[2k/9x] Roaming Profile wil niet laden/opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 16:41
Ik heb Windows 2003 geinstaleerd. En tevens Roaming Profiles in gesteld met de handleiding van mutsje. Ik heb het nogn iet uitgebreid kunnen testen. Maar wel met een Windows 98 SE client. Hij logt gewoon in. Hij pakt alleen het lokale profiel. Ik heb op de server ook een aantal keer ingelogt met het account en wat bestandjes neergezet op de desktop enzo. En hij slaat het ook op. Maar op de Win 98 client wordt het niet geladen. Hij heeft wel contact met de server want als ik een ander wachtwoord intik zegt ie dat het fout is. En ditzelfde geld ook met de gebruikersnaam.

Ik zal morgen op een andere computer ff Windows 2000 instaleren, en dan zal ik ff kijken of het dan wel lukt.

edit:
Ik heb heel de start post geedit, omdat ik was vergeten de partitie te converteren naar NTFS. Maar alsnog wel de client het profiel niet openen.

[ Voor 80% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 22-12-2003 02:21 . Reden: vorig probleem lag aan mezelf ]

Verwijderd

Win9x clients werken niet lekker met roaming profiles. Je moet op je server bij profielpad als home directory pad, het pad opgeven waar de profielen heengeschreven moeten worden. Je kan dan met een batch bestandje als nog een letter aan je homedirectory hangen.

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 21:07:
Win9x clients werken niet lekker met roaming profiles. Je moet op je server bij profielpad als home directory pad, het pad opgeven waar de profielen heengeschreven moeten worden. Je kan dan met een batch bestandje als nog een letter aan je homedirectory hangen.
Waarom ? Is dat verplicht ? Ik heb wel station X verbonden met me homedir : \\server\profiles\%username%

[ Voor 14% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 21-12-2003 21:25 ]

Verwijderd

Nee niet verplicht. Maar nu hangt die mapping aan de profile share.

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 21:27:
Nee niet verplicht. Maar nu hangt die mapping aan de profile share.
wat bedoel je ?

Sorry ben nogal n00b ermee.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

9x clients kunnen toch al niet goed met \\server\share\subshare mappings overweg.
Dat ten eerste.
je zal je profile settings dus moeten aanpassen naar \\server\%username%$ om het profile te kunnen wegzetten, daarna kan je met een script \\server\%userhome%$ aan een homedrive binden...

Ten tweede: koop een boek en lees dat om je kennis bij te schaven.

Mastering Windows 2000/2003 Server is wel prettig, staat ook een stuk in over 9x roaming profiles.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rubie-The-Sysop
Sorry, het probleem lag aan mij. Zie startpost.
9x clients kunnen toch al niet goed met \\server\share\subshare mappings overweg.
Dat ten eerste.
je zal je profile settings dus moeten aanpassen naar \\server\%username%$ om het profile te kunnen wegzetten, daarna kan je met een script \\server\%userhome%$ aan een homedrive binden...
Maar alsnog wil 98 het profiel niet pakken. Moet ik dat $ teken erachter zetten ? Ik had volgensmij ergens gelezen dat daardoor de share verborgen wordt. Ik heb nu \\Server\Profiles\%Username% . En wat houdt die Homedrive dan in ? worden daarin in alle bestanden/setting in opgeslagen ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je nou naar NTFS schrijft of niet maakt in dit geval geen ene fsck uit (tenzij je expliciet met ACLs loopt te emmeren).

Je probleem is dat 9x geen geneste netwerkshares trekt.

dus:
\\server\share = OK

\\server \share\nogeendir = 9x nie snap

En voor je overige vragen kan ik alleen maar zeggen dat je dan de basis beginselen toch maar eens moet leren.

$ = hidden share. Tenzij je wil dat iedereen gelijk een waslijst aan shares ziet op een server gebruik je die voor user-shares en/of shares die niet gezien hoeven worden.

en een home-drive is een stuk schijfruimte voor persoonlijk gebriuk.
Als je het risico wil lopen dat een user z'n eigenprofile nekt moet je vooral daarnaartoe mappen.
"bah, dat neemt allemaal ruimte in, hoppa weg ermee" en vervolgens hangen ze bij jou aan de telefoon.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met windows xp profielen. Als ik net een gebruiker heb aangemaakt op de 2k3 server en vervolgens log ik in met een client dan krijg ik doodleuk de mededeling dat ie geen profiel kan vinden en het lokale profiel gaat gebruiken.
Als ik handmatig het profiel naar de server kopieer dan werkt alles wel naar behoren.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Dolf schreef op 22 december 2003 @ 04:13:
Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met windows xp profielen. Als ik net een gebruiker heb aangemaakt op de 2k3 server en vervolgens log ik in met een client dan krijg ik doodleuk de mededeling dat ie geen profiel kan vinden en het lokale profiel gaat gebruiken.
Als ik handmatig het profiel naar de server kopieer dan werkt alles wel naar behoren.
Let even op: dit is een totaal ander probleem als dat van TS.

