Outlook express 6 alle emails in 1x weg

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi

ik heb net mijn computer opnieuw geinstaleert en heb voor het formateren van c schrijf nog ff gekeken of de emails in d:\documten\emails\ staan dat was dus de argiefen map, maar nu ik klaar ben met instalatie en stel die argiefen map weer op die directory in zijn al mijn emails weg!
en in de map staan alleen nog maar een paar dbx filetjes van de mappen die er nu inzitten en geen oude meer :(

ik denk niet dat het mogelijk is maar is het mogelijk om de emailtjes terug te halen of heeft outlook die allemaal vernietigt :'(
zitten namelijk wel wat belangrijke emailtjes tussen :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

geen backup op CD aanwezig?
Hoe groot zijn de individuele *.dbx files?
Kijk even op http://insideoe.tomsterdam.com/ voor recovery opties, tooltje heet DBXtract.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Martink
Nope geen cd backup stom he? :(
en de extra mappen die ik had aangemaakt zijn ook weg, heeft hij soms bij het verplaatsen van de argief map de oude bestanden weggegooit en nieuwe neergezet? is outlook zo gemeen??? en dat tooltje helpt ook niks :(

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Undelete programma zoals Easy Recovery Pro of Get Data Back kopen

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Outlook Express is niet zo gemeen, alleen moet je goed opletten wat je doet.
Er wordt namelijk gevraagd of OE de bestaande .dbx'en moet gebruiken of de boel moet overschrijven.

Kies je de verkeerde optie, tja...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Martink
Vroeg outlook dat? :|
nope vroeg ie niet :(
ow toch wel :'(

en dus is de data helemaal niet terug te krijgen???
kan ook nergens een oudere backup vinden :'(

[ Voor 104% gewijzigd door Martink op 21-09-2003 14:01 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dure user error dus :/ vervelend voor je.
Misschien dat je nog wat kan met data recovery tools...

• Martink
recovery tools vind ik ze niet mee, heb er wel een oudere backup mee gevonden. maar nu zet ik ze in c:\documenten\email\ ik stel die map in als argief map in outlook en zonder het te vragen verwijdert outlook ze. dus nu twijfel ik of hij het toenet ook heeft gevraagt. daarna heb ik de oudere backup trouwens weer neer gezet.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zijn de versies wel hetzelfde, dwz de oude install is ook OE6 ?

Welk OS hebben we het trouwens over? XP? win2k? win98?

Antivirus-software? Mcafee heeft een leuke bug met een oudere versie op XP waardoor je mail verdwijnt...

[ Voor 57% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2003 14:24 ]

• Martink
versies zijn denk ik wel het zelfte want als ik eerst argief map instel en daarna de dbx files erin gooi werkt het. en Ik heb het over winXP en heb momenteel nog geen antivirus software

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb ik ook een keer gehad.

Heb win XP vaker opnieuw installed met Outlook Express mails bewaren. Dan wil ik het naar de oude directory verwijzen, dan geeft ie een melding. Bij "nee" deed ie dacht ik niks, en bij "ja" wel. Ik koos toen dacht ik altijd "ja". Alleen de laatste keer dat in een Xp install deed, ging het fout. Alles pleite.......
weet niet precies wat ik nou anders deed dan de vorige keren.

Er is ook een proggie genaamd "Outlook Express Backup v6.0". Heb het zelf nog niet getest, maar kan misschien wel handig zijn.

• Martink
hmm ik backup die dbx bestanden altijd zelf :)
maar mischien export teert dat proggie ook wel de instellingen dat zou wel makelijk zijn

Verwijderd

voor de search dan maar ff een tip: dat gedoe met dbx's is toch enigszins vaag. je kunt gewoon al je mailtjes in OE selecteren en naar een map op bijv. je bureaublad slepen. krijg je allemaal losse .eml bestanden (plain text). op een andere install kun je ze net zo makkelijk weer terugslepen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:20
BackSlash32 schreef op 21 September 2003 @ 13:54:
Outlook Express is niet zo gemeen, alleen moet je goed opletten wat je doet.
Er wordt namelijk gevraagd of OE de bestaande .dbx'en moet gebruiken of de boel moet overschrijven.

Kies je de verkeerde optie, tja...
***LET OP*** (het is hierboven al gezegd, maar het mag nog wel wat duidelijker herhaald worden :P)

Wat hierboven staat WAS dus idd zo tot een recente update van Windows of Outlook Express 6!

