Welke geluidskaart doet de 60 sounds test van 3D Mark 2003 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
Zie topic-titel. Tot dusverre heb ik gezien dat de SBLive, de Philips Accoustic/Seismic Edge en Audig 1 (?) die 60 sounds test niet kunnen. Maar ik ben dus erg benieuwd welke geluidskaarten die test nou juist WEL kunnen?

Audigy 2 kan dat voorzover ik weet wel. Maar zijn er nog concurrenten van de Audigy 2 die dat ook kunnen?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

mvds

Totally awesome!

Aureon van terratec?

Verwijderd

TBS Santa Cruz heb ik hier en die draait het prima.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sb live wat ik heb..werkt dus niet
ik zal men egosys kaartje hierin later eens proberen :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb een SBlive5.1
Weet niet meer welke de 60 sec test was, maar bij de eerste soundtest kwam geen geluid, de tweede wel.

• Haay
Cyb schreef op 12 February 2003 @ 16:55:
Heb een SBlive5.1
Weet niet meer welke de 60 sec test was, maar bij de eerste soundtest kwam geen geluid, de tweede wel.
De 3D sounds test doet, mits de hardware het ondersteunt, 3 tests. De eerste test is zonder geluid, als referentie. De 2e test is de 24 sounds test, en de 3e test is de 60 sounds test. Door te vergelijken tussen de tests kun je zien in hoeverre je framerate aangetast wordt door het gebruik van hardware sound.

Wat ik inmiddels heb begrepen is dat de SB Live hardwarematig 31 3D sounds ondersteunt. De Audigy 1 doet er 32, en de Audigy 2 doet er 64, waardoor de laatste ook de 60 sounds test kan doen.

Ook de on-board sound op nForce moederborden ondersteunen 60 3D sounds. De geluidchip op nForce (1 en 2) moederborden worden ook in de XBOX gebruikt.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

pfff.. ik heb geen geluid bij 3dmark :'( .. en ik speel het zo graag dag en nacht.. ik ben er zo verslaafd aan

ik denk dat ik de audigy 2 maar ga kopen :( wat zeg ik! ik ga er 2 kopen!

Commerciële bende die nieuwe 3dmark.. ik heb er geen goed woordje voor over (misschien geen een geforce user :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 14-02-2003 10:55 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja.. ik weet niet
die geforce laat wel zien dat ie zich makkelijk laat verslaan door de radeon ;)

maar goed.. wellicht hebben ze wat ingebouwd?? :?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Gitaarwerk schreef op 14 February 2003 @ 10:57:
tja.. ik weet niet

excuse me? hij laat zich niet verslaan door de radeon.. hij laat zich verslaan door 3dmark.. ik hoorde dat nvidia niet helemaal met ze mee had gewerkt

dit heeft niets meer met benchen te maken op deze manier

ik weet er het fijne niet van maar volgens mij zijn die radeon kaarten nieuwer (en geschikt voor directx9 en de geforces nog niet..) beetje dom, net zoiets als je oma te vragen of ze een sprintje wil trekken :)

als je een bench compleet op een bepaalde gpu afstelt en een ander merk een beetje links laat liggen krijg je dit soort effecten want ik zie mijn geforce toch echt alle nieuwe spellen zonder te laggen draaien

ik heb op mijn kaart nog NOOIT een directx7 spel ook maar 1 keer onder de 50 fps zien droppen en dat doet ie onder die bench geregeld bij de dx7 test

ik zweer je dat ik niet geloof dat dit klopt.. en ik zweer ook dat ik niet kan bewijzen dat ze ermee geknoeid hebben.. maar aan een met zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zit er een luchtje aan die bench

back ontopic 8)

• Haay
Gitaarwerk schreef op 14 February 2003 @ 10:57:
tja.. ik weet niet

We hebben het in dit forum over geluid. Zullen we het discussieren over grafische kaarten in het Videokaarten forum houden? :)

• Haay
Pixal schreef op 14 februari 2003 @ 11:04:
ik heb op mijn kaart nog NOOIT een directx7 spel ook maar 1 keer onder de 50 fps zien droppen en dat doet ie onder die bench geregeld bij de dx7 test
Zelfs op mijn Radeon 9700 Pro dropt die Game Test 1 onder de 50 fps bij bepaalde stukjes van die test, hoewel de gemiddelde fps rond de 135 zit! Het verschil tussen 3D Mark en games is dat games geoptimaliseerd worden om zo goed mogelijk te draaien. 3D Mark is geen game, en het enige wat het kan doen is een standaard test te bieden zodat je PCs onderling kunt vergelijken.

