Toon posts:

Ondertitels op Loomax X-50

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik bij de mediamarkt de Loomax X-50 DVD/DivX speler gekocht. Deze zou, na de firmware update (uitgevoerd) ook ondertitels afspelen. Dit krijg ik echter nog niet aan de praat. Heb CD's er in gestopt met .srt en .sub (zowel als DVD subtitle .sub en MicroDVD .sub); het werkt echter niet.

Volgens de firmware moet hij in elk geval wel .sub (MPEG 4 subtitles) afspelen, maar dit lukt dus niet: Welk .sub formaat is het? Met SuDiX kan ik 't als .sub opslaan als:

DVD subtitle
MicroDVD
SonicDVD
Subviewer 1.0
Subviewer 2.0

Heb DVD subtitle en MicroDVD geprobeerd; geen resultaat.

Nog iets:

In deze thread geeft SpeedMe aan dat de zijne ook .srt leest. Dit doet de mijne dus ook niet.

En ook: voor de firmware upgrade gaf 'ie de .sub en .srt bestanden niet weer in z'n ingebouwde Explorer. Na de upgrade werden de .srt en .sub bestanden wel weergegeven in de explorer, maar kon er verder niets mee doen.

Dus: misschien werkt het al maar kan ik gewoon niet de goede knop vinden ;( Heeft iemand tips? Bij voorbaat dank.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe heb je de CD ingedeeld? Heb je alles in de root gegooid, dus de .avi en de .srt in de root, of heb je nog een speciale indeling gebruikt?

offtopic:
Volgens mij heb ik jou die speler verkocht BTW :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Heb biede bestanden in de root gezet, met een zelfde bestandsnaam. Dus videonaam.avi en videonaam.srt (of videonaam.sub).

Ik heb 'm in Enschede gekocht vandaag, en vroeg nog iets over de coaxiale uitgang en over het verschil tussen vergulde en niet-vergulde pinnetjes op de scart-kabel, was jij dat?

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat was ik, als jij een 55cm TV wil gaan kopen en geen plasma TV? ;)

Maar tot zover offtopic, 'k vond het gewoon wel grappig om dit te lezen :)

http://forum.firmware-fla...e6c4b96a1c2d0eb74a56fe443

Daar staat een link naar een firmware update, ik weet niet of die update dan goed is gegaan? De user die hem daar gebruikt, kan vervolgens .sub files afspelen.

Later in dat topic is er ook iemand bij wie het na de update ook niet werkt, de sub moet blijkbaar een andere naam hebben dan de .avi, misschien dat je dat 's kunt proberen?

Edit2: en daarmee is zijn probleem opgelost :)

[ Voor 107% gewijzigd door Grrrrrene op 20-12-2003 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yes, het werkt, dank je! Dat is nog eens een verkoper, die ook 's avonds nog helpt :D

Met dezelfde naam werkt het trouwens ook. De tip was dat je de ondertitel moet selecteren met de "Angle" toets bij het explorer-venster... je moet er maar opkomen! Ik zat in de richting door op de "Subtitle" toets te drukken (klinkt logisch ;)) en de enter-toets, maar bij de Angle "subtitle selected". Kleine letters wel, maar met lenzen in goed te lezen. Mooi, nu film kijken :)

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, have fun :) Laat nog ff weten of het bevalt, want ik zit zelf ook over zoiets na te denken :)

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik zie net dit draadje pas en wilde inderdaad reageren dat je in de explorer de subtitle moet selecteren en dan op ANGLE moet drukken.
Maar ik ben al te laat zie ik en er is al goed advies aan je gegeven.

En in eerste instantie dacht ik dat hij *.SUB subtitles afspeelde maar dat bleek dus niet zo te zijn (ondanks wat de README vertelt).
Toe nu toe alleen SRT subs aan de gang gekregen.

Wel heb ik DVD-R schijven erin gehad en die werkten perfect.
Weet echter niet of hij ook DVD+r slikt, aangezien ik die niet heb.

Maar verder ben ik erg tevreden met het toestelletje.
Nu maar hopen dat er binnenkort een nieuwe firmware uitkomt waar de subtitles groter te zetten zijn, want ik vind ze nog wel erg klein moet ik zeggen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 13:17

Neus

www.zenaconsult.com

Heb het volgende getest:

DVD+R werkt
DVD+RW werkt
DVD-MP3 werkt (DVD vol met MP3 files)
DivX 3, 4 en 5 files: werken
SVCD werkt

Prima spelertje!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Topicstarter
En Xvid werkt ook prima.

