Outlook 2002 kan geen mails uit OE importeren *

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:00
Ik ben niet helemaal zeker of mijn probleem thuishoord in SA of in WOS maar ik heb op SA gegokt.

Situatieschets:

- Geforceerde upgrade (mobo morsdood)
- Verse install van win XP pro sp1 + alle critical updates via windows update.
- Enkele kleine tools geinstaleerd (MSN6.1 - Daemon tools - DC++ - FTP)

Nu ik genoodzaakt was mijn outlook opnieuw in te stellen gezien de gedwonger herinstallatie van XP wou ik in 1 klap overstappen op de outlook 2002 die ik bij m'n pda heb bijgekregen om te kunnen genieten van de activesync functies. Mijn mails folder staat op een andere schijf dan windows en is dus in zijn totaliteit beschikbaar na de format en de herinstallatie.

Normaal gezien stel ik outlook express snel in om dat de storagefolder te verplaatsen naar waar ik hem voorheen al opsloeg en poef, alles is weer in orde, folders zijn er weer EN al m'n mails (+ 2000 stuks). Nu lukt deze truuk niet met outlook 2002 geizen deze anders werkt. Ff importen dus maar ook dat lukt niet. Ik krijg steeds de mededeling:

" The mail folder could not be opened. If another aplication is using this file, please close it and try again."

Nu heb ik me al lamgezocht via de search van GoT naar mogelijke problemen waardoor deze folder niet toegankelijk is door outlook maar geen enkel van de aangeboden oplossingen heeft soelaas gebracht. Het is ook niet echt mogelijk dat een andere programma deze bestanden gebruikt gezien de evrse install van XP, of zie ik dat verkeerd ?

Toen ik de tool "Filemon" van Sysinternals probeerde te gebruiken kwam ik die bestanden wel tegen maar ik geraakte er niet echt wijs uit welke service er problemen maakte. Bovendien doet Filelmon nu helemaal niets meer :s en is het ook totaal nutteloos geworden ...

Ik ben de wanhoop enigsinds nabij gezien ik die mails DRINGEND nodig heb ivm met mijn zelfstandige onderneming.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ten eerste, in het begin van je topic (en de titel) heb je het over Outlook, en later over Outlook Express.. Aangezien deze wel wezenlijk verschillen is het wel ff belangrijk dat je duidelijk maakt welke van de 2 je gebruikt; ik ga voorlopig nog maar even uit van Outlook Express.

Ten tweede, alles wat je vanaf probeert om die mail terug te halen doe je met een kopie van die dbx files!! Ik heb al zo vaak gezien dat mensen de store folder even terug zetten, dan OE starten die vervolgens de store-folder leegt en er een verse (lege) store van maakt waardoor je dus alle mail definitief kwijt bent (recent voorbeeld).. Nooit met de originelen werken dus!

Aangezien importeren en direct terugplaatsen bij jou beide niet werkt (toch?) blijft er denk ik weinig anders over dan met DBXtract in de weer te gaan. Daarmee zou je al je mails direct uit de dbx files moeten kunnen halen!

Wees consequent, maar niet altijd

• Orbit
Eigenaardig, ik lees ff mijn eigen posting na en ik vind het toch vrij duidelijk dat ik vroeger steeds outlook express gebruikte en nu outlook 2002 wil gaan gebruiken op een moment dat ik toch genoodzaakt ben 'een' outlook in te stellen dankzij de gedwonger format.

En wees gerust, ik werk niet op het enige exemplaar van die bestanden, ik heb op dezelfde maschine NOG een kopie staan en op een andere machine in het netwerk NOG 1'tje :p Zei ik al dat ik m'n mails belangerijk vind ? ;)

Direct terugplaatsen KAN dus niet werken gezien ze niet dezelfde methode hanteren om mails te stockeren.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Heb je Outlook Expres wel weer aan de gang gekregen?
Zorg dat je die eerst aan de gang krijgt, en gaan dan proberen te importeren in Outlook 2002

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Orbit
Zer0 schreef op 23 december 2003 @ 14:37:
Heb je Outlook Expres wel weer aan de gang gekregen?
Zorg dat je die eerst aan de gang krijgt, en gaan dan proberen te importeren in Outlook 2002
Gaan deze elkaar dan niet in de voeten lopen ? Ik denk wel dat ik Express aan de praat zal krijgen (althans, dat is toch al elke keer gelukt voorheen) maar ik heb dat bewust nog niet gedaan omdat ik vreesde voor conflicten zoals er zijn met windows messenger en MSN messenger.

Jajaja, MS en compatibiliteit, het is niet alles :p

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Orbit schreef op 23 december 2003 @ 17:31:
[...]

Gaan deze elkaar dan niet in de voeten lopen ? Ik denk wel dat ik Express aan de praat zal krijgen (althans, dat is toch al elke keer gelukt voorheen) maar ik heb dat bewust nog niet gedaan omdat ik vreesde voor conflicten zoals er zijn met windows messenger en MSN messenger.

Jajaja, MS en compatibiliteit, het is niet alles :p
Ze zullen allebei graag het default mail-programma willen zijn, maar dat is geen probleem.
Verder zullen ze elkaar niet in de weg zitten, ze gebruiken beidn een andere mailstorage, op een andere locatie. De formaten van deze storage zijn zelfs afwijkend.
Als je nadat je OE weer aan de gang hebt kun je vervolgens je mail en settings in Outlook 2002 importeren.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Prima topicstart, alleen ik tweak de topictitel een beetje (was: Outlook 2002 - WinXP) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 23-12-2003 18:32 ]

Pagina: 1