Toon posts:

[speedtoucht] Firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar, om port 119 naar buiten te blocken op mijn speedtoucht 510.

Ben via de handleiding in telnet terecht gekomen en heb het volgende ingeklopt.

Firewall rule create chain=nieuwsgroep
dst=10.0.0.10
dstport=nntp
action=drop

melding, No Protocol specified, protocol specific ignored

Wat moet ik nou doen, om dus port 119 voor sommige users te blocken?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Is het niet zoiets ik mis namelijk een src en je moet even kijken in je config of hij nntp wel snapt. (daarom staat er 119)

Firewall rule create chain=nieuwsgroep
src=10.0.0.10
dst=0.0.0.0
dstport=119
action=drop

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
op http://10.0.0.138 zit een mooi HTML menu waar ook alles kan. :)

Senile! Senile Oekaki

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Zoiets ?

firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=lan dstintfgrp=wan prot=tcp dstport=119 action=drop

@_bas_: Heel knap dat jij de firewall via de webinterface kan instellen bij de 510 ;)
Nieuwe firmware ofzo?

[ Voor 35% gewijzigd door KorZijl op 23-12-2003 17:30 ]

Verwijderd

gooi die poort in je NAPT settings gewoon naar een IP die niet in je netwerk zit, das tenminste simpel en werkt altijd.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Even zijsprong maar....verliest je speedtouch 510 niet z'n instellingen elke paar weken? Mijn speedtouch 510i (ISDN) verliest elke paar weken al z'n NAT en Firewall instellingen (die ik idd alleen via telnet kan programmeren) ....tot op het punt waar ik er zo spuugzat van werd, dat ik een cheapie E-Tech router gekocht heb en deze erachter gehangen heb. Deze is overigens wel geheel via de web interface in te stellen dus dat was ook weer makkelijker :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

tazzman schreef op 24 december 2003 @ 02:38:
Even zijsprong maar....verliest je speedtouch 510 niet z'n instellingen elke paar weken? Mijn speedtouch 510i (ISDN) verliest elke paar weken al z'n NAT en Firewall instellingen (die ik idd alleen via telnet kan programmeren) ....tot op het punt waar ik er zo spuugzat van werd, dat ik een cheapie E-Tech router gekocht heb en deze erachter gehangen heb. Deze is overigens wel geheel via de web interface in te stellen dus dat was ook weer makkelijker :)
helemaal niet om bijdehand te doen ofzo, maar sloot je wel elke keer af met een save ?

... MMORPG Addict.

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 24 december 2003 @ 02:40:
[...]

helemaal niet om bijdehand te doen ofzo, maar sloot je wel elke keer af met een save ?
Ik denk niet dat dat het probleem is, hij moet denk ik vrij zekers zn firmware vernieuwen.

/upgraden, firmware niet officieel, link op got te vinden, werkt perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 15:51 ]

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
Ik heb zelf de 510 en die heeft idd een html menu en is zeer makkelijk in te stellen :)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

tazzman schreef op 24 december 2003 @ 02:38:
offtopic:
Als we allemaal de search eens gebruikten voor onze probs.

Lees dit topic eens. Er is een nieuw firmware uit voor de probs die je hebt.

Je krijgt dan zelfs een nieuw en veel mooiere HTML-gui. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 24-12-2003 16:00 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ach zo...toch es ff downloaden dan :) Naja, 2 routers staat ook wel leuk op mijn bureau :D thx!!!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

tazzman schreef op 24 december 2003 @ 16:18:
Ach zo...toch es ff downloaden dan :) Naja, 2 routers staat ook wel leuk op mijn bureau :D thx!!!
Heeft die router meerdere poorten?

Zo ja, dan wil ik hem wel overnemen voor een klein bedrag, ik woon in de buurt van Utreg. B)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Nou na de frimware en alles opnieuw ingesteld te hebben, werkt ut, JOEPIE

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Tukk schreef op 24 december 2003 @ 16:25:
[...]

Heeft die router meerdere poorten?

Zo ja, dan wil ik hem wel overnemen voor een klein bedrag, ik woon in de buurt van Utreg. B)
Hehehe... ja die is ook een 4 poorts switch maar die blijft op mijn bureau staan. Ik heb er een persoonlijke band mee :)

Pagina: 1