You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Alle verbindingen zitten goed, als ik de kabel die nu aan het lcd zit op de print van de 3310 soldeer werkt het ook nog gewoon.
Als weerstanden heb ik 10k's en ik heb een elco van 1uF en een condencator van 1uF gebruikt.
Alleen er gebeurt dus niks...
Moet ik in LCDinfo nog meer instellen dan alleen de LPT poort? Als ik met een LPT monitor prog kijk zie ik dat poort 3-6 hoog worden. Met 1 en 2 gebeurt echter niks.
Voor de weerstanden meet ik 3,3V en erna 3V.
Ik geef het scherm verder geen voeding.
Wat kan er mis zijn?
Verwijderd
vriendt 10K ohm is te veel daar voor.BHZ-Robert schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:24:
Ik heb het schema net ook gemaakt (de simpelste met de weerstanden en condencator) alleen ik krijg hem niet werkend.
Alle verbindingen zitten goed, als ik de kabel die nu aan het lcd zit op de print van de 3310 soldeer werkt het ook nog gewoon.
Als weerstanden heb ik 10k's en ik heb een elco van 1uF en een condencator van 1uF gebruikt.
Alleen er gebeurt dus niks...
Moet ik in LCDinfo nog meer instellen dan alleen de LPT poort? Als ik met een LPT monitor prog kijk zie ik dat poort 3-6 hoog worden. Met 1 en 2 gebeurt echter niks.
Voor de weerstanden meet ik 3,3V en erna 3V.
Ik geef het scherm verder geen voeding.
Wat kan er mis zijn?
je moet 1 k ohm of 1k2ohm hebben toch ?
of zit ik verkeerdt
Gr0wLiThE schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:57:
Ja, je zit verkeerd... 1 of 2k ohm is voor laptops, 10k is wel goed. Verwacht echter BHZ-Robert de verkeerde versie van LCDInfo gebruikt. Voor deze LCD's is het nodig een betaversie te gebruiken, de link staat hier wel ergens in het topic (ik heb dezelfde vraag gesteld namelijk). Daarin moet je ook aangeven welke wiring je gebruikt, en natuurlijk moet je ook zon XML file voor LCDInfo maken... Beide staan wel ergens in het topic, dus SEARCH ;)!

Hij werkt!
Het probleem lag niet aan de software, maar mijn schermpje heeft een losse voeding nodig blijkt.
Ik had hem op 3 pc's getest met 10k en 1k weerstanden, maar hij deed niks.
Dus nu heb ik de voeding en de ground van de telefoon gepakt om te testen en hij deed het
Er komt 2,8V uit de telefoon. Als ik 3,3V op het scherm aansluit, gaat het dan nog steeds goed?
Verwijderd
Ik kan er nml. een aantal kopen die kapot zijn (niet het LCD)....