Tegenwoordig wordt de vraag NIET meer gesteld en gooit hij automatisch je map weg!

Ik gebruikte manier van topicstarter ook altijd, tot het 2 weken geleden bij een installatie dus misging en de vraag niet gesteld werd. Gelukkig had ik nog ff een backupje op CD getrokken.
*** LET OP ***
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 17:11:
voor de search dan maar ff een tip: dat gedoe met dbx's is toch enigszins vaag. je kunt gewoon al je mailtjes in OE selecteren en naar een map op bijv. je bureaublad slepen. krijg je allemaal losse .eml bestanden (plain text). op een andere install kun je ze net zo makkelijk weer terugslepen
Dat werkt dus niet met >25 mailfolders en >300MB aan mail he...

Dat 'gedoe met .dbx' is juist hardstikke handig, want je kunt je mail eenvoudig op een aparte schijf zetten en bij een installatie naar de juiste archiefmap wijzen. Dat MS ineens het gedrag van een programma verandert is ronduit debiel te noemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 21-09-2003 17:17 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
volgende keer gewoon outlook 2000/xp/2003 gebruiken dan kan je netjes met personal folders werken, en die zet je gewoon op een andere schijf (of op het netwerk)

mits het budget dit toelaat natuurlijk, outlook is niet goedkoop (of je moet hem bij je pda hebben gekregen (ik dus ook :P )

A wise man's life is based around fuck you

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

@ Rukapul:
Goede info. Dat was dus het probleem. Behoorlijke naaistreek van Microsoft.
(Had zelf overigens geen backup....)

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:53

Cansu

Cirus the Virus

Kam je je dbx niet gewoon ff op een andere locatie zetten en dan je map instellen naar de map die je had en dan een import doen? Tenminste dat kun je de volgende keer beter doen... Heb je alle mails terug en je mappen.

Viva la Netherlands!

• Martink
ja zo doe ik het de volgende keer ook :(

Verwijderd

Martink schreef op 21 September 2003 @ 17:40:
ja zo doe ik het de volgende keer ook :(
Of eerst e-maillocatie toewijzen en dan updaten..

Echt geniaal van de meneer die dit bedacht heeft..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rukapul schreef op 21 September 2003 @ 17:15:

***LET OP*** (het is hierboven al gezegd, maar het mag nog wel wat duidelijker herhaald worden :P)

Wat hierboven staat WAS dus idd zo tot een recente update van Windows of Outlook Express 6!

Tegenwoordig wordt de vraag NIET meer gesteld en gooit hij automatisch je map weg!

*** LET OP ***

Dat MS ineens het gedrag van een programma verandert is ronduit debiel te noemen.
WTF?

Blij dat ik geen OE meer gebruik :P
Inderdaad wel een behoorlijke naaistreek dan.

[edit]
iig doet-ie dat wel goed onder win2k:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/win2koe.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2003 20:30 ]

• Martink
BackSlash32 schreef op 21 September 2003 @ 20:24:
[...]

WTF?

Blij dat ik geen OE meer gebruik :P
Inderdaad wel een behoorlijke naaistreek dan.

[edit]
iig doet-ie dat wel goed onder win2k:

[afbeelding]
dat doet hij dus niet altijd. onder windows xp dan. zal wel weer een bugje zijn ofzo :S

Verwijderd

argiefen hoe hoor je dat nou eichenleik te sgreifen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 21:13:
argiefen hoe hoor je dat nou eichenleik te sgreifen?
archieven :Y)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Martink schreef op 21 september 2003 @ 20:56:
[...]
dat doet hij dus niet altijd. onder windows xp dan. zal wel weer een bugje zijn ofzo :S
Volgens mij ligt het aan het Outlook Expres versie verschil. Ik had namelijk .dbx files van mijn helemaal up to date windows XP systeem die ik op mijn Windows2000 Pro PC wilde gebruiken en ik had precies hetzelfde. Hij overschreef mijn volle dbx files gewoon met lege en gooide de non-default folders eruit; zonder te vragen (ik zat echt op die vraag te wachten en vermoede dus toen al dat er iets mis ging).

