Nederlandse pakket dienst in shop survey!?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:17
http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp?LeverancierID=1347

Nooit geweten dat hun ook computers verkochten. Wist wel dat ze er verdomd hardhandig mee omgaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Nog geen T.net modjes online op zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Zeker een wilde avond gehad gisteren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Is inderdaad verkeerd. Als regelmatig shopper bij www.mcdosdealers.nl heb ik helaas te maken met de NPD omdat zij de vervoerders zijn van McDos.

Brutaal, niet netjes met de vracht, en moeilijk doen.

Zoek eens op "nederlands pakket dienst" in Stuffis Generalis.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Als mcdos nou de enigste was met de npd dan viel er mee te leven maar ingram verzend er ook mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik 'm dan maar even trashen?

Memphisto_ heeft 't al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een wilde avond gehad gisteren!
sssttttt.. ;)

De Nederlandse pakket dienst is getrashed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
LOL

ik bedoel lol...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 16:10

s3mt3x

I choose not to know...

Ok ik was het die hem plaatste. Had binnen een paar uur al een aantal replies, dus de behoefte was er wel (in ieder geval betere responses dan de onzin bij Albert Heijn in de shopsurvey). Ik weet ook wel dat ze in strikte zin geen parts verkopen. Maar ze leveren ze wel. Zo zijn er ook genoeg shops aan te wijzen in shopsurvey, die gewoon een front-end zijn voor een magazijn/groothandel. Waar het mij om gaat is dat het doel van een shopsurvey is om:
1. consumenten voor te lichten m.b.t. kwaliteit
2. pressiemiddel om bedrijven erop te wijzen dat kwaliteit en service uitermate belangrijk zijn (en/of de doorslag kunnen geven).
Ik neem aan dat ik duidelijk genoeg ben geweest in mijn eerste post op betreffende survey-thread, waarom ik vind dat de NPD daar moet staan. Ik ben ook van mening dat de PTT/TNT er had moeten staan. Het trashen van die thread slaat mijns inziens dan ook nergens op. Waarom wel hardware (en dus fabrikanten) en zelfs de chips op die hardware beoordelen, retailers beoordelen, en vervolgens niet de leverancier beoordelen. Allemaal aspecten die een rol spelen bij mijn uiteindelijke ervaring van een product. Een retailer kan nog zo goed zijn, als ie een slechte distributeur uitzoekt heeft ie volgens mij zijn werk niet goed gedaan. Als ie echt goed is dan zorgt ie dat de laatste schakel ook goed is. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor: telefonische bereikbaarheid, bereikbaarheid per mail, betalingsmogelijkheden, voorraadstatus op site en snelheid van leveren (vanaf zijn eigen deur). Reken maar dat als een bedrijf continu geweigerde pakketten terugkrijgt dat dat: A. geld kost (en de marges zijn al niet zo groot!) B. Op den duur gaat omkijken naar een andere bezorgdienst. (of dat dan FedEX, UPS, TNT, Stadspost of eigen beheer (Ferrari's ?) gaat!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Dan kunnen we er net zo goed ook de providers bij zetten. Voor de mensen die online bestellen of de rabobank om te kijken hoe snel het geld wordt overgemaakt.

Ik vind dat je het beter alleen tot de dealers kan beperken.

Dat maakt het een stuk eenvoudiger en duidelijker voor deze en gene die van de shop survey gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De NPD veroorzaakt wel vaker problemen, dus mij betreft kan zoiets als uitzondering wel in de shop survey. Het heeft direct te maken met online bestellen (Rabobank en ISP's niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Ja maar bedrijven als de NPD, van gend & loos, PTT, DHL, UPS e.d zijn gewoon niet te beoordelen. Ze zijn van een dermate grote omvang dat het ik elke wijk/stad/dorp kan verschillen hoe de kwaliteit is. En dat is niet echt mogelijk met de andere bedrijven in de shopsurvey omdat die allemaal kleinschaliger zijn. Uitzonderingen nagelaten zoals de aldi, dixons, vobis e.d. maar dat zijn ook niet echt bedrijven voor de gemiddelde tweaker.

En wat als de NPD een slechte beoordeling krijgt hier ga je als consument dan vragen of het desbetreffende bedrijf zijn spullen gaat versturen via een andere vervoerder? Iets wat ze toch nooit zullen doen. En slechte reakties worden natuurlijk veel vaker gepost dan goede reakties. Als ik iets bestel bij (ik noem maar wat) funprice en het wordt goed geleverd dan post ik dat soms in de shopsurvey bij funprice maar dan ga ik niet de moeite nemen om het ook bij de NPD te zetten. Maar aan de andere kant wordt het slecht gedaan dan heb je al eerder de neiging om dat bij de vervoerder en de dealer te posten. Oftewel negatieve reakties worden veel vaker gepost.

en wat kan een dealer eraan doen als een vervoerder eens een pakketje kwijtraakt? NIKS! Bij mij op het werk krijgen wij goederen van alle vervoerders en er is er echt niet 1 die erboven uitspringt of zwaar onder de maat is.

In het kort gezegd ik zie er gewoon het nut niet van in omdat het een factor is die jezelf niet in de hand hebt en de dealer ook niet.

Maar wil je er echt zeker van zijn dan ga je de spullen maar gewoon in eigen persoon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Maar als je die vervoers bedrijven er echt in wil zetten dan moet je ook bij de pricewatch of de shopsurvey vermelden met welke vervoerder het desbetreffende bedrijf de goederen verzend. Anders is het nutteloos. IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Crazyhorse: precies! Je zult het inderdaad erbij moeten vermelden. Wat mij betreft valt het inderdaad onder "dienstverlening/service".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op zondag 10 december 2000 19:08 schreef crazyhorse het volgende:1. En wat als de NPD een slechte beoordeling krijgt hier ga je als consument dan vragen of het desbetreffende bedrijf zijn spullen gaat versturen via een andere vervoerder? Iets wat ze toch nooit zullen doen.