Verwijderd
Verwijderd
hoe heb je de voeding (is dit de batterij?) dan precies aangesloten want ik heb hetzelfde probleem als jij maar ik kom er niet wijs uit.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Ik heb gewoon de accu van de telefoon weer in de telefoon gedaan, en de printplaat er ook weer terug in.josvg schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:49:
@BHZ-robert
hoe heb je de voeding (is dit de batterij?) dan precies aangesloten want ik heb hetzelfde probleem als jij maar ik kom er niet wijs uit.
Op de connector van de telefoon print haal ik dan van pin 1 2,8V en pin 6 hangt aan de ground van het schermpje en de LPT poort.
En dan moet je natuurlijk wel je phone weer aanzetten
Verwijderd
Welke schema is nu het beste te gebruiken en welke software is er nu allemaal voor?? Of is er software die alleen gebruikt kan worden voor een bepaald schema?
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002
het topic is idd een chaos geworden er is geen touw aan vast te knopen.
[www.ganzz.nl]
Dit vraag ik mij ook af. Ik ben een beetje nieuw in de LCD wereld en de aansturing daarvan maar na het lezen van ettelijke GoT topics ben ik nog niet veel wijzer geworden. Mijn vader wou al direct samen met me beginnen knutselen met het schermpje maar ik zou liever eerst weten welke nu echt werkt.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:24:
Ik heb ook een 3310 telefoon over en het lijkt me best leuk om deze aan de lpt te hangen, maar ik heb ik dit topic (en de links uit deze topic) veel schema's gezien die allemaal anders zijn.
Welke schema is nu het beste te gebruiken en welke software is er nu allemaal voor?? Of is er software die alleen gebruikt kan worden voor een bepaald schema?
Er staat hoe je de voeding kunt maken.
Verder gaat mijn voorkeur toch uit naar aansluiting met een Atmel AVR met TWI. Dit omdat je dan zeer eenvoudig het i2c verhaal kan oplossen.
Ik heb dinsdag mijn ATmega8 testbord afgemaakt. Ook heb ik wat i2c IC's besteld waar ik mee kan gaan testen voor ik het ga doen met de LCD zelf.
Even in mijn geval:
Naam | Link pin | Nokia 8pin |
VDD +V (? mA) Chip power supply | LM317 | 1 |
SCLK serial clock line of LCD | M8 28 | 2 |
SCLK serial clock line of LCD | M8 27 | 3 |
D/C (or sometimes named A0) command/data switch | ** | 4 |
/CS active low chip select | GND | 5 |
GND Ground for printer port and VDD | GND | 6 |
Vout output of display-internal dc/dc converter | * | 7 |
/RES active low reset | * | 8 |
* = via condensator naar GND
** = A0, nodig om 2 LCD displays te kunnen adressen. i2c werkt met het volgende adres structuur
0000 000 x
chip ID, ID on PCB, read/write
Stel de LCD heeft chipid 1234 en je hebt A0 aan GND (of data lijn die uit is) is je ID on PCB 000. Heb je A0 aan de +3.3V (of datalijn die aan is) is je ID on PCB 001. De x is of 1 om te lezen of 0 om te schrijven.
Het eerste bericht wat je op de datalijn zet (3 van de LCD) is het ID van de chip.
In de tabel is M8 synoniem voor ATmega8.
[ Voor 4% gewijzigd door Parcye op 17-02-2005 14:28 ]
Verwijderd
maar het probleem is dat ik op het ogenblik geen condensator meer heb van 1microF enkel maar eentje van 2.2micro.
Zou dit het lcd kunnen beschadigen, iemand toevallig al uitgetest?
Ik vraag me alleen nog af waarom er 10K weerstanden worden gebruikt, i2c specs geven juist aan dat 4k7 tot 10k geschikt is. Is er een reden voor om voor de nokia 10k te gebruiken?
Het wordt dus even opnieuw de datasheet door bladeren.
Verwijderd

