Toon posts:

Overclocking failed met Asus P4C800-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem. ik heb onlangs een nieuwe PC gebouwd.
specs:
-ASUS P4C800-E DELUXE
- 512 MB DDR 400 DANE-ELEC
-P4 2,6 HT 800 FSB

Nou krijg ik bijna elke dag dat ik mijn pc opstart geen beeld,maar drie piepjes. Ik moet de volgende handelingen uitvoeren om te kunnen opstarten.
-stroomkabel eruit trekken als mijn pc aan
- stroomkabel erin en op de powerbutton drukken
-bij opstarten staat er de foutmelding:"overclocking failed"press F2 for default settings
-Ik druk op F2 en hj start door.

Ik wil een ding zeggen. Ik wil niet overklokken. Ik heb alles op default factory settings gezet,maar toch blijf ik het probleem houden.
Ik heb nieuwsgroepen afgezocht,maar niemand die het antwoord heeft.

Is er een reddende engel?

PS:
drivers up to date,bios versie 1014

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt een beetje op een slechte bioschip of batterij. Waarschijnlijker is de chip de schuldige, kijk eens of je hem kan swappen met een andere/ of probeer hem te flashen. Als het probleem zich voor blijft doen zou ik proberen je mobo om te ruilen voor een nieuwe

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
IPV van op auto op manual en 200 FSB zetten.

{signature}

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 21:38
Misschien heeft dit er wat mee te maken :? :)

Asus P4c800E (Deluxe) soldeerfout

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 22 december 2003 @ 22:10:
Lijkt een beetje op een slechte bioschip of batterij. Waarschijnlijker is de chip de schuldige, kijk eens of je hem kan swappen met een andere/ of probeer hem te flashen. Als het probleem zich voor blijft doen zou ik proberen je mobo om te ruilen voor een nieuwe
Leverancier zegt dat het aan de batterij ligt. Maar kan van een net aangeschafte moederbord de batterij nu al leeg zijn? Ik heb PC's jaren lopen zonder de batterij ooit vervangen te hebben

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 22 december 2003 @ 22:12:
IPV van op auto op manual en 200 FSB zetten.
En de rest van de instellingen als je de seetting op manual zet?
Heb/Had je dit probleem ook

Verwijderd

Ik heb zo'n beetje hetzelfde gehad alleen dan met een p4c800 deluxe :(

http://www.abxzone.com/fo...ead.php?s=&threadid=60376

Check dat ff....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:56:
Ik heb zo'n beetje hetzelfde gehad alleen dan met een p4c800 deluxe :(

http://www.abxzone.com/fo...ead.php?s=&threadid=60376

Check dat ff....
Ik heb er naar gekeken,maar ik haal er niet veel zinnigs uit. Je zou wanneer je overclock-settings op manual zet en dan op 10% of 20% wel kunnen booten?

Het probleem bij mij is dat ik wanneer ik mijn pc aanzet niet altijd het probleem heb. Ik had standaard bios 1011 ,maar daar had ik het probleem ook.
Welke volledige manual settings kan ik gebruiken. Ik heb al aardig wat geprobeerd,maar het probleem blijf ik houden. en het is niet echt goed voor je moederbord om de stroomtoevoer er maar keihard weg te halen als oplossong om wel weer beeld te krijgen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 18:05:
[...]

Ik heb er naar gekeken,maar ik haal er niet veel zinnigs uit. Je zou wanneer je overclock-settings op manual zet en dan op 10% of 20% wel kunnen booten?

Het probleem bij mij is dat ik wanneer ik mijn pc aanzet niet altijd het probleem heb. Ik had standaard bios 1011 ,maar daar had ik het probleem ook.
Welke volledige manual settings kan ik gebruiken. Ik heb al aardig wat geprobeerd,maar het probleem blijf ik houden. en het is niet echt goed voor je moederbord om de stroomtoevoer er maar keihard weg te halen als oplossong om wel weer beeld te krijgen
O jij had het bij versie 1011 ook al ....Ik kan je alleen maar zeggen dat het bij mij na 1014 fout is gegaan :S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 18:38:
[...]

O jij had het bij versie 1011 ook al ....Ik kan je alleen maar zeggen dat het bij mij na 1014 fout is gegaan :S
dus de oplossing bij jou was teruggaan naar 1011?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:22

Dark

who tweaked the light?

Misschien krijgt je geheugen niet genoeg prik op de default stand, sommige bankjes hebben standaard al 2.75v nodig, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al geprobeerd hebt?

