[ADSL kpn] Ethernetmodem omruilen voor MultiPC modem

Pagina: 1
Acties:

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:06
M'n adsl verbinding is technisch gezien helemaal opgelevert. Maar nu het volgende:

Heb dus een adsl comfort abbonement bij Planet bestelt met een Ethernetmodem.

De dag daarop kwam ik tot de conclusie dat het MultiPC modem voor mij toch wat meer voordelen had dan een extra switch erbij kopen voor m'n netwerk thuis.

Ik Planet gemailed of dit veranderd kon worden. Hun reactie "Kpn regelt de doe het zelf pakketen, probeer het daar eens"

Dus Kpn servicelijn gebelt.. Het schijnt dat je het niet meer van te voren om kunt ruilen.

Maar kreeg daar 2 verhalen te horen van 2 verschillende medewerkers. Een zegt dat je het gewoon bij Primafoon om kunt ruilen. Ander zegt dat je het op moet sturen naar KPN en vervolgens een nieuw modem thuisgestuurt krijgt?

Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee, hoe het een en ander in z'm werk gaat?

alvast bedankt!

Owww, kan ik in de tussentijd wel gebruik maken van een ander adsl modem totdat ik het MultiPC moden van KPN ontvang?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
Ik kan alleen antwoord geven op de laatste vraag.

Als de verbinding is opgeleverd kun je gewoon gebruik maken van je ADSL met elk daarvoor geschikt modem. Je verbinding is niet aan een modem gebonden.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 00:14

Korakal

Up up up!

Bel Primafoon op anders?
Het opsturen verhaal lijkt me trouwens het meest logische.

En ja: je kunt in de tussentijd ieder willekeurig geschikt modem gebruiken, geen probleem.

• Shadowzon
Gisteren vertelde ze me namelijk dat ik in de tussentijd geen ander modem kon gebruiken.. Moest eerst aan de provider doorgegeven worden etc.

Vond z'n reactie ook al vaag... :-)

Nu rest alleen m'n 1ste vraag nog....

Verwijderd

ADSL DHZ lijn bellen 0900 8085, die regelen dan de omruil en geven je een omruil nummmer. Hiermee kan je dan naar de primafoon om hem om te ruilen. Je kan dus niet zomaar naar de primafoon.

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Vergeet Primafoon maar, dat zijn een stelletje idioten. Ik wilde ook een multi-PC modem, maar ze konden me daar niet vertellen hoe ik daaraan moest komen. Bij Primafoon kopen kon iig niet, ik moest het maar via mijn provider regelen. Kijk ik dezelfde dag nog even op de site van KPN, kun je hem daar gewoon bestellen. Binnen een paar dagen had ik hem thuis.

Ik denk dat je dan ook het beste gewoon via KPN kunt proberen dit te regelen. Over het algemeen zijn ze vrij behulpzaam.

Dat je niet met elk willekeurig modem gebruik kunt maken van je ADSL-verbinding is onzin. Zo'n verhaaltje probeerde de verkoper bij de mediamarkt me ook al op de mouw te spelden. Dat elk modem een uniek MAC-adres had en dat die eerst aangemeld diende te worden bij de provider. Gelul dus, want het werkt gewoon wel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 10:54:
ADSL DHZ lijn bellen 0900 8085, die regelen dan de omruil en geven je een omruil nummmer. Hiermee kan je dan naar de primafoon om hem om te ruilen. Je kan dus niet zomaar naar de primafoon.
helemaal correct. En je kan ook niet je bestelling wijzigen, je kan pas bellen als je dat pakket in huis hebt en dan kan je de modem bij de meeste primafoons omruilen, als je dat omruilnummer hebt. Overigens kan een modemruil ook via de post gaan, vroeger gingen ze allemaal zo. Nu hebben sommige primafoons die modems niet op voorraad, dan is het handiger om een nieuw modem te laten opsturen.
Grapjas :P. Primafoons hebben geen telefoonnummer volhens mij

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Shadowzon
Bedankt voor je reactie JvS :-)

Kun je misschien ook een indicatie geven hoelang dit gaat duren?

Als ik een paar dagen moet wachten voordat ik een retournummer krijg koop ik liever snel eventjes een switch..

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je kan inderdaad beter/geodkoper een switchje kopen. Werkt hetzelfde.

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01-2025
Ik heb precies het zelfde. Ik heb Xs4all besteld met een gewoon modem.
Ik kwam 2 dagen later er achter dat ik beter een multi pc modem had kunnen nemen. Via xs4all was dit niet te veranderen. Via kpn ook niet. Ik moest wachten op het pakket. 2 weken later (afgelopen donderdag) pakket thuis. Ik met 0900 8085 gebeld. Je kan het modem binnen 7 dagen ruilen. Soms moet je wel bij betalen. Ik moet nu 30 euro betalen om een multipc modem te krijgen. Toch maar gedaan en zaterdag binnen (dus binnen 2 dagen nieuw modem). Nu moet ik alleen nog oude modem terug sturen (gelukkig gratis = naar antwoord nummer).
Dus zo erg is het allemaal niet!