Het pollen van de parallelle poort wat problemen opleverde voor o.a. Gnuitenjong kan opgelost worden door het wijzigen van de volgende registry key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Parport\Parameters]
"DisableWarmPoll"=dword:00000001
Verwijderd
Ik heb net al eens gekeken op www.grootaers.nl maar daar staan nogal veel verschillende condensators enzo..
Ik denk niet dat je voor aap staat als je vraagt om 10K weerstandjes een een condensatortje van 1u, anders zou ik al jaren voor aap staanVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:05:
Ik wil het ook wel eens proberen, maar kan ik gewoon een electronicazaak inlopen en om 5 10k weerstandjes en een condensator van 1u vragen of sta ik dan voor aap?
[ Voor 8% gewijzigd door Electronical op 09-03-2005 23:10 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Beste is gewoon een electronica zaak binnenlopen inderdaad, daar weten ze wel wat je moet hebben. Kijk maar eens op Conrad.nl en zoek maar eens een "normaal" weerstandje van 10k.. Zijn echt heel veel verschillende soorten.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:05:
Ik wil het ook wel eens proberen, maar kan ik gewoon een electronicazaak inlopen en om 5 10k weerstandjes en een condensator van 1u vragen of sta ik dan voor aap?![]()
Ik heb net al eens gekeken op www.grootaers.nl maar daar staan nogal veel verschillende condensators enzo..
Verwijderd
Het display werkt wel nog, ik heb het net even terug in de telefoon gelegd.
Op de condensator die ik heb gebruikt staat wel 63V, maakt dat nog iets uit?
Wat kan ik nu nog proberen?
Als programmeur kun je naar serdisplib kijken. Ze gaan uit van een andere manier van aansluiten dan lcdinfo (en dus ook anders dan in mijn schema). Ze hebben een schema op de site staan dat je kunt gebruiken.
Verwijderd
maar k heb dhet proberen bouwen volgens die schakeling van sjaakie mit enige aanpassing
http://users.skynet.be/reindert/schema3310scherm.JPG
en met de software van lcdinfo kreeg ik beeld maar met storing, ligt dit aan de hard of software?
hier een filmpje van wat ik te zien krijg (507kb)
http://users.skynet.be/reindert/screen.MPG
hoe los ik dit op?
Je maakt gebruik van een transistor om een ledje als/of backlight te schakelen. De datasheet vertelt dat het niet goed is om de lcd onder spanning te laten staan als hij niet aangestuurd wordt. Het is dus beter als je de transistor ook de voedingsspanning van de lcd laat inschakelen.
Zat zelf te denken aan lijmen o.i.d
Ik heb mijn LCD ingebouwd in het omhulsel van een oude Opel Astra display. Dit was echter geen Nokia 3310 displayGnuitenjong schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:52:
Is er trouwens al iemand geslaagd in het inbouwen van het lcd? Heb namelijk niet echt een idee hoe ik dit zou kunnen doen ( als ik het al doe). Pics aub
Zat zelf te denken aan lijmen o.i.d
Dit bakje staat nu onder m'n scherm, het is esthetisch niet echt verantwoord maar het werkt wel
Pic (sorry voor de slechte kwaliteit, m'n webcam is het enigste in de buurt

