[Switch] 2 Sweex 8 ports switches gekoppeld geeft problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik heb hier een opstelling van 2 Sweex Switches a 8 ports nu zitten die via een straight kabel aan elkaar wat zou moeten werken omdat hij zelf cross kiest.

Nu is het zo als die 2 aan elkaar gekoppeld worden dat je een mooi schouwspel ziet van knipperende lampjes.
Met als gevolgd dat communicatie onmogelijk is. Voorheen werkte het wel omdat ik daar een 5 ports safeway tussen had zitten.

Ik heb de bekabeling al getest en recht via een pc via de main kabel naar de switch werkt goed zonder communicatie problemen maar als de andere switch erop komt is het weer errors. Ook cross kabels geprobeerd met geen resultaat.

Aan een switch zit een speedtouche 510 gekoppeld.

Graag advies

Nu zit ik er zelf over te denken gezien de kwaliteit van Sweex switches en het $##$@ wat ik nu heb het te gaan vervangen naar 3Com OfficeConnect of DualSpeed (kan het verschil nog niet echt vinden) Switches en tevens alle 3Com 10 mb NIC en realtec NIC te vervangen naar 3Com NIC

[ Voor 3% gewijzigd door Movinghead op 30-11-2003 16:50 ]

Verwijderd

Wat bedoel je met "communicatie onmogelijk"? En heb je de switches ook al allebei eens van de netspanning afgehaald en een uurtje laten afkoelen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Zou het ook kunnen zijn dat die twee switches BEIDE proberen uit te vinden of ze intern moeten crossen of niet? Kan me voorstellen dat je een mooi schouwspel ziet van 2 switches die continu omschakelen tussen cross en straight :P

* _JGC_ zou er gewoon een crosscable tussendrukken

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk ook dat de switches mekaar bevechten met wat het nu moet zijn :)

Een cross cabeltje er tussen proberen dus

Tweakers Discord

Verwijderd

Kans lijkt me erg klein. Het is ook niet zo dat switches echt uitgaan van een straight-setting en dan, als het niet werkt, gaan crossen. Ze kennen zelf het verschil niet echt, ze veranderen gewoon wat draadjes ;)

Ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen, twee Auto MDI/MDI-X switches die elkaar tegenwerken.

Oh, en als het wel zo zou zijn los je dat niet op door er een crosscable in te drukken. Het is gewoon conflict of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 22:14 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 22:13:
Kans lijkt me erg klein. Het is ook niet zo dat switches echt uitgaan van een straight-setting en dan, als het niet werkt, gaan crossen. Ze kennen zelf het verschil niet echt, ze veranderen gewoon wat draadjes ;)

Ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen, twee Auto MDI/MDI-X switches die elkaar tegenwerken.

Oh, en als het wel zo zou zijn los je dat niet op door er een crosscable in te drukken. Het is gewoon conflict of niet.
Tjah de kans is natuurlijk klein, maar het zijn wel sweex switches dus je weet maar nooit met dat spul :)

Tweakers Discord

• Movinghead
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 21:44:
Wat bedoel je met "communicatie onmogelijk"? En heb je de switches ook al allebei eens van de netspanning afgehaald en een uurtje laten afkoelen?
Dit heb ik inderdaad geprobeerd maar mocht niet baten. Misschien dat communicatie onmogelijk beetje te zwaar is maar de verbinding val om de halve seconde weg dus communicatie is dus lastig.

Crosskabeltje ertussen heeft geen effect. Blijft hetzelfde :(

Iemand enig idee?

Verwijderd

Dan zou ik terug gaan naar de winkel en hen het probleem voorleggen. Ze kunnen je dan bijvoorbeeld even een andere switch meegeven, zodat je kunt kijken of het probleem in jouw switches zit of in alle Sweex-switches.

Geef eens een lange ping naar een andere host waarin je ziet dat er packetloss enzo is :)

Verwijderd

Movinghead schreef op 21 november 2003 @ 19:59:
Ik heb hier een opstelling van 2 Sweex Switches a 8 ports nu zitten die via een straight kabel aan elkaar wat zou moeten werken omdat hij zelf cross kiest.
Bedoel je dat je de kabel hebt aangesloten op de uplink poort? Dat is in ieder geval wel de bedoeling (op 1 van beide switches)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 09:10:
[...]

Bedoel je dat je de kabel hebt aangesloten op de uplink poort? Dat is in ieder geval wel de bedoeling (op 1 van beide switches)
De swich ondersteunt zgn. "Auto MDI/MDI-X", wat inhoudt dat de switch zelf nog eens kan crossen als dat nodig is. Er is dus geen sprake meer van een uplink.

Verwijderd

ff 2 dingen:

1. een sweex switch heeft geen apparte uplinkpoorten, alle poorten is autodetect uplink of normale poort.

2. er moet een cat5 kabeltje tussen, dus geen crossed.

Zo zou het gewoon moeten werken omdat op me lan had ik 2 sweex 8 poort (2 identieke) op elkaar met crossed, gevolg niet werkend netwerk. Toen ik de kabel verving door een cat5 deed alles het gewoon goed.

• Movinghead
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
C:\Documents and Settings\dhu>ping 10.0.0.138 -t

Pinging 10.0.0.138 with 32 bytes of data:

Reply from 10.0.0.138: bytes=32 time<1ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 10.0.0.138:
    Packets: Sent = 17, Received = 8, Lost = 9 (52% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

De timeouts deden zicht voor toen de switches aan elkaar zaten. Die responses die je ziet komen door diezelfde verbinding echter ipv 2 switches aan elkaar zit er eerst een hubje tussen en dan een switch dan heb ik wel een verbinding.

• Movinghead
schopje
Pagina: 1