Kloppen de share rechten dan wel?
Wil je XP user z'n profile op de \\server\Profiles$ dir kunnen zetten moet die share wel Full Control hebben voor je users.
Uiteraard in je logfiles gekeken wat er misgaat?
Leesvoer:
[rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://alt-92.net/zooi/profileshare.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 22-12-2003 04:46 ]

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Op mijn stageplek gebruiken ze ook windows 2003 server met Roaming profile's. Door het gebruik te maken van Autologin kan je Windows XP Client zijn profile ook niet vinden.

Zodra Autologin uit wordt gezet en handmatig wordt ingelogd is het probleem weg.

Maak je misschien gebruik van Autologin ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Windows9X clients vereisen een Active Directory client installatie. in WOS is een andere thread geweest en hier is de download locatie vermeld. Ik zou zeggen maak gebruik van de search.

hou er rekening mee dat 31/12/2003 de support op Windows9X afgelopen is. Het product is end of life.

• Rubie-The-Sysop
BackSlash32 schreef op 22 december 2003 @ 03:53:
Of je nou naar NTFS schrijft of niet maakt in dit geval geen ene fsck uit (tenzij je expliciet met ACLs loopt te emmeren).

Je probleem is dat 9x geen geneste netwerkshares trekt.

dus:
\\server\share = OK

\\server \share\nogeendir = 9x nie snap

En voor je overige vragen kan ik alleen maar zeggen dat je dan de basis beginselen toch maar eens moet leren.

$ = hidden share. Tenzij je wil dat iedereen gelijk een waslijst aan shares ziet op een server gebruik je die voor user-shares en/of shares die niet gezien hoeven worden.

en een home-drive is een stuk schijfruimte voor persoonlijk gebriuk.
Als je het risico wil lopen dat een user z'n eigenprofile nekt moet je vooral daarnaartoe mappen.
"bah, dat neemt allemaal ruimte in, hoppa weg ermee" en vervolgens hangen ze bij jou aan de telefoon.
Kan ik dan niet gewoon \\Server\%Username% doen ? En dan steeds al die mappem gaan sharen ?

Want ik heb een $ teken erachter gezet. En nu dacht ik dat het goed maar dus niet. Toen ik de eerste keer inlogde stond er ook laden van "Share map" maaar ik had gewoon het lokale profiel. En daarna paktie ie gewoon steeds het lokale profiel zonder dat ie eerst bij de server de gegevens ophaalt.

Ik ben een jongen van 14 die gewoon maar wat loopt te proberen zodat we een lekker thuis netwerk hebben. En ik was al van plan om binnenkort naar de bieb te gaan.

@Mutsje, bedankt voor je handleiding en ik zal ff zoeken

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Je maakt een Root share aan. dus \\server\sharename\ hieronder zet je je homedirectories. Deze worden in principe automatisch aangemaakt als de client inlogt. (lees de howto maar eens door) Hoe een Windows9X client hierop reageert weet ik niet. Je hoeft dus de homedirectory niet aan te maken.

• Rubie-The-Sysop
Ok, ik heb de topic nog niet gevonden maar ik blijf zoeken.

edit:
ik heb de topic gevonden en ik denk dat dit het is Windows 2000 AS active directory ik zla hem ff doorlezen

edit:
2de edit. ik moet gewoon adminpak.msi instaleren op de 9X clients ? Want op de server is dat al geinstaleerd, want dat stond bovenaan in de handleiding. Of moet ik dit instaleren http://www.microsoft.com/...bulletins/adextension.asp ik denk het 2de

[ Voor 100% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 22-12-2003 11:36 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Release Vehicles
Windows 95/Windows 98-based Active Directory client extension is distributed on the Windows 2000 CD.
Denk dat dit stukje het enige relevante voor jou is.

• Rubie-The-Sysop
mutsje schreef op 22 december 2003 @ 11:36:
[...]

Denk dat dit stukje het enige relevante voor jou is.
Staat dat ook op de Win 2003 CD ? Anders pak ik ff me Win 2000 cd. En hoe heet het bestand ?

[ Voor 6% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 22-12-2003 12:06 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Rubie-The-Sysop schreef op 22 december 2003 @ 11:37:
[...]

Staat dat ook op de Win 2003 CD ? Anders pak ik ff me Win 2000 cd. En hoe heet het bestand ?
DSCLIENT.EXE

Kijk maar in je cdrom in de folder tools :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Rubie-The-Sysop
Sorry, maar ik kan het bestand echt niet vinden. Ik heb ook al gezocht met de zoekmachiene in XP en die kon ook nix vinden op beide CD-ROM's.

@Mutsje, mischien wel handig om de oplossing ervan in je handleiding te zetten.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Rubie-The-Sysop schreef op 22 december 2003 @ 12:45:
Sorry, maar ik kan het bestand echt niet vinden. Ik heb ook al gezocht met de zoekmachiene in XP en die kon ook nix vinden op beide CD-ROM's.

kijk eens in x:\clienst\win9x folder (heb hier de Windows 2000 server cd bekeken)
WAAR x: je cdrom speler drive letter is :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Rubie-The-Sysop schreef op 22 december 2003 @ 12:45:

Mijn howto's supporten geen Windows9X WindowsME en NT4 clients. Ik richt mij alleen op software dat 100% zonder problemen compatible is met Active Directory. Windows9X is eind dit jaar sowieso End of life net als Windows NT4.