Trouwens, ik dacht dat Game Test 1 4x anti-aliasing en 4x aniso filtering forceert. Tsja, dan wil dat wel omlaag gaan met de framerate :|
back ontopic 8)
Precies, wat ik net dus ook al zei :*)

• Haay
Pixal schreef op 14 February 2003 @ 10:54:
pfff.. ik heb geen geluid bij 3dmark :'( .. en ik speel het zo graag dag en nacht.. ik ben er zo verslaafd aan
3D geluid wordt in games gebruikt en dat is een feit. Deze 3D Sound test van 3D Mark laat WEL goed zien wat voor effect het gebruik van 3D Sounds op de performance in je games heeft! Zo heb ik dus al gezien dat hoewel mijn Philips Seismic Edge 5.1 kaart precies evenveel 3D sounds weer kan geven (31) als de SB Live! kaart, de framedrop bij mijn geluidskaart iets hoger is dan die van de Live! kaart. Aan de andere kant schijnt mijn geluidskaart weer iets beter te klinken dan de Live! dus neem ik die iets hogere CPU belasting maar voor lief... :)

• mad_dog
  • Laatst online: 19-07 12:28
owke, ik dacht ik maak voor deze vraag geen nieuw topic aan, want dit lijkt er op. ben de vraag 1 keer eerder tegenkomen hier op GOT, maar daar werd geen antwoord er op gegeven, haals...
owke, ik heb dus een
-terratec aureon fun kaart, deze ondersteund eax1/2 en nog meer fancy stuff
in 3dmark03 kan ik geen enkele soundtest doen, ligt niet aan windows, dx9.0 of 3dmark (met patch) want ik heb net geformateerd.
gekke is, deze kaart kan meer dan een sblive, en daarmee had ik voorheen wel geluid, ook kan deze kaart meer dan een sbpci128 :z , maar toch had ik daar ook geluid mee...waarom niet met dit kaartje dan, hij zegt gewoon "not supported" :(

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 16:50
Kan de Audigy2 dit niet toevallig, die zou 64 stemmig aan moeten kunnen.
Waarschijnlijk de Audigy 1 ook na de nieuwe "officiële"patch.

• mad_dog
ja.......maar dat stond hierboven al, vraag was waarom de aureon het niet kan :)

• mad_dog
owke, still niemand die weet waarom een kaart (terratec aureon fun) die dit allemaal ondersteund geen 3dmark sound tests kan doen :?
The low-cost, powerful sound package that makes listening simply fun. Ideal for games, music and DVDs. With digital input and output, recording and playback at up to 48 kHz and absolute top sound quality o­n up to 6 channels. Includes EAX 2.0/1.0, A3D, I3Dl2, Direct Sound 3D and Sensaura 3D support.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_dog op 13-05-2003 16:36 . Reden: ff duidelijker gemaakt ]

• mad_dog
zelfs met de laatste update (net uit) doet hij het nog niet, toch wel slechte zaak van futuremark :(

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Pssst wat boeit 3dmark nou? Als je spellen maar lekker draaien, toch? :Y)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 13:10
Voor zover ik met 3Dmark kan testen, krijg ik enkel bij de 2e sound test geluid met men Hercules Game Theater XP (bij aankoop 5.1, via driver updates herkent men systeem hem als 6.1 en de hercules drivers hem als 7.1). Deze draait op de Crystalcleat chip en ondersteund EAX, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door PeGys op 23-05-2003 23:03 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• mad_dog
Dirk J schreef op 23 May 2003 @ 22:56:
Pssst wat boeit 3dmark nou? Als je spellen maar lekker draaien, toch? :Y)
ja tuurlijk, daar gaat het om, maar ik vind het gewoon een beetje tegen alle logica in, en wij als tweakers zouden zoiets toch tot op de bodem moeten uitzoeken 8)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

..Audigy 2

Grinnzzz....en ja, dat is geil 60 geluiden op 33 FPS :-p

Tusk Tusk Tusk, dat mensen een "goedkoop snel 7.1 geluidsmonster" van een kaart kopen en er later achter komen waarom hij zo goedkoop was. ....kun je toch alleen maar lachen!

Ach ja, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten...

Nope, geniet hier van een lieve Audigy 2 met EAX 3 (tm ) en nog een zooi hardwarematige technieken ....en het was all zijn geld waard!

Enjoy heren met jullie Terratec, ...grinzzz als jullie ooit nog eens een goedkoop kaartje tegen komen, weet dan wat het je later oplevert!

[ Voor 79% gewijzigd door swampy op 24-05-2003 02:46 . Reden: Smirk, om mensen uit te lachen! ]

There is no place like ::1

• mad_dog
hahaha, swampy, ik lach je uit :+
echt waar, jij zit daar met je kaart van weekveel 200euro ofzow, ik met een kaart van 40euro. Ik heb betere geluidskwaliteit over mijn stereo dan jij met je audigy2. Voor die paar spellen die ik speel zal het met aan me reet roesten hoeveel geluidseffectjes ik heb, echt waar, enjoy je audigy2...... :+

maar back 2 topic, ik had support desk gemaild en die mailden een progje waarmee je kunt kijken wat je allemaal ondersteund, dus zie het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://www.gameweek.nl/~maddog/temp.JPG

toch blijft het gek......