Nadeel is de kleur van de ondertitels met DivX/Xvid, is slecht leesbaar op lichte achtergrond. En de afstandsbediening is heel beroerde kwaliteit, bij de derde film die ik nu speel vallen de knoppen er al uit. Morgen maar even naar de Mediamarkt terug. De speler verder is goed.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
volges mij is die loomax hetzelfde als mijn Yamada DVX-6000, alleen heeft de yamada een 5.1 analog output...want ik heb precies dezelfde dingen, angle key subs selecteren enzo...er is laatst een firmware update uitgekomen en nu ondersteund de mijne nog meer bestanden en ook .sub bestanden, en multi-audio MPEG-4 en SVCD :P:P, en ik heb nu gele subs, stukken beter te lezen dan de oude witte..

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Hallo,

Ik heb me enkele weken geleden de loomax X-50 aangeschaft.
Heb ondertussen enkele orginele dvd gezien.
Ben nu bezig met divx films, heb dus de update gedaan.
(spijtig voor de gele ondertittels).
Maar nu komt het; ik probeerde terug een orginele dvd uit en deze werkt dus blijkbaar nietmeer geeft steeds wrong region.
Heb buiten de update niets veranderd ?
Heeft er nog iemand dit probleem gehad ??
Of heeft er misschien iemand een oplossing ??

Alvast bedankt !!!

Manuel. 8)7

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:37:
Hallo,

Ik heb me enkele weken geleden de loomax X-50 aangeschaft.
Heb ondertussen enkele orginele dvd gezien.
Ben nu bezig met divx films, heb dus de update gedaan.
(spijtig voor de gele ondertittels).
Maar nu komt het; ik probeerde terug een orginele dvd uit en deze werkt dus blijkbaar nietmeer geeft steeds wrong region.
Heb buiten de update niets veranderd ?
Heeft er nog iemand dit probleem gehad ??
Of heeft er misschien iemand een oplossing ??

Alvast bedankt !!!

Manuel. 8)7
Staat gewoon in de update manual:
Please note that:

Some settings such as parental control or region code setting may change during the update process.

Should the region code have changed, follow the following procedure to set the right code (Europe is region code 2).

1. Press Open on the remote control
2. Press the following buttons: 1, 0, 3, 0, 2, on the remote control.
3. The TC-Screen will show the Region Code.
4. Switch on and off the player by using the power button of the player.
5. The region Code settings are now stored.
Voor het code-vrij maken: zie "Anleitung zur Codefree-Einstellung"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

en als je van
2. Press the following buttons: 1, 0, 3, 0, 2, on the remote control.

1,0,3,0,0 maakt is hij ook nog eens regio vrij

Verwijderd

Jullie zijn hartelijk bedankt !!!! _/-\o_

Is er misschien al bekent of ze iets gaan doen aan die gele ondertiteling ??

Thx !
Manuel.

Verwijderd

hey

Ik heb de Loomax-X50 nu al een tijdje en ik ben zeer tevereden.
Veel mensen zitten te wachten op een update en ik zag onlangs op de www.loomax.de site dat er een update is.
Firmware Update 2.0

Deze zou wel eens verbeteringen kunnen brengen bij de huidige ondertitels.
Die nogal onduidelijk en geel zijn.

Heeft iemand al ervaringen met deze nieuwe update ??

Rssj

Verwijderd

Loomax is overgenomen door ene of andere japanner....
Deze firma is zo netjes geweest om een aparte website aan de "oude" Loomax spullen te wijden.
Hier vindt je dus de handleidingen, foto's en firmware..
De firmware zorgt er voor dat:
· Subtitles (*.sub) in MPEG4-Format are supported. (english letters only – no special signs)
· 2x Zoom supported
· Loading speed of CD with many folders speeded up.
· MP3-Disc-Scan problem solved.

De url luidt:
http://www.loomax2002-2004.de/support.php?prod=dvd
scroll naar beneden en stem in met de getoonde voorwaarden...
Daarna kan je allerlei spul downen.. Voer de firmware update uit als uitgelegd in het word-doccie.
Pagina: 1