Toon posts:

[WinXP] crash bij openen explorer of IE *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds vanmiddag 16.00 uur (ongeveer) heb ik een heel raar en vervelend probleem (dit bericht stuur ik vanaf een andere PC).

Als ik Internet Explorer wil opstarten krijg ik het bekende XP-schermpje waarin staat dat er een fout is opgetreden, excuses voor het ongemak, of ik een rapportje wil verzenden etc. Foutenopsoring levere niets op, en het technische rapport leerde me ook niet veel.

Ik heb Internet Explorer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan.

Wat nu nog erger is, is dat ook de gewone explorer (Explorer.EXE) dezelfde foutmelding geeft. Ik kan dus niet meer door mijn bestanden bladeren met Windows Verkenner en ook de zoekfunctie werkt niet meer.

Heeft iemand een oplossing? Zou nogal fijn zijn namelijk! Alvast bedankt!

(PS, ik post dit topic op meerdere fora if you don't mind).

Anyway, iets meer informatie van die foutmelding.

AppName: iexplore.exe of explore.exe
ModName: vx2.dll

Misschien dat daar iets mis mee is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 19:22 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
(PS, ik post dit topic op meerdere fora if you don't mind).
op meerdere fora binnen GoT? doe maar niet, dan gaan ze allemaal behalve een op slot :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maar naast GoT op andere fora posten lijkt me geen probleem - slim zelfs. Maar laat het ons wel even weten als een ander het oplost ;)
Ik pas je topictitel wel even fors aan: 'Big problem!' is overdreven schreeuwerig maar zegt tegelijkertijd niets over het probleem zodat niet de juiste mensen (degenen met een antwoord!) naar je vraag komen kijken :Y)
Ook verplaats ik je vraag naar Software Algemeen - inderdaad horen IE vragen in SA maar omdat je het ook met de verkenner hebt, lijkt me een probleem in Windows zelf het meest logische.

En nu ontopic: doe even start -> uitvoeren -> SFC /scannow

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dat deed niet zo heel veel...

Anyway, iets meer informatie van die foutmelding.

AppName: iexplore.exe of explore.exe
ModName: vx2.dll

Misschien dat daar iets mis mee is?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tik dat eens in google: vx2.dll
das dus spyware.
ff adaware downloaden op www.lavasoft.de

lees dit ff, veel info over die vx2: http://www.safersite.com/pestinfo/v/vx2.asp

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Nobody op 17-12-2003 19:28 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• G33rt
Wat bedoel je precies met 'doet niet zo heel veel'? Wat voor meldingen geeft het? Wees altijd zo compleet mogelijk met je informatie, dan kunnen anderen je zo goed mogelijk helpen :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

best wel ja :D

[google=vx2.dll] ---> spyware --> http://pestpatrol.com/PestInfo/v/vx2.asp

Kunnen we mooi weer terug naar SA :D

Fout dat zelfs de verkenner er op crasht trouwens.

Lees trouwens ajb de SA FAQ + SA Policy even door. In de FAQ staat een stuk over hoe spyware te verwijderen :)

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2003 19:38 . Reden: oude FAQ url :o ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Doet niet zo heel veel, oftewel; doet helemaal niks, nakkes, nada... Totaal geen reactie...

Ik heb er ff'tjes naar gekeken... Wat ik eruit opmaak is dat het een vervelend bestand is wat ik moet proberen te verwijderen?

Heeft iemand enig idee waar ik het kan vinden? Want ik kan niet zoeken omdat explorer het niet doet...

• G33rt
Bekijk de Software Algemeen - FAQ eens, daar staat een mooi stuk erin. Het kan o.a. met Ad-Aware en SpyBot

Het stuk kan ook meteen gezien worden door hier te klikken.

edit:
:w F_J_K, das de oude

edit:
oooh... stiekem editen omdat ik het zeg via icq he :P

[ Voor 81% gewijzigd door G33rt op 17-12-2003 19:39 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

offtopic:
Ik heb 'm al geschreven, hoef ik er niet zo vaak in te kijken om te zien wat er staat dus vergeet de URL wel eens B)
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 19:33:
Doet niet zo heel veel, oftewel; doet helemaal niks, nakkes, nada... Totaal geen reactie...

Ik heb er ff'tjes naar gekeken... Wat ik eruit opmaak is dat het een vervelend bestand is wat ik moet proberen te verwijderen?

Heeft iemand enig idee waar ik het kan vinden? Want ik kan niet zoeken omdat explorer het niet doet...
Lees in ieder geval even goed de teksten door die er over bestaan. Misschien kom je al een eind met alleen regedit (windowsknop-R -> regedit.exe) of anders kan je eventeel een andere verkenner zoals Total Commander gebruiken.

• G33rt
offtopic:
je moet gewoon je strings updaten B)

stiekem heb je die wel... :P
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 19:33:

en hij geeft geen output in cmd? Heb je inmiddels al geprobeerd met AdAware en/of andere spyware verwijder tools te werken zoals in de FAQ staat?

[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 17-12-2003 19:44 ]

Verwijderd

Ik ken het probleem, bij mij hangt namelijk ook heel vaak m'n explorer vast. En ik heb een irritante (blauwe) zoekbalk gekregen (die niet weg te krijgen is). Dit gebeurt allemaal sinds ik MSN Messenger 6.1/de laatste plus geinstalleerd heb. Toen hing hij altijd bij het opstarten van Explorer vast. Toen ik een andere startpgina ingesteld heb, hing hij niet meer zo vaak vast, hoogstens 10 keer per uur ;). Ik heb ook al de nieuwste Internet Explorer gedownload, maar het hielp voor geen meter. Uiteindelijk heb ik maar een andere browser gedownload, namelijk Avant Browser (http://www.avantbrowser.com/). Deze is niet veel anders als Internet Explorer, maar heeft wel een ingebouwde pop-up killer. Er is wel één nadeel aan, ik heb namelijk het idee dat hij steeds langzamer wordt, maar dat kan ook aan m'n PC liggen.

• G33rt
Vergeet niet dat het bij de topicstarter niet alleen om internet explorer gaat, maar ook om explorer.exe. Een andere browser lost msischien zijn probleem met IE op, maar niet met explorer. Hierom is het dus wenselijk dat hij scant op spyware :)

Verwijderd

Ow, op die fiets. Nou dan kan ik ook niet helpen, weet iemand dan een oplossing voor mijn probleem, of moet ik dan naar een ander topic gaan?

• G33rt
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 20:51:
Ow, op die fiets. Nou dan kan ik ook niet helpen, weet iemand dan een oplossing voor mijn probleem, of moet ik dan naar een ander topic gaan?
Het lijkt me het verstandigst om een eigen topic te openen, anders krijg je 2 problemen dwars door elkaar, en het is ook niet erg netjes ten opzichte van de topicstarter.

Als je hierover uitsluitsel wilt zou je het uiteraard aan een van de SA/WOS moderators moeten vragen, maar het lijkt mij niet meer dan logisch om een eigen topic te openen :)

zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart, het is dus gewenst een eigen topic te openen (heb even navraag voor je gedaan)

[ Voor 10% gewijzigd door G33rt op 17-12-2003 20:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 20:51:
Je hebt iets (niet) aangevinkt met msn+, daardoor is spyware geïnstalleerd op je bak.
Probeer spybot of een ander anti-sypy/adware prog.
Pagina: 1