Toon posts:

Videoplank voor een af-en-toe-gamer

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart en hij moet aan de volgende eisen voldoen:

- Hij moet AGP 8x hebben
Om het beste uit de kracht van mijn moederbord te halen ;)

- Hij moet een mooie kwaliteits TV-out hebben
Ik heb net even de TV Out FAQ doorgelezen en heb gemerkt dat de CX25871 chip het mooiste beeld geeft via de TV-out, de vraag is echter welke videokaarten beschikt over deze chip (of een even mooie/betere).

- Hij moet weer eventjes mee
Echt intensief games spelen doe ik niet, maar af en toe een spelletje vind ik wel leuk :) Dit hoeft niet meteen op de hoogste details, maar bij medium details bij de nieuwste games moet ie niet stotteren (het was wel vervelend dat hij bij Prince of Persia zei dat mijn Geforce 2 Ti niet werkte met het spel ;))

Voor de rest maakt het niet zoveel uit, al is een Video-in ook wel leuk, ik wil echter niet meer dan 175 euro uitgeven, dus ik weet niet of dat er dan wel inzit...

Ik heb al zoveel mogelijk informatie proberen te verzamelen via de search, google & AnandTech, maar de videokaart die zich aan deze eisen voldoet heb ik op die manier helaas nog niet gevonden... wie kan mij wel helpen?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik denk dat je dan toch in de richting moet kijken van een Radeon 9600 of Geforce FX 5600, zijn goed gangbare kaarten waar je ook niet al te veel voor moet dokken, mocht je het wat gekker willen maken kan je nog voor een Pro of Ultra versie kiezen.

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 17:10
Radeon 9600 (Pro), Geforce FX5700(Ultra) en evt. Radeon 9800SE AIW (€ 199 bij Mycom) vivo + Tuner, ookal valt dat buiten budget

Soms wint de 9600 Pro soms de FX5700, keuze is aan jou!

[ Voor 33% gewijzigd door Reanimation op 22-12-2003 00:08 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Nippletwister schreef op 22 december 2003 @ 00:04:
Ik denk dat je dan toch in de richting moet kijken van een Radeon 9600 of Geforce FX 5600, zijn goed gangbare kaarten waar je ook niet al te veel voor moet dokken, mocht je het wat gekker willen maken kan je nog voor een Pro of Ultra versie kiezen.
De Geforce FX 5600 (Ultra) zou ik alvast schrappen als mogelijke keuze. Die kaart is in veel gevallen nog slomer dan de GF4 Ti4200 en dus niet de moeite waard. De Radeon 9600 XT met 128/256 MB voor rond de €150 lijkt me de perfecte keuze voor de topicstarter. Niet duur, goede TV-out, lekker snel :)

The devil is in the details.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Hmm heb ff gekeken maar over de tv out weet ik het niet maar is misschien een
Ati radeon 9700 wat voor jou.

Kan nog aardig lang mee en kost niet eens zo duur meer geloof ergens gezien voor 180 euro.

(Als je wilt dat je kaart een tijd mee gaat mag je minimaal wel een 128 mb video kaart van 8 pipelines hebben, doordat de ontwikkeling via games erg snel gaat en dat je al kans hebt dat je games op dit moment op high al schokkerig gaan laat staan over een half jaar (Halo, toekomstige Doom III en Half Life 2).

IK heb zelf trouwens het volgende systeem.

AMD Athlon XP 2800+
200 gigabyte harddisk Maxtor 7200 RPM
ATI Radeon 9800SE 128 mb helaas wat ik niet wist toen ik hem kocht dat deze versie maar over 4 pipelines beschikt inplaats van 8.
Is te unlocken maar resultaat verrot beeld veel checkers.
en een msi kt6 delta moederbord

Ik draai de alpha van Doom III met maar 19 fps en de Half Life 2 beta draait ook schokkerig. Verder halo draait ook maar met 15 fps dus.

Koop in iedergeval een 8 pipeline kaart heb zelf ATI.

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 17:10
Gatygun schreef op 22 december 2003 @ 00:09:
Hmm heb ff gekeken maar over de tv out weet ik het niet maar is misschien een
Ati radeon 9700 wat voor jou.

Kan nog aardig lang mee en kost niet eens zo duur meer geloof ergens gezien voor 180 euro.

(Als je wilt dat je kaart een tijd mee gaat mag je minimaal wel een 128 mb video kaart van 8 pipelines hebben, doordat de ontwikkeling via games erg snel gaat en dat je al kans hebt dat je games op dit moment op high al schokkerig gaan laat staan over een half jaar (Halo, toekomstige Doom III en Half Life 2).

IK heb zelf trouwens het volgende systeem.

AMD Athlon XP 2800+
200 gigabyte harddisk Maxtor 7200 RPM
ATI Radeon 9800SE 128 mb helaas wat ik niet wist toen ik hem kocht dat deze versie maar over 4 pipelines beschikt inplaats van 8.
Is te unlocken maar resultaat verrot beeld veel checkers.
en een msi kt6 delta moederbord

Ik draai de alpha van Doom III met maar 19 fps en de Half Life 2 beta draait ook schokkerig. Verder halo draait ook maar met 15 fps dus.