[ Voor 12% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-03-2005 00:43 ]
[EDIT]
Bedankt voor de info
[ Voor 9% gewijzigd door Willem Haanstra op 31-03-2005 20:57 ]
Ik gebruik LCD Smartie 5.3 met een plugin (die op de Smartie website staat) om de spectrum analyser weer te gevenWillem Haanstra schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:17:
zeg amour021, zou ik mogen weten welke software je gebruikt om die lcd aan te sturen? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de winamp spectrum analyser op een 2 lijns lcdtje te toveren. Ik gebruik nu jaLCDs.
Je moet ook wel een Winamp plugin installeren maar die staat op dezelfde website
Leuke foto, maar kan nog steeds niet echt zien hoe hij vast zit. Het lcd heeft namelijk geen plastic omhulsel o.i.d. Hoe heb je dat precies gedaan dan?amour021 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:42:
[...]
Ik heb mijn LCD ingebouwd in het omhulsel van een oude Opel Astra display. Dit was echter geen Nokia 3310 display
Dit bakje staat nu onder m'n scherm, het is esthetisch niet echt verantwoord maar het werkt wel
Pic (sorry voor de slechte kwaliteit, m'n webcam is het enigste in de buurtHet kastje ziet er slechter uit dan het is op deze pic, voor één of andere reden ziet het er krom uit!):
[afbeelding]
Het LCD scherm zit met 4 schroeven vast aan het stukje PCB dat erachter zit. Ik heb langere schroeven gebruikt en het vastgeschroeft in het plastic. Ik heb helaas geen foto's gemaakt en ik ga het ook niet terug openmaken want dan krijg ik het nooit meer dicht denk ikGnuitenjong schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:25:
[...]
Leuke foto, maar kan nog steeds niet echt zien hoe hij vast zit. Het lcd heeft namelijk geen plastic omhulsel o.i.d. Hoe heb je dat precies gedaan dan?
Ik vraag mij af of het mogelijk is om deze display enkel met een SDA, CLK en een voeding aan te sturen is. Ik heb nl een printje gemaakt voor mijn pc en zou deze daar willen op aansluiten, maar dit is enkel met een I2C interface
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Ik denk dat dat wel handig is, het is nu zo'n chaos en tientallen manieren, maar ik weet niet eens welke onderdelen ik moet gebruiken.
Dus graag een How2!
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Verwijderd
Maar toen hing ik het scherm terug in de telefoon om hem voeding te geven, en toen kreeg ik allemaal ruis, waarin de typische balk van lcdinfo wel duidelijk te herkennen was. Het lijkt er dus op dat alles op de verkeerde plek terecht komt.
Overigens heb ik ook geprobeerd pin 2,3,4,5 en 8 af te plakken maar dan kreeg ik weer geen beeld.
Als ik het scherm in de telefoon hang en hem aanzet(met de kabel eraan) krijg ik ook al een vertekend beeld.
Verder: Als ik het scherm van de 3410 in de 3310 hang krijg ik wel beeld, maar wel verkleind, dus rechts en beneden een balk met ruis.
En als ik het 3310 scherm in de 3410 hang geen enkel beeld. Het zijn wel allebei de 8-pins schermen.
Ik heb het aangesloten volgens het schema van sjaaky.
Iemand nog iedeeën?
Verwijderd
Een nieuwe telefoon kopen want je hebt deze(n) verneuktVerwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:14:
Ik heb vandaag nog eens een 3410 scherm aangesloten, gaf net als met de 3310 geen enkel beeld.
Maar toen hing ik het scherm terug in de telefoon om hem voeding te geven, en toen kreeg ik allemaal ruis, waarin de typische balk van lcdinfo wel duidelijk te herkennen was. Het lijkt er dus op dat alles op de verkeerde plek terecht komt.
Overigens heb ik ook geprobeerd pin 2,3,4,5 en 8 af te plakken maar dan kreeg ik weer geen beeld.
Als ik het scherm in de telefoon hang en hem aanzet(met de kabel eraan) krijg ik ook al een vertekend beeld.
Verder: Als ik het scherm van de 3410 in de 3310 hang krijg ik wel beeld, maar wel verkleind, dus rechts en beneden een balk met ruis.
En als ik het 3310 scherm in de 3410 hang geen enkel beeld. Het zijn wel allebei de 8-pins schermen.
Ik heb het aangesloten volgens het schema van sjaaky.
Iemand nog iedeeën?
Verwijderd
Grapjurk.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:33:
[...]
Een nieuwe telefoon kopen want je hebt deze(n) verneukt
Deze gebruik ik zowiezo niet meer en ze werken nog gewoon.
Maar zojuist flitste even het scherm van lcdinfo zoals het hoort voorbij..

maar toen was het weer weg. Hij hangt nu dus aan de pc en zit in de telefoon, en als ik nu de telefoon aanzet en ik druk op het scherm waar de connector zit krijg ik vanalles te zien, het flitst van zwart naar leeg naar rare ruis naar een paar horizontale lijnen.
Nogal raar allemaal. Weet niemand raad?
Edit: Dit lijkt door een los contactje of kortsluiting te komen, nu doet het scherm het gewoon(in de telefoon) en wordt niet beinvloed door de pc. Ik heb overigens XP Pro.
Met alleen pin 1 en 6 aangesloten geen beeld.
Ik weet het ook niet meer even
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 01:59 ]
Verwijderd