2. Maar wil je er echt zeker van zijn dan ga je de spullen maar gewoon in eigen persoon ophalen.
1. Wij van BOL krijgen bijzonder veel klachten van klanten over de (niet) bezorging van hun bestellingen.
Men laat niet altijd een briefje achter wanneer iemand niet thuis is.

Daarom hebben wij naar een andere aanbieder gekeken: Selekt Vracht. Helaas is deze nog slechter dan PTT Post. :(

2. Sowieso: ik regel vervoer van Eindhoven naar Nijmegen en terug om er zeker van te zijn dat de spullen nog in een nette staat
bij mij komen. Voor Fl. 25,- regel ik wel iemand. Spaar ik weer een Fl. 10-tje uit ;)

3. Met Van Gend & Loos heb ik totaal geen problemen. Techdata (Computer 2000) levert ze netjes en vriendelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Ook van gend & loos is niet foutvrij. Zendingen van 8 colli van Techdata krijgen wij ook weleens in 3 keer omdat ze verdwaald waren in hun depots.

Het is gewoon niet te controleren voor een dealer of een consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op zondag 10 december 2000 19:34 schreef crazyhorse het volgende:
Ook van gend & loos is niet foutvrij. Zendingen van 8 colli van Techdata krijgen wij ook weleens in 3 keer omdat ze verdwaald waren in hun depots.

Het is gewoon niet te controleren voor een dealer of een consument.
Ik moet zeggen dat wat ik via vGL krijg, tot nog toe steeds 1 colli was ;)

Bij BOL gaan ze er voor zorgen dat wij van de Klantenservice de 3S-nummers van de PTT Post kunnen opvragen voor de klant. Die kan dan hiermee naar de PTT.

Misschien interessant:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/85555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Ik moet zeggen jullie hebben wel leuke 3s nummers

3sBOL........

JAJA ik bestel ook bij BOL.COM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Heb ik ook es een keer geprobeerd: bestellen bij Bol. Leverdatum schoof 3 keer op (in totaal: meer dan 10 dagen (voor een online bestelling!!!)). Vervolgens naar de lokale platenboer gefietst en voor 1 gulden meer (volgens bol.com: KORTING 21% op adviesprijs)alsnog die CD gekocht. Intussen valt die CD in de bus op vrijdag en maandag komt er een mailtje binnen: uw bestelling komt eraan....
Platenboer wist me te vertellen dat ie nog nooit zulke hoge inkoopprijzen bij BMG (Bol is onderdeel van) had betaald. M.a.w. het verlies dat Bol nu (nog?) draait wordt afgewenteld op retailers. Off-topic I know, maar of de vertraging aan NPD of aan Bol te wijten was......mij zijn ze kwijt als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op zondag 10 december 2000 20:16 schreef s3mt3x het volgende:
Heb ik ook es een keer geprobeerd: bestellen bij Bol. Leverdatum schoof 3 keer op (in totaal: meer dan 10 dagen (voor een online bestelling!!!)). Vervolgens naar de lokale platenboer gefietst en voor 1 gulden meer (volgens bol.com: KORTING 21% op adviesprijs)alsnog die CD gekocht. Intussen valt die CD in de bus op vrijdag en maandag komt er een mailtje binnen: uw bestelling komt eraan....
Platenboer wist me te vertellen dat ie nog nooit zulke hoge inkoopprijzen bij BMG (Bol is onderdeel van) had betaald. M.a.w. het verlies dat Bol nu (nog?) draait wordt afgewenteld op retailers. Off-topic I know, maar of de vertraging aan NPD of aan Bol te wijten was......mij zijn ze kwijt als klant.
Sorry, maar Bertelsmann Online is de grootste in dit gebeuren. Wat nou verlies?

Tuurlijk gaat er wat mis. Zonder de achtergronden kan ik geen conclusies trekken over de oorzaak.

Je moest eens weten hoeveel klachten wij krijgen over andere aanbieders. En hoeveel tevreden klanten wij hebben.

Maar goed, dit lijkt off-topic te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien worden vervoerders van bedrijven hier flink onderuit gehaald wat betreft het leveren van schade gevoelige artikelen.

Zelf werk ik bij zo'n vervoersbedrijf en heb bij een computerhandel gewerkt en weet dat in de meeste gevallen van schade een slechte verpakking betreft.

Er viel heus wel eens een pallet met de nieuwste compaq deskpro's uit de stelling...denk je nou echt dat ze elke doos opentrekken om te kijken of er een kastje beschadigd is??Alleen als de omdoos dusdanig beschadigd is word alleen de inhoud in een andere doos gedaan, en dat zonder controle.

De doos komt dan bij de reseller terecht en denk je dat die ook die doos controleren?? nee hoor verpakking is netjes...adresetiket erop, meegeven met vervoerder....en dan vreemd vinden dat er aan de buitenkant niks te zien is en het product binnenin ontzet is.

Een pakket word door iemand opgetilt...dan moet zo'n pakket een klap kunnen krijgen van 1,5 meter hoogte mocht deze uit zijn handen glippen.
Dat is toch een normale werkhoogte waarop een pakket getilt word.

Tegenwoordig zijn deze verpakkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kijk eens naar de datum ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

VluggeJaapie, dit topic is wel heel erg oud: Door PcDealer - Sunday 10 December 2000 20:23 Graag daar even op letten voordat je een topic kickt. Verder is dit niet de bedoeling van Lieve Adjes, vandaar dat deze dicht gaat :)

Lees http://gathering.tweakers.net/forum/faq nog even goed door ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.