DirectX probleem met GF2 GTS/Pro

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb een GeForce2 GTS/Pro (zit ertussenin met de snelheden), en ik heb nu sinds 2 weken problemen met die videokaart. Het begon met de error "D3DERR_INVALIDCALL (1012)". Toen ik mijn drivers en zo wilde uninstallen kreeg ik problemen met mijn moederbord. Toen ik een nieuw moederbord had, heb ik Windows 2000 Server opnieuw geinstalleerd, en toen begonnen de echte problemen met de videokaart.
Ik krijg constant deze error:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~strij667/got/dx_error.jpg
Ik heb al geprobeerd DirectX 9.0b opnieuw te installeren, te uninstallen en dan 9.0 erop te gooien, andere detonators erop gezet, en zelfs Windows 2000 wéér opnieuw geinstalleerd, en dat allemaal zonder succes.
De error blijft terug komen, zij het dat hij die error niet elke keer geeft. De ene keer wil hij wel gewoon een spel starten, en de andere keer krijg ik deze error naar me toe gegooid. Ook als ik in dxdiag de Direct3D wil testen, krijg ik deze error, dan wel, dan niet. Het probleem is meestal (tijdelijk) verholpen na een reboot.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door X-G op 23-12-2003 14:57 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je de Geforce 2 Titanium, heb ik ook :). Probeer detenator 29.42 eens te installeren, werkt het snelste en het beste. Hij staat wel op www.guru3d.com. Uninstall je eerdere drivers wel ff voordat je 29.42 installeert.

• X-G
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:48:
Waarschijnlijk heb je de Geforce 2 Titanium, heb ik ook :). Probeer detenator 29.42 eens te installeren, werkt het snelste en het beste. Hij staat wel op www.guru3d.com. Uninstall je eerdere drivers wel ff voordat je 29.42 installeert.
Ik ben hem aan het downloaden, en ik zal hem zo eens installeren.
Ik vind het wel maar vreemd hoor, want ik heb nu de 43.45's draaien, en die hebben nooit problemen gehad, tot 2 weken geleden...
Maarja, ik zal het hier posten hoe het werkt :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb ook een GF2 TI Ik draai gewoon 52.16 met DX 9.0b in Win2K ;)
In Win98SE => 45.51 <= die 51 weet ik niet zeker....... met DX 8.1 omdat 9.0b niet wil installen om de een of andere reden :/ Boeit niet.........gaat toch weg binnenkort ;)

Misschien heb je hier iets aan misschien ook niet he tis gewoon dat je het weet ter informatie zo van het is mogelijk ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

ik gaf aan iemand met een TNT2 kaartje de nieuwste 53.03 en nu zijn al haar messengerpoppetjes groen :? toen heb ik de 44.03 gegeven en dat hielp niet. de orginele xp driver terug krijgen lukt me ook niet.... sinds 1 november lijkt nvidia maar wat te klooien met drivers |:(

ikzelf heb 53.03 en GF2 GTS en geen problemen hoor...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 18:26 ]

• X-G
Ok, met die 29.42's draait alles probleemloos... Behalve Unreal II XMP (Multiplayer U2 dus).
Die gooit allemaal errors naar mij toe bij het spelen. Vreemd, want UT2k3 draait zonder problemen, en veel sneller dan normaal.
Ik ga er van uit dat het aan Unreal II XMP ligt.
Bdw... de 29.42's werken goed met DirectX 9.0 he?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja hoor, je kaart is toch niet DX9 dus......

Toen waren beige computers heel gewoon.

• X-G
Prutz0r schreef op 23 december 2003 @ 18:34:
Ja hoor, je kaart is toch niet DX9 dus......
Niet hardwarematig nee, maar hij ondersteunt 'm wel softwarematig... míts de drivers dit ondersteunen :)
Toch?? :X

[ Voor 3% gewijzigd door X-G op 23-12-2003 18:45 ]

Verwijderd

Kheb een GeForce 2 Ti van Msi met driver 30.82. Had ervoor al veel drivers geprobeerd maar dit was echt de snelste en stabielste (voor mij). Met de nieuwste drivers had ik ook bij sommige games problemen. Met deze loopt alles goe (ik speel ook Unreal 2 MP ;) ).

• X-G
Ok, hij heeft nu een tijdje redelijk goed gewerkt (gaf soms maar die error), tot ik vanmiddag een tv-kaart van de Aldi (Medion MD 2819) erin plakte.
Sindsdien krijg ik constant die error in dxdiag en kan ik ook niet meer gamen.
Ook opnemen met VirtualDub werkt niet, dan geeft hij ook een error.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Dit is best een irritant probleem :|
Ik heb de DirectX 9.0b Non-NTSC TV Tuner Hotfix al geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.

• X-G
Ik krijg trouwens deze errors onder in het opmerkingen blokje van dxdiag:

Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 39 (SetDisplayMode op 640x480x16): HRESULT = 0x80004001 (Niet geïmplementeerd)
Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x88760827 (Foutcode)
Testresultaten van Direct3D 9: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x8876086c (Foutcode)

Dit dus als ik Direct3D probeer te testen. (met die draaiende kubus)

Verwijderd

ik denk dat je probleem in je register zit. je bent overgestapt naar andere bordje, andere videokaartje, dat zijn drastische wijzigingen. format is de makkelijkste oplossing.

je schrijft dat je al een paar keren win 2000 heb geinstalleerd. heb je toen ook format gedaan? dat is de beste schoonste oplossing. en die driver 29.76 hoeft niet met de aldi kaartje te werken he en zou je weer een andere driver moeten hebben.

• X-G
Ik ben helemaal niet overgestapt op een andere vgakaart, ik zit al 2 jaar op deze GF2 te klooten :'( :P
Ik had een nieuw moederbord ja, maar dat was hetzelfde moederbord, omdat mijn vorige kapot was, dus ik had precies zo'n zelfde via RMA terug gekregen. Dus toen ik windows bootte met het nieuwe mobo deed alles het, behalve mijn videokaart, die gaf deze error. Nu dus Windows 2000 clean opnieuw geinstalleerd, en nu geeft hij nogsteeds deze error.

Ik heb zojuist geupgrade naar Detonator 43.45 die ik altijd gedraaid heb, toen deed DX één keer de D3D test, en nu wil hij weer niet meer.
Ik heb net ook even mijn aperture size van 256 MB naar 64 MB veranderd, maar dat werkte ook niet.

Iemand nog een idee? Ik sta echt voor een raadsel...

• X-G
Voor degene die de search gebruikt en dan ook op dit probleem stuit, ik heb het opgelost, en wel op de volgende simpele manier: desktop op 16 bits zetten ipv 32 bits :)

Ik heb iig al een paar dagen geen enkel probleem meer gehad :)

Verwijderd

dat is niet echt een oplossing he maar een tussenweg kiezen. maar ok blij dat je weer verder kan..... :Y)
Pagina: 1