Toon posts:

Adsl delen PC/MAC

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier thuis nu chello, kabel internet. Wij delen dit nu alsvolgd. KAbel modem->utp kabel->router-> een kabel naar pc, een kabel naar mac. Dit werkt zonder problemen. NU gaan wij adsl nemen, en we hebben nu alles in huis inclusief zo'n usb modem. Hoe kunnen wij dit nu toch weer delen zonder problemen? Alvast bedankt

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Als je het wilt delen met een USB modem, zul je 1 PC moeten instellen als Router (dwz Internet Connection Sharing).

Je had beter een Ethernet Modem kunnen bestellen, die had je in de plaats van de huidige modem kunnen zetten. Feitelijk was er dan weinig veranderd. Nu moet je fijn alles gaan omgooien.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Zonder ethernetmodem of speciale router die USB-ADSL modems snapt (Draytek) gaat dat helaas niet. Ik adviseer je een ethernetmodem te kopen, dat werkt net zo als met je chello modem, en kijk of je het USBmodem nog kunt ruilen...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je hebt routers die met een USB-modem om kunnen gaan (van Draytek) maar die zijn erg prijzig. Een nieuwe ethernetmodem is vaak goedkoper.

Senile! Senile Oekaki

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel kpn (0900 9085) en ruil je modem voor een speedtouch 510 multi PC modem, je moet dan 30 euro bijbetalen en je kan dan alletwee de apparaten gewoon direct op het modem aansluiten...

Dat is de goedkoopste en beste oplossing, want dan heb je ook nog eens volledige support van de helpdesk.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 19-12-2003 12:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Me pa d8 lekker goedkoop tedoen en die usb modem te nemen en ze nemen geen modems terug of ruilen niet. opzich is het geen probleem om de pc aan tezetten als de mac wil ninternetten maar gaat dit lukken om het zo werkend te krijgen het is natuurlijk wel MAC

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Vraagjes over het delen van internet horen in NT, niet in I&T. Maar, ik krijg als ik dit lees nou niet echt het idee dat je zelf heel veel eigen research hebt gedaan. Doe dat eerst eens, en stel eventuele specifieke vragen nog in NT :)

Zie ook dit even btw: [rml][ ADSL kpn] Ethernetmodem omruilen voor MultiPC modem[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door intoxicated op 19-12-2003 12:59 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.