Zijn er al hardware reken onboard geluidchips?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Via de search kwam ik niet echt verder.
Normaal leveren alle onboard chips (ac97) verlies op door dat ze alles in software berekenen in tegenstelling tot bv een Creative Aureal 2 kaart.
Dit kon altijd tot 20 procent verlies opleveren in performance.
Er was idd een nforce chipset die al beter was maar daar hoor je niets meer van.

Hoe is de stand nu? Zij er al nieuwere cips die net zo weinig performance kosten als de bekenden Aureals? Zo ja welke en op welke motherboard zitten ze?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Er was idd een nforce chipset die al beter was maar daar hoor je niets meer van.
Nforce MCP2-T (nForce2 SoundStorm APU) en zit oa op de Asus A7N8X Deluxe ;)
[rml]nVidia nForce2 - Deel 2 [ discussie][/rml]

Misschien dat je hier wat aan hebt:
- Welke geluidskaart doet de 60 sounds test van 3D Mark 2003 ?
- Geluidsfabriekanten krijgen problemen?
- http://www6.tomshardware.com/game/20030405/index.html

Verwijderd

Ik heb dit C-media ding op m'n mobo (a7v333) zitten. Geen idee of het een full hardware acceleration ding is (Hardware Acceleration kan wel aan in games en winamp enzo), hij zit ook op diverse geluidskaarten van Hercules dacht ik.
Vind 'm in ieder geval stukken beter dan die Realdrek AC97 op m'n broertjes A7N8x-x bordje.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Je had een aantal jaartjes geleden boards met een Creative Soundblaster erop, en in mn compaq zit een ESS Audiodrive 1888f. Maar tegenwoordig is de soundstorm het enige wat je onboard hardwarematig kan krijgen voor zover ik weet.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl