Giga-Byte 8KNXP - Club3D Radeon 9700 Pro

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Sinds enkele maanden heb ik last van piepjes bij het opstarten. Als ik de resetknop indruk en de pc reset start deze gewoon op en kan ik deze zonder problemen gebruiken. Omdat ik eerst dacht dat het het geheugen was heb ik nieuw geheugen gekocht, maar de piepjes bleven.

De piepjes zijn er vaag te horen, duidelijk hoor ik 1 lange in het begin en dan 3 korte dacht ik.

Vandaag ging mijn pc helemaal niet meer aan. De netwerkkaart lampjes brande ook niet, en dat doen ze normaal wel als de pc uit staat. Toen heb ik de voedingsstekker losgehaald van het moederbord en weer opnieuw erop gedaan. Toen ging de pc wel weer aan, maar weer met de piepjes. Ik heb er een DPS2 opzitten van giga-byte die stroom in de gaten zou moeten houden...

Wat kan dit zijn?

Dit wilde ik naar Gigabyte sturen, maar krijg een HTTP 500 Fout:
Motherboard
M/B Brand GIGABYTE
M/B Model
(where to find) 8KNXP*
M/B Ver.
(where to find) 1.0*
M/B BIOS Ver.
(where to find) F4*
VGA
Brand Club3D *
VGA Model
(where to find) 9700 Pro*
VGA Chip R300*
Driver Ver.
(where to find) 3.9*
Operating System
Win XP with SP 1
CPU Specification
Brand Intel
Type Socket 478
Speed 2,4
Memory
Memory
Brand Dane-Elec
Size 768
Type DDR Speed 2700 MHz
Question* When I start my computer I hear some beeps. When I hit the reset button, the computer starst normally and works as it should. These go very fast, it's not the memory, I bought new memory and this gave no result. I Also tested the memory for errors. The beeps are something like: 1x long (definatly) and 3x short (I think, hard to hear)
In de hanleiding http://europe.giga-byte.c...Manual/manual_8knxp_e.pdf kan ik er ook niets over vinden. Zo ook niet met Google of ergens anders op GoT

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Na wat zoekwerk, kan het of de videokaart zijn of het toetsenbord, maar dat lijkt me toch vrij sterk als na de reset het alles het gewoon doet (het toetsenbord dan)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 08:12

HeepH

Dope Rapper

ik heb hier het mobo boekje van een gygabyte mobo, als je je bios geeft ( ami of award) dan kan ik opzoeken wat de piepjes betekenen.....

http://specs.tweak.to/16495

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Het is een award BIOS. Zojuist is het weer gebeurd, pc ging niet meer aan. weer stekkers los halen, er weer in en hij ging weer aan en zonder problemen te gebruiken. Zou het de monitor kunnen zijn? Als ik op m'n bureau tik dan geeft deze wat trillingen...

• ThAChief
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik heb ook 8knxp (Ultra) en heb dit ook ooit gehad. Bij mij bleek een stukje software vd installatie cd het euvel te veroorzaken. Volgens mij easytune maar weet niet helemaal zeker. Als je dit programma installeerd dan stopt na een aantal minuten de fan van je chipset met werken! Het piepen dat je hoort is dus een overtemp waarschuwing en niet iets met je geheugen. Als je dan je pc uitzet koelt ie af en dan zal t inderdaad weer even werken als je het spul weer aanzet. Overigens is bios versie f4 wel ernstig oud dus zet er eerst f6 op (NIET een hogere versie want dan krijg je er alleen problemen bij)

Hoop dat je hier iets mee kunt. Ik heb flink zitten zweten voordat ik zag dat de fan stopte, erg moeilijk te zien.

P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
1 lange en 3 korten betekent geloof ik dat de videokaart niet goed werkt. (weet het bijna zeker).