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De nForce2 SoundStorm APU doet alle 3 de tests! :D Je merkt wel duidelijk in de laatste dat de framerate dropt, maar nog lang niet zo erg dat het schokkerig gaat draaien ofzo (ja, wat wil je met een Radeon 9700 Pro :P :+)

[ Voor 64% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-05-2003 10:54 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• mad_dog
--MeAngry-- schreef op 28 mei 2003 @ 10:53:
De nForce2 SoundStorm APU doet alle 3 de tests! :D Je merkt wel duidelijk in de laatste dat de framerate dropt, maar nog lang niet zo erg dat het schokkerig gaat draaien ofzo (ja, wat wil je met een Radeon 9700 Pro :P :+)
gelukkig gaat de discussie op het moment heel ergens anders over :Z

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

mad_dog schreef op 28 mei 2003 @ 10:45:
hahaha, swampy, ik lach je uit :+
echt waar, jij zit daar met je kaart van weekveel 200euro ofzow, ik met een kaart van 40euro. Ik heb betere geluidskwaliteit over mijn stereo dan jij met je audigy2. Voor die paar spellen die ik speel zal het met aan me reet roesten hoeveel geluidseffectjes ik heb, echt waar, enjoy je audigy2...... :+
Kijk dat wil ik zien!

Yep die Audigy wat mega duur en ja, er zijn kaarten die veel goedkoper zijn en ook zeer leuk geluid neerzetten. Dus enjoy je Aureal kaart!

Met hardware is het altijd maar wat iemand belangrijk vind en wat hij ervoor wilt investeren!

There is no place like ::1

• mad_dog
swampy schreef op 28 May 2003 @ 17:12:
[...]

Kijk dat wil ik zien!

Yep die Audigy wat mega duur en ja, er zijn kaarten die veel goedkoper zijn en ook zeer leuk geluid neerzetten. Dus enjoy je Aureal kaart!

Met hardware is het altijd maar wat iemand belangrijk vind en wat hij ervoor wilt investeren!
de toon die je nu aanslaat staat me idd meer aan, iedereen kiest idd ze eigen kaartje uit, aangezien ik niet al te veel game, en veel meer muziek luister heeft het voor mij dus geen zin om zon dure audigy te kopen, maar kan ik beter een terratec kopen :) we zitten op 1 lijn :Y)

maar wat me dus boeit is, overal uit blijkt dat ik eax2.0 heb, maar 3dmark03 denkt van niet :(

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
me ouwe terratec dmx fire 1024 (met hercules drivers) doet gewoon alle soundtests.

Lijkt me dat die nieuwere terratec dat ook wel moet kunnen

• mad_dog
NightCruiser schreef op 28 May 2003 @ 22:37:
me ouwe terratec dmx fire 1024 (met hercules drivers) doet gewoon alle soundtests.

Lijkt me dat die nieuwere terratec dat ook wel moet kunnen
lijkt me ook, alleen waarom niet, ik draai de enige officiele driver die er is.....en bij mijn weten zijn er geen drivers van third party's of 1 of andere gehackte...en gekke is, ik hoor niemand anders klagen dat het niet werkt......

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 13:10
Ik heb zonet ff men 5 soundcards die ik heb liggen één voor één getest.
Voor alle soundcards zijn de recentste drivers gebruikt.

Hercules Game Theater XP 5.1 (software upgraded to 7.1): 3 tests doorstaan.
Hercules Fortisimo III 7.1: 3 tests doorstaan.
Hercules Digifire 7.1: 3 tests doorstaan.
Hercules Muse XL 4.1: 3 tests doorstaan.
nVidia Soundstorm (Asus A7N8X Deluxe): 3 tests doorstaan.

Blijkt dat Hercules soundcards er geen problemen mee hebben.
Maar ik blijf bij men Game Theater XP :D

Een beetje verlies heb je altijd...

• mad_dog
Ik heb gisteren een mailtje gehad van terratec:
Geachte heer Jansen,

Wij hebben nu nieuwe drivers voor de Aureon5.1Fun in het betacorner voor problemen met spellen zoals Battlefield. Hier een link daarvoor. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.
U moet de drivers ontpakken en tijdens de installatie op de ontpackte folder verwijzen.
ftp://ftp.terratec.net/Au...WDM_5.12.01.0639_Beta.exe

Mvg

Ralf Nabers
TerraTec Team
erg netjes van ze :)
alleen zonde dat het niks heeft geholpen :P
(tis denk een belg of een vertaalmachine :) (no offence) )

[ Voor 6% gewijzigd door mad_dog op 06-06-2003 17:16 ]

Pagina: 1