• Rubie-The-Sysop
Riemer Reinalda schreef op 22 december 2003 @ 13:47:
[...]

kijk eens in x:\clienst\win9x folder (heb hier de Windows 2000 server cd bekeken)
WAAR x: je cdrom speler drive letter is :)
Shit, ik kom er net achter dat ik de Pro versie heb i.p.v Server. En op me 2003 CD kan ik ook nix vinden. Hoe groot is het bestand ? En wil je het eventueel naar mij sturen ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Rubie-The-Sysop schreef op 22 december 2003 @ 14:02:
[...]

Shit, ik kom er net achter dat ik de Pro versie heb i.p.v Server. En op me 2003 CD kan ik ook nix vinden. Hoe groot is het bestand ? En wil je het eventueel naar mij sturen ?
Ik denk niet dat we je dit bestand zomaar mogen sturen. Het is immers onderdeel van een duur product van Microsoft waar copyrights op rusten. Op de Windows 2003 server CD vind je het bestand, de Windows 98 AD client (officieel is 95 niet meer compatible om aan te loggen bij een 2K3 AD-server, echter met een paar aanpassingen wel).

Je vindt benodigde bestanden op de 2k3 CD in de map support\tools map. als je de 3-in-1 hebt, door de map English\%EDITIE%\Support\Tools, waarin %EDITIE% staat voor WEB, STD of ENT ;)

Als de bestalnden daar niet staan kan je eventueel op de MS stie downloaden. Anders zou ik even een belletje plegen naar de persoon/berdrijf die je het cdtje verkocht heeft :P

Kijk voorde zelkerheid ook nog even naar de rechten, zowel ntfs ans share op de server, de user MOET full control hebben. Ook kan je het beste offline-files op de op de server uitzetten. Dit voorkomt meldingen in je eventlog, en voorkomt ook dat je straks de hdd's in je hele netwerk vol hebt staan met profielen :P

Zoals Mutsje al aangeeft kan je beter de werkstations upgraden naar Windows 2000 of XP. Mijn ervaring is dat ook windows 2000 met 64MB RAM op een p2 lekker draait :)

[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 22-12-2003 16:12 . Reden: aanvulling ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rubie-The-Sysop
ik heb de volgende bestanden in die map: DEPLOY.CAB GBUNICNV.EXE MSRDPCLI.EXE NETSETUP.EXE SUP_PRO.CAB SUP_SRV.CAB SUPPORT.CAB SUPTOOLS.MSI .

En ik heb nu een Win 2000 neergezet in me netwerk en die geeft aan: Kan de netwerkshare niet vinden. Ik heb ook al dat $ teken weg gehaald maar hij lbijft het aangeven.

^^^^^^^^ Ik moet namenljk een gebruikers naam en wachtwoord op geven. Om de computer lid te maken vna het domein. Maar wel wachtwootd en of gebruikersnaam ik opgeef. Hij lbijft zeggen kan de netwerkshare neit vinden. Dus welk gebruikersnaam moet in invullen ? Van wleke groep moet ie lid zijn ?

Ik heb ff op google gezocht ne ik heb DSCLIENT gedownload. Zal zo ff zeggen of het is gelukt.

[ Voor 80% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 23-12-2003 12:05 ]

• Rubie-The-Sysop
Geen verschil, met dat DSCLIENT. Hij laadt nog steeds het lokale profiel.

Verwijderd

Rubie-The-Sysop schreef op 23 december 2003 @ 12:01:
Geen verschil, met dat DSCLIENT. Hij laadt nog steeds het lokale profiel.
Krijg je ook geen foutmelding ?? Of een melding dat het profiel wordt geladen ?

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:11:
[...]

Krijg je ook geen foutmelding ?? Of een melding dat het profiel wordt geladen ?
Ik krijg wel heel ff zo'n vesnter dat het zelfde is als dat je een account onder win 98 aanmaakt en voor de eerste keer inlogt. Alleen ik kan de tekst niet lezen die erin staat want het scherpmje is al weg voordat ik het kan lezen.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Rubie-The-Sysop schreef op 23 december 2003 @ 22:44:
[...]

Ik krijg wel heel ff zo'n vesnter dat het zelfde is als dat je een account onder win 98 aanmaakt en voor de eerste keer inlogt. Alleen ik kan de tekst niet lezen die erin staat want het scherpmje is al weg voordat ik het kan lezen.
in die Logon.bat (niet noodzakelijk die naam) een

code:
1
2
3
4
5
@echo on
.......
....
rest script
pause

let op @echo on

en

pause

toegevoegd :?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees dit maar eens door.

http://www.teknoids.net/tekarchive/msg00527.html

(ff gegoogled, dat zouden meer mensen moeten doen ;) )

Pagina: 1