Dit kan komen doordat je een te zwakke voeding hebt of je moet de videokaart even er uit halen, goed schoonmaken en er weer in doen.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
ThAChief schreef op 17 december 2003 @ 21:58:
Ik heb ook 8knxp (Ultra) en heb dit ook ooit gehad. Bij mij bleek een stukje software vd installatie cd het euvel te veroorzaken. Volgens mij easytune maar weet niet helemaal zeker. Als je dit programma installeerd dan stopt na een aantal minuten de fan van je chipset met werken! Het piepen dat je hoort is dus een overtemp waarschuwing en niet iets met je geheugen. Als je dan je pc uitzet koelt ie af en dan zal t inderdaad weer even werken als je het spul weer aanzet. Overigens is bios versie f4 wel ernstig oud dus zet er eerst f6 op (NIET een hogere versie want dan krijg je er alleen problemen bij)

Hoop dat je hier iets mee kunt. Ik heb flink zitten zweten voordat ik zag dat de fan stopte, erg moeilijk te zien.
Er is geen software geïnstalleerd van de giga-byte cd, alleen de drivers. Het piepen kan moeilijk een overtemp waarschuwing zijn als het gebeurd als ik m'n pc aanzet. Ik dacht dat het misschien m'n monitor was of m'n videokaart. Ik zal ook eens een Bios update doen, maar verwacht niet dat een error hiermee verdwijnt. Ik zal ook eens naar de fan's kijken ja, misschien dat die niet starten of zo...
LordRAN schreef op 18 december 2003 @ 08:23:
1 lange en 3 korten betekent geloof ik dat de videokaart niet goed werkt. (weet het bijna zeker).

Dit kan komen doordat je een te zwakke voeding hebt of je moet de videokaart even er uit halen, goed schoonmaken en er weer in doen.
Heb een Award Bios:
1 lange en 3 korte is toetsenbord failure
1 lange en 2 korte is videokaart failure

[ Voor 17% gewijzigd door vegterb op 20-12-2003 21:36 . Reden: quote toegevoegd ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De betekenis van de piepjes kun je ook gewoon via de FAQ opzoeken hoor .. Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Probeer tenminste een ander videokaart, bij voorkeur een rondslingerend PCI geval.

Welke voeding heb je?

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
De piepjes zijn erg onduidelijk te horen, we gaan er vanuit dat het de videokaart is en niet het toetsenbord. Is het mogelijk dat het de monitor zou zijn? Of wordt er dan geen melding gegeven door het moederbord? Is er iets waar ik mijn videokaart mee kan testen? Ik zal binnenkort kijken of ik ergens een videokaart vandaan kan halen...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Niet echt toevoegend aan de oplossing, maar wat ik zo kan opmaken uit je config, benut je je PC power niet optimaal. Als je er echt PC2700 geheugen in hebt, zou het erg jammer zijn met een config als deze. Tenzij je proc natuurlijk ook nog van het oude type is, dus met een 533MHz FSB, dan is dual Channel DDR PC2700 wel OK.

Als oplossing voor je probleem, misschien een keertje jouw videokaart in de PC van een vriend ofzo testen, en die van die vriend in je eigen bak stoppen.
Zit het probleem dan ineens bij hem, is het inderdaad je videokaart.
Hoe zwaar is je voeding trouwens, dat zie ik er nergens bij staan.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Enermax Voeding 350 Watt
P4 @ 2,4 Ghz 533 FSB

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Nieuwe ervaringen:
"De VPU reageerde niet tijdig op de instructies van het beeldschermstuurprogramma, VPUrecover heeft dit opnieuw ingesteld" (Zo ongeveer)
Vlak voor dat dit gebeurd flipt het beeld, strepen, kleuren, beeldscherm aan en uit...

Nu wilde ik de Bios gaan updaten van het moederbord, (8KNXP rev 1.0) met @BIOS, als ik dit doe dan geeft dit programma aan: "No better BIOS found". Als ik dan handmatig een BIOS download dan geeft het programma aan: "Chipset not supported"

[ Voor 15% gewijzigd door vegterb op 23-12-2003 14:26 ]

• ThAChief
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Je moet je bios ook niet via @bios updaten maar vanuit het bios zelf. Eerst de file van Gigabyte starten en dan op floppy zetten. Dan pc herstarten en via je bios naar dual-bios instellingen gaan. Dan kan je je hoofd of backup bios vernieuwen dmv je zojuist gemaakte floppy. Dat je @bios geinstalleerd hebt betekend dat er dus wel degelijk software vanaf de installatie cd op je pc staat en dat valt bij mij niet onder "alleen drivers". Als ik het me goed herinner staat er zelfs op de site van giga-byte te lezen dat je je bios niet met @bios moet updaten. Dat programma is dus duidelijk"niet pluis".