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 22:35 ]
Verwijderd
okee bedanktVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:41:
voeding hoeft niet en weestandjes kosten zo goed als niks.
paar centjes
succes
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 22:44 ]
Verwijderd
Ik heb nog een scherm liggen van een 7210.
Zou ik deze ook kunnen gebuiken om aan te sluiten via mijn pc zodat ik heb als casebadge kan gebruiken.
Verwijderd
deze kun je gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:53:
Hoi.
Zou ik deze ook kunnen gebuiken om aan te sluiten via mijn pc zodat ik heb als casebadge kan gebruiken.
Verwijderd

en op de bouwtekeing staat bij vvd loose ? betekent dat daar niks op houft te worden aangesloten
Idee: Mini-Beamer.
Daar wordt dan informatie van bijvoorbeeld LCD-INFO of Liquid-MP3 (en de programma's die ik vergeet) op geprojecteerd op een transparant (en vergroot) oppervlak (+- 10x5 of 10x10) plexi/lexaan/glas
Zoals dit:
_
| |
| | <glas/lexaan/plexi
| |_____
| |_0__ ||___/|
/\ spiegeltje (45? graden)
/\ LCD (bijv Nokia 3310) + lens
/\ Lamp
Het Nokia LCD aansluiten is geen probleem, daar zijn zat topics over geschreven
Mogelijke problemen:
1. Het nokia LCD is halfdoorlatend dus een sterke lamp erachter zou kunnen
Ik moet dus uitvinden hoe sterk deze moet zijn (te sterk en mijn LCD fikt)
2. Wellicht een soort filter op de glasplaat omdat je anders niets ziet?
Edit: lens toegevoegd
3. Wat voor lens? (fresnel??)
Ander design: mod zo'n blokker projectie klok en zet het LCD daar in?
[ Voor 26% gewijzigd door Ierlandfan op 16-08-2005 21:43 ]
Verwijderd
Die kun je juist ook gebruiken...Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:53:
Hoi.
aleen is die veelbeter.
4096 kleueren heb je dan.... ( het is mogelijk om dat te gebruiken op de pc)
Search ff op google ik weet zeker dat je iets zult vinden.
Verwijderd
Same question here. Ik ga morgen solderen ,dus het zou fijn zijn als iemand kan bevestigen dat het werkt zonder extra spanningsaanvoer. Anders moet ik meteen een regelaar regelen morgen ,ik moet toch die onderdelen nog kopen.... (ik weet het welke tweaker heeft nou geen 10 K weerstandjes in huisVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:02:
heb ik zow de pinnentje goed ?
[afbeelding]
en op de bouwtekeing staat bij vvd loose ? betekent dat daar niks op houft te worden aangesloten

Edit: Tja sorry voor de kick
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 11:38 ]
Aangezien dit topic toch al gekickt wasIerlandfan schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:57:
Wel, dit is het idee maar ik weet (nog) niet of het uitvoerbaar is.
Idee: Mini-Beamer.
Daar wordt dan informatie van bijvoorbeeld LCD-INFO of Liquid-MP3 (en de programma's die ik vergeet) op geprojecteerd op een transparant (en vergroot) oppervlak (+- 10x5 of 10x10) plexi/lexaan/glas
Zoals dit:
_
| |
| | <glas/lexaan/plexi
| |_____
| |_0__ ||___/|
/\ spiegeltje (45? graden)
/\ LCD (bijv Nokia 3310) + lens
/\ Lamp
Het Nokia LCD aansluiten is geen probleem, daar zijn zat topics over geschreven
Mogelijke problemen:
1. Het nokia LCD is halfdoorlatend dus een sterke lamp erachter zou kunnen
Ik moet dus uitvinden hoe sterk deze moet zijn (te sterk en mijn LCD fikt)
2. Wellicht een soort filter op de glasplaat omdat je anders niets ziet?
Edit: lens toegevoegd
3. Wat voor lens? (fresnel??)
Ander design: mod zo'n blokker projectie klok en zet het LCD daar in?
Bij mij op school was er een eind project met uC die het schermpje aanstuurde.
Om het beeld te vergroten hebben ze het in een oude dia-projector geplaatst en dit werkte goed.
Alles is terug te redeneren naar 4
Verwijderd