De precieze versie van die win2k OE weet ik niet meer maar ik heb nu SP1 (for OE) eroverheen gezet en zal eens kijken of ie die vraag nu wel stelt (ik heb nl nog wel een backup van de volle dbx files >:))

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Bij Windows XP is bij mij de hele map verdwenen waar het archief hoort te staan
--->C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data\Identities\{C77098F1-CDDE-4717-859C-76B4754779B1}

Zo zou het moeten zijn:-->C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data\Identities\{C77098F1-CDDE-4717-859C-76B4754779B1}\Microsoft\Outlook express

De hele map is dus gewoon weg, en ik kan hem nergens meer vinden, is dit hetzelfde probleem als jullie beschrijven of niet????

Check die map ff; zorg er wel voor dat "verborgen bestanden weergeven" aan staat. Anders zie je application data niet 8)

• Arnaud
Nee PsyChotiCmaSteR, dit is niet hetzelfde probleem. In jouw geval is de hele map verdwenen, in dit topic is de inhoud van de map overschreven door de standaard (lege) mailboxen van Outlook Express.

Het probleem in dit topic komt door een foutje in de procedure om de "OutlookExpress Message Store" te veranderen via Outlook Express zelf. Jouw probleem is waarschijnlijk ontstaan door het (per ongeluk) verplaatsen/verwijderen van de map via de Verkenner, door schijffouten (gebruik de search en zoek naar Scandisk of Chkdsk), of door een Virus. Als je er met deze informatie niet achter kunt komen wat er mis is kun je beter een eigen topic openen.

Verwijderd

Ik ben systeembeheerder in opleiding, dus denk je dat ik zoiets nog niet geprobeerd heb????? Er zitten geen fouten op de HDD, er zit geen virus op, en normaal zijn de bestanden verborgen dus kan de gebruiker het niet zomaar verwijderen (ze weten niet hoe je dat zichtbaar maakt).

• Arnaud
PsyChotiCmaSteR, ik kan niet ruiken of je iets wel of niet geprobeerd hebt. Ik vermoed wel dat je dit topic van te voren niet goed hebt doorgelezen, anders zou je wel hebben gezien dat het om een ander probleem ging. Ik geef bovendien ook nog aan dat als je er met deze informatie niet uitkomt je beter een eigen topic kunt openen.

Het feit dat je student bent wil volgens mij zeggen dat je aan het leren bent hoe je dit soort problemen moet oplossen, niet dat je al weet hoe dit allemaal moet.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ook schreef op 22 september 2003 @ 06:56:
[...]

Volgens mij ligt het aan het Outlook Expres versie verschil. Ik had namelijk .dbx files van mijn helemaal up to date windows XP systeem die ik op mijn Windows2000 Pro PC wilde gebruiken en ik had precies hetzelfde. Hij overschreef mijn volle dbx files gewoon met lege en gooide de non-default folders eruit; zonder te vragen (ik zat echt op die vraag te wachten en vermoede dus toen al dat er iets mis ging).
Aaargh, precies hetzelfde probleem, ik dacht ff m'n mail te kunnen openen onder W2k, ff archiefmap verplaatst naar de bestanden waar ze onder XP altijd stonden, en opeens lege mail box. Daarna gekeken, zeker 800 mb aan mail weg. Daarnaast zijn de oude bestanden overschreven door bestanden met dezelfde naam, dat zal het geheel alleen maar moeilijker maken :(

Het allervreemdste vond ik, ik heb absoluut geen vraag gekregen ofdat ik de bestanden wilde overschrijven of de bestanden in de map wilde gebruiken zoals ik dat vanouds gewend was....

Iemand al oplossing gevonden?

[EDIT]
GetDataBack bood geen soelaas :(

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 11-11-2003 18:13 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ch!pY-J schreef op 11 november 2003 @ 17:26:
[...]

Het allervreemdste vond ik, ik heb absoluut geen vraag gekregen ofdat ik de bestanden wilde overschrijven of de bestanden in de map wilde gebruiken zoals ik dat vanouds gewend was....

Iemand al oplossing gevonden?