Succes!

P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro

Verwijderd

Hé,
Dit probleem komt mij bekend voor :(
Ik heb bijna het zelfde probleem.
Wanneer ik me pc aanzet geeft hij 1 lange piep en dan volgens mij 2 piepjes (maar dat kunnen er ook 3 zijn) ik krijg geen beeld, wanneer ik op reset druk doet hij het pas weer.
Mijn config is:
Mobo: Liteon NA280
Proc: Intel celeron 1,8GHz
VGA: Club 3d Ati radeon 9700
Ram: 2* 256DDR 266 OEM
Bios: PhoenixBios

Het probleem licht volgens mij niet aan de voeding, ik heb een 400Wat (merkloos) voeding.
Daarop heb ik aangesloten: Mobo, VGA, FDD, DVD, CD-RW, 1 HDD, 2 Fans en een CCFl.
Of de voeding is gwoon geen 400 wat.
Ik hou dit topic zeker in de gaten, en hoop dat jullie een oplosing vinden.

Verwijderd

Omdat ik een nieuw moederbord heb is zit er nu ipv. die 9700 een GeForce 2 MX 400 in die configuratie, alleen nu heb ik nog steeds het probleem
Het enigste verschil is dat ik nu helemaal geen beeld krijg, zelfs niet als k reset.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
ThAChief schreef op 26 december 2003 @ 21:32:
Je moet je bios ook niet via @bios updaten maar vanuit het bios zelf. Eerst de file van Gigabyte starten en dan op floppy zetten. Dan pc herstarten en via je bios naar dual-bios instellingen gaan. Dan kan je je hoofd of backup bios vernieuwen dmv je zojuist gemaakte floppy. Dat je @bios geinstalleerd hebt betekend dat er dus wel degelijk software vanaf de installatie cd op je pc staat en dat valt bij mij niet onder "alleen drivers". Als ik het me goed herinner staat er zelfs op de site van giga-byte te lezen dat je je bios niet met @bios moet updaten. Dat programma is dus duidelijk"niet pluis".

Succes!
Dus om te kunnen updaten heb ik nog steeds een diskette station nodig?
Dacht dat die dingen allang waren verbannen...
Daarom heb ik er ook geen in mijn pc zitten, andere mogelijkheid?
Giga-byte reageert niet op mijn e-mails (lekkere technical support dus) |:(
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:56:
Hé,
Dit probleem komt mij bekend voor :(
Ik heb bijna het zelfde probleem.
Wanneer ik me pc aanzet geeft hij 1 lange piep en dan volgens mij 2 piepjes (maar dat kunnen er ook 3 zijn) ik krijg geen beeld, wanneer ik op reset druk doet hij het pas weer.
Mijn config is:
Mobo: Liteon NA280
Proc: Intel celeron 1,8GHz
VGA: Club 3d Ati radeon 9700
Ram: 2* 256DDR 266 OEM
Bios: PhoenixBios

Het probleem licht volgens mij niet aan de voeding, ik heb een 400Wat (merkloos) voeding.
Daarop heb ik aangesloten: Mobo, VGA, FDD, DVD, CD-RW, 1 HDD, 2 Fans en een CCFl.
Of de voeding is gwoon geen 400 wat.
Ik hou dit topic zeker in de gaten, en hoop dat jullie een oplosing vinden.
Nieuwe videokaart dus geen oplossing...
Heb je je BIOS ook al geupdate?
Voeding kan het inderdaad niet zijn, zeker niet met de DPS2 dingetje...
Wat duidelijker mogen ze wel zijn bij giga-byte :(

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Eindelijk bericht van Giga-Byte, maar echt veel heb ik daar niet aan:
Geachte Bas Vegter,
Probeer nogmaals deze laatste Bios ver. voor uw M/B. Indien hiermee het probleem niet verholpen is kunt u uw devices controleren, namelijk voeding en de geheugen van uw system.
Mocht dit alles niet helpen dan raad ik U aan terug te gaan naar uw leverancier..