• Shadowzon
Rcire:

Heb je in de tussentijd wel van je Ethernetmodem gebruik gemaakt?

• Rcire
Ja, ik mocht het eerste modem gewoon gebruiken tot ik het nieuwe binnen had.

Ik moet vanmiddag de modems nog omruilen. Ik had dit weekeinde nog geen tijd gehad om dat te doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Rcire op 16-12-2003 11:40 ]

• Shadowzon
Is wel niet echt een veilige procedure.. :-)

Maar zijn er verder nog kosten aan verbonden om je modem terug te sturen naar KPN?

Verwijderd

Het gaat er niet zozeer om of Rice goedkoper uit is..
ik heb die mpcmodem gezien en volgens mij ben je dan totaal
af van je inbelfunctie. Dhcp en NAT regelt die MultiPC ook allemaal zelf.
Dat doet die one man modem niet volgens mij (misschien na de tweak)

Verwijderd

Shadow die doos is neem ik aan gewoon nog in takt. de rest kan je niet aan zien dat het gebruikt is neem ik aan.. Netjes inpakken en klaar.
volgens mij moesten er alleen maar draden gekort worden bij de
installatie van de splitter ..

Of ruk jij je doosjes helemaal uit elkaar? :Y)

• Rcire
Je moet het oude modem naar een antwoord nummer terug sturen, dus volgens mij is dat gratis.

Het eerste modem was een thompson (alcatel) 510 speedtouch. Dit is een modem en router (draait op linux). De multi pc modem is dezelfde maar dan met een ingebouwde switch.
Alles wordt geregeld door het modem. NAT, firewall, DHCP, routing...enz

• Shadowzon
Nou dat niet..

Maar denk wel dat Kpn en Planet kunnen zien dat je gebruik hebt gemaakt van je Adsl verbinding..

[ Voor 18% gewijzigd door Shadowzon op 16-12-2003 11:51 ]

• Rcire
Volgens de KPN medewerker aan de telefoon (0900) maakt het niet uit dat je het modem gebruikte. Als je maar binnen die 7 dagen aangeeft dat je wilt ruilen.
Verder mocht ik gewoon internetten (daarom sturen ze zelf het modem eerst op voordat ik het terug stuur, om niet zonder internet te hoeven zitten)

• Shadowzon
Bedankt voor jullie informatie.. :-)

Het is me allemaal duidelijk geworden....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:45:
Het gaat er niet zozeer om of Rice goedkoper uit is..
ik heb die mpcmodem gezien en volgens mij ben je dan totaal
af van je inbelfunctie. Dhcp en NAT regelt die MultiPC ook allemaal zelf.
Dat doet die one man modem niet volgens mij (misschien na de tweak)
Dit is werkelijk de grootste kolder die er is: MultiPC modem is identiek aan het Ethernet modem. Het MultiPC modem heeft echter een ingebouwde 4-poorts switch.
Die hele tweak is allang niet meer nodig. Een losse switch met ethernet modem geeft precies hetzelfde resultaat als een MultiPC modem. Waarschijnlijk is het ethernet modem met losse hub/switch alleen goedkoper.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij was die conclusie al getrokken in dit topic ;). Maar je hebt gelijk. De modems zijn inderdaad exact hetzelfde alleen heeft de ene een ingebouwde 4 poorts 10/100mbps switch en de andere alleen maar één 10/100 ethernet aansluiting :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 16 december 2003 @ 12:46:
Volgens mij was die conclusie al getrokken in dit topic ;). Maar je hebt gelijk. De modems zijn inderdaad exact hetzelfde alleen heeft de ene een ingebouwde 4 poorts 10/100mbps switch en de andere alleen maar één 10/100 ethernet aansluiting :).
Ben ik inderdaad wel met je eens, dat de conclusie al getrokken is, alleen wil ik graag de mensen er op wijzen dat het dus geen verschil maakt of je nu een ethernet modem met switch hebt of een multipc modem (behalve prijs dan). Er wordt namelijk nog steeds gedacht (getuige mijn 1e reply) dat er een verschil is.

Maar goed, hopelijk is TS geholpen al vraag ik me dus wel af waarom die zo graag een ingebouwde MultiPC modem i.p.v. ethernet modem wilde hebben.

• Shadowzon
Nou die vraag wil ik graag beantwoorden. :-)

Omdat als ik een externe switch gebruik deze ook weer voorzien moet zijn van een extra stopcontact. En die is helaas niet voorhanden.

Dus praktisch gezien is het een stuk makkelijker.. En je komt ongeveer op 't zelfde eindbedrag uit..

Verwijderd

Shadowzon schreef op 16 december 2003 @ 15:37:
Nou die vraag wil ik graag beantwoorden. :-)

Omdat als ik een externe switch gebruik deze ook weer voorzien moet zijn van een extra stopcontact. En die is helaas niet voorhanden.

Dus praktisch gezien is het een stuk makkelijker.. En je komt ongeveer op 't zelfde eindbedrag uit..
Hele goede reden :Y)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

offtopic:
Ooit al eens een halve reden (goed of slecht) gehoord of gelezen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1