Verwijderd

dit irritante probleem heb ik dus ook sinds ik mijn pc 3 weken geleden heb gebouwd (en inmiddels wel tien keer heb herbouwd) zie sys specs:

http://gathering.tweakers...ssages/849564///blackgirl

mijn systeem valt na 4 uur normaal draaien spontaan uit waarna ik hem soms pas na 4 uren weer kan herstarten alsof er iets oververhit is ofzo.

en dan krijg ik diezelfde melding "oc failed, press f2 for default bla bla"

ik heb al van alles geprobeerd en overklokken wil ik ook nie

maar vond net dt stukje via google:

"Ya so I built 2 systems with the Asus p4p8X mobo and a 2.4C chip and DDR333 Ram, They both had this issue.

I did some research.

You can get rid of the overclock error by manually setting your RAM speed to 400MhZ in the bios. Now if you're running 333 this is overclocking your RAM.

The reason for all of this is, the p4p8x runs at 533, but is OVERCLOCKABLE to 800mhz fsb, which is fine. So when you put in the 2.4C chip (which runs at 800mhz) the board auto adjusts the fsb for you, but your ram isn't fast enough for the overclock, so you have to doit manually like i stated above. So it turns out in order for the system to run at 800MhZ fsb, you NEED atleast DDR400 (which asus also states on the website) so that no overclocking of the RAM is needed, thus clearing the overclocking issue.

Hope that clears everything up."

http://www.computing.net/cpus/wwwboard/forum/7051.html

zou dit de oplossing zijn??....ik heb nu immers maar 256mb

Verwijderd

Topicstarter
dit was helaas niet de oplossing. weet iemand nog iets?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De post van Oo-blackgirl-oO gaat alleen op bij de P4P8x en de P4PE borden wanneer je de FSB naar 200MHz overclockt. Bij de p4p800 en de p4c800 borden ben je niet aan het overclocken, ook niet je geheugen, aangezien deze borden een prima divider hebben. (Je FSB kan dus 200 MHz zijn, terwijl je RAM MHz op 166 (in praktijk is dat 160 B) ) of 133 loopt, asynchroon dus).

Oplossingen heb ik verder niet, wel zal ik nog in gaan op een vraag van jou van een tijdje terug:
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:35:
[...]

En de rest van de instellingen als je de seetting op manual zet?
Heb/Had je dit probleem ook
Bij mij was het bord met alles op auto inderdaad instabiel, dit was over toen ik handmatig alle instelingen die van die auto-detectie verwacht mochten worden erin had gezet (maar bij anderen voor wie ik een pc met dit bord heb gebouwd, voldeed auto prima...) . Maar ik draai al tijden niet op de default snelheden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 27-05-2004 19:38 ]

{signature}

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Je moet ff in de BIOS checken of PAT uitstaat. Dit kan dit soort fouten veroorzaken wanneer het aanstaat.

Verwijderd

ik kreeg onlangs deze melding van zodra ik een casefan op de daarvoor voorziene plaats aansloot op het MB. (zelfde Mb...wel revisie 2...ik weet niet welke jij hebt)
Die melding kreeg ik maar 1 maal.

Haal misschien de eventuele casefan er eens van af, door hem bv op een molex aan te sluiten?
Het klinkt misschien raar...maar ik vond ook geen logica achter die melding bij mij :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:34:
ik kreeg onlangs deze melding van zodra ik een casefan op de daarvoor voorziene plaats aansloot op het MB. (zelfde Mb...wel revisie 2...ik weet niet welke jij hebt)
Die melding kreeg ik maar 1 maal.

Haal misschien de eventuele casefan er eens van af, door hem bv op een molex aan te sluiten?
Het klinkt misschien raar...maar ik vond ook geen logica achter die melding bij mij :?
Ik heb pas PC2700 geheugen uit een andere pc gehaald en daar heb ik geen problemen mee. Ligt het misschien toch aande combinatie dan-elec PC3200 + dit moederbord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 23:58:
[...]

Ik heb pas PC2700 geheugen uit een andere pc gehaald en daar heb ik geen problemen mee. Ligt het misschien toch aande combinatie dan-elec PC3200 + dit moederbord?
Ik heb hetzelfde mobo en ook dane elec geheugen erin.
Geen problemen, dus denk niet dat het specifiek aan het geheugen ligt qua merk.
Pagina: 1