gebouwd en ik krijg totaal geen beeld.
Testsysteem:
PIII
Parallele poort zit onboard (weet zo niet welk type ,is een OEM versie dat op een MSI moederbord berust ,het is namelijk een aldi pc)
Windows XP Professional (zonder servicepack updates ,hier kan toch het probleem niet zitten he?)
(voor de rest lijken de specs er niet veel toe te doen lijkt me ,als er meerdere gegevens nodig zijn hoor ik het graag)
Ik heb de versie van LCDinfo ,die in dit topic getipt werd.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
-Als eerste LCDinfo geinstalleerd ,de nokiadriver gekozen in de config ,en getest...Geen succes. Geen beeld ,ook geen kader van LCDinfo.
-Toen de bios nagekeken. ECP en EPP geprobeerd ,beide gaven geen beeld. Ook heb ik nog een mode genaamd normal geprobeerd en ECP/EPP ,maar bij geen van deze opties krijg ik beeld.
-De schakeling nagekeken. Geen losse punten ,alles klopt met het schema.
Nu kunnen er dus verschillende oorzaken zijn:
-Ik heb iets over het hoofd gezien
-Het schema is niet correct
-Er gaat softwarematig wat mis.
Ik weet langzamerhand niet meer waar het aan kan liggen ,en heb daarom dit topic weer geraadpleegd. Ik hoop dat mijn vraag serieus genomen wordt ,en dat er mensen zijn die mogelijke oplossingen hebben. Alvast bedankt.
Verwijderd
Sommige mensen in dit topic hebben zonder de VDD het display werkend gekregen. Dat zou dus verklaren dat mijn LPT te weinig spanning zou leveren ,terwijl die van hen wel genoeg leverd. Het is trouwens een desktop pc ,en ik heb precies zoals in het schema 10K weerstanden gebruikt. Nu zit ik dus te bedenken waar ik die 3.3V vandaan ga halen om te testen. Helaas heb ik het display al uit de telefoon gedremeldLWY schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:49:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar in dat schema staat dat de VDD niet aangesloten hoeft te worden, wat lijkt me nogal onwaarschijnlijk lijkt. Ik denk dat je daar nog even 3,3V op aan moet sluiten. (Als je dat al gedaan hebt, heb ik niks gezegd)

(terwijl remczero zijn behuizing waar het display op zit weer sloopt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 07:43 ]
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Ik krijg laatst een oude nokia in mijn handen en ging dus ozoek voor iets voor het lcdtje en kwam dit tegen.
Het topic is helaas een beetje dood gegaan, maar ik vraag me af of er nog mensen mee bezig zijn.
Ik heb iig een vraag over de spanning die we nodig hebben, die 3,3 volt.
Kan er niet dmv spanningsdeling 3,3 volt gekregen worden ?
uit een 7805 komt 5 volt, als we dan een weerstand van 120ohm en 220 ohm in serie zetten vinden we 3,24 ohm (is wel redelijk 3,3 dacht ik zo
schematisch gezien (met microcap)

mm ik bedenk me opeens dat ik een enorme denkfout maak. (vergeet de weerstand van de schakeling zelf

Net fftjes lopen rekenen en volgens mij is de weerstand van de LCD bij normaal (trekt 300uA onegeveer) iets van 10k, mag ik dat zo stellen ?
Dan zou een spanningsverdeler van een 12ohm en een 22ohm weerstand heel mooi kunnen. (nog beter is een 1,2 ohm en een 2,2 ohm)
[ Voor 44% gewijzigd door B_FORCE op 27-02-2006 19:07 ]
Heb elektroskills en een oude nokia 3310, dus ga het proberen in elkaar te klussen van de week. Ben benieuwd
Verwijderd
En via simulatie met microcap kan de Rv van de LCD zakken tot 500ohm dus opzich zou het moeten werken (iig om te testen, optimaal is anders)
Ik heb de displa van de NOKIA 5110 en die heeft zo'n irritante rubber aansluit strip. Wellicht zit daar iets fout (et was ook lekker lastig solderen, lekker klein
Nu afwachten

