[geheugen] pc3200 geeft BSOD, geen error bij memtest86 etc.?

Pagina: 1
Acties:

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14
Ik heb hier 2 pc's (eentje ben ik nu voor iemand aan het bouwen) en 2 geheugenmodules, eentje voor een upgrade.

Ik krijg onder windows XP iedere keer één specifieke BSOD die zou wijzen op slecht geheugen, namelijk : PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA

Nou heb ik er urenlang memtest86 en een microsoft geheugen test utility op losgelaten, en geen van beiden vind errors. dan zou het logisch zijn om het moederbord of de processor de schuld te gaan geven, maar ik heb in deze computer nog een kingston 256 MB pc2700 zitten en als die alleen in één van beiden zit dan doen ze het prima foutloos. Stop ik er echter één van beide pc3200 modules bij dan krijg ik weer dat BSOD.

Ik heb het geheugen al omgeruild, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde problemen, ik snap er geen ruk van. Ook heb ik getracht de VDIMM te verhogen naar 2,7 en dat helpt ook niet ook op een lagere snelheid of andere CAS latencies laten draaien helpt niet.

Opsommend:
256 MB pc3200 geeft BSOD in windows
memtest86 geeft geen errors bij het geheugen
VDIMM verhogen helpt niet
Andere processor helpt niet (proc is goed)
Testen in ander (werkend) systeem geeft ook BSOD

Wél: Een werkende dimm die ik hier heb gebruiken, maar dit geheugen _zou_ moeten werken, toch :?

specs:

Systeem A
Leadtek k7ncr18G-pro (nforce2 mobo)
AMD Athlon XP2000+ (Thoroughbred)
Kingston 256 MB pc2700 geheugen
Twinmos 256 MB pc3200 geheugen

Systeem B
Epox 8RGA+ (ook nforce2 mobo)
AMD Athlon XP2400+ (Thorton)
Twinmos 256 MB pc3200 geheugen

Het zijn de Twinmos dingen die problemen geven, de kingston is goed. Voeding zal ook wel goed zijn omdat ie geen problemen geeft bij het kingston geheugen, en anders zou ik toch geen BSOD maar gewoon een reboot krijgen?

Wát kan hier aan de hand zijn, kan pc3200 gewoon niet op een processor met een FSB <200 mhz draaien?

Verwijderd

Ik had die BSOD bij de aankoop van men systeem ook zeeeer veel. Bijna altijd. Omdat men HD ook fouten gaf met PowerMAX ben ik een nieuwe HD gaan halen, gaan inruilen dus. En sinsdien loopt men PC als een trein :) Die BSOD niet meer gehad. Gewoon HD verwisseld, en alle probs waren weg

edit: Dit is men 1.000'ste post :+ Whiii :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 22:49 ]

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:51

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dit lijkt misschien wel een probleem met die Twinmos modules en de NForce 2 chipset, in een hoop manuals van mobo's staat ook beschreven welke merken modules er worden ondersteund (zeker als het om PC3200 gaat). Controleer dit anders eens.

Verwijderd

hmmm dit probleem heb ik ook....

specs
Asus A7N8X rev. 2.0
AMD 2500+@3200+ Barton
Standaard 300 watt voeding (volgens mij het probleem)
Dane-Elec PC 3200 geheugen....

FSB 200
MP 11

Vcore = 1.75

nu denk ik zelf dat ik deze BSOD (page_fault_in_non_paged_area) krijg omdat mun 5 volt lijn te zwak is, misschien is dat hier ook wel het probleem omdat je een standaard voeding gebruikt. Ik heb nu een Enermax 350 Watt besteld dus ik kan binnekort ff posten of dat dit bij mij werkt of niet....

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• cryforhelp
Blij dat ik in ieder geval niet de enige ben :)

Koenpje, ik zal powermax nog eens proberen te draaien, maar het vreemde is dat ik op dit systeem ("systeem A") geen enkel probleem heb als ik alleen op de kingston draai.

Ik zal eens kijken of er in de epox manual iets staat over al of niet ondersteund geheugen, ik weet bijna zeker dat dat niet in die van leadtek staat :(.

edit:

Na enig googlen kwam ik erachter dat powermax de schijfcontrole software van maxtor is. Aangezien in het ene systeem een IBM en in het andere een WD schijf zitten lijkt me dat een beetje doelloos :+
Helaas was dat ook al bij me opgekomen, dus heb ik van beiden al de utility's gedraaid, zonder dat ze fouten gaven. Helaas eigenlijk, een concreet probleem vinden lijkt me wel een aardige :(

[ Voor 36% gewijzigd door cryforhelp op 23-12-2003 00:58 ]

• cryforhelp
Ik sta nu op het punt om dit geheugen dan maar in te ruilen en (veel duurder :/ ) Kingston geheugen te kopen. Aan niet-werkende computers heb ik nix :X

Heeft iemand misschien nog andere ideëen? Kingston is duuuur vergeleken met wat ik hiervoor betaald heb :D

Verwijderd

mmmm
ik heb geen deluxe huh.... dus das nie echt vergelijkbaar....
Pagina: 1