[MB] MSI 848P boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 14:43
Ik had eerst een goed werkend systeem, o.a. bestaande uit:
P4B 2.4GHz
Asus P4PE
2x Twinmos 512MB DDR333 (DS, wordt ondersteund door onder genoemde moederborden)
Leadtek Ti4400
420 Watt voeding
Maxtor 40GB D740X

Ik wilde meer en kocht ook meer: P4C 3.0GHz
Helaas werkte die niet goed met het moederbord en via een P4PE-X overgestapt op een MSI 848P. Hiermee dacht ik alles opgelost te hebben en koopte in de tussentijd (moederbord was in bestelling) een 80GB SATA schijf van Maxtor.

MSI moederbord bleek ook niet goed te werken en omgeruild. Deze 2e had hetzelfde probleem als de 1e:
1. D-bracket toont lampje van "Memory troubles" (led 2 groen) met 4 pins ATX plug aangesloten.
2. Decompressing bios to Ram (of zoiets, led 1 en 2 groen) als ik die plug los had (gek want hij kwam bij het booten dus verder zonder de plug aangesloten).

Ik kreeg dus niet het "Biosscherm" van mijn VGA kaart te zien (beeldscherm ging helemaal niet van standby af) laat staan het Bios van mijn moederbord. Ook zijn nooit de HD of powerled aangegaan. Alle fans gaan welm draaien, maar voor de rest geen response. Ik heb goed opgelet bij het plaatsen van het moederbord, want er moest 1 dragend stukje weg (i.v.m. mogelijkheid tot kortsluiting), omdat de Asus moederborden met 7 worden ondersteund en MSI met 6. Dit is dus ook niet het probleem.

Als ik alles los haal op de power switch en D-Bracket na (dus geluidskaart eruit, alle schijven los, alle overbodige stekkertjesvoor USB e.d. ook): geen verbetering. Vervolgens mijn oude 2.4GHz processor geprobeerd en ook nog eens een andere voeding: geen verbetering. Ten slotte naar de zaak gegaan waar ik het geheugen gekocht heb. Mijn geheugen was goed, maar met een andere module (DDR266) doet mijn pc het ook niet. Zij gaan morgen nog kijken voor mij, maar ik betwijfel of zij het kunnen vinden. Enige wat niet uitvoerig getest is is mijn videokaart, maar ik heb hem ook al eens het moederbord los gehad en alleen processor erin, gevolgd door 1 geheugenbank en daarna mijn videokaart.

Heeft een van jullie een idee, ervaring hiermee en heel misschien een oplossing? Ik ben radeloos en dat komt niet vaak voor op het gebied van computers.

[ Voor 17% gewijzigd door Jeronim0 op 18-12-2003 20:16 . Reden: aanvulling ]

Jeronim0

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Geheugentroubles is het eerste wat in mij opkomt.
Laat je huidige modules eens vervangen door andere modules.

Ook zal je even je timings na moeten kijken van je geheugen.
Misschien dat het geheugen harder moet lopen dan dat het is gespecificeerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Majestic op 19-12-2003 08:39 ]

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Jeronim0
Bij de zaak waar ik het geheugen heb gekocht hebben ze het geheugen getest en andere modules geprobeerd. Baatte niet en ze konden het probleem niet vinden. Geheugentimings kan ik niets aan veranderen, want ik kom niet bij het Bios.

Jeronim0

• Jeronim0
Dit nu opgelost, bleek TOCH het geheugen te zijn. Nu PC3200 modules. Maar ik heb nog andere troubles.

Jeronim0