via Sweex router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn pc's binnen het netwerk een vast ip nummer geven in een sweex router ?
Ik heb al bij sweex gekeken maar kan daar niets over vinden .
Tevens staat er niets over op GoT.
Ik ben nu van mijn laptop een soort servertje aan het maken maar kan na bijna elke rebooth niet meer inloggen in de serversoftware omdat telkens het ip nummer veranderd.
De bedoeling is uiteindelijk om een aparte pc neer te zetten die als servertje gaat draaien.
En zoals het er nu voor staat lijkt het erop dat ik daar beter wat netwerk kaarten kan inhangen en dan de router loskoppelen zodat ik op de server dan wel een vast ip krijg omdat dat de enige pc is die aan de modem hangt.
Maar als ik dat doe en ik schakel via de server internet delen in is dan inet op de clienten nog wel vooruit te branden ?
Alle netwerk kaartjes zijn 10/100 mb kaartjes van intel

Verwijderd

Waarom geef je niet gewoon je server een vast ip (dus niet kiezen voor de optie om automatisch een ip te verkrijgen) en de rest van de computer dynamisch zodat je nog gewoon via de router kunt internetten? Ik het de juiste poorten gewoon naar het vaste ip van mijn server geoprtmapped en de rest van de computers kan nu gewoon nog internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de router loskoppelen en dan alle inet via de server gaan verdelen ?

Verwijderd

Neen, al je workstations op de router aansluiten en ze automatisch een ip laten verkrijgen en alleen je server een vast ip geven zodat deze niet bij iedere reboot veranderd.

Optie 2: Je kunt misschien ook kijken hoe lang je lease time van je ips staan (bij de dhcp instellingen) en deze dan op oneidig zetten

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 16:07:
Neen, al je workstations op de router aansluiten en ze automatisch een ip laten verkrijgen en alleen je server een vast ip geven zodat deze niet bij iedere reboot veranderd.

Optie 2: Je kunt misschien ook kijken hoe lang je lease time van je ips staan (bij de dhcp instellingen) en deze dan op oneidig zetten
En laat ik nou die optie 2 bij al mijn kennissen hebben ingesteld en dat werkt perfect gewoon alsof het static is :P Goeie TIP dus ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik dacht er net pas aan. Ik heb namelijk alleen maar een vast ip op mijn server omdat ik geen zin had om dhcp te installeren op mijn Linux from scratch installatie. Toch werkt dat ook wel aardig goed.

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 24 december 2003 @ 16:53:
[...]

En laat ik nou die optie 2 bij al mijn kennissen hebben ingesteld en dat werkt perfect gewoon alsof het static is :P Goeie TIP dus ;)
Gevonden !! :D
Die gaan we even uitproberen tnx !! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1