owjha ehm dit hoort niet op GOT toch

prima, wat kosten ze ? als ze rond de 1 euro zitten wil ik er sowieso wel 10/15 stuksFlasherrr schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:32:
Ik heb een mailtje gestuurd en ze zeggen dat particulieren wel kunnen bestellen mits er minimaal aan 50 euro besteld word. Dus nu probeer ik het nog ff bij de electronica specialist in Utrecht dat ze het daar kunnen bestellen, anders worde het misschien een inkoop actie?
De 74LCX245 kost 64 cent per stuk en de LP2950 1.49 of 1.73 naar mijn idee zit er geen verschil tussen die twee.B_FORCE schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:22:
[...]
prima, wat kosten ze ? als ze rond de 1 euro zitten wil ik er sowieso wel 10/15 stuks
prima, ik doe wel mee, als er misschien nog wat mensen zijn ? Zou het perfect zijn.Flasherrr schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:49:
[...]
De 74LCX245 kost 64 cent per stuk en de LP2950 1.49 of 1.73 naar mijn idee zit er geen verschil tussen die twee.
(ik MOET alles bij voorbaat al binnen hebben wat geld betreft zegmaar)
Ik zla op het forum daar zelf wel vragen of er uberhaubt animo voor is.
[ Voor 21% gewijzigd door B_FORCE op 14-03-2006 15:03 ]

1.0uF capacitor
2.2uF capacitor
Deze heb je ook nog nodig

[small]@B-FORCE ik had perongeluk ook een post gedaan op inkoop acties omdat ik die van jou niet zag staan

Ik heb een winkel gevonden waar ik makkelijk kan kopen en die bij farnell kunnen bestellen
Zo'n inkoop actie is dus waarschijnlijk niet nodig. Scheeld weer heel veel werk.
Oja dit is de winkel zit in utrecht http://www.radiocentrum.com/.
[ Voor 33% gewijzigd door Flasherrr op 19-03-2006 15:08 ]
De onderdelen zitten niet in het arsortiment zelf maar er staat op de site dat het mogelijk is dat zij daar het bij die site bestellen.B_FORCE schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:02:
mm je mag mij vertellen waar precies, want ik heb flink lopen zoeken maar ik kan niks vinden (en de zoek functie doet et ook niet goed)
op de site staat ergens rechts bovenaan een link: links daar staan sites waar zij kunnen bestellen.
Maar ik bel zo ff naar de winkel toe vragen of er nog addertjes onder het gras zitten
omdat het scherm kleuren bevat, zal het iig een stuk lastiger zijnWard Vr schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:02:
Ik zit met dezelfde vraag: is het mogelijk om een kleurenscherm van een nokia 3510i aan te sturen met een pc ???
dan is het wel mogelijk...Ricvdp schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:42:
Het moet best mogelijk zijn, er zijn pinouts voor, en ik heb al vaker Nokia kleurenschermpjes gezien die zelfs met een PIC microcontroller qangestuurd werden.
hang die pic aan de seriele poort en stuur die pic dan wat ie op je display moet zetten
Verwijderd
Ik heb ook 3310 en wil die aansluiten op lpt, maar kan ik ook gewoon een makkelijker schema gebruiken (minder onderdelen nodig) zoals deze: http://lonewolf.forunsbb.com/stuff/LCDNOKIA.wmf.
Of heeft die nadelen? En anders deze: http://www.scienceprog.co...kia-3310-lcd-to-lpt-port/
Als je de plaatjes ziet zouden die toch moeten werken
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 20:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Owner of http://scorpei.com/
_@/'
siteje=> www.geocities.com/dariuskrail20/nokia3310lcd.html