Met vriendelijke groet,
Technical Support Team

Verwijderd

vegterb schreef op 07 januari 2004 @ 19:02:
Eindelijk bericht van Giga-Byte, maar echt veel heb ik daar niet aan:

[...]
't is inderdaad een lastig probleem..
heb er nu zelf vanaf november last van.
steeds als ik de computer opstart,na 3 seconden ofzo handmatig rebooten,
en dan pas slaat de monitor aan. ik dacht dat het aan de grafische kaart lag maar zeker weet ik het nog niet. mss. ook wel aan de bios, want die heb ik ook rond november upgedate. maar ik zal er eens een andere grafische kaart instoppen en kijken wat die doet. Het hele probleem zit hem denk ik in de bios die de grafische kaart niet aanstuurd bij het opstarten.. want de 9700pro heeft ook een aparte voeding aansluiting en daar gaat ie denk ik fout??

Systeem;
Moederbord; Asus p4p800
Grafische kaart; club3d 9700pro
Monitor; Philips 109P
Voeding; Thermaltake 480w
Processor; Intel 2,8ghz
Geheugen; Corsair 4000PT

Verwijderd

Heb dus ff een andere grafische kaart er in gedaan, asus7100pro.
en dan start hij zonder problemen op, dus het beeldscherm slaat gelijk aan,
je hoeft niet eerst te resetten.
Het ligt dus gewoon aan de kaarten van club3d , wss. heeft het iets te maken
met de extra voeding aansluiting op deze kaarten. dat hij hierdoor geen signaal krijgt van het moederbord of doorgeeft aan de monitor!!?
Wat nu??
enigste mogelijkheid lijkt mij de bios updaten van de gr.kaart maar dan moet er wel een nieuwe update zijn voor dit probleem,en club3d kennende zal dit wel niet het geval zijn. of mss. kan je door aanpassing van een bios instelling de kaart wel een signaal geven waardoor de monitor aanslaat maar wat dit zou kunnen zijn??
Heb wel de instelling van standaard booten agp/pci ingesteld.., zoiets zou het mss. wel kunnen zijn. Maar ik zoek nog ff verder mss vindt ik wel wat...

Gr.NilsHa

Verwijderd

Ik heb sind's kort een nieuwe mobo, proc en voeding.
Ik heb nu nergens meer last van. :)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:51:
Heb dus ff een andere grafische kaart er in gedaan, asus7100pro.
en dan start hij zonder problemen op, dus het beeldscherm slaat gelijk aan,
je hoeft niet eerst te resetten.
Het ligt dus gewoon aan de kaarten van club3d , wss. heeft het iets te maken
met de extra voeding aansluiting op deze kaarten. dat hij hierdoor geen signaal krijgt van het moederbord of doorgeeft aan de monitor!!?
Wat nu??
enigste mogelijkheid lijkt mij de bios updaten van de gr.kaart maar dan moet er wel een nieuwe update zijn voor dit probleem,en club3d kennende zal dit wel niet het geval zijn. of mss. kan je door aanpassing van een bios instelling de kaart wel een signaal geven waardoor de monitor aanslaat maar wat dit zou kunnen zijn??
Heb wel de instelling van standaard booten agp/pci ingesteld.., zoiets zou het mss. wel kunnen zijn. Maar ik zoek nog ff verder mss vindt ik wel wat...

Gr.NilsHa
Da's lekker, dus het zou aan de kaarten van Club3D liggen? Heb net een BIOS Update gedaan van F4 naar F9, maar dat haalde niets uit. Dus weer een e-mail naar Giga-byte om te kijken of zo een oplossing hebben...

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Check ook even de HD's! Ik heb een Gigabyte GA-8IK1100 (layout ongeveer hetzelfde als jouw bord en ik hoorde die zeer zachte piepjes als waarschuwing dat mijn HD's de één na de ander aan het doodgaan waren.