Koop in iedergeval een 8 pipeline kaart heb zelf ATI.
Radeon 9700(Pro)=> Word niet meer gemaakt, schaars verkrijgbaar!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ja, ga voor een radeon (9600 pro/xt)met minstens 128 mb. moet lukken voor dat geld. Goede kaart met goede 2d en tv-out kwaliteit, volle dx9 support en redelijk snel.

Misschien hou je dan nog wat geld over en kun je er ook nog een zalman passieve (25 euri) heatsink opzetten (hp80c), heb je ook nog stilte.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb even wat benchmarks opgezocht voor de Radeon 9600, toen heb ik dit gevonden:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1812&p=13

Hier scoort de 9500 (Pro) bijna gelijk of in sommige gevallen zelfs VEEL beter, het vervelende is alleen die is niet nieuw meer in de winkels verkrijgbaar, of valt buiten mijn budget. De Geforce FX valt helemaal af ;)

pricewatch: Club3D Radeon 9500 Pro 128MB (AGP)

ik heb ook nog even op eBay gezocht en daar kan ik hem eventueel nog goedkoper krijgen (al dan niet in Nederland, maar Duitsland is ook geen probleem aangezien ik daar over 2 dagen heenga).

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...2773822144&category=47561

Ook de 9700 kan is daar nog uitgebreid verkijgen

http://search.ebay.nl/sea...t=1&from=R10&BasicSearch=

Niet alleen daar maar ook in de Pricewatch, echter die prijzen zijn toch weer wat aan de hoge kant

http://www.tweakers.net/p...&DB=Pricewatch&Query=9700

Verder heb ik nog even bij MyCom gekeken, aangezien dit 5 minuten fietsen voor mij is en toch wel het allerhandigste is, het vervelende daar is echter dat bij sommige niet staat hoeveel pipelines de plank heeft.

http://silverapp1.mycom.n...&sortColumn=2&sortOrder=0

Wat ik daar echter ook heb gezien is de Ati All-in-wonder 9800SE 128 MB Nr 47010, die spreekt me het meest aan vanwege de aansluitingen maar hoe zit het hiermee met de performance? Is deze een beetje te vergelijken of zelfs beter ten opzichte van de 9500/9600. Ik heb hier geen reviews over gevonden over de SE versie, alleen de Pro

http://www.3dchip.de/Test...color-Radeon-9800-Pro.htm
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1618.3/

Iemand anders nog ervaringen met deze chip?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

De radeon 9600/pro/xt heeft 4 pipelines.

De radeon9500,9700 hebben 8 pipelines.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

een 9600xt is goed. Ik heb hem ook en je kan er echt nog wel doom 3 en hl2 mee spelen met alles op high. Ik draai de doom 3 alpha demo met 35 a 55 fps. Hl2 weet ik niet maar volgens de benches zou dat rond de 40 a 55 fps moeten zijn met alles op hoog.

wat fps die ik nu haal:

bf1942: 85 a 100
c&c generals: rond de 75, als het heel drukt word rond de 45
nfs u: 42fps, komen er veel auto's in beeld rond de 35
doom 3 demo: 35 a 55 fps

dit is ZONDER OVERCLOCK.

de kaart is ook heel goed te ocen, haal standaart 3700 3dmark2003. Hier mij score oced:

CPU: AMD Athlon(tm) Processor 2205 MHz
GPU: ATI RADEON 9600 Series, 607 MHz / 344 MHz
System Memory: 1024 MB
Resolution: 1024x768 32 bit
Disp Driver: 6.14.10.6396
Driver WHQL: Yes
Video Memory: 256 MB

kart kan misschien nog wel hoger maar die stock koeling suckt behoorlijk dus er gaat eerst wc in :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:51 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
dus jij hebt bij doom exec highquality.cfg gedaan B2N666 ? Denk niet dat ie dan nog mega relaxed draait hoor... De 9600 is desalniettemin een goede kaart voor de gamer die wel de dx9 set ondersteund wil zien maar geen poen heeft voor een 9800 ofzo. de 9600 heeft 256mb aan boord en kost slechts €190 bij mycom ofzo...
Check wat benches en de prijzen van de kaarten en dan moet je je keuze denk ik wel kunnen maken.
PS: de 9700 is een relaxte kaart, ook dx9 dacht ik en sneller dan de 9600... Hier nog een Linkje naar een test van enkele recente kaarten met de 9600XT in het oranje (benchmark balkje).

[ Voor 4% gewijzigd door Gody op 22-12-2003 11:56 . Reden: typo'z ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

En toch is dit een Welke videokaart moet ik kopen? topic, en deze gaan standaard dicht. De keuze van welke videokaart ook moet je toch echt zelf maken.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.