Toon posts:

hoe aan te sluiten (ADSL/wireless/'wired')

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb eeb adsl usb modem, pc met 10/100Mbit netwerk kaart, wireless netwerk kaart en laptop met wireless card bovendien nog 3e pc (met momenteel nog niks).

Heb wireless router gekregen, maar helaas heeft deze een utp en geen usb aansluiting, kan ik toch op een of andere manier het geheel aansluiten en een wireless netwerk opbouwen?

Verwijderd

dat gaat niet werken. Dat wordt een ethernet modem kopen.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
Nee, je kunt beter een ethernetmodem kopen voor je usb modem. Dan vervalt die, dus dan wordt het:

ADSL modem > wireless router > computers

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Topicstarter
liquid-orange schreef op 23 december 2003 @ 22:38:
Nee, je kunt beter een ethernetmodem kopen voor je usb modem. Dan vervalt die, dus dan wordt het:

ADSL modem > wireless router > computers
enig idee welk ethernet modem? kosten?

of ethernet modem met ingebouwde router en wireless? ??

Verwijderd

je kan eventueel nog die router aan dezelfde pc hangen als het usb modem, moet die pc wel altijd aan staan.

ps: die router heeft toevallig niet ook nog een dsl modem aan boord? in dat geval mag je je usb ding weg mikken...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

liquid-orange schreef op 23 december 2003 @ 22:38:
Nee, je kunt beter een ethernetmodem kopen voor je usb modem.
Loop, waar het netwerken betreft, altijd met een hele grote boog om USB-rommel heen. USB is leuk voor muizen en keyboards, maar voor ADSL is het de slechtst denkbare oplossing.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op 23 december 2003 @ 22:41:
[...]

Loop, waar het netwerken betreft, altijd met een hele grote boog om USB-rommel heen. USB is leuk voor muizen en keyboards, maar voor ADSL is het de slechtst denkbare oplossing.
hoe is de verbinding bij gebruik 1 pc als ''aansluitpunt" voor router?
usb - router - pc (utp) ?
andere computer wireless naar router?
hoe werkt verbinding van andere pc's? altijd via 'server'?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 22:44:
[...]

Anders leer je effe duidelijk praten, daar kan ik echt niks uit opmaken.

Verwijderd

modem >USB> Hoofd-PC >UTP> Switch/Accespoint >WiFi/UTP> Laptop

en de Hoofd-PC moet dan altijd aanstaan.

Zie: Internetdelen FAQ: # Server met software-matige routing

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 06:07 ]

Verwijderd

Ik heb laatst ook bij iemand ADSL aangesloten met een usb-modem, wat een rotding. Ik hem maar gezegd dat hij effe moest bellen naar het-net (daar heeft hij zijn adsl abbonement) of hij nog kon ruilen tegen een ethernet-modem. Was geen enkel probleem, modem opgestuurd vier dagen erna nieuw ethernet-modem binnen. Kosten: 0 euro

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat kan (bij de kpn overigens) inderdaad zonder problemen, maar wel binnen de zicht termijn :). Dus als deze verbinding nieuw is, dan kan je denk ik het beste gewoon de modem ruilen voor een ST510 ethernetmodem (kosteloos) of voor een ST570 wireless modemrouter (130 euro bijbetalen, je krijgt er dan ook een wlan adaptertje bij), dan heb je alles in een apparaat :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 24 december 2003 @ 10:10:
Dat kan (bij de kpn overigens) inderdaad zonder problemen, maar wel binnen de zicht termijn :). Dus als deze verbinding nieuw is, dan kan je denk ik het beste gewoon de modem ruilen voor een ST510 ethernetmodem (kosteloos) of voor een ST570 wireless modemrouter (130 euro bijbetalen, je krijgt er dan ook een wlan adaptertje bij), dan heb je alles in een apparaat :).
Klopt ja, is inderdaad bij KPN (het is nog vroeg :O )
Hij heeft dat toen binnen een week gedaan was geen probleem. Ik zou niet weten binnen hoeveel dagen je het gedaan moet hebben.
Pagina: 1