Voor de zekerheid even andere HD's er in hangen. Als je meerdere HD's hebt, kun je ook kijken of één van de extra HD loshalen werkt. Isolerern van het probleem dus.

Suk6

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
akimosan schreef op 27 januari 2004 @ 23:00:
Check ook even de HD's! Ik heb een Gigabyte GA-8IK1100 (layout ongeveer hetzelfde als jouw bord en ik hoorde die zeer zachte piepjes als waarschuwing dat mijn HD's de één na de ander aan het doodgaan waren.

Voor de zekerheid even andere HD's er in hangen. Als je meerdere HD's hebt, kun je ook kijken of één van de extra HD loshalen werkt. Isolerern van het probleem dus.

Suk6
Ben zojuist overgegaan van Samsung ATA schijven naar Seagate SATA Schijven en het probleem blijft. Dus het kan ook niet aan de harde schijven liggen. Want deze zaten in vrijwel een exacte kopie van mijn systeem (op merk van videokaart na dus)

Verwijderd

Damn... ik heb nu nieuwe mobo, proc en ram en heb probleem is er weer.
Specs:
AMD Ahtlon XP 2800+ Barton
GigaByte GA-7NNXP
Corsair 512 DDR400 XMS
Club 3d Radeon 9700PRO
Maxtor 120GB 7.200 RPM 8MB cache
Chieftech HPC-360-202 (voeding (360Wat))

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 11:22 ]

• Sayko
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

nou ik denk toch dat het probleem bij je kast ligt. ik heb dit ook constant gehad. en nu ik mijn moederbord maar met alleen de onderste twee schroeven heb vastgezet is het probleem weg. doe ik er een derde schroef in start de pc niet meer op.

duidelijke teken van kortsluiting.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Ik heb ook een 8knxp gehad ( nu weer),
was gemold door een verkeerde riser.

Eerst deed ie het nog maar toen niks meer bord RMA opgestuurd,

nu weer een nieuwe
Denk dat je risers in je kast kortsluiting maken. :r

[ Voor 15% gewijzigd door Timo op 01-02-2004 19:45 ]

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
fooker schreef op 01 februari 2004 @ 19:45:
Ik heb ook een 8knxp gehad ( nu weer),
was gemold door een verkeerde riser.

Eerst deed ie het nog maar toen niks meer bord RMA opgestuurd,

nu weer een nieuwe
Denk dat je risers in je kast kortsluiting maken. :r
Mag ik allereerst vragen wat een 'riser' is? En ik heb verder geen problemen als de computer eenmaal opgestart is. Dan werkt het gewoon, en dat doet het al maanden goed. Denk dus niet dat mijn moederbord het probleem is.

Ik wacht nu tevens op antwoord van Technical Support van Club3D.
Even terzijde sinds kort extra probleem: [XP] Nieuwe Maxtor zorgt voor problemen

Verwijderd

Dat het aan mijn kast ligt daar ga ik niet van uit.
Had eerst een cheapo kast en het probleem was er, heb nu een chieftech en had in heb begin nergens last van en nu inneens wel.

Verwijderd

Hoi daar..,

heb het probleem nog steeds, alles los gehaald van moederbord, zoeken naar een kortsluiting, alles vervangen zoals de power supply enz., 9700pro in een andere computer en dat werkt prima. dus conclusie is moederbord defect!

had ook al een mailtje naar club3d gestuurd..,zeggen dit; dear user :

please install your vga card to other system to make sure for this status happen because card failed or conflict .or you might to change power supply , because this status also might happen if the power support is not enough.

Dus prima support van club3d, maar de kaart is gelukkig gewoon goed!
ga dus mijn asus p4p800 opsturen naar mijn leverancier .., maar eerst ga ik de tip uitproberen van 'Hoodlum2000' hierboven.., want dit is zeker de moeite van het proberen waard vindt ik.., so alvast Thx voor de tip!

Greetingz 2 u all.

