Toon posts:

Bandbreedte adsl aanpasbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Forummers!

Vraagje als bezorgd vader van twee kinderen in de pubertijd wil ik ook een stukje bandbreedte overhouden voor mezelf van de adsl-verbinding.
Nu is het zo als er één een spel op internet aan het doen is of iets is aan het downloaden van Kazaa dan kan ik de krant gaan lezen.
Bestaat er een manier om dit software matig aan te passen?

Alvast bedankt!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 23:50:
Forummers!

Vraagje als bezorgd vader van twee kinderen in de pubertijd wil ik ook een stukje bandbreedte overhouden voor mezelf van de adsl-verbinding.
Nu is het zo als er één een spel op internet aan het doen is of iets is aan het downloaden van Kazaa dan kan ik de krant gaan lezen.
Bestaat er een manier om dit software matig aan te passen?

Alvast bedankt!
Dit is al veel vaker gevraagd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Misschien iets meer informatie over de situatie...
bijv.: gebruikt u een adsl-router, of aparte computer die het internet verdeeld?

Kazaa limiteren qua upload lijkt me het eenvoudigst, wat betreft dat spel is het iets ingewikkelder.
StevenK schreef op 19 december 2003 @ 23:51:
[...]

Nutteloze reply. :{

[ Voor 27% gewijzigd door Arnout op 19-12-2003 23:53 ]

Verwijderd

[...]
Dat kan. Maar dan ga je dat niet zo in het topic melden. Komt een beetje lullig over, vind je niet :? :/

Gebruik je een router of heb je een PC die de internetverbinding deelt? In het eerste geval heb je weinig opties, het tweede is een stuk makkelijker.

Owja, als één van beiden er onder leidt is het degene die spelletjes speelt, niet degene die lekker aan 't surfen is. Dat trekt relatief zeer weinig bandbreedte ;)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

* dreeke gooit een muntje in de lucht .... en het is kop.

Helaas weet ik nu nog steeds niet hoe je je internetverbinding gedeeld hebt :7

Kortom, geef eens wat meer info, en gebruik ook de zoekfunctie even, dan vind je er een hoop over :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

In de FAQ van dit forum staat hier een stukje over: Bandbreedte beperken

En verder was het wel handig geweest om wat info te geven :)

[ Voor 41% gewijzigd door Erkens op 19-12-2003 23:55 . Reden: deleted ot part :+ JSS :w ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
[...]

Ja dus? Geef papa ( ;) )dan tenminste ook nog even informatie hoe het wel moet en niet een simpele techpost proberen te scoren en even laten zien dat jij wel weet hoe het hoort (wat dus niet zo is).
/offtopic

Wat jij nodig hebt is Netlimiter. Hiermee kan je per applicatie instellen hoeveel bandbreedte (up en down) het maximaal mag gebruiken.

Maar ik lees dat het twee puberende kinders zijn, dus die zijn ook niet dom, dus die omzeilen het zo. Misschien gewoon duidelijke afspraken maken? Of met harde maatregelen rechten gaan toepassen enzo.
Hier kan je o.a. meer lezen over bandbreedte.

Verder adviseer ik je om even de Faq te lezen en dan met name de forumregels.

[ Voor 7% gewijzigd door internetinfo op 19-12-2003 23:55 ]

Verwijderd

Ik heb 4 dochters in de internet leeftijd ;)

Oplossing: Netlimiter
Bij mij internetten de dames via Wingate.
Beperk met netlimiter de bandbreedte voor Wingate en iedereen die achter deze proxy zit word geknepen, ongeacht met welke toepassing ze internetten of downloaden. Jijzelf niet dus >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 23:58 . Reden: foutje in icon ]

Pagina: 1