Ok een hopelijk zinvolle reply dan maar.
We hebben bij 2 vestigingen een "Priority Telecom kabel verbinding" (lees chello want priority leased deze lijnen gewoon bij chello). Ook de storingen op het chello netwerk krijg je meestal gewoon mee, terwijl deze lijnen een andere subnet/gateway hebben als de gewone klanten. De lijn is zo betrouwbaar dat we bij alle 2 de vestigingen een adsl lijn hebben aangeschaft en bij 1 vestiging verdwijnt de Priority lijn. Bij de andere alleen als backup lijn, met een leased line van de kpn naar de 2de vestiging.
De helpdesk is absoluut geen ramp, alleen weten ze na 2 jaar nog steeds niet dat ons bedrijf twee lijnen bij hun leased. Dus elke keer mag ik opnieuw de gegevens doorgeven, en elke keer wordt het doorgevoerd... Als er echt een storing is, verwachten ze al dat je de modem al gereset is, de basic dingen waar men bij de chello helpdesk wel naar vraagt. Meestal wordt er een call aangemaakt en worden we (meestal) binnen 2 uur uit het noc in Zutphen terug gebelt door een echte "nerd".
Volgens de monteur die de kabel bij ons kwam aansluiten, licht er voor elke klant een reserve modem op de plank (hij had er ook twee bij zich, en allebei getest en 1tje bij ons gelaten) maar ik denk dat er gewoon een stapeltje modems klaar licht en ze niet voor elke klant apart een modem op voorraad houden

.
Over het algemeen hebben we over Priority Telecom niet veel te klagen, als er echt een probleem is zit deze in de chello backbone. Dns etc, kan ik niks over zeggen we gebruiken een eigen dns + mail server.
Ik ook niet, maar mischien kun je ook je verhaal vertellen? Dat het geen topic voor pns is maakt niet uit, maar fatsoenlijk reageren kan toch wel?
[
Voor 12% gewijzigd door
leon1e op 20-12-2003 13:17
]