[EDIT]
GetDataBack bood geen soelaas :(
Gecondoleerd met dit verlies, ik vrees namelijk het ergste voor je data :'(

Verder denk ik dat de reden dat je die vraag niet krijgt, dezelfde reden is als voor de bestanden die gewoon overschreven worden. OE kijkt in de map, ziet geen bestaand archief (volgens mij dus door een versie verschil) en verplaatst dus, geheel volgens jouw opdracht, het archief naar de opgegeven map.. Dat het daarbij de bestaande bestanden (OE ziet ze niet als archief) overschrijft, doet er voor Microsoft blijkbaar weinig toe, ze gaan er waarschijnlijk van uit dat de map, of leeg is, of al een archief bevat... :/

Beetje jammer dat ook de non-default mappen verwijderd worden (die worden niet overschreven, maar gewoon gedelete...) blijkbaar zijn dit "archive only" folders waar je niks anders in moet zetten!!

Wees consequent, maar niet altijd

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nieuwe update, ik heb met EasyRecovery Pro 6 in verschillende stappen wel de files met ongeveer de originele grootte terug kunnen halen. In 1 keer alle files liep op niks uit, vreemd genoeg, ik kreeg nl maar iets van 80 mb terug ipv 800 mb.

Maar nu het volgende probleem. Ik wil ze dus weer in OE zetten, onder XP. Maar dat wil me zelfs niet meer lukken!
Ik heb in de instellingen van OE de archiefmap wederom verplaatst naar een copy van de gerecoverde bestanden. Maar vreemd genoeg gebeurd er precies hetzelfde als onder w2k me gebeurde. Geen vraag niks, bestanden werden gewoon gedelete!

Nu bestaat er dus ook een import functie in OE. Maar vreemd genoeg werkt die dus ook niet :(
Ik krijg als foutmelding bij het importeren
code:
1
2
No messages can be found in this folder or another application is running that has the required files open.
Please select another folder or try closing applications that may have files open.

Ik was dus blij dat ik de files gerecoverd had, maar nu zit ik dus alsnog met m'n handen in het haar...

Wat ik me dus als laatste afvraag, zouden de bestanden door het recoveren ook beschadigd kunnen zijn, dat OE zo reageerd?

• GreyGhost
  • Laatst online: 17:55

GreyGhost

Het is een spook

Wat ik me dus als laatste afvraag, zouden de bestanden door het recoveren ook beschadigd kunnen zijn, dat OE zo reageerd?
Er zouden best een aantal fouten in kunnen staan omdat de bestanden op enkele plekken al overschreven kunnen zijn.

Misschien helpt dit:

- http://www.outlook-express-repair.com/
- http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx

succes

For I am grey, between the darkness and the light

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GreyGhost schreef op 11 november 2003 @ 21:58:
[...]

Er zouden best een aantal fouten in kunnen staan omdat de bestanden op enkele plekken al overschreven kunnen zijn.

Misschien helpt dit:

- http://www.outlook-express-repair.com/
- http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx

succes
Advanced Outlook Express Repair werkt dus ook niet. Hij extract wel zogenaamde mailtjes, maar als ik ze open, dan zijn ze zo leeg als wat. Ze hebben ook allemaal dezelfde grootte. De trial versie die ik gebruik zorgt er wel voor dat er maar 10 goed geëxtract worden, de rest maakt hij een demo mailtje van. Alleen deze zogenaamde demo mailtjes kan ik openen.

DBXtract werkt dus ook niet...

[EDIT]

Het allerbizarste gedrag van OE:

Ik heb nog een oude mail backup gevonden van juni dit jaar, maar het importeren op de oude manier: het selecteren van die desbetreffende map, vraagt hij zelfs geeneens of deze mails gebruikt moeten worden of verwijderd. Hij verwijderd ze gewoon, bizar!

Als laatste poging ga ik dus proberen om de mails te importeren. Als dat niet lukt, dan keer ik Outlook Express voorgoed de rug toe! Wat wil Microsoft hiermee bereiken? Wil het de gratis mail client afstoten?
....................................................................................................................................

Het importeren lukt dus wel, via file, import, messages, microsoft outlook express 6, import mail from an OE6 store directory.
Maar wat wil microsoft hiermee bereiken dan? Er had op z'n minst die aloude check in mogen zitten dat er gekeken word ofdat er nog oude bestanden in stonden. Nu word alles ongevraagd weggedonderd. Hier zullen ze veel meer klachten over krijgen dan over hoe het voorheen ging (wat bij sommigen ook nog wel eens mis ging).

Voorlopig ben ik weer redelijk happy, helaas dus 4,5 maanden mail kwijt :( en een halve middag en een avond verprutst :(

[ Voor 45% gewijzigd door jules op 11-11-2003 23:06 ]

Pagina: 1