[sweex switch]Gaat na een tijdje over de zeik

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
ok here's the problem,

Ik heb hier thuis een sweex 8 ports switch liggen. Al een tijdje ervaar ik dat op de meest random momenten ( wel met netwerk-verkeer) hij er ineens mee stopt.
d.w.z : Lapjes op de uplink poort (poort 1) lopen heel snel van boven naar beneden, geen netwerk verkeer meer mogelijk.
Mijn opstelling is al volgt :

Alcatel Speed Touch Pro
| Straight
Sweex 8 Ports Switch
| Straight
4 PC's

Ik heb al geprobeerd de kabels te vervangen, maar dit mocht niet baten, ook de switch op een beter geventileerde plek zetten (dat ding word soms warm :/ ) maar dat hielp ook niet. Nu word ik er een beetje moe van want het lijkt steeds vaker te gebeuren. Iemand mischien enige idee waar het probleem voor de rest nog kan liggen ?

... MMORPG Addict.

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde probleem...ook met een 8-poorts switch...

hopen dat er ff iemand reageert.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:17

AirX

Tweak Guru

Ik heb geen oplossing... maar misschien dat het statische elektriciteit is ofzo?
In ieder geval ging mijn Sweex 8 poorts switch vanmorgen ook even over zijn nek :P. Mijn huis zijn "backbone" ging ineens op 10mbit draaien en stapels collisions. Even de stekker in en uit de switch loste het op, maar ik keek wel even raar. :)

Is namelijk heel uitzonderlijk. Nog nooit eerder gehad, zelfs niet tijdens grote LANs. En dan werd er toch minstens 200 gig doorheen gepompt.

[ Voor 20% gewijzigd door AirX op 28-12-2003 12:33 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hmzz, vreemd. Heb net een lan achter de rug met 20 man. 1 24 poorts sweex switch in het midden en 5 dagen nonstop gedraait, geheel zonder problemen. In het begin even omdat er ergens een tweede dhcp server rondzwierf, maar verder alles ok.

sweex is dan niet het beste (de switch handlelde het leechen niet altijd 100% goed) maar we hadden zeker geen problemen met uitvallen e.d.

Probeer eens de pc's 1 voor 1 eraf te halen, kijken of switch geen conflict heeft met 1 van je netwerk kaarten.. en anders gewoon 3com... :p

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• CRiMiNaL
AirX schreef op 28 december 2003 @ 12:22:
Ik heb geen oplossing... maar misschien dat het statische elektriciteit is ofzo?
In ieder geval ging mijn Sweex 8 poorts switch vanmorgen ook even over zijn nek :P. Mijn huis zijn "backbone" ging ineens op 10mbit draaien en stapels collisions. Even de stekker in en uit de switch loste het op, maar ik keek wel even raar. :)

Is namelijk heel uitzonderlijk. Nog nooit eerder gehad, zelfs niet tijdens grote LANs. En dan werd er toch minstens 200 gig doorheen gepompt.
bij mij helpt de kabel even lostrekken meestal ook. Ik heb ookal geprobeerd em op andere plekken te zetten, omdat ie mischien wel te "warm" word :/

... MMORPG Addict.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Staan wel al je poorten op Auto ? en niet op 100/Full want dat vinden die goedkope dingen meestal niet lekker.

Buurman had trouwens een el cheapo hub en daar deed een P100 koelblok op de grootste chip wonderen denk dat die sweexen gewoon te warm worden.

Ik heb nu een wlinx 16poorts 19" maar de volgende wordt een HP of Cisco 8)

Verwijderd

Heb je al gekeken of je een nieuwe versie firmware erin kan zetten? Sweex en ander b-merk spul heeft trouwens wel vaker last van dat soort vage dingen. Volgende keer gewoon even 10 euro meer neertellen voor een beetje merk switch.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 15:42 ]

Verwijderd

Het zou ook wel eens kunnen liggen aan 'n nog net toereikende voeding.

In zo'n geval werkt 't vaak een tijd zonder problemen, totdat er een kleine dip in de stroomvoorziening komt. Hij slaat dan niet uit, maar vaak loopt dan wel de hele switch in de soep. (Beetje te vergelijken met een jongleur die even een blackout krijgt, en dan toch probeert het hele zwikkie in de lucht te houden... tevergeefs :P )

Ik heb 't vaker gezien bij switches/hubs met een externe adapter. Vervangen door een exemplaar dat wat ruimer bemeten was, hielp in de meeste gevallen.

• CRiMiNaL
Bedankt voor alle adviezen,

voor zover ik weet is er geen firmware te upgraden op die switch, ik ga em is openschroeven en kijken of ik wat aan de koeling kan doen.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

ik heb twee 8ports sweex switches. 1 is kapot en 1 doet het. Het schijnt dat de switch wel vaker kapot gaan of raar doen. Ik las het in het sweex router topic. Maarja mijn oplossing was nieuwe switch kopen.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44

Movinghead

ing.

Ik heb zoiets ook gehad
[rml][ Switch] 2 Sweex 8 ports switches gekoppeld geeft problemen?[/rml]

Het bleek dat de switch kapot was die is inmiddels vervangen

Verwijderd

Probleem had ik ook terug gebracht naar de winkel, en daar bleek dat de voeding niet meer goed werkte.

Dus probeer eens een nieuwe adapter.

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem...

Opstelling

PC --> 10/100 switch (ander merk) --> sweex switch 10/100 --> Alcatel ADSL Modem

Zelfde verhaal... na een poos gaat hij over de huppel en staat ie flink te knipperen, geen netwerkverkeer meer mogelijk. Enige dat werkt is uit en aan zetten... met switch boven nooit problemen gehad.

groetjes!
Pagina: 1