Verwijderd

Dat het aan het mobo ligt lijkt me sterk.
Ik had hiervoor een Liteon NA-280 dat ding deed het perfect op dit conflict na dan.
Ik heb nu een totaal ander mobo GigaByte GA-7NNXP en hier heb ik precies het zelfde conflict.

Verwijderd

ik weet het ook niet meer, maar mobo blijft het meest verdacht.
nu heb ik laatst de extra voeding naar de club3d9700pro los getrokken,
en nu start het beeldscherm wel ineens op??
...dan geeft ie een waarschuwing van, dat het systeem niet kan doorstarten
omdat de extra voeding voor de gr.kaart niet is aangesloten..,
maar WEL beeld...????
sluit ik hem weer aan, krijg je weer hetzelfde gezeik..
het heeft denk ik toch te maken met een of andere kortsluiting in de gr.kaart of
in het mobo? heb trouwens wel de koeler van de club3d afgehaald en er een andere koelsysteem opgezet, namelijk de vga-silencer van arctic-cooling.
maar heb deze ook al weer terug gezet maar hielp niks..,HELAAS.

sya

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 16:47:
ik weet het ook niet meer, maar mobo blijft het meest verdacht.
nu heb ik laatst de extra voeding naar de club3d9700pro los getrokken,
en nu start het beeldscherm wel ineens op??
...dan geeft ie een waarschuwing van, dat het systeem niet kan doorstarten
omdat de extra voeding voor de gr.kaart niet is aangesloten..,
maar WEL beeld...????
sluit ik hem weer aan, krijg je weer hetzelfde gezeik..
het heeft denk ik toch te maken met een of andere kortsluiting in de gr.kaart of
in het mobo? heb trouwens wel de koeler van de club3d afgehaald en er een andere koelsysteem opgezet, namelijk de vga-silencer van arctic-cooling.
maar heb deze ook al weer terug gezet maar hielp niks..,HELAAS.

sya
Nou na een tijdje kunnen we er wel vanuit gaan dat het niet aan het moederbord ligt zeker niet als bij zoveel mensen hetzelfde gebeurd. Ik ga de kaart binnenkort in een ander systeem hangen om te kijken wat deze daar doet. Club3D reageert niet op mijn vraag. Dus als jullie het nog willen proberen graag: Club3D

Anders stuur ik de kaart gewoon terug en eis ik een andere kaart, als die club3d hetzelfde doet wil ik een vervangende kaart, want dit is geen werken zo...

• Timo
vegterb schreef op 02 februari 2004 @ 14:47:
[...]

Mag ik allereerst vragen wat een 'riser' is? En ik heb verder geen problemen als de computer eenmaal opgestart is. Dan werkt het gewoon, en dat doet het al maanden goed. Denk dus niet dat mijn moederbord het probleem is.

Ik wacht nu tevens op antwoord van Technical Support van Club3D.
Even terzijde sinds kort extra probleem: [XP] Nieuwe Maxtor zorgt voor problemen
Een riser is een blokje (of schroefje) dat het mobo omhoog houd als er 1 teveel zit gaat dat kortsluiten

En mijn mobo is er aan overleden,
gelukkig nu nieuwe (rev 2.0)

Ts wanneer heb je je mb gekocht

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
fooker schreef op 12 februari 2004 @ 16:39:
[...]

Een riser is een blokje (of schroefje) dat het mobo omhoog houd als er 1 teveel zit gaat dat kortsluiten

En mijn mobo is er aan overleden,
gelukkig nu nieuwe (rev 2.0)

Ts wanneer heb je je mb gekocht
Oké, mijn moederbord is nu bijna een jaar oud. Ik heb hem gekocht ergens in Juni 2003.

• Timo
vegterb schreef op 17 februari 2004 @ 23:51:
[...]

Oké, mijn moederbord is nu bijna een jaar oud. Ik heb hem gekocht ergens in Juni 2003.
Dan heb je waarschijnlijk een revisie 1.0 te pakken,
die iets minder presteren en nog wat kinder probs hebben.

Als ik jouw was zou ik ff kijken of het mobo helemaal goed gemonteerd is
bij mij was ie zelfs Scheef :X
Pagina: 1