Toon posts:

Rise of Nations Zwart scherm tijden opstarten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren Rise of Nations geinstalleerd :*) en wilde het vervolgens gaan spelen. Als ik het opstart krijg ik eerst die prachtige filmpjes te zien en dan gaat mijn scherm ineens knipperen en vervolgens blijft het zwart. Mijn systeem:

Intel pentium 3, 600 mhz
geheugen: 128mb
videokaart: Asus GF256 32mb AGP4x
Windows Xp

Ik heb overal gekeken, in de readme op de microsoft website. Ik heb alle mogelijke oplossingen, zoals geluidsversnelling videoversnelling direct-x en videodrivers vernieuwd en verbeterd maar niks hielp. Ik ben ten einde raad, waar zou dit probleem nou aan kunnen liggen :? :?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Zet je desktop eens op 16 bits kleuren en probeer het dan nog eens?

Verwijderd

Springt je monitor op standby? Zo ja, dan kan het heel goed zijn dat het spel op een te hoge refreshrate wilt draaien. Het is een bekend probleem met Detonator drivers dat ze geen rekening houden met wat jouw scherm daadwerkleijk aankan.

In dit stukje van de Videoplanken & Beeldkannonen FAQ staan een aantal programma's die Windows forceren om op een bepaalde refresh rate te blijven draaien (60Hz bv)

Verwijderd

Topicstarter
De bij de instellingen van mijn beeldscherm in windows staat ie al op 16bit.

En de monitor gaat niet naar stand-by mode maar het blijft gewoon een zwart scherm. Met alt-tab zit ik meteen weer in windows.

Ik wordt er doodziek van! nou echt niemand die het zelfde probleem heeft of heeft gehad?????

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-02 11:03
Ik heb hetzelfde probleem, alleen heeft Ron vroeger wel altijd gewerkt op deze configuratie... :?

Wilde Thrones and Patriots installeren, dacht eerst dat het daar aan lag, niet dus...een schone installatie van Ron werkt niet, en microsofts solutions werken ook niet :(

Echt K*T! ik ga XP niet opnieuw installeren voor dit spel...iemand onderhand ook al last van dit probleem?

Verwijderd

Heb je al een refresh rate lock programma al geprobeerd?
Pagina: 1